Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
LegrandLegrand
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI

bustarhymes 31 May 2010 10:18 270396 407
  • #331
    skaktus
    Level 37  
    Quote:
    Zgodnie z Regulaminem 48 EKG ONZ, światła mijania posiadające źródło światła o strumieniu świetlnym większym niż 2000 lumenów powinny być wyposażone w urządzenia czyszczące szybę reflektora posiadające homologację zgodna z Regulaminem 45 EKG ONZ. Czyli mówiąc bardziej zrozumiale muszą mieć one odpowiednie spryskiwacze.
    Ponadto reflektory ksenonowe muszą być wyposażone w system do automatycznego poziomowania.
    Wynika z tego jasno, że montowanych ksenonowych źródeł światła (dostępnych zresztą na polskim rynku) w reflektorach przeznaczonych do zwykłych żarówek jest niezgodne z przepisami. Można zainstalować w aucie światła ksenonowe, pod warunkiem, że wymieni się cały zespół reflektora. Specjalne zestawy, posiadające odpowiednie homologacje i spełniające wszystkie przepisy oferuje firma Hella.


    Quote:
    Na rynku dostępne są również żarówki ksenonowe z trzonkami np. typu H1. Producenci tego rodzaju źródeł światła często zamieszczają w instrukcji informację, że produkt nie jest dopuszczony do używania na drogach publicznych, jednak w praktyce nie jest to przestrzegane.


    Poczytaj sobie ten temat, w którym masz przedstawione zmiany wprowadzone w roku 2009. Ty się posługujesz rozporządzeniem z roku 2002 i 2003.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1523599.html

    Tutaj link do rozprządzenia:

    http://www.mswia.gov.pl/download.php?s=1&id=7434

    Po 2 kolego, co innego ferlektor ryflowany, ale fabrycznie przystosowany do hid, a co innego reflektor przystosowany do halogenów.

    Jak chcesz, montuj w swoim aucie co ci się podoba.tylko potem nie biadol.
  • LegrandLegrand
  • #332
    elmo0104
    Level 14  
    Informuję Cię, że czytałem ten temat i przeglądałem rozporządzenie z 2009 roku również(poprzednia moja wiadomość w tym temacie dotyczy właśnie tej poprawki). Nie wiem na co się powołujesz na jakieś artykuły prasowe, które mają się nijak to polskich przepisów.

    ustawa z bardziej czytelną tabelą bo w tym PDF, który podałeś ciężko jest się połapać

    Ustawa z dnia 4.05.2009

    Link nr 2 to jest "ZAKRES AKREDYTACJI JEDNOSKI BADAWCZEJ" a nie rozporządzenie co więcej dotyczy :

    "Badanie wyrobów
    (pojazdy i samochody specjalne do zastosowań policyjnych)
    przeznaczonych na potrzeby bezpieczeństwa państwa."

    No nie wiem czy nasze auta są do zastosowań policyjnych?

    Próbuj dalej!

    Masz proste zadanie na dziś. Podaj prosty przepis, który obowiązuje w PL(napisz dlaczego uważasz że on obowiązuje) , który zabrania mi montowania w aucie uzywanym z 1994 roku zestawów HID!
  • #333
    przemo159
    Level 16  
    skaktus wrote:
    Co pisało w mandacie - nielegalne przerobienie pojazdu, niezgodne z przepisami dotyczącymi dopuszczenia pojazdów do ruchu drogowego-oświetlenie.

    Mandatu możesz nie przyjąć, iść do sądu, i tak przegrasz.

    Kolego skaktus zapewne widziałeś na własne oczy wypełniony blankiet mandatu karnego kredytowanego, zauważ że funkcjonariusz nakładający owy mandat w treści pisze(bo ma taki obowiązek) z którego artykułu Kodeksu wykroczeń nakłada karę, w cytowanym przez Ciebie fragmencie brak jakiejkolwiek podstawy prawnej, na której to mandat przyznano więc mam prawo przypuszczać że jest to próba wyłudzenia przez funkcjonariusza,chyba że Ty pominąłeś tak ważną kwestię.
    Prosze oświeć mnie i innych tutaj z którego art KW został ukarany kierowca.
    Jeśli nie udowodnisz że jest i gdzie jest konkretny przepis zabraniający przeróbek świateł, to nie możesz pisać : "Mandatu możesz nie przyjąć, iść do sądu, i tak przegrasz"
    Cyt z Kodeksu postępowania ws o wykroczenia:
    Quote:
    Art. 101. §1. Prawomocny mandat karny podlega uchyleniu, jeżeli grzywnę nałożono za czyn nie będący czynem zabronionym jako wykroczenie. Uchylenie następuje na wniosek ukaranego złożony w zawitym terminie 7 dni od daty uprawomocnienia się mandatu lub z urzędu.


    Napisz proszę który to dokładnie przepis klasyfikuje "własne xenony" jako czyn będący czynem zabronionym jako wykroczenie,ale proszę nie udzielać mi odpowiedzi jaką udzielasz koledze elmo0104 typu :"poczytaj sobie" bo taka odpowiedź świadczy tylko o twoim braku zorientowania w tej kwestii.
    Co do karania za nieprawidlowo swiecące światła jestem jak najbardziej ZA, bo to drażni niemiłosiernie jak ktoś wali po oczach swoimi gów...o wartymi xenonami ale trzeba robić to zgodnie z literą prawa...
    Zakładać xenony TAK i kto robi to dobrze i z pojęciem nie będzie nikomu zagrażał,ale niestety większość robi to bez pojęcia.
  • #334
    skaktus
    Level 37  
    Heh...Wy nie rozumiecie widać wielu kwestii...W rozporządzeniach wyraźnie pisze o mocy świetlnej żarówek, o jej przekroczeniu i co wówczas należy robić... Skoro reflektor jest projektowany dla halogenu to jak chcecie w niego montować xenon ? Jesli wasze auta śmigają na benzynie to lejecie w auto olej napędowy ? Każde użycie reflektora z żarówkami nie projektowanymi pod dany reflektor jest niezgodne z prawem. Jak chcecie montujcie ksenony i śmigajcie. Nikt wam nie broni. Gorzej jak będzie wypadek i choćby wasza wina nie była, sprawca wypadku może się powołać na to że macie ksenony nielegalnie i że go oślepiliście.

