Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI

bustarhymes 12 Paź 2007 10:31 260979 407
  • #121 12 Paź 2007 10:31
    Rafael-C
    Poziom 1  

    witam serdecznie


    Przeczytalem dokladnie temat i było pare razy wspomniane o polerowaniu(szlifowaniu) kloszy.
    Metodami domowymi i oddac do firm.
    Czy moglbym prosic o dokladniejsze przedsatwienie tematu?
    tzn:
    -moze adresy jakis firmy,tel
    -oraz jak z szlifowanie samemu,poniewaz czytalem, ze do polerowania szkla potrzebne sa diametowe tarcze i maszyna z odpowednim krokiem(naciskiem) na powierzchnie szlifu.
    Prosze o rade bo jestem w trakcie przeróbek,i nie wiem czy zamykac soczewki normalnym kloszem czy moze jednak uda mi sie cos wymyslic z wygladzeniem klosza.


    Z gory dziekuje i pozdrawiam

  • Metal Work Pneumatic
  • #122 12 Paź 2007 12:45
    MikePL1
    Poziom 16  

    Do polerowanie szkła potrzebna jest specjalna pasta, końcówka na wiertarkę i dużo cierpliwości. Smarujesz pastą i trzesz wiertarką. Dolewasz cały czas wody, żeby nie przegrzać szkła. Ja kza mocno diciśniesz to szkło pęka, jak za mało polejesz to też pęka. Paskudna robota.

    Polerowanie kosztuje chyba 100zł za reflektor.

  • #123 13 Paź 2007 10:57
    andrzejk123
    Poziom 11  

    DO MikePL1
    nie pisz glupot !!!!! uklad samopoziomowania dziala caly czas i w trakcie jazdy i na postoju
    silniki krokowe w xenonach reaguja bardzo szybko,
    brat ma omege z 2001 roku, wymienialismy czujnik poziomowania
    i sprawdzalismy na lewarku ruszajac czujnikiem i dziala to od razu !!!!!!!
    wiec bardzo prosze nie wprowadzac ludzi w blad , najpierw trzeba sprawdzic , a pozniej wypisywac !!
    pozdrawiam

    Dodano po 10 [minuty]:

    i kolejna sprawa, tajemnicz literka E
    to nie ma znaczenia czy szklo jest przeźroczyste czy nie, mam xenony w alfie 156, szklo jest przezroczyste i homologacja jest , dodam ze lampy sa oryginalne. E musi byc, i to jest podstawa .... jesli nie ma to istnieje podejrzenie ze lampy to jakas tania podrobka... albo cos bylo w nich kombinowane
    i jeszcze jedno
    oznaczenia lamp przednich sa od srodka "nabijane" natomiast tylne lampy maja na zewnatrz
    i zawsze musi byc literka E

  • #124 15 Paź 2007 14:36
    bustarhymes
    Poziom 10  

    Perelka napisał:
    Witam ponownie. Mam pytanie do kolegi bustarhymes czy może sprawdzić jaka jest homologacja na tych reflektorach passata. Czy HR HC DR DC ? Bo ja nie spotkałem soczewki na halogen z tym kształtem __,-- tylko z tym __/
    Kolega w Astrze nie ma soczewek tylko lustra na H7 i na szkle ma HC HC DC. Co by świadczyło że na mijania może mieć ksenony...


    w passacie jest też HC HC DC i kształt widma jest __,--

  • Metal Work Pneumatic
  • #125 23 Paź 2007 12:13
    Sebci0
    Poziom 1  

    Witam . Mam podobny problem w Saab 9-3 98r. 2.2TiD. Po odpaleniu samochodu i przejechaniu ok. 1km komputer powiadamia mnie o spalonej żarówce. Faktycznie żarówka gaśnie a po chwili się zapala i jest wszystko ok do momentu odpalenia po raz kolejny samochodu. Jeżdze już na tym 2lata i nic wcześniej się takiego nie działo. Wie ktoś może jaka może być przyczyna takiej usterki ?? Dzięki wielkie. Pozdro.

  • #126 23 Paź 2007 20:39
    grzechu40
    Poziom 21  

    Hej. Z tego co poczytałem w tych poprzednich postach wynika iż nie warto i nie powinno sie montować Xenonów do zwykłych reflektorów H-4 (nie soczewkowych), a może są takie ? Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie bo zaczynają pytać o nie znajomi a nie chcę zrobic z siebie błązna.

