Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI

bustarhymes 04 Jun 2010 23:03 272871 407
Relpol
  • #361
    skaktus
    Level 37  
    Widocznie homologacje które dopuszczają daną rzecz do użytku w aucie wymyślono bez celu....Klocki hamulcowe bez homologacji, mogą pozbawić cie odszkodowania po wypadku, a takie rzeczy namiętnie sprawdzają przed wypłatą odszkodowań. To samo z xenonem

    Tylko dlaczego Philips, Osram nie produkuje palników H1, H7, H4 ? Odpowiedz mi na to pytanie...

    Zadałem sobie dalej trudu. Sprawdziłem ofertę Tungsram, Hella, Bosch i żaden z tych producentów nie ma w ofercie żarówek H1, H7 czy H4.

    Następnie przeglądałem aukcje z zestawami HID. Znalazłem tylko jeden "uniwersalny" zestaw z homologacją E13, ale tylko na przetwornicę, na żarówki żadnych informacji gdzie robione, przez kogo itp. Inna aukcja, przetwornica z E4 i E13, ale tylko na opakowaniu, na przetwornicy nic, na żarówka cisza.

    EDIT.

    Artykuł z komendy wojewódzkiej z wydziału ruchu drogowego

    LINK : Link

    Polecam przeczytać, dużo informacji, rozpiski oznaczeń itp.
  • Relpol
  • #362
    elmo0104
    Level 14  
    Pierwsze słysze, żeby rzeczoznawca(bo chyba jego miałeś na myśli pisząc "sprawdzają") sprawdzał klocki hamulcowe po wypadku :|. Nigdy się z tym nie spotkałem. To, że światła sprawdzają to też pierwsze słysze. Jedynie co sprawdzają to poziom uszkodzenia auta a to co decyduje o wypłaceniu odszkodowania to tylko informacja z policji o sprawcy wypadku. Akurat działalnośc pod tym względem pewnego popularnego zakładu ubezpieczeń znam bardzo dobrze.


    skaktus wrote:

    Tylko dlaczego Philips, Osram nie produkuje palników H1, H7, H4 ? Odpowiedz mi na to pytanie...


    Pytałeś o to ze 3 razy. Odpowiedzi udzielałem raz i nie będę się powtarzał. Przeczytaj dokładnie to co napisałęm wcześniej. Mogę dodać że ci potentaci istnieją dzięki koncernom samochodowym a ściślej mówiąc przez ich zapotrzebowanie na żarówki a nie przez handel detaliczny. Producenci mogą montować tylko i wyłącznie zgodnie z homologacją danego pojazdu.


    Co do artykułu to się nie wypowiadam. I tak będziesz znajdował kolejne zapisy(z błędami jak ten) gdzie piszą półprawdę albo nieprawdę.

    Zadaj sobie więcej trudu i przeczytaj to rozporządzenie ministra infrastruktury i prawo o ruchu drogowym. Na każdy Twój następny post będę odpowiadał linkami do źródeł(prawnych) , w których znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania.
  • #363
    skaktus
    Level 37  
    elmo0104 wrote:

    Co do artykułu to się nie wypowiadam. I tak będziesz znajdował kolejne zapisy(z błędami jak ten) gdzie piszą półprawdę albo nieprawdę.



    Hahaha .... dobry jesteś.

    Widocznie uważasz że masz większe pojęcie od firmy Hella (patrz link do konferencji Hella) oraz jesteś lepszy od "gliniarzy" którzy mają duuuużo większą wiedzę niż ty. Moim zdaniem w ogóle nie masz o tym pojęcia. Dla ciebie jak da 99% xenonowych "tjuningóf" - bajerancko się świeci,więc to jest najwazniejsze.


    Jak tam Twoje przetwornice ? Mają homologację, żarówki ? Jestem pewien w 99,99 % że nie, a żarówki 100%.

