Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI

bustarhymes 04 Jul 2009 22:28 273009 407
Nazwa.pl
  • Nazwa.pl
  • #302
    pies grabarza
    Level 1  
    intercik wrote:
    Otóż chodzi o taką licencję, że można bez naruszenia prawa poruszać się z zamontowanymi ksenonami marki Well Done po polskich drogach.
    Proste


    Jeżeli ten zestaw jest montowany w lampach z homologacją na użytkowanie z żarówkami H4 to przestaje być legalne, a lampa niestety traci w tym momencie homologację...

    A wyżej wymieniona licencja to potwierdzenie jakości ISO oraz deklaracja zgodności CE... Ale po co to nam skoro można tego zestawu używać tylko i wyłącznie na zlotach, czy targach? Wyjeżdżając z tym na drogę publiczną automatycznie łamiesz prawo...
  • #303
    mc_majcher
    Level 11  
    witam mam golfa II z 4 lampami. W reflektorze głównym mam włożone biksenony żeby mieć swiatła długie i krótkie. A w dodatkowych światłach tych mniejszych mam zwykle żarówki halogenowe które zapalają sie w momencie włączenia długich świateł. I dlatego też chciałbym zastąpić te żarówki halogenowe palnikami ksenonowymi, tylko czy jest taka możliwość aby dwa palniki ksenonowe mogły być podłączone do jednej przetwornicy czy też muszę zamontować udzielny zestaw(przetwornica + ksenon) dla tych mniejszych świateł. za szybką odp. serdeczne dzięki
  • #304
    ptrznadel
    Level 2  
    Witam wszystkich
    Dwa dni temu kupiłem zestaw ksenonów HID z allegro (cena 170zł) po zamontowaniu wszystko świeci tak jak powinno. Mam tylko problem gdy włączam światła to pobór prądu jest tak duży, że kasuje mi licznik od km i zegarek. Cz jest to normalne przy tanich zestawach czy zestaw jest walnięty, albo jeszcze coś innego. Mój samochód to Golf III
  • Nazwa.pl
  • #305
    mc_majcher
    Level 11  
    ptrznadel a ksenony włączasz przy zapalonym silniku czy zgaszonym bo jesli przy zgaszonym to raczej to normalna rzecz bo palniki potrzebują dużo prądu żeby świeciły swoja mocą ale jeśli przy zapalonym to raczej jest coś nie tak i powinieneś udać sie do jakiegoś elektryka samochodowego żeby ci sprawdził czy czasami nie masz gdzieś zwarcia. Ja osobiście zapalam ksenony dopiero przy zapalonym silniku aby nie zużywać nadmiernie akumulatora.
  • #306
    ptrznadel
    Level 2  
    mc_majcher ksenony właczm przy zapalolnym silniku oczywiście. Gdy miałem orginalne h1 (55W) nie było żadnego problemu, a teraz jest zanik prądu na ok 1s podczas włączania. Jeżeli przycisne gaz do ok. 2000 obr. to wtedy wszystko ok. Może zastosowanie jakiś kondensatorów rozwiązało by problem ?
  • #307
    mc_majcher
    Level 11  
    może i by poprawiło problem tylko nie mam pojęcia w jaki sposób miałbyś je podłączyć może ktoś inny mądrzejszy wypowie sie w tym temacie bo ja nie mam pojęcia co i jak pozdrawiam
  • #308
    robertrobson
    Level 13  
    Najlepiej zamontować kondensator przy samej przetwornicy. Dobry byłby taki z zestawów muzycznych (ok 1F lub więcej ) ale to dodatkowy koszt...
  • #309
    fiskusmati
    User under supervision
    Dzis zaobserwowałem w moim aucie następujące ustawienie swiateł, duzo o tym czytałem i okazuje sie ze jest to wzorcowy przykład jak dla tradycyjnych lamp, dla lamp soczewkorych projektorowych jest troche inaczej. Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI

    To co widać czyli przysłowiowe __/ to jest to co oświetla nam drogę, a do po bokarz oświetla pobocze oraz srodek drogi przed autem.
  • #310
    elmo0104
    Level 14  
    Raczej przekaźniki przy samych przetwornicach. 12v do zasilania świateł bierzesz prosto z aku a napięcie które pierwotnie zasilało żarówki jako sterowanie przekaźnika :)