    Po 2 skoro waszym zdaniem można mieć ksenony, to dlaczego gliniarze zabierają dowody rejestracyjne, dlaczego ludzie nie dostają przeglądów ? Z kosmosu biorą sobie takie przepisy ? Komu się uda, temu się uda.

    Na WWW, i w wielu innych serwisach pisze wyrażnie - twoje auto ma ksenony fabrycznie ? Jeśdzisz legalnie, twoje auto nie ma ksenonów, ale wyższa wersja twojego modelu takie posiada ? Zakup odpowiedni reflektor, zamontuj zgodnie z przepisami i możesz jeździć. Masz auto w którym producent nigdy nie dawał ksenonów (nawet w wyższych modelach) ? Nie możesz do takiego auto montować takich świateł. Takie lampy są projektowane dla żarówek halogenowych i tyle w tym temacie.

    Stary artykuł z 2003 roku

    O zaletach reflektorów ksenonowych nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Coraz większa liczba samochodów wyposażana jest seryjnie w ten niezwykle wydajny system oświetlenia drogi.

    Kierowcy aut z reflektorami ksenonowymi korzystają z takich ich zalet jak: ponad dwukrotnie silniejszy strumień światła w porównaniu z lampami halogenowymi; jaśniejsze i szersze oświetlenie drogi; jakość światła zbliżona do światła słonecznego, które najlepiej odpowiada możliwościom i przyzwyczajeniom oka ludzkiego.

    Wielu właścicieli aut nie wyposażonych w reflektory ksenonowe, chcąc podnieść prestiż swojego samochodu oraz cieszyć się zaletami światła ksenonowego przerabia seryjne lampy z żarówkami halogenowymi na reflektory ksenonowe. Jednak kierowcy, którzy kupują zestaw ksenonowy składający się z kabli, żarówek i zapłonników, a potem po prostu w miejsce żarówki halogenowej montują ksenonową zagrażają bezpieczeństwu ruchu drogowego przez ekstremalne oślepianie innych użytkowników.

    Samodzielne przerabianie reflektora halogenowego na reflektor ksenonowy jest nielegalne, bo każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym). Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu.

    Podczas badań przeprowadzonych w warunkach laboratoryjnych specjaliści Helli stwierdzili, że aktywny strumień światła wytwarzany przez lampę skonstruowaną do żarówek halogenowych, a nielegalnie zasilaną żarówką ksenonową, nie ma nic wspólnego z wyliczonymi oryginalnie wartościami. W przypadku systemów odbłyśnikowych zmierzono wartości oślepiania przekraczające dopuszczalne normy nawet ponad stukrotnie! Powodowane przez nie oślepianie przypomina wytwarzane przez światła drogowe - tyle, że jest jeszcze silniejsze. Powoduje to bardzo poważne zagrożenie bezpieczeństwa innych użytkowników dróg.

    Natomiast całkowicie zgodne z prawem jest pozafabryczne montowanie reflektorów ksenonowych, jeśli nabywane są one jako kompletne zestawy. W skład takiego zestawu powinny wchodzić homologowane reflektory (na przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie), automatyczny system poziomowania lamp oraz układ oczyszczania szyb reflektorów (oba są obowiązkowe dla świateł mijania zgodnie z regulacją ECE R48 i europejskimi Kodeksami Drogowymi).

    Na polskim rynku dostępne są zestawy reflektorów ksenonowych produkowane przez firmę Hella. Niestety są one dość drogie, a ponad to dostępne jedynie do kilku modeli samochodów, takich jak: Audi A3, BMW serii 5, Ford Focus, Mercedes klasy E, Opel Astra, VW Golf IV oraz ciężarówek Mercedes Actros, Scania BR4 i Fiat Ducato. No cóż, większości z nas pozostaje więc poczekać, aż wszystkie auta będą miały reflektory ksenonowe montowane seryjnie... niemożliwe? A jak było z żarówkami halogenowymi, też zaczynały swoją karierę w droższych autach!

    Źródło: Andrzej Witkowski "Nielegalne ksenony", GT nr 01 (49), styczeń 2003, str. 50

    Róbcie jak uważacie. Nie mam zamiaru was edukować. Jesteście dorośli, róbcie co według was słuszne. co do mandatu i tego co napisał gliniarz, widziałem mandat, to co napisałem nie było słowo w słowo co było napisane, jednak była tam mowa o światłach ksenonowych montowanych w reflektorach przystosowanych jedynie do żarówek halogenowych.

    PS-Bazdro pozdrawiam buraka z mojego miasta, który w Audi 80 wmontował soczewkę (prawdopodobnie z świateł dalekosiężnych) , do tego wcisnął ksenon i wypolerował przednią szybę (ryflowaną) tak krzywo że walił idealnie po koronach drzew na światłach mijania - wczoraj, godzina 23, wjazd z Opola na Nysę.
  • #335
    elmo0104
    Level 14  
    Poraz koleny zasłaniasz się pustymi słowami, wg mnie nie masz pojęcia o czym piszesz. Artykuły to możesz wrzucić do pieca. Pokaż mi to rozporządzenie które miałeś na myśli pisząc :

    "W rozporządzeniach wyraźnie pisze o mocy świetlnej żarówek, o jej przekroczeniu i co wówczas należy robićę

    To Ty nie rozumiesz o czym piszesz!!!

    Tak jak pisałem Policjanci wyłudzają pieniądze bazując na niewiedzy szarego człowieka. Obudź się wreszcie i zacznij trochę myśleć a nie kopiujesz tylko sprzeczne informacje.

    Podsumowując:
    1. Mimo moich wielokrotnych próśb nie pokazałes mi żadnego przepisu/paragrafu obowiązującego w Polsce i tyczącego sie użytkownika zabraniającego montowaniu ksenonu(HID) do auta fabrycznie w niego niewyposażony.

    2. Z jednej z Twoich wypowiedzi wynika że fabryczny ksenon, który nie ma systemu samopoziomowania ani spryskiwaczy na dodatek montowany w reflektorze z ryflowanym szkłem ma wartość poniżej 2000 lumenów (inaczej kazdy użytkownik takiego auta dostałby mandat 500 zł i zabranoby mu DR) a ksenon fabrycznie montowany z systemem samopoziomowania ma 3000 lumenów i jest cacy. Łał, to po co montowali ksenon skoro można było halogen-zero róznicy :| a koszty rosną.

    3. Ciągle nie wiem w jaki sposób oślepiali Cię twoi osiedlowi "kumple" długimi światłami skoro mieli HID w soczewkach h1 i h7 ?????????