    No chyba że kupiłeś lepsze przetwornice w cenie ok 500 zł za komplet, a żarówki typu D2S od Philipsa, w cenie ok 200 zł za sztukę, co daje nam ok 900 zł za komplet. Potem przerobiłeś reflektor na inne mocowanie, co z kolei jest nielegalne. Wątpię w to, najprawdopodobniej posiadasz najtańszy zestaw no-name z allegro, niewiadomego pochodzenia i jakości.

    Dalej - po co wymyślano najróżniejsze trzonki mocujące dla każdego modelu żarówek ? Po to aby ich zamiennie nie używać. I tak za H4 nie włożysz H7, dlatego też dla xenonów powstały całkiem inne mocowania. Tylko w Chinach, bez żadnego nadzoru produkują palniki pod H1 itp. Kupujesz kota w worku, nie wiesz tak naprawdę co to jest. W jednej z gazet był test palników xenonowych takiego pochodzenia, nie to że świeciły krzywo, to dodatkowo wypadały z gniazda.

    Nawet takie "tandetne" firmy jak Sonar ostrzegają że reflektory ich produkcji nie nadają się dla xenonów, o czym już wspominałem.
  • Relpol
  • #364
    elmo0104
    Level 14  
    Po to wymyslono różne trzonki bo taka była tendencja rynku. Czy Ty uważasz że wszystkie żarówki i cała reszta osprzętu została "wymyślona" / wprowadzona na rynek w tym samym dniu?? Wraz z rozwojem motoryzacji wprowadzano rózne unowocześnienia. Kiedyś nie było żarówek H4 a maluchy i żuki jeździły i miały światła mijania i drogowe w jednym kloszu.

    A czy Ty myślisz, że opony tez mają różny rozmiar tylko po to żeby nie można było założyć opony 15" na felge 13"? Co więcej ile róznych rodzajów tych 15" opon jest na rynku a ile szerokości i róznych profili, ludzie wybierają to co im pasuje, nawet chińskie. Producent zdubywa homologacje na dany pojazd. Do danego pojazdu zahomologowany jest konkretny rozmiar kół i opon i co Ty myślisz że jak zmienisz sobie koła na inny rozmiar to auto traci homologacje??



    Rosporządzenie
    Ministra Infrastruktury


    POROZUMIENIE dotyczące przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań*),sporządzone w Genewie dnia 20 marca 1958 r.

    i

    Regulamin EKG ONZ nr 112


    Przeczytaj te dokumenty zanim napiszesz następny post!
  • #365
    skaktus
    Level 37  
    Trzonki w żarówkach to nie to samo co felgi.

    Ty lepiej nie kombinuj, tylko poczytaj co piszą gliniarze i Hella, która oświetleniem zajmuje się kilkadziesiąt lat, a do której ty wyskakujesz że nie ma pojęcia o co biega.
  • #366
    przemo159
    Level 16  
    Tu nic nie ma do kombinowania, czyta się to co stanowią przepisy i czego wyraźnie zabraniają, a nie co piszą gliniarze bo oni muszą się stosować do przepisów a niestety(albo właśnie stety ;) )sami się w tym mylą i gubią.
    Jak narazie w tym temacie nie widzę żadnego przepisu czy odnośnika do takowych("poczytaj to i tamto i co piszą" to nie konkretny zapis prawny), tak samo jak nie widzę do tej pory podstawy prawnej mandatu o którym była mowa wcześniej.Jeśli jest tu ktoś kto dostał mandat w przedmiotowej sprawie proszę o informacje z którego artykułu Kodeksu Wykroczeń był wpis na blankiecie mandatu i wszystko się wyjaśni...
  • #367
    elmo0104
    Level 14  
    Zdziwiłbyś się Co mówią policjanci w prywatnej rozmowie na ten temat. Ty jednak bazujesz na tym co jest w mediach. Który sondaż przedwyborczy jest prawdziwy wg Ciebie? Jeden jest zupełnie inny niż drugi.