    Mam xenony takie za 150 zł z allegro w swoim aucie(zmienilem lampy na soczewkowe) i jest gitara :)
  • #311
    kubik224
    Level 10  
    Witam.
    Panowie kupiłem właśnie przetwornice valeo i mam problem.
    Moje auto to A4 1997r
    Kiedyś miała lampy ryflowane na H4. Poprzedni właściciel zmienił na soczewki. Zamiast zrobić oryginalne wtyczki powpinał same piny do lamp.
    Teraz moje pytanie kupiłem osobno lampy xenonowe, osobno przetwornice. Gdzie ma być plus a gdzie minus bo do przetwornicy dochodzą dwa kable koloru czarnego ?


    Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKIKsenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKIKsenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKIKsenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI
  • #312
    Maly8402
    Level 1  
    Witam! otoz mam zamontowany komplet we fordzie focusie.. nowe lampy depo soczewka plus ringi dokladnie..(http://moto.allegro.pl/item801249306_lampy_angel_eyes_chrom_ford_focus_98_01r_depo_fk.html
    dokldnie takie jak na tej aukcji. do tego zalozylem zestaw ksenon 8000k(niebieski) efekt mial byc jak to na ksenonie podobno lepszy.. co sie okazalo ,nie jest nic lepiej niz na zwyklych zarowkach halogenowych h7, wrecz odwrotnie swiatla mnijania na ksenonie sa tragiczne, widocznosc duzo gorsza niz na zwyklych zarowkach. ksenon po montazu byl ustawiany w stacji kontroli pojazdow aby nikt mi dlugimi nie strzelal i tak tez jest, raczej nie oslepiaja, ale jazdzi sie na tym ksenonie tragednia. nie widac prawie nic . swiatlo jest slabo widoczne daje jakos dziwnie na boki jezdnie oswietla slabo. jest dziwnie rozproszone. i daje dziwne strumienie swiatla w rozne strony, czy moze byc to wina lamp? czy ona moga byc niedostosowane pod ksenon? bo halogenowe h7 daja swiatlo ok na tych lampach, czy wina soczewek? nieznam sie na tym dobrze moze ktos mial podobny problem.
    pozdrawiam!
  • #313
    elmo0104
    Level 14  
    Pokaz dokladnie jaki ksenon zalozyles. Jak dojedziesz do ściany z włączonymi światłami to jest jakaś granica światła i cienia czy rozproszone?
  • #314
    kubik224
    Level 10  
    Panowie czy ktoś odpowie na mój wątek, bo jestem w kropce, nie wiem co dalej?
  • #315
    andro34
    Level 1  
    kubik224 wrote:
    Panowie czy ktoś odpowie na mój wątek, bo jestem w kropce, nie wiem co dalej?


    witam!!!
    nie wiem czy poradziłeś już sobie z podłączeniem tych przetwornic...
    jeśli nie to załączam zdjęcie z widoczną kostką połączeniową.przewód z węzełkiem i czarną izolacją to masa (-).

    pozdrawiam!!!

    Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI
  • #316
    boleq1981
    Level 11  
    Hevelian wrote:


    Soczewki xenonowe mają zwykle 6-7cm średnicy (dokładnie nie wiem, bo miałem do czynienia z bixenonami. A wszystkie soczewki bixenonowe to 9cm. Taki standard...

    A ..


    Bzdura

    Dodano po 4 [minuty]:

    przemo159 wrote:
    ale przepisy w PL mowia o takim ksztalcie wiazki swiatla _/ . Ten ksztalt _/-- to juz wymysl konstruktorow pojazdow. Faktem jest ze oslepiac sie bedzie wszystkich po prawej stronie... wg mnie kazde swiatla, halogenowe oczywiscie, oslepiaja w ten sposob.