    Zanim napiszesz kolejny post postaraj się odnaleźć w swojej zaprzątnietej przepisami prawnymi głowie odpowiedzi na powyższe 3 pytania.

    Jedynego czegu tu nie rozumiem to Twojego toku rozumowania. Ktoś kiedyś komuś coć i nic więcej...
  • #336
    przemo159
    Level 16  
    skaktus wrote:

    Przeczytaj rozporządzenie dotyczące oświetlenia w aucie, gdzie dokładnie piszą co i jak(...)

    skaktus wrote:
    W rozporządzeniach wyraźnie pisze o mocy świetlnej żarówek, o jej przekroczeniu i co wówczas należy robić(...)

    skaktus wrote:

    Na WWW, i w wielu innych serwisach pisze wyrażnie (...)

    skaktus wrote:
    (...)co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu(...)

    Sorry kolego ale twoje "argumenty" wogóle do mnie nie przemawiają bo niestety ich brak, niczym(żadnym konkretnym przepisem) się jak dotąd nie podparłeś, a na słowo nikt nikomu nie musi wierzyć, tym bardziej w tak poważnych kwestiach.Przyznam Ci racje dopiero jak zacytujesz i napiszesz dokładnie który to przepis upoważnia policjanta do karania za nie-fabrycznie montowane xenony(zamontowane jednak prawidłowo, tzn że auto przejdzie przegląd).
  • #337
    skaktus
    Level 37  
    Przejdzie przegląd, bo wielu na tych przeglądach robi je typu "za flaszkę" lub "na odpierdziel".

    Rób jak uważasz, nie zamierzam się z Tobą spierać.

    PS-Wytłumacz mi w takim razie na jakiej podstawie policja zabiera dowody rejestracyjne ludziom z ksenonami np. w Fordzie Mondeo, z gładkimi kloszami i soczewkami, na jakiej podstawie ? Z kosmosu czy jak ? Dlaczego te osoby nie wygrywają spraw w sądach ? Takich przykładów są są setki.

    Ja w aucie mam porządnie ustawione reflektory na żarówkach halogenowych. Różnica oświetlenia ksenon po przeróbkach vs halogen jest tylko na poziomie barwy światła. Ksenony na H7 czy to H1 mają inne "promieniowanie" światła z bańki, w innym miejscu bańkę itp. co powoduje że więcej światła tracimy niż zyskujemy do oświetlenia drogi.

    Gdyby przeróbki świateł były tak proste, tak znany potentat światowy jak Hella robił by światła do każdego auta, gdyż na to jest popyt, a tak firma ta nie zajmuje się takimi autami jak Golf 3, Golf 2, Ford Mondeo, Skoda Octavia I, Audi A4 (starsze wersje).... Dlaczego ? Skoro robią projekcyjne reflektory do G3, dlaczego nie robią ich w wersji ksenonowej ?

    Tutaj też fajny temat z elki:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1346688.html

    Krótki ale na temat.
  • #338
    elmo0104
    Level 14  
    skaktus wrote:
    Przejdzie przegląd, bo wielu na tych przeglądach robi je typu "za flaszkę" lub "na odpierdziel".


    W częsci przypadków to prawda ale w reszcie przypadków przegląd legalnie takie auto przechodzi bo kształt na ekranie pomiarowym jest prawidłowy.

    skaktus wrote:
    Rób jak uważasz, nie zamierzam się z Tobą spierać.


    Właśnie to robisz więc nie pisz że nie masz takiego zamiaru-kłamstwo

    skaktus wrote:
    PS-Wytłumacz mi w takim razie na jakiej podstawie policja zabiera dowody rejestracyjne ludziom z ksenonami np. w Fordzie Mondeo, z gładkimi kloszami i soczewkami, na jakiej podstawie ? Z kosmosu czy jak ? Dlaczego te osoby nie wygrywają spraw w sądach ? Takich przykładów są są setki.


    Na podstawie niewiedzy i bojaźni właścicieli tych samochodów. Jakby Ciebie postraszył taki Policjant sądem to Tobie rura by nie zmiękła? Podaj choć jedną sygnaturę sprawy sądowej w przedmiotowej sprawie, w której to użytkownik auta przegrał. Przecież Takich przykładów są setki

    skaktus wrote:
    Ksenony na H7 czy to H1 mają inne "promieniowanie" światła z bańki, w innym miejscu bańkę itp. co powoduje że więcej światła tracimy niż zyskujemy do oświetlenia drogi.


    Skąd możesz to wiedzieć skoro nigdy nie montowałes takiego zestawu? Znów przeczytałeś gdzieś coś i ślepo w to wierzysz albo nawet nie przeczytałeś tylko wymyśliłeś. Po to są takie palniki przystosowane do gniazd H1 czy H7 żeby bańka była w odpowiednim miejscu. W nieodpowiednim miejscu to będzie jak próbujesz zaadaptować palnik H7 do gniazda H1.

    skaktus wrote:
    Gdyby przeróbki świateł były tak proste, tak znany potentat światowy jak Hella robił by światła do każdego auta, gdyż na to jest popyt, a tak firma ta nie zajmuje się takimi autami jak Golf 3, Golf 2, Ford Mondeo, Skoda Octavia I, Audi A4 (starsze wersje).... Dlaczego ? Skoro robią projekcyjne reflektory do G3, dlaczego nie robią ich w wersji ksenonowej ?


    Nie robią bo:
    1. popyt jest ale nie na lampy za 2000 zł do auta wartego 4000 zł -ceny z kosmosu
    2. dawno zapomnieli że takie auta o których piszesz istnieją
    3. aby przeprowadzić badanie typu czyli uzyskać homologację trzeba zapłacić, przekłada się to na cenę takiego produktu (czyt. pkt 1)


    Jeszcze nigdy nie spotkałem się z takim lekceważeniem innego człowieka. Pyta się Ciebie o coś to wypada odpowiedzieć, jak odpowiedzi nie znasz to się przyznaj chociaż. Poza Tym Ty Cięgle tłuczesz jedno i to samo a żadnego dowodu na potwierdzenie Twoich słów nie podałeś. Ja za to w odróżnieniu od Ciebi udowodniłem Ci że jesteś w błedzie.
  • #339
    skaktus
    Level 37  
    Udowodniłeś że nie ma zapisu, który by jednoznacznie określał i pisał - ksenon nie.

