Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI

bustarhymes 30 Mar 2006 13:57 273507 407
Automation24
  • #31
    Hevelian
    Level 11  
    Takie życie. Jednak będziesz miał niepowtarzalne światełka...

    Ja bym zrobił z dwóch soczewek. Jedne xenon, lub bixenon, druga (w przypadku bixenonu) zwykła H7 podświetlona diodową postojówką (białą oczywiście), tak, żeby lekką poświatę miała...
    A obudowę wykonałbym albo pod szkłem (wypolerowanym), albo stelarz z mdf i wszystko wyprofilowane żywicą, żeby się ładnie zaokrąglało... I polakierowane w czarnym macie...

    Byłoby ładnie... IMHO...

    Oczywiście lekko przymrużone światełka... :D
  • Automation24
  • #32
    jaclis
    Level 11  
    Czy ktoś może doradzić jak zrobić to automatyczne poziomowanie reflektorów w audi ,posiadam tylko orginalne silniczki do tego.:?:
  • #33
    Wtss
    Level 12  
    Trzeba mieć odpowiedni czujnik polożenia (pochylenia) reflektorów/samochodu. Nie wiem jak z dostępnością takiego czegos (domyślam sie, że oryginalny z auta niemal niedostępny), można pokombinować i zrobić coś samemu.
    Jednak jesli posiadasz elektryczne silniczki i chcesz ich użyć do samopoziomowania to chyba daj sobie spokój, bo zanim taki silniczek zabierze sie za korygowania kąta padania światła, to jużbedzie musiał korygować go w drugą stronę itd.
    TO musi być zrobione najlepiej na elektromagnesie, z którym reflektor będzie miał błskawiczny czas reakcji.
    Pokombinować zawsze możesz, jednak tam gdzie źle ustawione ksenony będą oślepiać, tam oślepią również najzwyklejsze H1/H4?H7.
  • #34
    jaclis
    Level 11  
    Tak tylko że te silniczki są orginalne z lamp ksenonowych, są to chyba silniczki krokowe z każdego wychodzą 3 przewody

    Dodano po 6 [minuty]:

    sorry nie 3 a 4 przewody.
  • Automation24
  • #35
    flash_mm
    Level 20  
    dodam od siebie ze niektore modele bmw majace orginalnie ksenony nie posiadaja ani samopoziomowania, ani ukladu oczyszczania reflektorow. A przepis o wymogu dotyczy TYLKO nowo projektowanych i nowo wpuszczanych na rynek aut. Z tego co sie orientuje, ale tu moge sie mylic homologacje na ksenony dostala Hella chyba w 92-93 roku, wiec nic co starsze nie powinno miec ksenonow.
  • #36
    tplewa
    Level 39  
    Dokladnie Hella ma bardzo fajne kompleksowe rozwiazania, jednak dostalem ceny i mnie powalily 8-O
    Odnosnie spryskiwaczy i pseudo poziomowania to bede to robil z prostego powodu co by uniknac do minimum zatargow z psami. Jak cos to bede sie zawsze domagal zawiezienia na stacje diagnostyczna w celu sprawdzenia swiatel itp.

    Sam uklad spryskiwania nie jest jakos tam skomplikowany i cena znosna. Uklad poziomowania rozwiazuje samemu i tez nie beda to wielkie koszty.
  • #37
    K master
    Level 11  
    Witam
    A ja mam problem ze swoimi xenonami w sharanie. Są to fabryczne xenony. Otóż Jeden xenon świeci na błękitno (tak jak powinien) a drugi na czerwono fioletowo żółto, tak jakoś inaczej. Czy to jest wina przetwornicy, czy wystarczy wymienić palnik?
  • #38
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    wymień palnik
  • #39
    K master
    Level 11  
    A może wiecie jaki tam trzeba palnik?
  • #41
    K master
    Level 11  
    Ja właśnie nie wiem czy to d1s czy d2s. Czy jeśli te reflektory są soczewkowe to na pewno będzie d2s?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Aha i jescze mam pytanie. Czy jeśli wymieniam jeden palnik to drugi też raczej trzeba?
  • #42
    szuliCG
    Level 11  
    @ K master Palniki powinny byc wymieniane parami po to, abyś za chwilę nie pisał, że jeden żarnik masz niebieski a drugi biały... estetyka i tyle ;) Na żarniku masz napisane jaki to model... Nie chwytać bańki łapkami ;)