    Tak kolego tylko weź to pod uwagę że żarówka hal emituje światłow granicy 1500 lumenów a palnik ksenonowy 3000 lumenów!!! Także nie isz że halogenowa żarówka też oślepia.
  • #317
    elmo0104
    Level 14  
    boleq1981 idąc Twoim tokiem rozumowania siadając przed autem w odległości 5 metrów tak żeby strumień światła "walił" wprost w Twoje oczy halogeny Ciebie nie oślepiają bo mają 1500 lumenów a xenony oślepiają bo mają ich aż 3000 ?


    Mogę wskazać Ci conajmniej kilka samochodów fabrycznie wyposażonych w lampy xenonowe które mają taką wiązkę __/.

    Lampy halogenowe w szczgólności soczewkowe też jak najbardziej oślepiają tych, znajdujących się z naszej prawej strony.

    ps wypowiedzi przemo159 w tym temacie są moje(konto brata).
  • #318
    jokersmile55
    Level 13  
    może lepiej soczewki do Bi-xenonów
    np. z mercedesa W211.


    najpierw poczytaj to: Link
  • #319
    beler89
    Level 10  
    no tak prawo prawem ale kto je stosuje i egzekwuje ?

    czyli lepsze byłyby soczewki z bixenonu ?
  • #320
    jokersmile55
    Level 13  
    Oczywiscie ze lepsze, jak trochę podłubiesz to będziesz miał krótkie i długie.
    O HID-ach (niby Bi-xenon) pasujących w mocowanie H4 zapomnij bo to strata czasu pieniędzy.
    Jest tutaj kilka tematów traktujących o takich przeróbkach, jak poczytasz to bedziesz wiedział co i jak.
  • #321
    DJTiesto
    Level 17  
    Kupiłem paste z tlekiem crkonu i mam pytanie ile czaqsu sie poleruje jedno szkło.
  • #322
    Bart877
    Level 10  
    Czy jest jakaś konkretna firma zajmująca się regenerowaniem reflektorów (rozklejenie i ponowne sklejenie tak by nie parowały)?
  • #323
    skaktus
    Level 37  
    Panowie, jak tam sprawy prawne, dostał ktoś mandat już ?

    Mam 2 znajomków, którzy mieli xenony w Civic i Golf 2, wszystkie z soczewkami (pierwszy na H1 drugi na H7). KAżdy z nich dostał 500 zł mandatu, utrata dowodu rejestracyjnego + 100 zł za ponowny przegląd.

    Powodzenia wszystkim.

    PS.Robiłem porównanie z nimi vs golf 3, soczewki + H1 (zwykła żarówka) i prócz barwy, różnica na plus xenonów "no name" była niewielka i nie warta 500 zł. Na długich walili po oczach jak mało kiedy.
  • #324
    elmo0104
    Level 14  
    Skoro mieli soczewkę z mocowaniem h1 to długie były zwykłe żarówki chyba ?? Albo coś źle spojrzałeś.

    Jeszcze jedno: Za co dostali mandat koledzy dokładnie??
  • #325
    skaktus
    Level 37  
    Jak to za co ? Za xenon... Do auta które nie miało fabrycznie xenona (np golf 2 nigdy nie miał)nie kupisz reflektora z homologacją na xenon. I choć byś stawał na głowie, nic nie zmienisz. Mandat się należy, dokładnie to opisuje prawo.

    Co innego jeśli auto można kupić z xenonem i bez, np Laguna, wówczas można dokupić odpowiednie reflektory, założyć odpowiednie urządzenia i legalnie jeździć. 100 % sprzedawanych obecnie zamienników reflektorów, jak choćby firmy Sonar, który kupiłem kumplowi do autka (w tym wypadku soczewkowe) ma wyraźny duży napis NO HID !!! I to wielokrotnie powtórzone w instrukcji i na opakowaniu + na reflektorze.

    Najgorsi są jednak ludzie z starymi autami (obecnie bardzo dużo ludzi w starszych mercedesach i audi typu - koksiarze z osiedla) montują do nich xenony bez zastanowienia. Po moim osiedlu jeździ jeden mercedes i stare audi A4 z ryflowanymi reflektorami, które niesamowicie rozszczepiają światło xenona. Miałem też okazję widzieć to auto w nocy i poziom oświetlenia drogi był tragiczny. Całe światło szło w niebo a nie na drogę. Ale kozacki niebieski kolor światła jest ! A jak !

