Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat 93 2.0 - problem z ABS

03 Kwi 2006 21:14 2998 22
  • Poziom 16  
    Witam szanowne grono. Mam problem z ASB-em w Passacie B3 93 2.0 8V.
    Przy wolnej jeździe, ruszaniu pedał pulsuje. Czasami podczas jazdy zapala sie kontrolka, a czasem dopiero podczas gwałtownego hamowania. Na postoju, gby nacisne kilka razy pedal słychać jak pracuje pompa, zapala się wtedy kontrolka od abs i hamulca recznego. Po chwili jednak gaśnie. Opór czujników, przód po 1,1 , a tył po 1,08 więc chyba ok. Czy ten model passata ma tester błyskowy. Są dwa złącza diagnostyczne, białe i czarne. Jak ktoś wie jak podłączyc, to byłbym wdzięczny. Moze ktoś juz spotkał się z takimi objawami?
  • Poziom 16  
    Chyba jednak ten passat nie ma kodow blyskowych, bo po zwarciu dolnych pinow i wlaczeniu stacyjki lampka nic nie wyswietla. Nawet po odpieciu czujnika. Gdy pedał przytrzymam lekko noga to niepulsuje.
  • Poziom 19  
    witam
    musisz zrobić próbę drogową. jeśli masz przełamany przewód czujnika to miernik może ci tego nie wykazać. Zwróć uwagę raczej na skoki napięcia czujnika podczas jazdy, albo jeśli możesz wypiąć przewód to omomierzem sprawdź i troszkę go pozaginaj. Co do kodów migowych to do wtyczki tej z jednym przewodem podaj masę i włącz zapłon. Ale czujki i tak sprawdzaj na piechotę bo jak będziesz słuchał co mówi sterownik to czeka cię kosztowne i niepotrzebne wymienianie czujników. Ja do tego zrobiłem sobie nie dużym kosztem tester na cztery koła. jak cię zainteresuje to podam więcej info.
    pozdro
  • Poziom 19  
    Witam i dołączam się do tematu,objaw taki sam w B3 1.8 1992.Dodam tylko że jak był mróz ok.-10 i lepiej to system chdził jak żyleta,a jak przyszła wiosna to się zaczeło.Kod błyskowy pokazywał lewy czujnik.Nie wiem tylko dlaczego świeci ręczny i kontrolka ABS-u jak podpompuje.Poziom płynu podczas pompowania w zbiorniczku się zwiększa,czytałem na elce,że tak ma być.Ciekaw jestem czy niska temperatura naprawiła mi czujnik a wiosna go popsuła?
  • Poziom 19  
    Miałem to samo. jak "pomiętosisz" przewód na zagięciu przy czujniku to na jakiś czas będzie dobrze. Wiem, bo tak mi naprawili w BOSCH-u za 100zł.
    W b3 czujnika nie wyjmiesz w całości. Można uciąć przewód ok 2cm od czujki dać inny przewód i zlutować (dobrze zabezpieczyć). Ale to kombinatorstwo! A hamulce = życie. Można kupić czujki od b4 bez przewodu za ok 40 zł i na szrocie przewód z wtyczką a kombinować z wtykiem pod maską na nadkolu. Jest wg mnie bezpieczniej. A dla zamożnych oryginał za 560 zł.
    pozdroo!
  • Poziom 19  
    Z zamianą czujnika z b4 to dobra i tania metoda,ale ktoś to sprawdził?, sam bym sobie to zamienił.Istnieje tylko problem czy to zda egzamin ,bo jeżeli usunie się oryginalny, jak znam życie to się rozsypie przy wyciąganiu i w tedy nie ma ani starego ani nowy nie chce działać.Na jakiś podobnych tematach na elektrodzie jest mowa o odległości czujnika od tarczy,jak to ustawić?
  • Poziom 19  
    ja założyłem do b3 od b4 i jeździłem ok pół roku bez problemów (potem sprzedałem ). Jak ci się uda załatwić dobry przewód to odległość nie bedzie miała żadnego znaczenia. tam nie ma regulacji. nawet gdy koronka ma małe bicie to nie bedzie miało wpływu na ABS. sterownik ma jakąś tolerancje skoków napięcia.
  • Poziom 16  
    camel09 napisał:
    ja założyłem do b3 od b4 i jeździłem ok pół roku bez problemów (potem sprzedałem ). Jak ci się uda załatwić dobry przewód to odległość nie bedzie miała żadnego znaczenia. tam nie ma regulacji. nawet gdy koronka ma małe bicie to nie bedzie miało wpływu na ABS. sterownik ma jakąś tolerancje skoków napięcia.