    No jasne, że koła(opony i felgi) to nie to samo co trzonki w żarówkach. Ja postawiłbym ogumienie na wyższej pozycji. Dobre ogumienie jest ważniejsze pod względem bezpieczeństwa na drodze niż światła, nie sądzisz?

    Istnieją przepisy, które normują prawidłowe ogumienie(wysokośc bieżnika i jednakowy jego wzór na osi) Nie ma wzmianki o homologacjach opon o rozmiarach o tym czy guma ma być zielona czy czerwona. To samo jest ze światłami mijania. Mają być koloru białego, mieć wyraźną linie odcięcia, z prawej strony ma oświetlać dalej, no i spełniać wymagania pkt 6.2.5 dla klasy B Regulaminu nr 112 EKG ONZ pod względem natężenia oświetlenia każdego światła w punktach 50 R i 75 R, dla świateł asymetrycznych podczas pracy silnika przy średniej prędkości obrotowej.

    Takie są fakty-tak mówią przepisy

    Hella i każdy inny "potentat żarówkowy" będzie zawsze zajmował takie stanowisko bo dla nich jest to darmowa reklama. Nie maja w ofercie HID-ów więc chcą sprzedawać jak najwięcej żarówek. Popierają montowanie przeznaczonych do d1s i d2s systemów oświetleniowych bo to też im jest na rękę bo takie palniki już produkują i jak coś się zepsuje to kupisz palnik helli a nie HID'a z Chin. Czy To jest tak ciężko zrozumieć?

    Co do oficjalnych wypowiedzi rzeczników policji i samych policjantów to niestety ale jest tak jak pisze przemo. Zapytaj jakiegoś prawnika(widzę że sam nie masz na to najmniejszej ochoty) aby zbadał dla Ciebie przepisy to zobaczysz jak odmienne jest jego zdanie w tej sprawie.
  • #369
    elmo0104
    Level 14  
    No i co z tego tekstu wynika?

    Quote:
    Te zestawy nie są dopuszczone do użycia na publicznych drogach, i wszystkie inne zestawy Xenonowe z oprawkami do halogenów również nie są!


    Kolejne puste słowa. Na jakiej podstawie nie są dopuszczone? Jaki przepis tego zabrania?


    Quote:
    Stosowanie chińskich xenonów i przeróbek nie jest dozwolone do pojazdów poruszających się po drogach publicznych


    Z wami jest taki problem, że nie rozumiecie jaka jest różnica pomiędzy artykułami kodeksu drogowego a artykułami prasowymi. Wrzucacie wszystko do jednego worka a to jest błąd.

    Wg Ciebie skaktus montowanie zamiast żarówek świateł postojowych diód led też jest nielegalne. Zamontowanie Do BMW takich świecących pierścieni (ringów) też jest nielegalne. Policja wlepia mandat za to tylko wtedy jak ktoś ma założone niebieskie, czerwone czy zielone. Jak są białe to policja nie wlepia mandatu chociaż lampa została przerobona poprzez zamontowanie innego źródła światła a przez to straciła homologacje(wg Ciebie).

    Jak przykład z oponami do Ciebie nie trafił to może przykład z postojówkami trafi.
  • #370
    skaktus
    Level 37  
    Policja może ci zabrać dowód rejestracyjny, dać mandat itp np za używanie żarówek diodowych to tylnych świateł postojowych, jeśli te nie mają homologacji. Znam ten przypadek po własnym ojcu, który dostał jedynie upomnienie, po wyprosił u gliniarzy. Posiadał żarówki diodowe do świateł drogowych, czerwonych, bez homologacji.
  • #371
    elmo0104
    Level 14  
    Ale ja o przednie pytam bo w przednich montują ludzie tez HID'y a nie w tylnych. Jak policjant sprawdził, że żarówka nie ma homologacji?
  • #372
    skaktus
    Level 37  
    elmo0104 wrote:
    Ale ja o przednie pytam bo w przednich montują ludzie tez HID'y a nie w tylnych. Jak policjant sprawdził, że żarówka nie ma homologacji?