    Do G3 nie robią xenona, ale do G4, którego można dorwać poniżej 10 tyś już robią xenony...dziwne....

    PS-Skoro ludzie z xenonami są bojaźliwi, to poczytaj sobie do takich co nie byli, sprawy trafiły do sądu i przegrywali. Dlaczego ?

    Co do montażu - miałem okazję montować xenona z allegro, za ok 300 zł do Passata na soczewkach. Rozkład światła był do przyjęcia, jednak światło "uciekało" z czasem na lewo i w dół, winowajcą okazały się tandetne palniki, które po nagrzaniu z czasem zaczęły wpadać z gniazd.

    Tu jest 2 strona medalu. 99% tanich zestawów ksenonów nie ma żadnych homologacji, nawet te za 500 zł typu WellDone to samo. Producenci chwalą się normami ISO, ale tyczą się one technologii produkcji a nie homologacji.
  • #340
    elmo0104
    Level 14  
    A Ty ciągle piszesz że taki zapis jest czyli jestes w błędzie!!!!!!!!!!!!!!!


    skaktus wrote:

    to poczytaj sobie do takich co nie byli, sprawy trafiły do sądu i przegrywali. Dlaczego ?


    I znów robisz to samo. NIE! Ja nie będę sobie czytał bo wyniknie z tego to samo co z tymi "rozporządzeniami" które zalecałeś mi czytać i znów się okaże że mówisz bzdury a ja stracę tylko swój czas na udowadnianie Tobie że nie masz racji!

    Homologacja to badanie typu, jeśli jakiś przedmiot nie ma homologacji to producent nie może takiego montować do nowo produkowanych produktów. Ty jako wtórny odbiorca jakiegoś produktu nie jestes już obowiązany takimi normami bo Ty nie wprowadziłes tego produktu na rynek. Kumasz o co chodz?

    Ponawiam pytania:

    1. Mimo moich wielokrotnych próśb nie pokazałes mi żadnego przepisu/paragrafu obowiązującego w Polsce i tyczącego sie użytkownika zabraniającego montowaniu ksenonu(HID) do auta fabrycznie w niego niewyposażony.

    2. Z jednej z Twoich wypowiedzi wynika że fabryczny ksenon, który nie ma systemu samopoziomowania ani spryskiwaczy na dodatek montowany w reflektorze z ryflowanym szkłem ma wartość poniżej 2000 lumenów (inaczej kazdy użytkownik takiego auta dostałby mandat 500 zł i zabranoby mu DR) a ksenon fabrycznie montowany z systemem samopoziomowania ma 3000 lumenów i jest cacy? Łał, to po co montowali ksenon skoro można było halogen-zero róznicy a koszty rosną.

    3. Ciągle nie wiem w jaki sposób oślepiali Cię twoi osiedlowi "kumple" długimi światłami skoro mieli HID w soczewkach h1 i h7 ?????????


    Jeśli na nie w końcu nie udzielisz odpowiedzi uznam, że jesteś nieodpowiedzialną osobą co sieje zament i wprowadza ludzi w błąd swoimi totalnie nieuzasadnionymi wypowiedziami na forum. Nawet do błędu się przyznac nie potrafisz.

    Do moderatora o niku "Błażej" w związku z tym ze kolega "skaktus" nie potrafi uzasadnić swoich wcześniej wypowiedzianych słów i obraża mnie publicznie słowami :

    "Głupoty piszesz jakich mało" ,

    "Zanim napiszesz kolejne głupoty, zapoznaj się przepisami, bo potem tacy jak ty, oślepiają xenonem w nocy ludzi i kierowców, powodując wypadki i niebezpieczne sytuacje. I co najgorsze, uważają że przecież nic się nie stało. Brak wiedzy nie jest wytłumaczeniem."

    Nazwał w późniejszym poście "Burakiem" kogoś kto go oślepił ksenonem. Wiąże się to z powyższym zacytowanym fragmentem,

    żądam abyś przywrócił normalną czcionkę w wypowiedzi kolegi "skaktus" z poprzedniej strony tego tematu. Na tą chwilę czekamy na opinię z KGP, którą sam mi obiecałęś i w której mam nadzieję będą jakieś sensowne argumenty potparte przepisami prawa a nie "bo tak jest i koniec". Do tego czasu prosze abyś tą czcionkę przywrócił do normalności. No chyba, że sam potrafisz przedstawić JUŻ jakiś dowód na to że to prawda co wyróżniłeś.
  • LegrandLegrand
  • #341
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A czy ty możesz się OPANOWAĆ? Zachowujesz się tak, jakby cały świat kręcił się wokół ciebie i twojej jedynie słusznej opinii! Weź sobie relanium lub cokolwiek innego na USPOKOJENIE i spokojnie poczekaj. Tłumaczyłem ci, że uzyskanie takiej opinii, to nie jest godzina, czy dzień. Nie dotarło?
    Skoro jesteś taki niecierpliwy, to przeszukaj forum. Już raz zamieszczałem wypowiedź rzecznika KGP w tej sprawie. I było jasno powiedziane, że proponowane przez ciebie przeróbki są NIELEGALNE. Wynika to z faktu homologowania reflektora z KONKRETNYM ŹRÓDŁEM ŚWIATŁA.
  • #342
    elmo0104
    Level 14  
    A Ja Tobie pisałem co sobie możesz zrobić z opiniami gdzie nie ma argumentów potpartych przepisami. Jawna i permanentna manipulacja.

    Nie wiesz co to jest homologacja i ten rzecznik tez nie wie skoro napisał taką opinię. Jak na razie to Ty się "drzesz" na forum uzywając wielkich liter.Jako mod powinienes o tym wiedzieć, regulamin Ciebie chyba też dotyczy?!

    Błażej wrote:

    Tłumaczyłem ci, że uzyskanie takiej opinii, to nie jest godzina, czy dzień. Nie dotarło?


    Nie tłumaczyłeś tylko powiedziałeś!


    Błażej wrote:

    Skoro jesteś taki niecierpliwy, to przeszukaj forum. Już raz zamieszczałem wypowiedź rzecznika KGP w tej sprawie. I było jasno powiedziane, że proponowane przez ciebie przeróbki są NIELEGALNE


    Nie proponuje żadnych przeróbek (czytanie ze zrozumieniem) tylko chcę pokazać, że w świetle Polskich przepisów nie są nielegalne. Ja pokazałem Ci przepisy i wyjaśniłem że w ich świetle te wszystkie regulaminy nie dotyczą użytkownika a Ty, tak samo jak "skaktus" mówsz żebym sobie coś znalazł i poczytał. Podaj mi ten dowód którym dysponujesz to pogadamy(niekoniecznie opinia).

