czyli 1200 stopni do lutowania twardego wystarczy no to dobrze.
tu metoda na bak.
Najczęściej spotykanymi naprawami zbiornika paliwa są lutowanie lub spawanie pęknięć, względnie prostowanie wgnieceń. Nieszczelne miejsca zbiornika paliwa naprawia się przez miękkie lutowanie lub w przypadku poważniejszych uszkodzeń - twarde lutowanie lub spawanie. Przy wykonywaniu tych prac konieczne jest zachowanie bardzo dużej ostrożności, gdyż nagromadzone w zbiorniku resztki paliwa grożą eksplozją naprawianego zbiornika.
Jeżeli wykrycie nieszczelności zbiornika jest trudne gołym okiem, wówczas należy otwór wlewowy zbiornika zaślepić drewnianym lub gumowym korkiem, zaś przez otwór kurka paliwa wprowadzić do zbiornika sprężone powietrze. Po zanurzeniu zbiornika w wodzie, w miejscu nieszczelnym wydostawać się będą bańki powietrza. Podobny efekt można uzyskać przez zanurzenie szczelnie zamkniętego zbiornika w gorącej wodzie.
Drobne nieszczelności niewidoczne gołym okiem można usunąć przez zalutowanie cyną (miękkie lutowanie). Jeżeli posługujemy się małą kolbą o mocy 150 - 200 W - można lutować zbiornik po uprzednim dokładnym przemyciu go gorącą wodą i przedmuchaniu sprężonym powietrzem, bez dodatkowych zabezpieczeń.
Bezpośrednie lutowanie rys lub pęknięć zbiornika zwykle nie daje należytych rezultatów. Wówczas trzeba nalutować na uszkodzone miejsce pasek cienkiej blachy. Wystarczy wtedy dokładne oblutowanie "łaty" tylko na jej krawędziach.
Poważniejsze nieszczelności, szczególnie gdy występują one w pobliżu zamocowań zbiornika, np. koło wsporników lub śruby mocującej trzeba naprawiać drogą lutowania twardego (tzw. "spawanie na mosiądz") lub spawania. Przed przystąpieniem do tych prac trzeba koniecznie parokrotnie i bardzo starannie przepłukać zbiornik gorącą wodą z wodorotlenkiem sodu (soda żrąca) w proporcji 10 dag na 5l wody w celu usunięcia resztek paliwa. Następnie napełniamy zbiornik (o około 0,25 l mniej niż pełen) czystą wodą i dopiero wówczas można przystąpić do spawania.
Przy spawaniu zbiornik należy ustawiać w takim położeniu, aby spawane miejsce było najwyższym punktem zbiornika. Ponieważ zbiornik nie jest całkowicie wypełniony wodą, spawana część blachy zbiornika nie będzie stykać się bezpośrednio z wodą, co ułatwi szybkie i dokładne zaspawanie nieszczelności. Po spawaniu należy powtórnie sprawdzić szczelność.
Dodano po 3 [minuty]:
interesując się bakiem paliwa nieco zerknołem do fachowej literatury bo życie jest tylko jedno
Dodano po 3 [minuty]:
o spalinach też myślałem żeby je pompować ale mam jeszcze dostęp do co2 w butli może co2 będzie najlepsze po myciu i płukaniu
Dodano po 11 [minuty]:
no te 1200 stopni do rozgrzania punktu 1cm kwadratowego krawędzi czy płaszczyzny sadzę wystarczy by ogrzać do 800-900 stopni zawsze mogę zalać to cyną.
znalazłem coś takiego jeszcze
Palnik do lutowania twardego AWT-3
Uniwersalny zestaw do lutowania twardego z mieszankami propanu, propanu-butanu z powietrzem. Idealny do lutowania, podgrzewania i procesów pokrewnych. Świetnie się sprawdza w budownictwie, przemyśle, instalatorstwie przy lutowaniu blach, rur, płaskowników, miedzianych elementów instalacji wodnych, również do usuwania farby, rozmrażanie instalacji rurowych itp. Palnik daje stabilny, silny płomień. Ergonomiczna rękojeść z płomieniem pilotującym. Bardzo łatwa wymiana nasadek. Możliwość rozbudowy palnika o inne nasadki lutownicze. Palnik wyposażony w złączkę na małą butlę.
•max moc cieplna: 7kW
•max zużycie gazu: 540g/h
Wyposażenie:
•nasadki lutownicze: 14mm,17mm, 22mm
•rękojeść z płomieniem pilotującym
•wąż gazowy 1,5m wyposażony w złączkę na małą butlę 3/8"LH