    Sorry ,ale piszesz straszne głupoty.
  • Poziom 19  
    kolego
    mowa jest tu o b3. robiłeś coś przy tym aucie? czy tylko słuchałeś bajek na przerwie w samochodówce a teraz zajmujesz się krawiectwem?
    przepraszam ale jk się z czymś nie zgadzasz to napisz z czym.
  • Poziom 19  
    No to panowie, jak da sie zamienić, czy nie?
  • Poziom 19  
    ja ręcze głową!
    mówię ci co robiłem a nie co ludzie mówią. u mnie koronka miała bicie ok 0,4 mm mierzyłem czujnikiem zegarowym i ABS działa bez zakłóceń. problem jest jak na to nałożą sie skoki napięcia od uszkodzonego czujnika lub przewodu. tak samo jest z przerwą jak czujnik będzie w porządku to sam zobaczysz że nie potrzeba nic mierzyć ani ustawiać. założysz i będzie chodziło. ja przerwę ustawiałem i centrowałem koronki i nic. potem sie okazywało że przyczyna tkwi w innych przewodach. nie koniecznie jest tak że wymienisz jeden i git. dlatego trzeba trochę pojeździć z testerami i naprawiać to co jest zepsute!!!

  • Poziom 23  
    Trochę spóźniony jestem bo mnie nie było . Więc te nowsze czujniki bez kabla pasują na 100% , tyle tylko że są dłuższe ( takie akurat zdobyłem). Ja zamontowałem je śrubami z regulacją nakrętkami i wszystko działa . jest tylko problem ze zdobyciem tych kabli z wtyczką , może ktoś wie gdzie można takie kable nabyć . Ja przylutowałem przewody do styków w czujniku i zalałem to distalem . W starych czujnikach z kablami uszkadza się sam kabel najczęściej w miejscach mocowania w takich gumowych uchwytach . Należy omomierzem wykryć miejsce przerwy i wyciąć uszkodzony fragment następnie zlutować i kilka warstw termokurczliwej koszulki i po kłopocie .
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich.Posiadam takiego passata i występuje ten sam objaw jak na samym początku tego tematu a nikt nie odpowiedział.Czy normalne jest że przy wolnej jezdzie pedał pulsuje?Kolejne pytanie to co jest przyczyną zapalania się kontrolki abs przy jeżdzie większej niż 150?(wszystkie koła mają ten sam rozmiar)i czy posiadając abs koła mogą się blokować poodczas hamowania z małą prędkością?
  • Poziom 19  
    przy problemach z przewodami abs sam załączał się bez hamowania oraz nie blokował kół przy małej prędkości. czy wyłączał się powyżej 150 km\h nie sprawdzałem! sprawdz czujniki wszystkich czterech kół podczas jazdy i zwró uwage na różnice napięc.
  • Poziom 16  
    ja w moim passacie z 94 roku terz mam problem z absem mianowicie: abs działa mi tylko w dzień gdy jest ciepło a w nocy gdy jest chłodniej to kontrolka nie gaśnie i abs nie działa. w nocy gdy przejade jakieś 5 km i wyłącze zapłon to abs potem zaczyna działać normalnie. chyba zaczyna działać jak sie tarcze nagrzeją troche to jest dziwne. nie mam gdzie podłączyć auta pod komputer. czujniki w kołach sprawdzałem na piechote i są ok. prosze o rade
  • Poziom 19  
    napisz jak sprawdziłeś? ja myślę że nie są ok.
  • Poziom 10  
    sprawdz czujniki wszystkich czterech kół podczas jazdy i zwró uwage na różnice napięc.