    Błażej wrote:

    Weź sobie relanium lub cokolwiek innego na USPOKOJENIE i spokojnie poczekaj.


    Zachowaj dla siebie takie chamskie odzywki.Poza Tym jako mod powinieneś być obiektywny a wyróżniając jakąkolwiek wypowiedź w tym temacie nie jesteś bo są dwie strony, każda z nich ma zupełnie inne przekonania a Ty gloryfikujesz jedno z nich a jako przyczyne podajesz opinię, która jest niczym w porównaniu do ustawy. Jesteś niesprawiedliwy a tym bardziej nieobiektywny.
    pozdro
  • #343
    _bono_
    Level 14  
    Błażej ja cię prosze ;)
    Jak mówi stare przyłowie: Nie kłoć się z idiotą, bo ściągnie cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
    Ksenony w Polsce w autach które nie są d nich przystosowane są nielegalne i tyle. Czy starym golfie II wczasach jak dopiero dopracowywali żarówki ktoś myślał o xenonach? Nie. To jakim prawem maja być legalne? Chcesz to sobie jeździj a potem płać mandaty, Twoja wola.
  • #344
    przemo159
    Level 16  
    Następny chętny do dyskusji się znalazł...
    "Ksenony w Polsce w autach które nie są d nich przystosowane są nielegalne i tyle" kolego to twoje "i tyle" w sądzie by nic nie znaczyło.
    LUDZIE UDOWODNIJCIE SWOJE RACJE!!
    A dopiero potem macie prawo pisać czy ktoś ma racje czy nie.
    Osobiście spotkałem się kilka razy(na własnej skórze to odczułem) że próbowano wlepić mandat za coś co nie było opisane jako czyn będący wykroczeniem i jest ogromna szansa z tego wybrnąć, tu niestety nawet moderatorzy utwierdzają ludzi w takim błędnym przekonaniu że tych szans nie ma...
  • #345
    elmo0104
    Level 14  
    Następny się znalazł. Pokaz przepis, który mi zabrania a dopiero wtedy pisz. No Panowie wg was ktoś kto próbuje ustaliś stan faktyczny(czyli jak przepisy wskazują) to idiota, człowiek piszący głupoty i choleryk. Usłyszy coś taki od kolegi i powtarza bezmyślnie. Wybieracie krótsze teksty bo wam się czytać nie chce tych wszystkich ustaw albo ich poprostu nie rozumiecie więc odpuszczacie i czytacie opinie prasowe itd, które napisane są bardziej zrozumiałym dla was tekstem i wierzycie w to co przynosi wam prasa, telewizja, internet.
  • #346
    _bono_
    Level 14  
    przemo159 wrote:
    Następny chętny do dyskusji się znalazł...
    "Ksenony w Polsce w autach które nie są d nich przystosowane są nielegalne i tyle" kolego to twoje "i tyle" w sądzie by nic nie znaczyło.
    LUDZIE UDOWODNIJCIE SWOJE RACJE!!
    A dopiero potem macie prawo pisać czy ktoś ma racje czy nie.
    Osobiście spotkałem się kilka razy(na własnej skórze to odczułem) że próbowano wlepić mandat za coś co nie było opisane jako czyn będący wykroczeniem i jest ogromna szansa z tego wybrnąć, tu niestety nawet moderatorzy utwierdzają ludzi w takim błędnym przekonaniu że tych szans nie ma...

    Miałem taką sytuację z Passatem B4. Ksenony, z allegro za 500zł, bo jak 5 stówek to beda dobre. Nie były. Chodzi w tym naszym polskim bałaganie, że światła muszą mieć homologację. Zwykłe reflektory mają na żarówki H3, h1, czy tam h7, czyli oryginalne, jakie fabryka dała. A jak Ty(czy tam ja) włozysz palniki z allegro, albo inne do nieprzystosowanych lamp, to konfiskata dowodu. I nie mówię tego z zazdrości. Sam przez to przeszedłem. Konfiskata dowodu, laweta(chyba, że przy nich żarówki wymienisz, ja nie miałem wtedy zwykłych), ponowne badanie techniczne. Zamyka się to wszystko w kwocie około 1000zł. Wtedy na mnie ucznia, było to dużo. Jednak, twoje auto robisz co chcesz. Nie pisze tego, żeby zaszpanować albo coś. Może ktoś wyciągnie z tego wnioski. A to, że kolego cie nie złapali, to chwal Boga za to. Jak cie złapią, patrz wyżej. A co do paragrafów. Po chyba podchodzi pod ten o oświetleniu. Coś, że nie mogą być inne dokładane nieprzepisowe światła, inne kolory niż białe/żółte selektywne. A auta fabrycznie z ksenonami maja lampy z homologacja. O paragrafy mnie nie pytaj. Za nieprzepisowe kolory świateł też zabierają dowód. Wszystko jest w kodeksie ruchu drogowego.
  • #347
    skaktus
    Level 37  
    Myślę że w końcu jest prosty dowód. Każdy reflektor zdobywa homologację na dane źródło światła. Tak więc reflektory z homologacją na zwykłe żarówki (światła stopu itp), na halogeny i na xenon. Mając homologację na halogen, reflektor taki można używać legalnie jedynie z halogenem.

    Poniżej rozpiska oznaczeń na reflektorach.

    Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI

    Dziś aż poszedłem koledze zamontować nowe żarówki i spojrzałem na reflektor w jego aucie - oznaczenia się zgadzają.

    Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI

    Przykładowo foto reflektora na H4, Golf 3.

    1.Wskaźnik natężenia światłą drogowego; 2.Wykonanie reflektora (halogenowe, drogowe i mijania, niewłączane wspólnie); 3.Rodzaj i miejsce dopuszczenia (E-ECE, 1-Niemcy); 4. A-światło pozycyjne; 5.Numer badania zgodnego z normą ECE.

    Komentarz:

    Każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu.

    Źródło - forum.golf.pl

    Jak widać, masz homologację na halogen, więc reflektor jest przystosowany jedynie do żarówki halogenowej. Teraz to możesz się nawet.........i tak na to nic nie poradzisz. Dodatkowo, idąc twoim tropem, można lampy przerobić, w takim wypadku też tracisz homologację, bo przerabianie jest niedozwolone.