    Moderated By Błażej:

    Pozwoliłem sobie powiększyć, bo jest jedna z najsensowniejszych wypowiedzi w tym wątku. Reszta postu także warta przeczytania.

  • #326
    elmo0104
    Level 14  
    skaktus powiedz mi co było napisane na mandacie jako powód jego otrzymania bo jak narazie to śmierdzi to antyhidową propagandą. Poza Tym napis "NO HID" nie oznacza nic w swiele polskiego prawa:] (chyba słabo je znasz). Ten napis to warunek uznania gwarancji (jeśli wogóle taką dostałeś). A podaj mi przepis, który zabrania mi włożyć palnik ksenonowy do mojego auta? Z tego co ja znalazłem odnośnie "przepisów" to owszem jest przepis, że źródło światła musi być zgodne z homologacją reflektora ale przepisy Te dotyczą pierwszego dopuszczania pojazdów do ruchu(czyt. dotyczą producentów aut). Policjanci bazując na tym przepisie wyłudzają mandaty i kierują samochody na przegląd. Jak włożysz zwykłą żarówkę H4 w reflektor z homologacja na takie źródło i lekko ją przekręcisz w gnieździe to będzie tak samo oślepiać jak ten Twój koleżka z osiedla i wtedy Tobie powinien się należeć taki sam mandat jak jemu, co więcej dowód również powinni zabrać i skierować samochód na przegląd...W "Przepisach Ruchu Drogowego" jest jedynie zapis o barwie i kształcie wiązki światła, nie ma nic o homologacjach. Jako że jesteśmy użytkownikami, dotyczą nas właśnie te przepisy. Jeśli auto nie spełnia jakichś norm po naszych modach to diagnosta na przeglądzie powinien to wyłapać i nie dać badania technicznego. Policjant nie jest diagnostą i nie ma takich uprawnień by badać Twój samochód pod względem zgodności homologacji częsci. Jeśli tak to niech sprawdzi homologację moich klocków hamulcowych i tarcz i przewodów hamulcowych. Są to elementy ważniejsze niż światła a czemu tego nie robią? No własnie bo światła widać i łatwiej jest wpi*****ić mandat za złe światła. Spójrz na to obiektywnie.

    Wrócę jeszcze do oślepiania prez "HID'y" - zgadza się, jest dużo ludzi, co montują te divajsy do swoich aut z ryflowanym szkłem. Błąd polega na tym, że montują palnik w gniazdo żarówki H4 wtedy palnik świecąć w każdą stronę działa jak "światło drogowe". Rozwiązaniem może być zestaw "bi-xenon" z HID ale osobiście nie miałem z tym do czynienia i nie wiem jaka jest ich jakość(pewnie żadna). Niestety cena jest o conajmniej 100% wyższa i ludzie wkładają jakieś palniki nieprzeznaczone do danego typu gniazda.
  • #327
    _bono_
    Level 14  
    boleq1981 wrote:
    Hevelian wrote:


    Soczewki xenonowe mają zwykle 6-7cm średnicy (dokładnie nie wiem, bo miałem do czynienia z bixenonami. A wszystkie soczewki bixenonowe to 9cm. Taki standard...

    A ..


    Bzdura

    Dodano po 4 [minuty]:

    przemo159 wrote:
    ale przepisy w PL mowia o takim ksztalcie wiazki swiatla _/ . Ten ksztalt _/-- to juz wymysl konstruktorow pojazdow. Faktem jest ze oslepiac sie bedzie wszystkich po prawej stronie... wg mnie kazde swiatla, halogenowe oczywiscie, oslepiaja w ten sposob.


    Tak kolego tylko weź to pod uwagę że żarówka hal emituje światłow granicy 1500 lumenów a palnik ksenonowy 3000 lumenów!!! Także nie isz że halogenowa żarówka też oślepia.