    Hmmm, jak sprawdził ? No normalnie, kazał wyjąć żarówkę bo widział że świeci wielopunktowo a nie światłem rozproszonym jak normalna żarówka. Każda żarówka ta nawet montowana w kierunkowskazach czy w światłach STOP ma wybitą homologację.

    Grzebałem ostatnio na WWW i znalazłem taki film:

    http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=9icEdkRvJOs
  • #373
    elmo0104
    Level 14  
    Kolejny artykuł, tym razem telewizyjny. Znów zawierający mase błędów:

    -samopoziomowanie(inne działanie niż ten Pan opisuje, faktyczne działanie nie ma związku ze źródłem światła tylko z wygodą)
    -samopoziomowanie i system spryskiwaczy to wymóg dla producentów nie dla użytkowników.
    -"aktualnie obowiązujące przepipisy nie przewidują stosowania xenonowych źródeł światła na cokołach żarówek halogenowych" - tym tekstem się pogrążył. Przepisy nie przewidują również niestosowania takiej kompilacji. Juz o tym pisałem. Przepisy zabraniają pewnych czynności albo ustalają pewne granice. Nigdzie w przepisach nie ma zapisu typu " w lampach przeznaczonych do halogenowych źródeł światła nie można stosować źródeł ksenonowych".

    Jak zrobie sobie sam tłumik do samochodu i będzie on spełniał normy głośności, które przewiduje prawo to jest w pożadku. Nikt nie ma prawa się do niego doczepić bo tak stanowią przepisy. Jest tylko wymóg co do hałaśliwości auta, nie ma nic odnośnie homologacji takiego tłumika. Światła nie są najważniejsze w samochodzie. Media zrobiły w koło tego taki szum i teraz każdemu wydaje się, że może mieć cieknący olej z silnika, wyciekające paliwo, przerdzewiały wydech, łyse opony, luzy w zawieszeniu byle światła miał zgodne z "przepisami". Skaktus widzę, że Tobą to bardzo łatwo manipulować, wystarczy puścic w necie artykuł i już.



    Jestem jak najbardziej za tym aby policja "kasowała" takich co oślepiają i ich światła faktycznie nie spełniaja norm ale od tych , u których strumień światła spełnia normy wara. Moim celem nie jest wciskanie ludziom, że każda przeróbka halogen-->HID jest zgodna z prawem. Chce pokazać jakie światło prawo dopuszcza!
  • #374
    skaktus
    Level 37  
    Zaczynasz kombinować. Na początku pisałeś że chodzi ci o to że xenony można montować w autach, a teraz piszesz że nie chcesz wciska że każda przeróbka z halogenu na hid jest zgodna z prawem.

    To jak to w końcu niby jest twoim zdaniem ? Przerabianie oświetlenia na xenon jest niezgodne z prawem jeśli strumień światła jest nieprawidłowy, ale jest legalne jeśli jest prawidłowy ? Równie dobrze można powiedzieć że jazda bez hamulców jest dozwolona o ile wolno jeździsz...
  • #375
    elmo0104
    Level 14  
    To Ty zaczynasz czytać ze zrozumieniem(mam nadzieje) a nie ja kombinować. Nigdy wcześniej nie napisałem, że każdy ksenon jest ok, wręcz przeciwnie kilkakrotnie pisałem, że jeśli oślepia(czyt. linia odcięcia jest rozmyta lub wogóle jej nie ma) lub/i ma fioletowy kolor(w każdym razie inny niż biały) to jest to nielegalne.

    skaktus wrote:
    Przerabianie oświetlenia na xenon jest niezgodne z prawem jeśli strumień światła jest nieprawidłowy, ale jest legalne jeśli jest prawidłowy


    Dokładnie tak jest w świetle przepisów obowiązujących w PL.

    skaktus wrote:
    Równie dobrze można powiedzieć że jazda bez hamulców jest dozwolona o ile wolno jeździsz...