    Poniżej fota takich co przerabiają reflektory, widać jak xenon H4 świeci tandetnie.

    Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI

    Źródło - swiatla.arbiter.pl
  • #348
    elmo0104
    Level 14  
    Nie prawda. Homologacja jest po to aby przestrzegał jej producent, wypuszczał towary zgodne z tym które zostały poddane badaniu typy czyli uzyskały homologację(jest to opisane w porozumieniu zawartym w genewie). Producent nie może wypuścić towaru który nie był homologowaly lub był homologowany do innego przeznaczenia.

    Taka tabelka jest tylko informacją odnośnie oznaczeń.
  • #349
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To odbijając piłeczkę - elmo pokaz nam atesty i homologację chińskie ksenony do legalnego użytku. I nie ma to być E11, czy CE.

    Quote:
    Nie tłumaczyłeś tylko powiedziałeś!

    Przede wszystkim NAPISAŁEM. A skoro nie jest to dla ciebie równoznaczne ze zrozumieniem, to nie wiem, jak do ciebie dotrzeć...
  • #350
    skaktus
    Level 37  
    elmo0104 wrote:
    Nie prawda. Homologacja jest po to aby przestrzegał jej producent, wypuszczał towary zgodne z tym które zostały poddane badaniu typy czyli uzyskały homologację(jest to opisane w porozumieniu zawartym w genewie). Producent nie może wypuścić towaru który nie był homologowaly lub był homologowany do innego przeznaczenia.

    Taka tabelka jest tylko informacją odnośnie oznaczeń.


    Sam sobie zaprzeszacz.

    Homologacja, mówi że producent wyprodukował dany reflektor zgodnie z ustaleniami dotyczącymi produkcji danego reflektora i jak piszesz, przestrzegał wytycznych. Skoro producent przestrzegając wytycznych dotyczących światła, projektował reflektor dla halogenu, ty możesz używać jako źródła światła tylko halogenu.

    Skoro według ciebie, nic nie zabrania korzystania w "zwykłych" reflektorach z xenonu, to dlaczego producenci lamp, tego nie podchwycili ? Przecież to by była żyła złota ! Jaki problem sprzedawać 1 model dla halogenu i xenona ? Gdzie tu logika ? Nawet taki Sonar jak już pisałem, wyje w instrukcji obsługi, na reflektorze w 2 językach że światła nie są przystosowane do xenonów. Wytłumacz mi to.
  • #351
    _bono_
    Level 14  
    Skatus daj sobie już spokój. Wypruwasz się na darmo a on i tak nie rozumie. A za chwilę założy temat, że go złapali i jak się ma odwołać. Jak to mówią: "Przyjdzie kryska na Matyska"
  • #352
    elmo0104
    Level 14  
    Otóż Błażej nie muszę wam pokazywać żadnej homologacji bo ja nie wprowadzam takiej lampy(przeznaczonej do żródła halogenowego z wmontowanym palnikiem hid) do produkcji. Jestem jedynie jej użytkownikiem. A czy Wy kupując klocki hamulcowe sprawdzacie czy maja one homologacje na rynek europejski? Zacznijcie patrzec obiektywnie!

    Błażej wrote:

    Przede wszystkim NAPISAŁEM. A skoro nie jest to dla ciebie równoznaczne ze zrozumieniem, to nie wiem, jak do ciebie dotrzeć...


    To Ty się zdecyduj czy Napisałś czy Tłumaczyłeś. Dla mnie słowo równoznaczne ze słowem "zrozumienie" to np "pojęcie czegoś", mówiąc gwarą "skumanie". Napewno słowo "napisanie" nie jest dla mnie równoznaczne ze zrozumieniem. Słowo "tłumaczenie" równiez nie jest. Nieważne, nie mam zamiaru Cię j. polskiego uczyć. Poza tym nie musisz wógóle do mnie docierać. Dotrzyj najpierw do odpowiedzi na moje pytania

    Czekałem jak odpiszesz żeby Ci powiedzieć, że włączył do rozmowy się kolega bono, który nazwał mnie wprost "idiotą" nie zareagowałeś! Widać jednoznacznie że jestes stronniczy.

    bono Jeśli masz tylko wydawać swoje opinie to są one dla mnie nic nie warte skoro sam mówisz żebym o przepisy Cię nie pytał. Nie pisz nic lepiej bo tylko zaśmiecasz. Nic nie wiesz na temat żadnego paragrafu więc nie pisz. Nie wiesz jak się nazywa i o czym jest a barwa może byc biała w świetle prawa, żółtą wycofano jakis czas temu. Ksenony o barwie 4300 i 5000 są montowane do seryjnych lamp xenonowych D2S D1S. Zabrać im wszystkim dowody bo mają złą barwę. Ogarnij się!

    Ci co montują fiolet to jak najbardziej niech im zabierają bo to jest niezgodne z przepisami. Xenon o barwie 4300 jest bardziej biały niż światło halogenu. Z barwą nie trafiłeś. Pudło!

    Napewno Ciebie się nie będę pytał ani nikogo z tego forum, z takimi poradami to ja bym kartofli nie ugotował bo znalazł by się jeden z drugim co kazaliby po frytki jechać. Nie należe do tych co sami nie potrafią sobie poradzić.

    skaktus wrote:

    Komentarz:

    Każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu.


    Zobacz sobie TUTAJ kiedy homologacja traci ważność zamin napiszesz kolejną bzdurę, którą skopiowałeś z innego forum.

    skaktus wrote:

    Jak widać, masz homologację na halogen, więc reflektor jest przystosowany jedynie do żarówki halogenowej. Teraz to możesz się nawet.........i tak na to nic nie poradzisz. Dodatkowo, idąc twoim tropem, można lampy przerobić, w takim wypadku też tracisz homologację, bo przerabianie jest niedozwolone.


    Poraz kolejny wejdź "TUTAJ" z powyższej mojej wypowiedzi aby przekonać się kiedy homologacja może zostać cofnięta/utracona. No i skąd wiesz że jest niedozwolone przerabianie? Znów sobie wymyśliłeś?

    elmo0104 wrote:

    Nie prawda. Homologacja jest po to aby przestrzegał jej producent, wypuszczał towary zgodne z tym które zostały poddane badaniu typy czyli uzyskały homologację(jest to opisane w porozumieniu zawartym w genewie). Producent nie może wypuścić towaru który nie był homologowaly lub był homologowany do innego przeznaczenia.