    Jak to sprawdzić:?:
  • Poziom 11  
    A ja mam Mercedesa 124 300D 1990r i taki sam problem z ABS-em jak koledzy. Jak jadę wolno i przyciskam hamulec to ABS lekko podnosi mi pedał. Przy szybszej jeździe i wiekszej sile hamowania jest OK. Bardzo rzadko zapala sie kontrolka ABS, ale gdy wyłączę zapłon i ponownie zapalę auto to już się ponownie nie zapala. Moż ktoś miał ze 124 taki sam problem i wie czego szukać?.
  • Poziom 16  
    czujniki sprawdzałem poprzez mieżenie rezystencji wszystkie mają 1100. więc są ok.
  • Poziom 19  
    rezystancja to nie jest pelna kontrola! po prostu trzeba zobaczyc przebieg sygnału napięcia. najwiecej problemow jest przez uszkodzenia przewodow przy czujniku. i niestety widać to jako przerwy sygnalu napięcia.
    Za pomoca zwyklego miernika elektrycznego tej usterki nie zobaczysz. widac to na starych miernikach analogowych lub na specjalnych testerach. lepiej jechac do kogos kto juz to robil i wie o co chodzi.

    Dodano po 35 [sekundy]:

    rezystancja to nie jest pelna kontrola! po prostu trzeba zobaczyc przebieg sygnału napięcia. najwiecej problemow jest przez uszkodzenia przewodow przy czujniku. i niestety widać to jako przerwy sygnalu napięcia.
    Za pomoca zwyklego miernika elektrycznego tej usterki nie zobaczysz. widac to na starych miernikach analogowych lub na specjalnych testerach. lepiej jechac do kogos kto juz to robil i wie o co chodzi.

  • Poziom 23  
    Widać to dobrze na każdym mierniku tylko należy albo kręcić powoli kierownicą na przemian od jednej do drugiej strony lub przeginać kabel szczególnie w tych gumowych przelotkach mocujących te kable do zawieszenia . Prosty sposób bez przyrządów gdy zapala się sporadycznie lampka ABS, to taki aby np. w jednym kole obrócić po pół obrotu te przelotki w gniazdach mocujących i poruszać dość mocno tymi kablami. Jeśli nie będzie żadnej poprawy to następne koło, nie kiedy takie poruszanie powoduje że działa przez jakiś czas bez problemów, ale naprawa tych kabli i tak jest nie unikniona . W WV roczniki poniżej 94 zazwyczaj tylko przód i nie trzeba nawet zdejmować koła wystarczy skręcić na maksa koła i jest dostęp za kołem aby włożyć rękę i można namacać te kable, ale uwaga jeśli chodzi o przerwy w tych kablach to zazwyczaj są gdy koła ustawi się na wprost . Gdy zdejmiemy koło i ktoś nam pokręci kierownicą to widać w którym miejscu te kable najbardziej się skręcają i są narażone na uszkodzenie. Myślę że każdy ma swoje inne wypróbowane sposoby, ale te jak na razie nigdy mnie nie zawiodły czy zwiodły ale.... .
  • Poziom 19  
    na kazdym widać tylko duze przerwy!
    jak usterka jest sporadyczna to na mierniku uniwersalnym za 20 zl nic nie zobaczysz.
  • Poziom 10  
    Pomocy !!!
    Ja mam podobny problem tylko u mnie zapala sie kontrolka zespolona od ABS i poduszki powietrznej . Nie ma żadnej reguły kiedy i gdzie sie zapali może to być od
    razu po odpaleniu auta jak i podczas jazdy najgorsze jest to ze może sie nie zapalić i nie mam z czym pojechać do mechanika . Jeszcze jedna dziwna rzecz przy porannym rozruchu zapalała mi sie kontrolka od hamulca gasła po jakiejś minucie (stan płynu ok) Kilka dni temu miałem dość palących sie kontrolek (ABS i Poduszki) odłączyłem je . I teraz fajne odkąd są rozłączone nie zapala mi sie kontrolka hamulca co to może być proszę o rady