Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF 3 93r. problem z pompą centralnego

29 Mar 2006 14:14 1105 5
  • Poziom 2  
    Na skutek dostania się wody wypaliła się ścieżka jednego z przekaźników sterujących i pompa była "zimna". Po wlutowaniu przewodu w jej miejsce pompa działa tak:
    otwieranie - pompa działa przez ponad minutę (zamki sie otwierają)
    zamykanie-prawidłowe (po zamknięciu zamków wyłącza się)


    Gdzie szukać problemu ?
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Możesz mieć nieszczelność na przewodach elastycznych lub w pompce jest taka krańcówka podciśnieniowa która wyłącza pompkę i trzeba ją wyrególować.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 2  
    Hm pomysł ok. Nieszczelność wstępnie wykluczam bo większość posprawdzałem a wtedy być moze w obie strony (znaczy zamykanie i otwieranie) bylo by źle a na dodatek wszystkie zamki poprawnie się otwierają. Regulacja ok ale jak? To zamknięty element zapewne z jakąs membraną czy tensometrem ale jak do tego podejść ?


    ps dzięki za zainteresowanie
  • Poziom 21  
    Jeśli masz szczelne przewody to wyciąg pompkę z gąbczastej obudowy i delikatnie ją otwórz wcale nie jest to trudne zobaczysz trochę elektroniki silniczek i membramę. Na plytce zobaczysz wył. krańcowy który po złożeniu pompki trafia na częśc pneumatyczną i przez zrobienie ciśnienia lub podciśnienia wyłącza styki krańcówki. Jeśli nie rozbierałeś takich rzeczy to daj sobie spokój chyba że jesteś zdolnym elektrykiem i masz trochę wiedzy.
    Piszę tak bo czasem możesz sobie narobić więcej szkody niż pożytku nie dlatego by Cię np. dołować.Spróbuj jeśli chcesz a jeśli nie czujesz się na siłach to powierz to fachowcowi.POzdro....
  • Poziom 12  
    Witam. Jezeli chcesz wykluczyc nieszczelnosci przewodow i silownikow, poprostu zdejmij wezyk z pompy zatkaj wylot palcem i zobacz jak dlugo pompa kreci. powinna sie wylaczyc po 1-2 sek. jezeli dalej kreci to styki przy membranie. Z tego co pamietam to tam jest taka plastikowa sruba do regulacji, czasem ona chodzi za lekko. Zanim pokrecisz dobrze obejzyj. Powodzenia.
  • Poziom 2  
    Udało się! Niestety nie znalazłem żadnego innego sposobu na regulację jak tylko wygięcie krańcówek co jednak nie pomogło. Układ przewodów okazał sie szczelny, jedynie pompka jak mi się wydawało miała zbyt małą wydajność w porównaniu do mojej. Okazało się że poprzedni amator (pewnie podobny do mnie ;P) rozebrał silnij i przy jego montowaniu nie zwrócił uwagi na sposób ułożenia 3 warstw w których znajdowały sie elementy tłoczące. Jak zmontowałem je właściwie problem zniknął od ręki.
    dziękuje i pozdrawiam!