    Gdzie jest zaprzeczenie?

    skaktus wrote:

    Homologacja, mówi że producent wyprodukował dany reflektor zgodnie z ustaleniami dotyczącymi produkcji danego reflektora i jak piszesz, przestrzegał wytycznych. Skoro producent przestrzegając wytycznych dotyczących światła, projektował reflektor dla halogenu, ty możesz używać jako źródła światła tylko halogenu.


    Nie masz pojęcia co to jest homologacja eh...

    skaktus wrote:

    Skoro według ciebie, nic nie zabrania korzystania w "zwykłych" reflektorach z xenonu, to dlaczego producenci lamp, tego nie podchwycili ? Przecież to by była żyła złota ! Jaki problem sprzedawać 1 model dla halogenu i xenona ? Gdzie tu logika ? Nawet taki Sonar jak już pisałem, wyje w instrukcji obsługi, na reflektorze w 2 językach że światła nie są przystosowane do xenonów. Wytłumacz mi to.


    opisałem dlaczego się tak dzieje w jednej z poprzednich moich wypowiedzi nie zamierzam tego dublować. Widać poraz kolejny że nie chce Ci się czytać bo chyba nie przeczytałeś do końca tego co napisałęm a wystarczy przesunąć suwak po prawej stronie ekranu do góry!

    Ludzie jest jedna prosta metoda abyście mogli sprawdzić czy ja mam racje czy Wy macie- przeczytać rozporządzenia, porozumienia i kodeks ruchu drogowego, wam się jednak nie chce bo i tak nic nie zrozumiecie. Wolicie wierzyć w to co wam inni podtykają bo jest łatwiej. Zrobiłem już większość roboty, wybrałem te zapisy które się tyczą pojazdów i ich wyposażenia wam zostało tylko to przeczytać. Mam wrażenie że nie chcecie podświadomie lub świadomie tego robic bo isnieje obawa "kurde ten koleś może mieć racje" a wtedy może zostać nadszarpnięta wasza reputacja wsród "forumowych bogów".
  • #353
    skaktus
    Level 37  
    Dobra, ja wysiadam.

    Nie chce mi się już z wami dyskutować.

    Elmo jesteś najmądrzejszy. Życzę mandatu 500 zł z całego serca. Mam nadzieje że w końcu miśki wytępią takich jak ty, na xenonie w starym BMW bo kozactwo musi być.


    PS-Pokaż mi przepis który jednoznacznie zezwala na xenon w aucie ;)

    A i jeszcze jedno, idąc twoim tokiem myślenia, na to wychodzi że w golfie 1, w Audi 80 można montować xenona tak ? Brawo ! Z tego wychodzi ze nawet do tego maluch się nadaje !
  • #354
    elmo0104
    Level 14  
    Nawet jak mi dadzą to nie przyjmę bo teraz już wiem (dzięki tobie poniekąd) że nie jest to nielegalne. No i tak się kończy rozmowa jeśli jedna strona nie ma wartościowych argumentów do przedstawienia co jest równoznaczene z przyznaniem racji drugiej stronie.

    Napisałeś tyle wiadomości a nie odpowiedziałeś na moje pytania i domyślam się dlaczego- nie znasz odpowiedzi albo są one dla Ciebie ośmieszające.

    Raczej Ty możesz bardziej odczuć rękę polskiej włądzy z Twoją wiedzą i przekonaniami zaczerpniętymi z telewizji i internetu niż ja. Mimo wszystko nie życzę Ci konfrontacji z wymiarem sprawiedliwości.

    Ty nie próbuj zrozumieć ani iśc moim tokiem rozumowania bo Ci się nigdy nie uda, może spróbuj najpierw ze sobą ten manewr! Możesz to sobie nawet kanarka albo świeczkę w reflektorwłożyć. Jeśli światło jest białe i ma wyraźną i prawidłowego kształtu linię odcięcia to jest ok! Jeśli ktoś wali po oczach to ok niech mu zabieraja dowód jestem za!

    Dodano po 35 [minuty]:

    skaktus wrote:

    PS-Pokaż mi przepis który jednoznacznie zezwala na xenon w aucie


    Prawo jest tak skonstruowane, że jest zbiorem między innymi czynów zabronionych/wykroczeń, które podlegają karze. Nie masz pojęcia o czym piszesz poraz kolejny i tak do śmierci będziesz gadał pierdoły.

    Czy w polskim prawie masz przepis, który zezwala Ci na robienie kupy?? A wszyscy to robią bo nie jest to wykroczeniem(czynem zabronionym, których spis znajdziesz w kodeksie wykroczeń).
  • #355
    skaktus
    Level 37  
    Wiem, jesteś najmądrzejszy. Takie guru oświetlenia.

    Tutaj link do konferencji Hella w PL :

    http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/index.php?id=126&modul=numery&page=czytaj

    Ludzie mądrzejsi od ciebie tam zabierali głos. Oto jeden z nich:

    Quote:
    Zgodnie z Regulaminem 48 EKG ONZ, światła mijania posiadające źródło światła o strumieniu świetlnym większym niż 2000 lumenów powinny być wyposażone w urządzenia czyszczące szybę reflektora posiadające homologację zgodna z Regulaminem 45 EKG ONZ. Czyli mówiąc bardziej zrozumiale muszą mieć one odpowiednie spryskiwacze. Ponadto reflektory ksenonowe muszą być wyposażone w system do automatycznego poziomowania.
    Wynika z tego jasno, że montowanych ksenonowych źródeł światła (dostępnych zresztą na polskim rynku) w reflektorach przeznaczonych do zwykłych żarówek jest niezgodne z przepisami. Można zainstalować w aucie światła ksenonowe, pod warunkiem, że wymieni się cały zespół reflektora. Specjalne zestawy, posiadające odpowiednie homologacje i spełniające wszystkie przepisy oferuje firma Hella.
    - Stosowanie ksenonowych źródeł światła w tradycyjnych reflektorach powoduje zmianę rozłożenia strumienia światła, czego skutkiem jest oślepianie kierowców jadących z naprzeciwka. Prowadzi to, do zmniejszenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.


    Wypowiedziane przez Maciej Łukasik, Instytut Transportu Samochodowego

    Myślę że ten pan wie dużo lepiej od ciebie.
  • #356
    elmo0104
    Level 14  
    Nie ma zapisu w prawie, że jest to czyn zabroniony- nie ma wykroczenia.