    Życie palnika to biały---->niebieski--->różowy--->END :D

    Co do przeróbek:
    - tylko komplet a nie jakieś patenty typu a'la H1, H4 itd.
    - z przetwornic polecam stare Hella oraz nowe Denso - zalety - All in One czyli jedno pudełko i ekranowany kabelek pod żarnik z wtyczką (małą wtyczką - trafo jest już w puszce)... U siebie w Calibrze Denso upalam już rok i nie mam żadnych problemów...
    - pamiętać o hermetyce przetwornic - nawet reklamowane Denso na Allegro jako hermetyczne nimi nie są... są zalane żelem ale nie w pełni... tak więc w miarę możliwości zamykać je w lampach,
    - polecam od razu soczewki bixenon... są ciut większe i trochę droższe a zawsze ma się krótkie i długie swiatła... wcześniej ktoś pisał, że bixenon ma 9 cm średnicy... Hmmm... o ile pamiętam to jest to ok. 8 cm... z innymi rozmiarami się nie spotykałem...
    - samopoziomowanie jest zbędne pod warunkiem prawidłowego ustawienia lamp... co do spryskiwaczy są niezbędne bo nie ma nic gorszego niż brudny xenon :| Poza tym o ile wiem samopoziomowanie nie działa cały czas lecz tylko po odpaleniu... wyobrażacie sobie to cały czas? ja nie... :|
    - spolerować klosze - zyskujemy ok. 30% światła i piękną granicę światłocienia...
    To chyba wszystko... Pozdrawiam :)
  • #43
    kalol17
    Level 13  
    Witam
    właśnie kupiłem sobie przetwornice denso i chciałbym je podłączyć ale nie pisze na nich gdzie jest plus a gdzie minus

    z góry dzięki za pomoc
  • #44
    wielki80
    Level 11  
    Witam wszystkich,mam problem kupiłem oryginalne lampe xenonwe do renalut megane 2003- ale z tego co widze sa inne kostki.Do podłaczenia reflektorów.Czy moze ktos z was ma schemat wiazki przedniej albo wiazke zmiła checia odkupie.
  • #45
    smokupl
    Level 2  
    Kolego, czy mozesz powiedziec gdzie zakupiles te Xenonki do Meganki? Szukam jakiegos rozwiazania do Laguny z 2006.
  • #46
    wielki80
    Level 11  
    Na allegro ale ty masz łatwiej bo masz soczewki wiec możesz kupić zestaw uniwersalny taniej i szybciej.Tylko pozostaje kwestia czy komputer nie będzie pokazywał błędu "przepalona żarówka"
  • #47
    smokupl
    Level 2  
    Problem wlasnie w tym ze mam zwykle reflektory na H7 a dlugie na H1. Nie swieci to najlepiej, zwlaszcza ze wczesniej jezdzilem Laguna z xenonami :(
  • #48
    wielki80
    Level 11  
    No to czeka cie szukanie lamp xenonowych ale jest to wydatek około 1800zł. i nie wiem czy nie będziesz miał takiego problemu jak ja... ja juz prawie mam opanowana sytuacje jeszcze mam problem z namierzeniem który kabel jest + a który - w przetwornicy a silniczka nie ogarne bo zasilanie wchodzi do przetwornicy 3 czarne kable a wychodzi 5 kolorowych. Francuzy sie mszczą ...
  • #49
    mapet5
    Level 1  
    witam
    chcialbym uzyskac odpowiedz na jedno konkretne pytanie,a mianowicie czyjest sens zkladania zestawu h4 bi xenon.jezeli tak to w kilku zdaniach prosilbym o wypisanie czynnosci zwiazanych z ta przerobka.I jeszcze najwazniejsze czy musze miec spryskiwacze reflektorow
  • #50
    piotr897
    Level 1  
    Jeżeli auto fabrycznie montowane ma reflektory xenonowe, to aby przejść proces homologacji powinno być wyposażone w wysokociśnieniowe spryskiwacze lub wycieraczki, i posiadać system samopoziomowania. Dotyczy to jednak homologacji, czyli zatwierdzenia do sprzedaży nowego samochodu. W przypadku przeróbek przepisy nie mówią nic na temat specjalnych wymagań co do lamp xenonowych. Obowiązujące “Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów” o reflektorach mówi jedynie o ich ilości, barwie światła, rozmieszczeniu, sposobie przełączania, widocznej granicy światła-cienia, ustawieniu świateł, i sile świecenia. Nie ma tam rozróżnienia na światła zwykłe i wyładowcze, nie ma też mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, że dodatkowe systemy nie są wymagane (ale oczywiście możliwe do zainstalowania). O ile system czyszczenia jest dosyć łatwy do zrealizowania i raczej potrzebny (brud zbierający się na szybach reflektorów ogranicza strumień światła i rozprasza go, powodując oślepianie innych), to system samopoziomowania jest bardzo drogi i trudny do zrealizowania. Większość samochodów wyposażonych jest w elektryczny korektor ustawienia świateł w kabinie kierowcy, więc mając świadomość posiadania bardzo silnych świateł, dobrze jest korygować ustawienie w przypadku obciążenia tyłu.

    W praktyce reflektory soczewkowe przerobione na xenonowe zewnętrznie, niemożliwe są do odróżnienia od fabrycznych xenonów. Dobrze ustawione nie będą oślepiały! pozdrawiam Piotr
  • #51
    MikePL1
    Level 16  
    Witam

    Mam bardzo duży problem (ale problem sam w sobie banalny). Od 4 godzin łażę po internecie i szukam zakładu, który by spolerował reflektory, ale nie całe, tylko zrobił kółka tam gdzie będzie soczewka. Mam samochód z USA i jak wiadomo muszę mieć światła spełniające normy europejskie, więc postanowiłem xenony zainstalować.

