Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Antena triflex firmy sirio

04 Kwi 2006 14:49 19905 12
  • Poziom 2  
    Jak w temacie,proszę o ocenę czy warto kupić?Antena podobno ma trzy wyjścia do cb,ukf i gsm,czyli mógłbym podłączyć cb-radio i radio samochodowe,oraz telefon.

  • Poziom 31  
    Jako tako to działa, jak masz "super" fure i nie chcesz jej kaleczyć uchwytami do CB, ani szorować lakieru magnesem to może być. Zasięg w paśmie CB porównywalny z Presidentem Veromntem - czyli jakieś 3 km.

    Pozdrawiam Marcin
  • Poziom 18  
    Zgadzam się z przedpiścą, działać działa, ale za jej cenę to kupisz prawie trzy anteny do Radia, cb i gsm które będą działać dużo lepiej niż ten triflex. W niesprzyjających warunkach terenowych zasięg tej anteny jest równy zasięgowi widzialności tj ca 400 metrów.
    Pzdr
  • Poziom 2  
    Aco sądzicie o antence georgia?:?:
  • Poziom 11  
    Czy ktoś z forumowiczów ma zamontowanego triflexa w Passacie B5 z fabrycznym radiem Beta.
    Jeżeli tak to mam pytanie w jaki sposób macie podłączone Radio Beta do końcówki FM triflexa skoro w oryginalnej antenie FM jest wzmacniacz i radio na wyjściu antenowym podaje 12V na antenę?
    Czy takie podłączenie nie spali czegoś w radiu fabrycznym?
  • Poziom 28  
    Czy aby na pewno radio podaje 12V na antenę? Jeśli tak, to prawdopodobnie w pierwszej kolejności może paść antena.
  • Poziom 30  
    Ja miałem u siebie beta 4 a teraz gamma 4. Gamma na pewno podaje zasilanie ale przez rezystor więc nic się nie spali.

    Wczoraj zamontowałem drugiego triflexa i wychodzi że ch1 i ch40 ma swr około 1.9..2.0. Na kanale 20 swr jest 1.0. Potwierdziliśmy to w serwisie cb - panowie tez nie mogli uwierzyć.

    Tym razem triflex wylądował w vectra c sedan w miejscu oryginalnej anteny - zestroiło się na około 441mm mierząc od końca gumy.
    Polecam taka antenę. Jedyny minus to cena i własna praca.
    Efekt bezcenny.
  • Poziom 11  
    szymtro napisał:
    Ja miałem u siebie beta 4 a teraz gamma 4. Gamma na pewno podaje zasilanie ale przez rezystor więc nic się nie spali.

    Ale czy poza tym, że nie spali to będzie odbierać? Czy pozostanie mi się delektować wyłącznie odbiorem CB?
    Może trzeba dołożyć jakiś wzmacniacz, który zastąpi wzmacniacz aktywnej anteny radia fabrycznego?
  • Poziom 11  
    Cytat:
    Tym razem triflex wylądował w vectra c sedan w miejscu oryginalnej anteny - zestroiło się na około 441mm mierząc od końca gumy.
    Polecam taka antenę. Jedyny minus to cena i własna praca.
    Efekt bezcenny.

    Też mam Vectrę C - i 3 pytania do kol. szymtro:
    1/. Powiedz mi co zrobiłeś ze spryskiwaczem? spryskiwacz tylnej szyby jest na podstawie oryginalnej anteny - i na tym utknąłem...
    2/. Jak spisuje się triflex w odniesieniu do radia - u mnie jest fabryczne. Czy działa bez problemu?
    3/. gdzie umieściłeś CB? mi facet zaproponował wetknięcie pomiędzy siedzenie pasażera a tunel środkowy. mam tak ale jest do d... bo przeszkadza pasażerowi, nie widać wyświetlacza i zatkany głośnik.
    Pozdrawiam
    jm1964
  • Poziom 30  
    Gamma 4 i sirio tri działa u mnie bardzo dobrze. Antena jest w otworze na błotniku (mam w201). Odbiór jest znośny ale jak komuś mało to dipol sprzedaje wzmacniacze fm z zasilaniem po kablu za jakieś grosze - ma złącza f wiec nie trudno założyć.

    Vectra c to był sedan - a sedan jak wiadomo nie ma ani wycieraczki ani spryskiwacza z tyłu.
    Najdziwniejsze było to że kolega jeździł w ogóle z odłączoną anteną (montowaliśmy w dwa wieczory) a i tak rmf po warszawie odbierał i nawet rds działał. Teraz nie narzeka że coś się pogorszyło - tri jest dwa razy dłuższe niż oryginalna antena fm. Przewód od fm był puszczony aż do radia (plastikowa wtyczka przy radiu się spokojnie demontuje) - nie mieliśmy takiej niebieskiej złączki jak w oryginale.