    Skoro tak uważasz to dziękuje ale sam osobiście nie uważam że jestem najmądrzejszy. Wiem jedynie więcej od Ciebie w tej kwestii. Ty wiesz że jest coś takiego jak HID, lampa, homologacja, przepisy itd. ale nie wiesz co to jest.

    Daj jakiś konkret a nie śmieci ciągle jakieś.

    Przestań obrażać ludzi, tak daleko nie zajedziesz. Jak zostajesz "zagięty" przez kogoś to nie wiesz co powiedzieć więc obrażasz. Ewidentnie nie wiesz o czym piszesz stąd Twoje zachowanie.

    Ja nie próbuje nikogo tutaj obrazić, próbuje rzeczowo porozmawiac ale gadać do Ciebi to jak grochem o ściane.

    Ręce opadają, już raz dawałeś ten atrykuł a ja udowodniłem Ci że ten regulamin obowiązuje Producentów i że akurat ten regulamin nr 48 nie jest wogóle wspomniany w przepisach dotyczących oświetlenia w aucie które dotyczą nas użytkowników!

    Lepiej od tego pana wie kodeks drogowy!
  • #357
    skaktus
    Level 37  
    Myślę że w jakimś konkretnym celu wymyślono homologacje dla lamp wyładowczych, inne trzonki i mocowania, jak i inne lustra itp.

    Jeśli wszystko było by takie łatwe jak przedstawiasz, każdy producent montował by takie lampy w swoim aucie. Skoro mają już zaprojektowane reflektory na halogen a można do niego włożyć HIDa, to jaki problem ? Producenci aut zamawiając setki tysięcy sztuk zestawów obniżyli by cenę jednostkową, która by niewiele podniosła cenę auta. A auta lepiej by się sprzedawały, ale tak nie jest...ciekawe dlaczego.

    Quote:
    Z analizy regulaminów pod kątem stosowania tzw. zamienników źródeł światła wynikają następujące fakty:
    • każdy reflektor może być bezpiecznie użytkowany, jeżeli co najmniej stosuje się odpowiednie źródło światła, którego oznaczenie jest naniesione, przeważnie w pobliżu miejsca jego mocowania;
    • zastosowanie jednoznacznie określonego źródła światła gwarantowane jest stosowaniem różnych oprawek i trzonków źródeł światła tak, aby nie można było zamontować w reflektorze przystosowanym do żarówki np. H4, żarówki H3, czy też gazowego wyładowczego źródła światła np. D1S lub D1R;
    • zapisy regulaminu 48 określają, że reflektory wyposażone w źródło światła dużej jasności (wysoka wartość
    strumienia świetlnego), a takimi są gazowe wyładowcze źródła światła, powinny być wyposażone w urządzenia oczyszczające szybę reflektora (tzw. spryskiwacze) oraz urządzenia samopoziomujące reflektor, ma to zapobiegać nadmiernemu olśnieniu powodowanemu przez rozpraszanie światła na zanieczyszczeniach osadzonych na szybach reflektorów, czy olśnieniu powstającemu w wyniku zmian kierunku emitowanego światła. Zastosowanie tzw. zamienników źródeł światła jest niezgodne z przepisami i może stanowić podstawę do wymierzenia mandatu lub niespełnienia wymogów niezbędnych do przedłużenia okresu ważności badań technicznych pojazdu. Prawo o ruchu
    drogowym Dz. U. Nr 108 Poz. 908 Art.
    66 ust. 4 p. 2: „Zabrania się stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nie odpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych” (Przepisami szczegółowymi, są w tym przypadku, regulaminy homologacyjne EKG ONZ).
    Co więcej dystrybucja i handel wyrobami nie posiadającymi (w tym przypadku) oznaczeń homologacyjnych właściwych dla reflektorów i dla źródeł światła jest nielegalny
    – określa to art. 68 Prawa o ruchu drogowym).
    W świetle przytoczonych faktów nie ulega wątpliwości, że zamiana żarówek na „zestaw ksenonów” jest całkowicie nielegalna i grozi konsekwencjami prawnymi i finansowymi. Ale czy tylko? Aby się o tym przekonać sprawdziliśmy jak zachwalane przez handlowców zamienniki ksenonowe spisują się w rzeczywistości.


    http://www.infor.pl/download/site/pl/oj/2007/l_137/l_13720070530pl00010067.pdf

    Punkt 6.2.9

    Posiadasz spryskiwacze ? ;)
  • #358
    elmo0104
    Level 14  
    Quote:
    Prawo o ruchu
    drogowym Dz. U. Nr 108 Poz. 908 Art.
    66 ust. 4 p. 2: „Zabrania się stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nie odpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych” (Przepisami szczegółowymi, są w tym przypadku, regulaminy homologacyjne EKG ONZ).



    Gdybyś przeczytał do końca temat z którego zaczerpnąłeś ten cytat wiedziałbyś co w nim jest nie tak.
  • #359
    skaktus
    Level 37  
    A co ty tam znalazłeś na końcu ciekawego ? Bo to co zacytowałeś nic nie wnosi.

    Jakie przetwornice posiadasz ? Mają homologację europejską ? Nie chodzi mi tutaj o ISO, TUV itp, tylko np E11 na przetwornicy...

    A żarówki ? Podejrzewam że masz coś pokroju H1, H7, H4 a na allegro nie znalazłem takowych z homologacją. Pogrzebałem na stronach Osram i Philips i też nie znalazłem aby któryś z tych producentów produkował żarówki jak np. H1 w wersji HID. A skoro auto ma wymagane homologacje na praktycznie każdy element taki jak szyby, lusterka, reflektory, to gdzie twoje żarówki mają homologację ?
  • #360
    elmo0104
    Level 14  
    elmo0104 wrote:
    Otóż Błażej nie muszę wam pokazywać żadnej homologacji bo ja nie wprowadzam takiej lampy(przeznaczonej do żródła halogenowego z wmontowanym palnikiem hid) do produkcji. Jestem jedynie jej użytkownikiem. A czy Wy kupując klocki hamulcowe sprawdzacie czy maja one homologacje na rynek europejski? Zacznijcie patrzec obiektywnie!



    Na końcu tego tematu z którego zaczerpnąłeś ostatni przez Ciebie cytowany tekst znajdziesz:

    "to jest fikcja. Przepisami szczegółowymi w tym przypadku są Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia a nie regulaminy EKG ONZ."