  • #127 24 Paź 2007 05:40
    Perelka
    Poziom 15  

    Wydaje mi się, że żadne rozwiązanie ksenonów na H-4 nie będzie dobre, a już na pewno nie to gdzie obok palnika zamontowany jest halogen na światła drogowe. Może jedynym rozwiązaniem poza soczewkowym reflektorem będzie reflektor lustrzany na H-1, H-7 podczas gdy szkło tego reflektora jest gładkie a kształt światła formowany jest jedynie lustrem. W takich reflektorach z reguły jest przesłona przed żarówką więc palnika bezpośrednio nie będzie widać. Gorzej jeżeli w reflektorze tylko żarówka ma przesłonę z przodu (powlekana bańka na końcu) bo wtedy nie ma przesłony w reflektorze i nie ma co zasłonić palnika przed niepożądanym bezpośrednim blaskiem z palnika. Ale dodam jeszcze że reflektory soczewkowe z kształtem światła __/ do ksenonów też nie są za dobre bo będą oślepiać wszystkich na prawym poboczu, oraz samochody po prawej stronie na jezdni wielopasmowej, czy na łukach w prawo...
    Jedynie soczewki z kształtem __,-- lub po prostu europejskim ___ nadają się bez problemów i przeróbek.

  • #128 24 Paź 2007 14:18
    bustarhymes
    Poziom 10  

    Gratuluję Perełce! Zawarłeś w jednym akapicie całą sensowną treść dotyczącą H4.
    Poruszę inny wątek dotyczący gotowych zestawów xenonowych do H4. Palnik z gotowych zestawów do przeróbek na xenon wydaje się odzwieciedlać halogen H4 i nie powinno być większego kłopotu z oślepianiem. Czy ma ktoś zdjęcia lub wiedzę na temat tych zestawów? Wiem, że istniał poważny problem dotyczący oryginalnych xenonów (nie do przeróbek) pakowanych bezmyślnie do gniazd H4.

  • #129 24 Paź 2007 20:40
    Perelka
    Poziom 15  

    Ja tak w ogóle poruszałem tylko opcję przeróbki z wykorzystaniem zestawów pod konkretne gniazdo żarówki H-4, H-7, H-3, H-1 itp. W ogóle nie biorę pod uwagę palników D2S czy D2R bo to już rzeźba...

    Co do H-4 to miałem okazję oglądać dwie wersje palników z halogenem na światło drogowe lub bixenon.

    Pierwszy to palnik umieszczony w osi żarówki w punkcie żarnika światła mijania, pod nim umieszczony jest halogen coś jakby w bańce H-1 który już nie jest w osi żarówki a położenie włókna tego halogenu w ogóle nie jest w ogniskowej lustra.
    Nie wiem jak to świeci na długich ale nie spodziewam się zbytniej rewelacji...
    Co do mijania to może jakoś to świeci ale pozostaje jeszcze jaskrawość reflektora świecącego całym szkłem gdyż kształt światła jest regulowany wypukłościami na szkle i to ono rozprasza światło w nieporządanych kierunkach nie mówiąc o tym że jak jest trochę brudne to już w ogóle razi...
    Jednym słowem taki reflektor trochę razi po oczach a ostatnio widuję coraz więcej takich rozwiązań co bardzo rzuca się w oczy...

    Co do drugiego zestawu to są dwa palniki obok siebie, palnik mijania w osi a od długich pod nim ale to droższe rozwiązanie bo dochodzą do tego cztery przetwornice. Nie wiem na ile to lepsze ale przynajmniej długie są równie jasne jak mijania ale nie miałem możliwości osobiście testować żadnego z tych zestawów H-4 więc nie wypowiem się w szczegółach...

    Ja zdecydowałem się na xenony dopiero po zakupie reflektorów z soczewkami i mimo to przerabiałem jeszcze przesłonę z __/ na __,--

  • #130 24 Paź 2007 22:42
    flash_mm
    Poziom 20  

    perelka poprawie cie bo europejskie sa ____/ lub ____/-----
    te co podales __________ ____________ to typ amerykanski, dlatego importujac auto z USA trzeba modyfikowac lampy zeby dostac przeglad

  • #131 28 Paź 2007 17:10
    estor
    Poziom 14  

    ja mma soczewki h7 w audi a4 z 2004. czy tu tez nie ma sensu i musiałbym polerawać ?