    Nie wiem co jest nie tak. Albo ja mam jakieś zaćmienie i nie umiem szukać albo ci ludzie się w necie nie ogłaszają, bo nic nie znalazłem

    Oczywiście zależy mi na jakimś fachowcu, bo mam tak rzadki samochód (max. kilka sztuk w Polsce), że jak zepsuje mi ktoś reflektor to będzie musiał sporo zapłacić za sprowadzenie, no i ja będę miał samochód zblokowany na miesiąc.
  • #52
    tomek3232
    Level 16  
    A czy można wypolerować lampy jakimiś domowymi sposobami (tak jak felgi), i czy jeśli bym miał wypolerowane całe lampy i tradycyjne żarówki to czy bym mógł tak legalnie jeździć?
    Pytam się bo zastanawiałem się tak zrobić w passacie B4, czyli wypolerować lampy na gładko bez przeróbki na ksenony (no może jakieś dobre żarówki imitujące ksenony) Wydaje mi się ze tak przerobione lampy wyglądały by ciekawie w podłóg oryginalnych lamp
    Tylko zastanawia mnie legalność takiej przeróbki i żebym nie oślepiał innych kierowców bo w końcu chyba po coś są tak robione te lampy
  • #54
    andrzejk123
    Level 11  
    witam
    mam taki problem , zalozylem do swojej Alfy Romeo 156 oryginalne o d GTA xenony, wszystko pieknie swieci, tylko jak wlaczam dlugie , xenony na chwile gasna,a pozniej sie rozpalaja, to samo jest jak wylaczm dlugie, tez gasna na ulamek sek. ale nie zawsze, czy moze ktos mial taki problem? bede wdzieczny za info.... wszystko jest dobrze podlaczone w sensie kabli, nie ma innej opcji, zastanawia mnie masa , bo oryginalnie byla w GTA osobna do xenonow , a ja w swojej alfie mialem jedna do kazdej zarowki..... w zwiazku z tym masa od xenona , postojowek i dlugich jest razem polaczona i podpieta do oryginalnego kabla w wiazce do swiatel w mojej alfie
  • #55
    surec
    Level 13  
    Witam,
    Mam konkretne pytanie odnośnie polerowania szkieł reflektorów. Jak to się dokładnie robi domowym sposobem, jakie materiały, narzedzia, na co trzeba uważać? Czy np w Gdańsku są firmy wykonujace tą usługę? Słyszałem, że pękają szkła, a mam drogie reflektory (od escorta RS)...
    Dzięki za podpowiedzi...
    surecc(_at_)wp.pl
  • #56
    pikadorek
    Level 2  
    Ja też ostro napaliłem się na xenon. Zamierzam spróbować sam wkleić soczewki d2s. Może ktoś z was ma pojęcie jak zdjąć klosz w Voyagerze/caravanie 2003. Klosz jest klar i jest przyklejony na jakiś twardy klej który nie przypomina silikonu. Dalej raczej dam sobie radę. Reflektory mam amerykańskie a w tym aucie to prawdziwa porażka. No i jeszcze temat regulacji za pomocą silniczka elektrycznego. Reflektory tego nie posiadają. Może macie pomysł jak to zmontować. To z troski o innych.
  • #57
    carinus
    Level 16  
    Mozna domowym sposobem wypolerowac szybke w lampce.Wystarczy na poczatek osełka z bardzo drobnym ziarnem a potem do wyboru-czerwony tlenek żelaza lub wydajniejszy tlenek boru.Zgrubnie zaczynamy od korundu z osełki lub resztek tarczy szlifierskiej a w miare wyprowadzenia gładzi na szkle polerujemy tlenkiem.Można robic recznie lub przy pomocy wiertarki z tarczą polerską.Osobiscie polerowałem szkła w swoim aucie i jest to do zrobienia w domowych warunkach.Szkło na pewno nie peknie jezeli zrobimy sobie podłoze z plasteliny i nie bedziemy nadmiernie nagrzewac szkła podczas polerowania.Wszystko nalezy robic w kąpieli wodnej,nie na sucho.
  • #58
    michu_gno
    Level 13  
    Witam!
    Zalozylem bixenon w civicu, lampa h4.
    problem mam taki, ze gdy przelaczam z mijania na dlugie ksenon gasnie, (brak 12v na mijania).
    Probowalem zalozyc diode miedzy dlugimi a mijania, jednak jedna zarowka miga, druga nie pali.
    Czy mial ktos podobny problem?

    pozdrawiam
  • #59
    carinus
    Level 16  
    Musisz zmostkowac styki na przekazniku swiateł lub odłaczyc sterowanie dla długich a napiecie podawane na koncowke przekaznika dla długich podaj tylko na cewke klapki.Inaczej nawet podczas próby mrugniecia długimi zapalą sie xenony.
  • #60
    michu_gno
    Level 13  
    nie mam przekaznikow, wszystko idzie przez przelacznik.

    Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale za wlacznikiem zmostkowalem przewod dlugich z krotkimi, jednak niestety wtedy przeslona od bixenona caly czas dziala, czy miedzy przewodami wstawic diode?



    pozdrawiam