Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto 1.1 kontrolka wtrysku

30 Mar 2006 22:55 31009 15
  • Poziom 10  
    Witam!
    Od niedawna jestem posiadaczem Fiata Punto 1.1
    W chwili zakupu silnik nie do końca pracował równo ale się skusiłem na zakup.
    Dziś jadąc do pracy samochód dwa razy się "zakrztusił" jadąc na trójce.
    Gdy wracałem to zapaliła się kontrolka od wtrysku i zaczął znowu się delikatnie dławić ale po chwili wrócił do normy i kontrolka zgasła.
    Co to może być za usterka?
  • Spec od samochodów
    Prawdopodobnie czujnik temp. silnika - należy zrobić diagnostykę elektroniki silnika, a potem dopiero dumać, co może bycć przyczyną usterki zapamiątanej przez komputer.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Zrobiłem dziś diagnostykę elektroniki silnika i nie znaleziono błędów.
    Sonda lambda stała w miejscu ale po wyczyszczeniu styków wróciła do normy 300-800, a czujnik temperatury pokazywał temperature 70 stopni przy lekko nagrzanym silniku. Wieczorem znów zapaliła się kontrolka.
  • Poziom 19  
    Może być to objaw padającej pompy paliwa w zbiorniku,w takim wypadku może coś takie się dziać,zacząłbym od wymiany fitra paliwa.
  • Poziom 10  
    Wymieniłem czujnik temperatury silnika.Dalej zapala się czasami lampka i czasami lekko przydusi silnik poczym wszystko wraca do normy.
  • Poziom 17  
    Witam! Proponuję wymienić kable zapłonowe. Ściągnij też osłonę cewek zapłonowych i zaobserwuj czy gdzieś nie bije iskra . Często to układ zapłonowy wyczynia takie cuda.
  • Poziom 10  
    Uuu. Dziś nowe objawy. Nalałem paliwo e98 i dolałem preparat do likwidacji wody w paliwie itp. Zrobiłem kilka kilometrów i co? Silnik działa tylko do pewnych obrotów, jak dam gaz na full to się dusi, a kontrolka pali się non stop. Moje podejrzenia to: woda w paliwie lub filtr paliwa albo wtrysk szlak trafił. Na kompie zero błędów. Dziwne???
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    bardzo czesto w fiacie pada map-sensor czyli czujnik podcisnieniowy. objawia sie to nierowna praca silnika, dlawienie, brak mocy. urzadzenie diagnostyczne tego nie wykarze poniewaz on pracuje ale w zlym zakresie. najlepiej jak bys mial cos na podmiane poniewaz on nie jest tani. napewno nie pompa paliwa jak wyzej napisano poniewaz fiat nie ma czujnika cisnienia paliwa a co za tym idzie: nie ma mozliwosci by oswiecila sie kontrolka wtrysku przy uszkodzonej pompie. no i przyjrzyj sie jeszcze raz sondzie jak stala w miejscu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    masz racje elektrit. tylko pytanie czy osoba diagnozujaca sprawdzila parametry silnika pracujacego na wolnych obrotach ?? bo czesto z doswiadczenia wiem sa tylko sprawdzane bledy i wypad z serwisu no oczywiscie plus kasa za diagnoze.a kolega nie majac sprzetu nie ma mozliwosci samemu sprawdzic parametry. a tak na marginesie sam po przemysleniu jestem ciekawy czy map-sensor powoduje zaswiecenie kontrolki wtrysku. nie pamietam !!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Problem rozwiązany.Niestety nikomu nie udało się odgadnąć przyczyny, a była to uszkodzona cewka zapłonowa.Na początku tylko czasami nie dawała napięcia ale później padła całkowicie i dwa cylindry nie pracowały co uniemożliwiło praktycznie jazdę. Dziękuje za zainteresowanie tematem i pozdrawiam wszystkich.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Cześć ! Jesteś niesprawiedliwy - a co sugerowałem kilka postów wyżej ??? :D Rzadko cewki wejdą w błąd - a mieszają równo . W kilku Fiatach ( nie wiem czemu ) to cewki wbijały błąd mapa.
  • Poziom 10  
    wojtula11 nie denerwuj się tak! Patrzyłem tak jak pisałeś cyt. "Ściągnij też osłonę cewek zapłonowych i zaobserwuj czy gdzieś nie bije iskra" i nic nie zauważyłem, dopiero dokładna analiza u mechanika i podmiana cewki to wykazała. Więc nie jestem nie sprawiedliwy ale zwracam honor (:
  • Poziom 10  
    W moim punto też pokazuje się "kropidełko" ale jak dodam gazu to zaraz znika. No i jak stoję to obroty silnika potrafią nagle skoczyć do 2 tys. Poza tym niepokoi mnie niska temperatura silnika. Czyżby też broiła cewka zapłonowa i może jest walnięty termostat?
    Proszę o odpowiedź