  • #132 30 Paź 2007 08:31
    bustarhymes
    Poziom 10  

    estor napisał:
    ja mma soczewki h7 w audi a4 z 2004. czy tu tez nie ma sensu i musiałbym polerawać ?


    a co chcesz polerować???

  • #133 30 Paź 2007 11:13
    estor
    Poziom 14  

    nie wiem co , czytałem ze trzeba polerować , ze soczewka pod h7 jest inna niż pod xenon.

  • #134 30 Paź 2007 12:04
    bustarhymes
    Poziom 10  

    estor napisał:
    nie wiem co , czytałem ze trzeba polerować , ze soczewka pod h7 jest inna niż pod xenon.

    poleruje się tylko ryflowane, zewnętrzne szkło reflektora , którego nie spotyka się z reflektorach soczewkowych. w nowszych audi jest soczewka na h7, a przed soczewką zewnętrzne GŁADKIE szkło (właściwie tworzywo), więc nie ma czego polerować.

  • #136 31 Paź 2007 20:09
    ari3061
    Poziom 1  

    bustarhymes napisał:
    witam. ale się wątek rozbudował!

    kolega, który pisał o widmie światła:

    _,-- _,-- - soczewka, sprawdzona na vw passat h7, czyli nie tylko ksenon ma taki kształt.


    zgadza się ,np .soczewski h7 w fiacie punto II OD ROKU 1999 mają taki kształt -mam takie soczewki zrobione w 406 po lifcie razem z xenonem i jest ok, mam nawet angel eye ,nawet załozyłem spryskiwacze reflektorów .....

    Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI

  • #137 05 Lis 2007 09:59
    pivvo
    Poziom 22  

    Perelka napisał:
    Ja tak w ogóle poruszałem tylko opcję przeróbki z wykorzystaniem zestawów pod konkretne gniazdo żarówki H-4, H-7, H-3, H-1 itp. W ogóle nie biorę pod uwagę palników D2S czy D2R bo to już rzeźba...


    czyli mam pytanie do Perelka, jeśli kupię zestaw lamp xenonowych które posiadają cokół lampy typu H1 (mam golfa III z lampami H1 + H1) i zamontuję, wymienię (H1) na (xenon H1) w lampie mijania, drogowe pozostają na standardowej H1 to:
    1. czy taka podmiana jest dopuszczalna w świetle prawa drogowego
    2. czy należy szlifować szkło reflektora
    Dla uzupełnienia dodaję że reflektor posiada specjalną osłonę kształtującą wiązkę światła na czubek żarówki.

  • #138 07 Lis 2007 09:52
    Perelka
    Poziom 15  

    Czyli masz oryginalne dzielone lampy Golfa, przed światłem mijania szkło ryflowane a przed długimi gładkie?
    Więc:
    Ad1 - na pewno będzie to nie zgodne z przepisami...
    Ad2 - szlifowanie szkła nic nie pomoże bo przesłona nie reguluje całego kształtu światła tylko dzieli je na połowę ostateczne kształtowanie robi właśnie szkło...
    Zatem nie będzie to najlepsze rozwiązanie ponieważ to spowoduje, że całe szkło będzie mocno świeciło dając trochę rażący blask.
    Taki reflektor nie nadaje się na ksenony choć mimo to widywałem już kilka samochodów z takimi reflektorami albo nawet z H4 i z założonymi ksenonami. Niestety są rażące... Takie rozwiązanie teoretycznie nie powinno przejść żadnego przeglądu diagnostycznego.
    Jak już wspominałem ja mam w Golfie lampy tuningowane angel eye z soczewkami, jedynie przesłonę przerobiłem z kształtu __/ na __,--
    Przy przeglądzie diagnosta nawet się nic nie pytał jak sprawdzał światła.
    Na innej stacji tylko spytał się o homologację i jak mu pokazałem na "szkle" (jest plastikowe) opis z symbolem E11 to również nie miał więcej pytań.

