Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Poduszka w AlfieRomeo 156,zapala sie po regulacji kierownicy

03 Kwi 2006 22:42 1023 10
  • Poziom 11  
    witam
    mam taki problem, miesiac temu kupilem Alfe 156 r 98 1,8 TS, przez dwa tyg bylo wszytsko ok, pewnego dnia zapalila mi sie podzuszka powietrzna, wczesniej bawilem sie szybami , gralo radio, w serwisie powiedzieli ze to przez spadek napiecia, ale ustawialem tez kierownice, gora dol, przod tyl, poduszke wygasili , zrobili test i bylo OK , wczoraj tez ustawialem kierownice i co sie okazalo, po przejechaniu po dziurach 2km zapalila sie znowu, czy ktos moze podejrzewa gdzie tkwi problem? w serwisie powiedzieli ze wymiana tasmy i jakiegos przelacznika ktory musi byc bo sie zmienily sposoby mocowania kosztuje 700pln!!!!!! malo zawalu nie dostalem, potrzebuje rady, co zrobic? jak to jest tam mocowane, czy jak ja znowu wygasze i nie bede ustawial kierownicy to bedzie OK?
  • Poziom 17  
    Nie koniecznie zaraz wymiana.Może ona po prostu nie kontaktuje.Najlepiej niech sprawdzi to ktoś kto ma doświadczenie z poduszkami.[niebezpieczeństwo przypadkowego odpalenia]
  • Poziom 22  
    Może być problem z wiązką spiralną na kolumnie kierownicy, może być problem ze złączami na wiązkach. W alfie wszystkie wiązki układu airbag są w żółtej koszulce, łatwo je znaleść. Może być również uszkodzony sam modół poduszki. Zapalenie kontrolki może powodować również inny element systemu, czujnik zderzenia, obwód poduszki pasażera czy któryś z napinaczy pasów. Żeby kontrolka przestała świecić konieczne jest wykasowanie błędów z centralki poduszki wiec niestety w domu bez sprzętu diagnostycznego nic nie zrobisz...
  • Poziom 28  
    pod siedzeniem kierowcy ewantualnie pasazera sa zlaczki tam zazwyczaj jest slaby styk , proponuje zlutowac przewody na stale.. ,,,dobrze by bylo gdybys napisal jakie sa usterki ? bo tak to tylko bedziemy zgadywac
  • Poziom 20  
    Proponuję Ci odłączyć akumulator i przejrzeć wszystkie kostki żółte z żółtymi kablami w kolumnie kierowniczej możliwe że któraś nie kontaktuje.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    vvaldek napisał:
    pod siedzeniem kierowcy ewantualnie pasazera sa zlaczki tam zazwyczaj jest slaby styk , proponuje zlutowac przewody na stale.. ,,,dobrze by bylo gdybys napisal jakie sa usterki ? bo tak to tylko bedziemy zgadywac

    witam.
    nie to żebym się czepiał bez urazy ale słyszałem że przewodów związanych z poduszkami nie wolno lutować. Czy źle słyszałem?
    Pozdrawiam
  • Poziom 28  
    nie lutowac z podlaczonym akumulatorem , a najlepiej odlaczyc centralke Airbagu , dobrze by tez bylo uzyc lutownicy oporowej . . ... a ciekawy jestem co ty bys zrobil jesli na zlaczce jest zbyt duzy opor i powodoje to blad ?? co dzieje sie czesto w nowych autach gdzie z powodu oszczednosci material na styki jest ze zbyt tanich stopow i po kilku miesiacach sa problemy . .. no chyba ze nie ma sie nic do roboty i chce sie zeby klient co 2 -3 tygodnie przyjezdzal na darmowe czyszczenie stykow i kasowanie kontrolki
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    no właśnie słyszałem że luty mogą zmienić rezystancję obwodu i powoduje to błąd
  • Poziom 17  
    Źle słyszałeś goldwinger.Lutowanie nic takiego nie powoduje.
  • Poziom 11  
    sprawa sie wyjasnila , mam uszkodzona tasme , wiec tylko wymiana , poszukam jakiejs uzywanej , bo serwis alfy doprowadzil mnie prawie do zawalu jak uslyszalem cene , pozdrawiam wszystkich....
  • Poziom 33  
    Taśme można zlutować jak nie jest mocno uszkodzona.