    Co do miejsca montażu to wywalona jest półka z pod regulacji temp. Radio jest zamontowane niesymetrycznie - tak żeby klapka popielniczki po otwarciu zasłaniała radio. Plastik został wycięty ze starego magnetowidu - kolor prawie identyko. Po prawej jest nawet miejsce na wsadzenie głośnika do cb.
  • Poziom 11  
    Faktycznie, pisałeś, że sedan - dzięki za informacje, niestety bproblem spryskiwacza pozostaje, a wiercenie dachu odpada...
  • Poziom 30  
    Podsufitka daje się ściągnąć. Elementy nad szybami są na rzepy, boczki plastikowe na takie zatrzaski (najpierw wyciąga sie te niby loga airbag). Oprócz tego śrubki i ostrożnie na taśmy zasilające lampki - wypinają się ale opornie.
    Sprawdziłbyś czy czasem spryskiwacz nie ma dodatkowego otwory. Dzisiaj na parkingu przyjrzałem się hatchbackowi i wygląda że spryskiwacz jest sporo odsunięty od osi anteny i powinien mieć oddzielną dziurkę (być może z oddzielną nakrętką. A wtedy da się założyć triflexa i jakiś inny spryskiwacz.
  • Poziom 10  
    Mam tą antenę (triflex) zamontowaną od około roku i mam też drugą długą antenę na podstawie magnetycznej schowaną w bagażniku.

    W porównaniu do 1,5 metrowego "bata" Triflex ma słabszy odbiór ale ma ten słabszy odbiór tyle samo wad co zalet bo wraz z osłabieniem sygnału słabną też zakłócenia, czyli efekt jest taki jak po skręceniu RF GAIN-a a SQUELCH-a przykręca się poprostu mniej niż w długiej antenie.

    Jeśli chodzi o zalety (jak dla mnie oczywiście) to:
    - jedna dziura trzy anteny, dziurę w dachu (po standardowek antenie UKF) poszerzałem sam i pomimo że nie jestem mechanikiem to nie miałem z tym problemów
    - mniej zakłóceń - częściej można "odkręcić" SQUELCH-a
    - "niewidoczność" - nikt do mnie nie woła "jak ku... jedziesz", "jedź szybciej", "włącz światełka", jeśli ma się rozładowany akumulator i trzeba jakiś kawałek przejechać na słabszych światłach to przy widocznej antenie CB można dostać szału, podobnie kiedy lubi się jeździć zgodnie z przepisami(prędkość)
    - przy ostrzeganiu kolegów o "niebezpieczeństwach" również pełny komfort psychiczny (jest się ostrzegaczem niewidkiem)
    - na postoju również komfort, antena wygląda jak zwykła więc nie przyciąga wandali
    - odporna mechanicznie - nie wygina się ani przy manewrach ani wpływem wiatru dzięki czmu w przeciwieństwie do długich "batów" nie ulega zużyciu, nie wygina blachy a w porównaniu do "magnesówek" nie grozi odpadnięciem

    Co do strojenia to nie zauważyłem z tym problemów większych niż w innych antenach, stroi się wykręcaną końcówką, jest zamontowana na stałe i stabilna więc stroi się raz na długi czas, to że pracuje "wąsko" (SWR zwiększa się na końcach pasma) w niczym nie przeszkadza, przynajmniej mi, maksymalny odskok z 19-stki to w 90% przypadków "dwa do góry" a po drugie CB w mobilku to nie "party line 0700" i nawet przy rozstrojonej antenie krótkie komunikaty nie rozgrzeją "końcówki mocy". Zresztą o czym ta mowa skoro duży procent mobilków jeździ z magnesówkami przekładanymi za każdym razem w inne miejsce na dachu, to jest dopiero SWR-owy dziki zachód.

    W mikrofonie CB mam zamontowany ten malutki wzmacniacz dostępny w cenie kilku złotych i to polecam każdemu kto chce być wyraźnie słyszalny. Ze znajomymi robiłem próby zasięgu i przy zastosowaniu wzmacniacza zasięg wzrastał o co najmniej 30-40 procent w porównaniu do radia ze standardowym poziomem modulacji.

    Jak pisałem w bagażniku wożę na wszelki wypadek drugą antenę ale w końcu w praktyce przydała się tylko do pożyczania znajomym w potrzebie, Triflex wystarcza mi na codzień.

    Radio UKF odbiera na Triflex słabiej w porównaniu do standardowej anteny którą zdemontowałem ale nie dziwota bo było ona o 3 razy dłuższa. Planowałem zamontować wzmacniacz ale w końcu darowałem sobie bo itak planuję zmienić radio na "konkretne" a do cichego słuchania muzyki i podgłaszania tylko na wiadomości taki odbiór narazie wystarczy. To nie znaczy że odbiór jest zły, bo gdyby taki był to zamontował bym wzmacniacz, poprostu jest słabszy w porównaniu do anteny o długości prawie metrowej.

    Z opcji pasma GSM na tej antenie narazie nie korzystam.

    "szerokiej dróżki", 73 a dla koleżanek 88 :D