    Nie wiem tylko jak dokładnie wyglądają reflektory w mercedesach gdzie nie ma soczewek a są ksenony, ale mimo to tam nie świeci cały reflektor tylko jego środkowy wycinek no i są fabrycznie przystosowane do ksenonów. Chciałbym zobaczyć z bliska takie lampy. Wydaje mi się jednak, że to było jedno z pierwszych rozwiązań i od dłuższego czasu chyba żadna firma nie projektuje innych ksenonów niż soczewkowe...

  • #139 07 Lis 2007 10:33
    bustarhymes
    Poziom 10  

    Zwierciadła pod ksenon bywają (bo istnieją wersje z soczewkami) jeszcze w renault laguna, volvo 40, 60, 70, starszym mercedesie s oraz sprinter, starszym bmw 3, 5 i 7. Kilka amerykańskich również nie ma soczewek.

  • #140 07 Lis 2007 11:26
    xsilver
    Poziom 12  

    bustarhymes napisał:
    Zwierciadła pod ksenon bywają (bo istnieją wersje z soczewkami) jeszcze w renault laguna, volvo 40, 60, 70, starszym mercedesie s oraz sprinter, starszym bmw 3, 5 i 7. Kilka amerykańskich również nie ma soczewek.



    zadne bmw 3/5/7 nie posiada ksenonow w lampach bezsoczewkowych - modele e30 ( oprocz tych najstarszych ) , e34 i e32 byly standardowo wyposazone w lampy soczewkowe ( bez wzgledu czy z czy bez xenonow)

  • #141 07 Lis 2007 13:08
    bustarhymes
    Poziom 10  

    Widziałem mnóstwo bmw na ksenonach z soczewkami oraz bez soczewek (e39 - szczególnie). Być może były to w części przeróbki, ale ze względu na ilość tych samochodów przyjąłem, że są wersją oryginalną.

  • #142 07 Lis 2007 17:42
    Perelka
    Poziom 15  

    Kolego xsilver ja osobiście polecał bym ksenony 6000. Lepiej się prezentują, bielsze światło. Jeżeli masz soczewki z tym kształtem __,-- to montuj bez obaw i przeróbek. Jeśli jednak masz kształt __/ to wielokrotnie już poruszałem tą kwestię. Bez przeróbki przesłony nie polecam...

  • #143 07 Lis 2007 17:55
    xsilver
    Poziom 12  

    mam ksztalt ___/ - ale chyba nic nie bede przerabial...

    jestem zdecydowany na 4300k - bo takie szly fabrycznie ... a wyglad nie ma dla mnie zadnego znaczenia - ma dobrze swiecic i tyle ...

  • #144 07 Lis 2007 23:46
    Perelka
    Poziom 15  

    Zatem jak już założysz ksenony do swoich soczewek to podziel się wrażeniami i tym jak często będą Ci mrugać że ich razisz... Najgorzej będzie na wielopasmówkach jak będziesz wyprzedzał...

  • #145 08 Lis 2007 00:12
    MikePL1
    Poziom 16  

    Nie chcę zabrzmieć jak stary dziad, ale skoro już się podejmujesz posiadania ksenonów, to zrób to zgodnie ze sztuką.

    Kształt ma być taki _____.----- a nie taki ____/

    A dlaczego? Ponieważ moc i zasięg ksenonów są tak duże, że przy pierwszym wzorze ten 'szczyt' powodowałby oślepianie innych w niektórych momentach.

    Więc przerób reflektory prawidłowo. I nie rób tego dla innych kierowców tylko dla samego siebie. Chodzi o to, że przez rosnące grono partaczy gliny się wkurzają i zatrzymują wszystkie samochody, które według nich nie powinny mieć ksenonów. I może się okazać, że jakiś gość który porządnie światła zrobił może dostać po dupie (i zabiorą dowód) tylko dlatego, że policja musi walczyć z ksenoniarzami.

    Gdyby wszyscy robili przeróbki tak jak należy to w ogóle problem by nie istniał. Ksenony by sobie były i traktowano by je jak jakieś nieszkodliwe przeróbki typu sportowe lusterka czy chromowane klamki.

    Tymczasem temat jest na tym forum wałkowany przez 5 stron i na innych forach pewnie też. Przytaczane są przykłady jak należy i jak NIE należy robić przeróbek a tu wyskakuje jeden z drugim i pisze, że zrobi po swojemu bo mu się inaczej nie chce.