    Wybacz ale nie widze związku Twojego porównania z tym co napisałes wcześniej:P Nie wiem co miałes na myśli ale porównanie Ci nie wyszło.
  • #376
    skaktus
    Level 37  
    elmo0104 wrote:


    Wybacz ale nie widze związku Twojego porównania z tym co napisałes wcześniej:P Nie wiem co miałes na myśli ale porównanie Ci nie wyszło.


    Tak samo ja nie widzę związku z Twoimi wywodami na temat klocków hamulcowych bez homologacji.
  • #377
    elmo0104
    Level 14  
    Ja wiem, że nie zauważyłeś związku w przypadku klocków hamulcowych dlatego podałem Ci przykład z żarówkami do świateł pozycyjnych! Tak czy inaczej mam nadzieję, że inni zrozumieli moje porównania. Twoje porównanie jest nietrafione. Nijak się ma do sytuacji opisywanej w tym temacie. Czy uważasz, że posiadanie aftermarketowych chińskich HID'ów jest równoznaczne z nieposiadaniem świateł w ogóle? Nie wiem jak interpretować Twoje porównanie odnośnie omawianego problemu, może jestem za cienki z polskiego, żeby zrozumieć Twoje głębokie porównania. Używaj prostszych proszę.
  • #378
    skaktus
    Level 37  
    elmo0104 wrote:
    J może jestem za cienki z polskiego, żeby zrozumieć Twoje głębokie porównania. Używaj prostrzych proszę.


    Nawet z gramatyki jesteś cienki...

    Ostatnio zmieniony przez elmo0104 dnia 09 Cze 2010 14:31, w całości zmieniany 1 raz

    elmo0104 wrote:
    równoznaczne z nieposiadaniem świateł wogóle


    Jeden ort poprawiony, drugi został.

    Mam dla ciebie kolejną robotę, w poniższym tekście znajdziesz o co mi chodzi:

    Quote:
    Sebastian Nieciecki, Instytut Transportu Samochodowego

    Wymagania homologacyjne dotyczące żarówek samochodowych określone są w Regulaminie 37 EKG ONZ. Dane konstrukcyjne trzonków samochodowych źródeł światła. Zawarte są zaś w pubikacji IEC nr 60061.
    Podczas badań homologacyjnych sprawdza się geometrię żarnika i trzonka, strumień świetlny, moc elektryczną przy wymaganym napięciu zasilania.
    Żarnik musi mieć odpowiednią długość, grubość, położenie względem powierzchni odniesienia, kąt względem powierzchni odniesienia, kąt osłonięcia (w żarówkach halogenowych). Geometria trzonka musi gwarantować poprawne zamocowanie żarówki w oprawce, dzięki czemu właściwości reflektora bądź lampy nie zostaną zmienione.
    Wartość strumienia świetlnego określony jest w Regulaminie 37 EKG ONZ.
    Zła geometria żarówki wpływa na przesunięcie i rozmycie granicy światła i cienia, co nie zawsze będzie dało się skompensować regulacją reflektora. Reflektor z taka żarówką oślepia kierowców jadących z naprzeciwka lub niedostatecznie oświetla drogę.
  • #379
    elmo0104
    Level 14  
    To był błąd ortograficzny a nie gramatyczny! Lepiej nie poprawiaj nikogo, bo TO też Ci nie wychodzi a jak już nie możesz się powstrzymać to popraw najpierw swoje wypowiedzi, które zawierają pełno błędów interpunkcyjnych i gramatycznych właśnie! Mój błąd już poprawiłem.

    W tym tekście dobrze piszą;) Powinni to właśnie sprawdzać podczas badań homologacyjnych. No i jak to się ma do przepisów obowiązujących kierowców w PL? Zinterpretuj chociaż jeden przez siebie przytoczony tekst sam. Chyba uczyłeś się interpretacji w szkole?!