    Taa. popatrz się w żarówkę halogenową i sprawdzisz, czy cie nie oślepia. Za przeproszeniem pieprzysz jak potłuczony. Podobnie, jak Ci wyżej z problemem, czemu mu kasuje licznik i zegar. Akku zdycha a Ci mu o dołożeniu kondensatora 1F. Wstyd.
  • #328
    skaktus
    Level 37  
    elmo0104 wrote:
    skaktus powiedz mi co było napisane na mandacie jako powód jego otrzymania bo jak narazie to śmierdzi to antyhidową propagandą. Poza Tym napis "NO HID" nie oznacza nic w swiele polskiego prawa:] (chyba słabo je znasz). Ten napis to warunek uznania gwarancji (jeśli wogóle taką dostałeś). A podaj mi przepis, który zabrania mi włożyć palnik ksenonowy do mojego auta? Z tego co ja znalazłem odnośnie "przepisów" to owszem jest przepis, że źródło światła musi być zgodne z homologacją reflektora ale przepisy Te dotyczą pierwszego dopuszczania pojazdów do ruchu(czyt. dotyczą producentów aut). Policjanci bazując na tym przepisie wyłudzają mandaty i kierują samochody na przegląd. Jak włożysz zwykłą żarówkę H4 w reflektor z homologacja na takie źródło i lekko ją przekręcisz w gnieździe to będzie tak samo oślepiać jak ten Twój koleżka z osiedla i wtedy Tobie powinien się należeć taki sam mandat jak jemu, co więcej dowód również powinni zabrać i skierować samochód na przegląd...W "Przepisach Ruchu Drogowego" jest jedynie zapis o barwie i kształcie wiązki światła, nie ma nic o homologacjach. Jako że jesteśmy użytkownikami, dotyczą nas właśnie te przepisy. Jeśli auto nie spełnia jakichś norm po naszych modach to diagnosta na przeglądzie powinien to wyłapać i nie dać badania technicznego. Policjant nie jest diagnostą i nie ma takich uprawnień by badać Twój samochód pod względem zgodności homologacji częsci. Jeśli tak to niech sprawdzi homologację moich klocków hamulcowych i tarcz i przewodów hamulcowych. Są to elementy ważniejsze niż światła a czemu tego nie robią? No własnie bo światła widać i łatwiej jest wpi*****ić mandat za złe światła. Spójrz na to obiektywnie.

    Wrócę jeszcze do oślepiania prez "HID'y" - zgadza się, jest dużo ludzi, co montują te divajsy do swoich aut z ryflowanym szkłem. Błąd polega na tym, że montują palnik w gniazdo żarówki H4 wtedy palnik świecąć w każdą stronę działa jak "światło drogowe". Rozwiązaniem może być zestaw "bi-xenon" z HID ale osobiście nie miałem z tym do czynienia i nie wiem jaka jest ich jakość(pewnie żadna). Niestety cena jest o conajmniej 100% wyższa i ludzie wkładają jakieś palniki nieprzeznaczone do danego typu gniazda.


    Głupoty piszesz jakich mało. Przeczytaj rozporządzenie dotyczące oświetlenia w aucie, gdzie dokładnie piszą co i jak. Zaznaczają tam, że posiadając żarówki, dające ponad 2 000 lumenów, muszą posiadać samo-poziomowanie + spryskiwacze i tyczy się to każdego. Xenon emituje ok 3200 lumenów, więc montaż odpada bez poziomowania i spryskiwaczy WYSOKO CIŚNIENIOWYCH.

    Instrukcja do reflektorów była dołączona w PL i pisało wyraźnie - reflektor nie przeznaczony do użytku z lampami wyładowczymi.

    Bixenony nic ci nie dadzą. Geometria lustra reflektora na żarówkę H1/H4 itp jest inna niż na Xenon. Bańka z gazem w palniku ma inny rozmiar i jest niżej lub wyżej ułożona niż żarnik, co powoduje niekontrolowane rozszczepienie światła. Dokładając ryflowane szkło reflektora, jest masakra. To samo tyczy się reflektorów soczewkowych . Mają lepszą granicę światła, jednak lustro nie jest przystosowane do xenonów, jak i soczewka ma inne parametry "prowadzenia" światła.

    Co pisało w mandacie - nielegalne przerobienie pojazdu, niezgodne z przepisami dotyczącymi dopuszczenia pojazdów do ruchu drogowego-oświetlenie.