    Po prostu ręce opadają.

    Tak jest ciągle. Ludzie się pytają jak mieć ksenony i są pełni zapału. Jak się dowiadują co trzeba zrobić, aby to miało ręce i nogi to nagle im entuzjazm słabnie. I w tym momencie zamiast się przyznać 'jestem za leniwy czy za pierdołowaty aby to zrobić i będę nadal na halogenach jeździł' to ludzie wyskakują z kolejną wizją 'zrobię to po swojemu bo swoje wiem'.

  • #146 08 Lis 2007 08:00
    xsilver
    Poziom 12  

    MikePL1 napisał:
    Nie chcę zabrzmieć jak stary dziad, ale skoro już się podejmujesz posiadania ksenonów, to zrób to zgodnie ze sztuką.

    Kształt ma być taki _____.----- a nie taki ____/

    A dlaczego? Ponieważ moc i zasięg ksenonów są tak duże, że przy pierwszym wzorze ten 'szczyt' powodowałby oślepianie innych w niektórych momentach.

    Więc przerób reflektory prawidłowo. I nie rób tego dla innych kierowców tylko dla samego siebie. Chodzi o to, że przez rosnące grono partaczy gliny się wkurzają i zatrzymują wszystkie samochody, które według nich nie powinny mieć ksenonów. I może się okazać, że jakiś gość który porządnie światła zrobił może dostać po dupie (i zabiorą dowód) tylko dlatego, że policja musi walczyć z ksenoniarzami.

    Gdyby wszyscy robili przeróbki tak jak należy to w ogóle problem by nie istniał. Ksenony by sobie były i traktowano by je jak jakieś nieszkodliwe przeróbki typu sportowe lusterka czy chromowane klamki.

    Tymczasem temat jest na tym forum wałkowany przez 5 stron i na innych forach pewnie też. Przytaczane są przykłady jak należy i jak NIE należy robić przeróbek a tu wyskakuje jeden z drugim i pisze, że zrobi po swojemu bo mu się inaczej nie chce.

    Po prostu ręce opadają.

    Tak jest ciągle. Ludzie się pytają jak mieć ksenony i są pełni zapału. Jak się dowiadują co trzeba zrobić, aby to miało ręce i nogi to nagle im entuzjazm słabnie. I w tym momencie zamiast się przyznać 'jestem za leniwy czy za pierdołowaty aby to zrobić i będę nadal na halogenach jeździł' to ludzie wyskakują z kolejną wizją 'zrobię to po swojemu bo swoje wiem'.




    masz racje w 100% ( no moze w 95% z ta pierdolowatoscia )...

    problem jest w tym - gdzie w przepisach jest okreslone jaki ksztalt odciecia maja miec ksenony ?

    kolega ma xenony helli ( dokladane do zwyklych lamp soczewkowych ) - jezdzilem z nim , za nim , przed nim moim samochodem - i gwarantuje ci ze nic nie oslepia ! - wiadomo ze jak na dolach samochod podskoczy to siweca za wyskoko ale nie jest tak ze zostajech oslepiony i nic nie widzisz ...


    dodatkowo - jak przerobic ta przeslone - mam w lampie na przeslone dokleic na kropelce kawal plstiku - to jest twoim zdaniem porzadne rozwiazanie tematu ?


    nie lupie druciarstwa - i najchtniej kupilbym caly zestaw oryginalnych ksenonow do mojego samochodu - ale biorac pod uwage ze wszystkie te lampy maja wiecej niz 13 lat , ciezko bedzie znalezc cos w dobrym stanie - wszystko co widzialem bylo tak wypiaskowane od kamieni ze swiatla swiecily w kosmos , a efekt byl marny - to dopiero oslepialo ...


    a moje lampy sa w idealnym stanie - zadnych zmatowien , soczewki wyczyszczone , odblysniki idealne...

    a policja czepias sie ludzi ktory zakladaja xenony 1200k do golfa mk1 z lampami h4 i jeszcze maja swiatla zle ustawione ...