    Jak Twoimi argumentami ma być wytykanie mi błędów to masz poważny problem ze znalezieniem odpowiednich. Tonący brzytwy się chwyta :P
  • #380
    skaktus
    Level 37  
    Ja się brzytwy nie chwytam.

    Skoro producent ma wytwarzać dany produkt zgodnie z homologacją - reflektory, szyby, żarówki to pewnie to się tyczy jakimś innym wymaganiom. W żarówkach chodzi o wielkość i ułożenie żarnika i o inne. W szybach o odpowiednią przeźroczystość itp.

    A ty jaką masz homologację na żarniki H1 i na przetwornice ? Żadną...O ile może przetwornica tak, palnik H1, H7, H4 nie produkuje nikt z homologacją.

    Tam samo przeróbki reflektorów na inne mocowanie. Przerobienie czyli montaż soczewki, polerka, tracisz homologację, czyli jeździsz czym co nie jest zrobione według danych wytycznych związanych z homologacją.A to jest zabronione.

    Ludzie tacy jak ty, wychodzą z założenia - widzieć i być widzianym, ale że innych mogę oślepiać, co tam.

    W takim celu powstało poziomowanie, i nie działa ono na każdej dziurze, tylko zmienia położenie świateł przy podjazdach, w związku z załadowaniem auta, rozładowaniem itp.
  • #381
    elmo0104
    Level 14  
    skaktus wrote:
    Skoro producent ma wytwarzać dany produkt zgodnie z homologacją - reflektory, szyby, żarówki to pewnie to się tyczy jakimś innym wymaganiom


    Nie tyczy się. Po to jest homologacja, żeby producent wypuszczał na rynek towary z nią zgodne. Producent deklaruje w ten sposób, że produkty, które wypuszcza na rynek są zgodne z homologacją, której to badaniu poddano jeden przedmiot.

    skaktus wrote:
    A ty jaką masz homologację na żarniki H1 i na przetwornice ? Żadną...O ile może przetwornica tak, palnik H1, H7, H4 nie produkuje nikt z homologacją.


    Ile razy jeszcze mam pisać to samo zanim w końcu pojmiesz co to jest homologacja?

    skaktus wrote:
    Przerobienie czyli montaż soczewki, polerka, tracisz homologację, czyli jeździsz czym co nie jest zrobione według danych wytycznych związanych z homologacją


    Widziałeś kiedyś lampy w fordzie mondeo 1 albo w bmw e36 po lifcie, w toyocie suprze? Klosze żółkną i matowieją notorycznie w tych autach i w wielu innych samoistnie. Powinny byc traktowane tak samo bo zmatowiałe klosze rozpraszaja światło i oślepiają. Samoistnie zmieniła się ich charakterystyka więc straciły homologację. Czy ktoś sie czepia takich aut? Jeżdzą z takimi zżółkniętymi lampami!

    Powtarzam to po raz enty: Jeśli strumień światła jest ok i odpowiada normom obowiązującym w PL to światła są legalne.

    skaktus wrote:
    Ludzie tacy jak ty, wychodzą z założenia - widzieć i być widzianym, ale że innych mogę oślepiać, co tam.


    Nie obrażaj mnie! Naucz się w końcu czytać ze zrozumieniem ok? Bo nie robisz tego wystarczająco dobrze, pomijasz tekst albo masz głęboko posuniętą skleroze:

    elmo0104 wrote:
    Jestem jak najbardziej za tym aby policja "kasowała" takich co oślepiają i ich światła faktycznie nie spełniaja norm ale od tych , u których strumień światła spełnia normy wara. Moim celem nie jest wciskanie ludziom, że każda przeróbka halogen-->HID jest zgodna z prawem. Chce pokazać jakie światło prawo dopuszcza!


    skaktus wrote:
    W takim celu powstało poziomowanie, i nie działa ono na każdej dziurze, tylko zmienia położenie świateł przy podjazdach, w związku z załadowaniem auta, rozładowaniem itp.