    Mandatu możesz nie przyjąć, iść do sądu, i tak przegrasz.

    Dobry reflektor, nawet z przesuniętą żarówką nie oślepia, tak mocno jak xenon. Wadą ludzi na zwykłych żarówkach w aucie, są żarówki z marketów, z homologacją z kosmosu i krzywymi żarnikami, gdzie reflektor nie pomoże.

    Zanim napiszesz kolejne głupoty, zapoznaj się przepisami, bo potem tacy jak ty, oślepiają xenonem w nocy ludzi i kierowców, powodując wypadki i niebezpieczne sytuacje. I co najgorsze, uważają że przecież nic się nie stało. Brak wiedzy nie jest wytłumaczeniem.

    I jeszcze jedno. Jesli polskie prawo by czegoś nie określało, jest to kwestia sporna. Wówczas, należy zapoznać się OBOWIĄZKOWO z zapisami w prawie UE, które w wypadkach spornych jest nadrzędna nad prawem państwa członkowskiego. A prawo UE tak dokładnie określa zagadnienie xenonów że nie ma o czym dyskutować.
  • #329
    elmo0104
    Level 14  
    Postawiłeś tezę to ją udowodnij, pokaż to rozporządzenie i pokaż dokładne źródło, może ja faktycznie czegoś nie wiem(i nie pisz żebym sobie sam znalazł bo to Ty napisałeś że tak "mówi prawo"). Proszę przytoczyć tez przepisy UE skoro je tak szeroko stosujesz a nie rzucać tylko słowa na wiatr "że taki przepis jest i koniec". Jeśli znajdziesz przepis UE to też podaj źródło i udowodnij że tyczy się to użytkowników(każdego) a nie producentów. Kolejnym problemem może być znalezienie zapisu, który mówi czy dany przepis w Polsce obowiązuje czy też nie.

    i nie obrażaj mnie więcej!


    Wg tego co piszesz wszystkie auta z początku lat 90-tych, które mają fabrycznie ksenon a nie mają spryskiwaczy ani samopoziomowania powinny mieć zabrane dowody a kierowcy ukarani mandatami 500zł ! coś tu nie gra.

    Hm gdyby światło się rozszczepiało w reflektorze to Panie mielibyśmy tęcze na jezdni. Ryflowane szkło w aucie z fabrycznymi xenonami- Mercedes w220 przed liftem, mercedes w210, różne modele volvo nie wspominając o limuzynach japońskich toyota, lexus itd.

    Czekam na to rozporządzenie z niecierpliwością (nie sam tekst owego rozporządzenia tylko źródło itd)


    Poza Tym nie odpowiedziałeś na moje poprzednie pytanie odnośnie długich świateł u Twoich kolegów a civic i golf 2 gdzie napisałeś że mieli soczewke + ksenon

    Dodano po 2 [godziny] 3 [minuty]:

    Ok.Trochę poczytałem i nadal stoję przy swoim. W rozporządzeniu, które przytoczyłeś(domyślam się że chodziło Ci o to rozporządzenie. Coprawda były późniejsze zmiany w treści ale nie dotyczyły one omawianego problemu) nie ma nic o wartości lumenów źródeł światła. Jedynymi informacjami dotyczącymi wymogów jeśli chodzi o światła mijania są:

    DZIAŁ 3
    Rozdział 3 "Światła"
    § 12. 1. Pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2, wyposaża się w następujące światła zewnętrzne:
    ...
    2) mijania - pojazd samochodowy
    ...

    Kolejną informacją i ostatnią jest tabela z załącznika nr 6.

    Własności świetlne:
    powinny dostatecznie oświetlać drogę co najmniej na 40 m przed pojazdem przy dobrej przejrzystości powietrza

    Inne warunki:
    powinny być asymetryczne i oświetlać drogę po prawej stronie na większą odległość niż po lewej stronie

    Są jeszcze informacje o rozmieszczeniu świateł ale ich nie wklejałem.