  • #147 08 Lis 2007 08:57
    Perelka
    Poziom 15  

    Nie miałem okazji rozbierać soczewek innych poza moimi więc nie wiem czy w innych jest inaczej. U mnie przesłona to płaska blacha więc po prostu wyciąłem nową i dopasowałem kształt tak by było prawidłowo.
    Miałem jedynie jeszcze do czynienia z światłem przeciwmgielnym soczewkowym z Golfa 3 ale tam kształt jest ___ i przesłona jest wypukła jak soczewka ale w przeciwną stronę , również kolega w Subaru mając jakieś soczewki tuningowe ma podobnie ale również z kształtem ___ a dodać muszę że to wszystko było na H3 więc pewnie małą odległość włukna żarówki od cokołu wymusza zastosowanie małego lustra innej soczewki ci w rezultacie wymaga wypukłej przesłony. Ale skoro jest taka ___ to nie problem dopiłować do kształtu __,--. Nie wykluczone że soczewki na H1 czy H7 mają tylko płaskie przesłony (łatwe do zrobienia).
    Zdaję sobie sprawę że nie łatwo jest czasami rozklejać reflektor...
    Bywają takie kleje że ręce opadają...
    Może niektórzy mają i na to jakieś sposoby... Ja rosklejałem lampy ze szkłem plastikowym więc było łatwiej...
    A raz miałem oryginalne lampy Helli do golfa 3 na wzór MK4 i te miały miękki klej więc też było łatwo...

    Reasumując nie każdego stać na tyle cierpliwości by dokonać przeróbki we własnym zakresie...

    Co do przepisu... załączę opracowanie dotyczące halogenów
    P O L I T E C H N I K A W A R S Z A W S K A
    INSTYTUT MASZYN ELEKTRYCZNYCH
    Zakład Konstrukcji Urządzeń Elektrycznych
    INSTRUKCJA ĆWICZENIA LABORATORYJNEGO
    Temat:
    "Kontrola samochodowych świateł drogowych, mijania oraz
    przeciwmgłowych"
    Do użytku wewnętrznego
    Laboratorium Systemów Pomiarowych i Diagnostycznych Pojazdów Samochodowych
    Warszawa 28 luty 2003 r.
    opracował : dr inż. Jarosław Paszkowski

    Wybrana strona:

    Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI

  • #148 08 Lis 2007 09:15
    xsilver
    Poziom 12  

    jakos nie widze zrobienia nowej przeslony z blachy - jak to perfekcyjnie wyciac ? jak to potem zamocowac idealnie centralnie ? jak dobrac proporcje i katy przeslony - metoda prob i bledow ?

    to juz chyba latwiej cos dokleic na istniejaca przeslone - chociaz to dla mnie fuszerka ...


    a tak wyglada srodek reflektora - z rozebraniem nie ma problemow - jest skrecony 3 srobkami i uszczelniony uszczelka

    Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI ( zdjecie by ace-e34 z bmw-klub.pl )

    Dodano po 5 [minuty]:

    jezeli dobrze czytam - to przeslona w h1 ma kat miedzy linia pozioma ( rownoleglo do drogi ) , a linia skośna 15st ...

    a dla h4 jest to 45stopni - to teraz sobie wyobrazcie co sie dzieje jak zalozymy xenony do lamp h4 ...

  • #149 08 Lis 2007 09:20
    Perelka
    Poziom 15  

    To fakt..., U ciebie widzę inną konstrukcję...
    Lustro chyba nie jest dwuogniskowe bo jakieś płytkie, przesłonę nie masz przykręcaną tak jak ja. Więc proponuję dodatkowy kawałek blaszki przykręcić malutkimi śrubkami. W tym stanie masz pełny dostęp do przesłony więc łatwo dobierać parametry przykładając do niej blaszkę.
    Chwilę później powyżej dodałem opis kształtu światła...
    Dodam że przesunięcie poziomych lini wynosi 1% (odległość do ekranu pomiarowego wynosi 25m)

  • #150 13 Lis 2007 12:32
    gruby_mbl
    Poziom 10  

    kolega w espero ma xenony załozone zamiast zwykłych żarówek halogenowych, światla ma ustawione poniżej normalnej granicy i nie oslepia no nie mówie o jakis extremalnych dziurach ale w normalnej jeździe niema z tym problemow... i co wy na to? :>

  Szukaj w 5mln produktów