    Jasne! Zgadza się! Samopoziomowanie natomiast powstało dla wygody. Nawet na podjazdach nie działa. Jedynym warunkiem zadziałania systemu samopoziomowania jest różnica ugięcia przedniego i tylnego zawieszenia ewentualnie różnica ciśnień w zawieszeniu przednim i tylnym(w autach z pneumatycznym zawieszeniem).
  • #382
    Boosterpl

    Level 17  
    Przepisy przepisami, temat brzmi: "Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI"

    Koledzy pomóżcie, zakupiłem niby porządne lampy z soczewką (prawie 1000zł) dokładnie te co na zdjeicu:

    Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI

    Noby sonar ale nigdzie nie ma druku nawet na opakowaniu ale mniejsza o to. Problem mam z regulacją! Manualna jest tylko na światłach drogowych, zaś na mijania jest miejsce na silniczek lub kołek do ręcznej regulacji. Ok wstawiam silniczek, regulacja działa ale jak do cholery wyregulować różnicę między prawą a lewą lampą? Czy jakiś elektronik zna ten silniczek i wie czy można podłączyć rezystor lub diodę do któregoś z tych trzech przewodów silniczka, żeby jeden z silniczków obniżyć w stosunku do drugiego? Może jakiś potencjometr pomoże? Help? I sorka za drobny off top
  • #383
    elmo0104
    Level 14  
    a nie masz śruby regulacyjnn na silniczku?
  • #384
    Boosterpl

    Level 17  
    jest śruba specjalna wsadzana w miejsce silniczka. nie ma dodatkowej. Ale dziś mierzyłem, jest tam masa oraz + 12v a ten sterujący to dzielnik napięcia od 2 do 11 V w zależności od ustawienia pokrętła. Teraz pytanie jak wpiąć w ten obwód dodatkowy potencjometr korygujący na jedną z lamp no i jakiej wartości
  • #385
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Elkmo napisał:
    Quote:
    -samopoziomowanie i system spryskiwaczy to wymóg dla producentów nie dla użytkowników.


    to wymóg instalowania tych systemów w autach posiadających oświetlenie halogenowe PODYKTOWANY WZGLĘDAMI BEZPIECZEŃSTWA RUCHU! A nie dla wygody!
  • #386
    elmo0104
    Level 14  
    Błażej wrote:
    to wymóg instalowania tych systemów w autach posiadających oświetlenie halogenowe PODYKTOWANY WZGLĘDAMI BEZPIECZEŃSTWA RUCHU!...


    I dla wygody.

    Jeśli samo bezpieczeństwo miałoby tu odgrywać jedyną rolę to czemu nie posiada tych systemów kazdy samochód? Jest wiele przykładów innych systemów, montowacnych w aucie, które poprawiają bezpieczeństwo ale powstały strikte dla wygody kierującego tak jak samopoziomowanie i czyszczenie kloszy przednich reflektorów. Starsze auta - mercedesy, łady, bmw i wiele innych miały wycieraczki na klosze;) to są auta z początku lat 80-tych kiedy jeszcze w przepisach nie było mowy o spryskiwaczach ani o żadnym innym systemie oczyszczania szkła reflektora
  • #387
    skaktus
    Level 37  
    Boosterpl wrote:
    Przepisy przepisami, temat brzmi: "Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI"

    Koledzy pomóżcie, zakupiłem niby porządne lampy z soczewką (prawie 1000zł) dokładnie te co na zdjeicu:

    Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI

    Noby sonar ale nigdzie nie ma druku nawet na opakowaniu ale mniejsza o to. Problem mam z regulacją! Manualna jest tylko na światłach drogowych, zaś na mijania jest miejsce na silniczek lub kołek do ręcznej regulacji. Ok wstawiam silniczek, regulacja działa ale jak do cholery wyregulować różnicę między prawą a lewą lampą? Czy jakiś elektronik zna ten silniczek i wie czy można podłączyć rezystor lub diodę do któregoś z tych trzech przewodów silniczka, żeby jeden z silniczków obniżyć w stosunku do drugiego? Może jakiś potencjometr pomoże? Help? I sorka za drobny off top


    Prawa lampa (siedząc w kabinie) zawsze świeci nieco wyżej niż lewa.