    Teraz powiesz mi że jest "regulamin nr 48 EKG ONZ", nie pomyliłem się? Wszyscy się zgadzamy że regulamin taki jest, ba, w w/w rozporządzeniu jest nawet zapis o regulaminach EKG ONZ:

    DZIAŁ 1
    Przepisy ogólne
    § 1
    ...
    3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
    ...
    2) "Regulaminach EKG ONZ" - rozumie się przez to Regulaminy Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych stanowiące załączniki do Porozumienia dotyczącego przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań, sporządzonego w Genewie dnia 20 marca 1958 r. (Dz. U. z 2001 r. Nr 104, poz. 1135 i 1136).

    Uznaję, że pomyliłeś się pisząc że te lumeny są w rozporządzeniu a nie w jednym z regulaminów EKG ONZ tak samo jak pomyliłes się z "rozszczepianiem" światła w reflektorze.

    Teraz to ja proponuję Ci przeczytanie dokładnie całego rozporządzenia(o którym sam mówiłeś) wtedy przekonasz się, że aby stosować którykolwiek regulamin z EKG ONZ musi być konkretny zapis w rozporządzeniu, że jakiś element wyposażenia musi być z nim zgodny.


    ...idziemy dalej. Jak sam widzisz w rozporządzeniu napisane jest że te regulaminy EKG ONZ są stosowane jako załączniki do "Porozumienia z Genewy". Proszę, żeby nie być gołosłownym nr 1135 i 1136. Jak się troszkę wczytasz to stwierdzisz, że to porozumienie dotyczy producentów pojazdów,częsci i wyposażenia. Jeśli pojazd,część uzyskała homologację np w niemczech to nie ma potrzeby przeprowadzania kolejnego badania typu w Polsce. No i generalnie o to żeby np niemiecka karetka (zahomologowana na karetkę) po przyjeździe do Polski nie okazała się wozem stażackim.

    Taki zapis mi się rzucił w oczy z tego porozumienia:

    "określenie "homologacja typu zgodnie z danym regulaminem" oznacza procedurę administracyjną, za pomocą której właściwe władze jednej z Umawiających się Stron oświadczają, po przeprowadzeniu wymaganych weryfikacji, że pojazd, wyposażenie lub części przedstawione przez producenta odpowiadają wymaganiom danego regulaminu, w wyniku czego producent potwierdza, że każdy pojazd, wyposażenie lub części wprowadzane na rynek zostały wyprodukowane tak, że są identyczne z wyrobem homologowanym."

    Czyli porozumienie to dotyczy producentów . Regulaminy EKG ONZ są załącznikami do tego porozumienia czyli w charakterze zostają zgodne z dokumentem dla którego są załącznikami więc też dotyczą tylko producentów.

    Jeśli coś pominąłem to proszę mi pokazać jak krowie na rowie!
  • #330
    elmo0104
    Level 14  
    Wcześniej napisałem, że zmiany, które wprowadzono do owego rozporządzenia nie tyczą się meritum sprawy tu omawianej, otóż tyczą sie, nie zauważyłem małego odnośnika w tabeli z poprawkami. Sprawa dotyczy :

    Własności świetlnych świateł mijania:
    powinny dostatecznie oświetlać drogę co najmniej na 40 m przed pojazdem przy dobrej przejrzystości powietrza

    przy tekscie w tabeli pojawił się odnośnik, który mówi tak :

    Warunek można uznać za spełniony dla świateł z halogenowym lub wyładowczym (ksenonowym) źródłem światła, jeżeli natężenie oświetlenia każdego światła w punktach 50 R i 75 R, dla świateł asymetrycznych, spełnia wymagania pkt 6.2.5 dla klasy B Regulaminu nr 112 EKG ONZ podczas pracy silnika przy średniej prędkości obrotowej.

    dołączam Regulamin nr 112 EKG ONZ.

    Ekran pomiarowy jest dołączony jako załącznik do owego regulaminu. Jak widać liczą się tak naprawdę dwa punkty na okranie pomiarowym możemy zauwazyć że wymóg tyczy się świateł halogenowych i wyładowczych (wartości są te same dla obu źródeł światła). Co więcej można przypuszczać że są to najjaśniejsze punkty na ekranie bo wartości luxów jakie może osiągać tam światło są najwyższe z podanych w tabeli.

    No to teraz chyba wszystko:)