    Po 2 skoro nie masz napisu Sonar, to niestety masz jakieś badziewie, bo tak jest że zdarzają się na allegro i w sklepach "zamienniki" często bez homologacji. Mam fotkę jak wygląda i zachowuje się taki reflektor po pewnym czasie - głównie odpada chrom, odpada odbłyśnik w soczewce i tego nie idzie ustawić. Czasem te lampy zwą się Yunan.

    Mam lampy Sonara, mają wybitą homologację na przedniej szybie, z wszystkimi normami, oznaczeniem kraju (PL) jak i dużym napisem SONAR.

    PS-1000 zł ? To ktoś ładnie cie skroił za podróbkę.
  • #388
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Oczywiście, że poprawia to wygodę i komfort podróżowania. Zwłaszcza, że automatyzacje tego procesu zdejmuje obowiązki z kierowcy. Niemniej w oświetleniu klasycznym nie jest to wymagana, natomiast w ksenonowym już tak. I w tym przypadku nie chodzi o wygodę i komfort, ale o bezpieczeństwo jadących z przeciwka, by nie byli oślepiani światłem rozpraszanym na brudnym kloszu.
  • #389
    elmo0104
    Level 14  
    skaktus wrote:
    Prawa lampa (siedząc w kabinie) zawsze świeci nieco wyżej niż lewa.


    Nieprawda! Lampy powinny byc ustawione równo/na tym samym poziomie.


    Błażej wrote:
    ...Niemniej w oświetleniu klasycznym nie jest to wymagana, natomiast w ksenonowym już tak...


    Zgodzę się:) chociaż ująłbym to troszkę inaczej ale na dzień dzisiejszy można tak przyjąć. Dodajmy jeszcze, że wymagania te są stawiane producentom aut (regulamin EKG ONZ nr 112).

    Boosterpl poszukaj lepiej śrubek w tych lampach albo pokaż jak wygląda z tyłu i pokaż jak wygląda silniczek do regulacji elektrycznej.
  • #390
    skaktus
    Level 37  
    elmo0104 wrote:
    skaktus wrote:
    Prawa lampa (siedząc w kabinie) zawsze świeci nieco wyżej niż lewa.


    Nieprawda! Lampy powinny byc ustawione równo/na tym samym poziomie.



    Nie w każdym aucie tak jest. Prawa lampa zazwyczaj (żeby już kolegi elmo nie drażnić) świeci wyżej, celem dobrego oświetlenia pobocza. Przy ścianie tego nie widać, ale widać przy większych odległościach. Tak samo po to po prawej stronie jest wycięta przesłona celem dobrego oświetlenia (przy H4 robi to osłona żarnika ma inne ułożenie, przy H1 przesłona itp). I nie mówię tutaj o różnicy w ustawieniu ferlektora w cm, ale w mm, czasem wystarczą 2-3 różnicy. Tak samo jest w Felicji którą posiadam, w Golfie 3, u znajomego w golfie 2 na reflektorach AWB i innych.

    PS-Kolego Elmo, jeśli masz zamiar mi wysyłać PM z wulgaryzmami, to daruj sobie. Tak możesz się odzywać do kolegów z ławki lub do rodziców, nie do mnie. A słowa typu sraczka czy pierdo.....enie to tylko pokazują że warto by poszerzyć swoje słownictwo o wyrazy na poziomie a nie z rynsztoku jakich używasz.