Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford mondeo ghia 1,8 Ghia ( Obroty)!!!

danielkoz 04 Apr 2006 21:36 6802 6
  • #1
    danielkoz
    Level 13  
    Witam!!!
    Mam problem z obrotami w mondeo! Na zimnym silniku troche skaczą nieraz nawet gaśnie Na ciepłym jest troszke lepiej to znaczy nie gaśnie ale można zauważyć minimalne wachana.
    Przy jeżdzie na luzie np przy dojerzdzaniu doświateł obroty są na poziomie 1000-1200 Przy zatrzymaniu Spadają na 800 .
    Co mu jest??? Pozdrawiam!!!
  • #2
    matadorRS
    Level 17  
    Moze byc wszytsko. Zaczynajac od przepluwomierza po czujnik temperatury. Proponuje po kolei sprawdzac wszytskie czujniki i dokladnie ogladnac czy kabelki gdzies si eprzypadkiem nie przerwaly (np przy jakims czujniku) :)
  • #3
    danielkoz
    Level 13  
    A jakich wyników mam się spodziewać przy pomiarze czujników???
  • Helpful post
    #4
    matadorRS
    Level 17  
    Trzeba sprawdzic rezystancje tych czujnikow.
    Takie powinny byc przy:
    -20 C = 253-289kOm
    0 C = 89k-102kOm
    +20 C = 35-40kOm
    +40 C = 15-18kOm
    +60 C = 7-8,5kOm
    +100 C = 1,9-2,5kOm
  • Helpful post
    #5
    kangurek123
    Level 18  
    danielkoz wrote:
    Witam!!!
    Mam problem z obrotami w mondeo! Na zimnym silniku troche skaczą nieraz nawet gaśnie Na ciepłym jest troszke lepiej to znaczy nie gaśnie ale można zauważyć minimalne wachana.
    Przy jeżdzie na luzie np przy dojerzdzaniu doświateł obroty są na poziomie 1000-1200 Przy zatrzymaniu Spadają na 800 .
    Co mu jest??? Pozdrawiam!!!

    Jeśli chodzi o obroty na luzie, ale podczas jazdy to jest wszystko ok. Moduł jazdę na luzie traktuje jako stan nienormalny i podbija obroty celem zachowania tzw. zapasu mocy ( ford tak to sobie wymyślił i inaczej działać nie będzie).
    Co do falowania obrotów na postoju to najczęstszą przyczyną usterki jest przewód podciśnieniowy który idzie od zaworu przewietrzania skrzyni korbowej albo trójnik który jest na tym przewodzie z tyłu silnika.
    Powyższe dotyczy roczników 93-00.
    Oczywiście może też w grę wchodzić podwieszanie się zworów w prowadnicach ( akcja serwisowa forda dla modeli 93-96) ,ale o tym później jeśli sprawdzenie przewodu i trójnika odpowietrzenia skrzyni korbowej nie wyeliminuje usterki.
  • #6
    domex32
    Moderator of Cars
    Gdzies czytalem ze podczas chamowania do zatrzymania obroty wzrastaja przez zmiane podcisnienia ktore pobiera wspomaganie serwa. A obroty trzymaja sie z prostego względu aby zapewnic odpowiednie podcisnienie wlasnie dla wspomagania ukladu hamulcowego.

    A tak przy okazji podlacze sie do tematu.

    Mam identyczny problem z monde 95 rok 2.0. Jak zimny odpalam i po chwili zaczyna sie , oroty faluja od 450 do 1300 i tak jakeis 5 minut potem sie uspokoi nie co ale ostatnio zaczął lapac takie shizy nawet na cieplym. i co?? zaczolem od przeplywomierza. wyczyszczony. potem przepustnica, elektrozawor beigo jalowego wymyty wysuczony sprawny, wszystkei czujniki pomierzone i w normie, cisnienie paliwa w normie, cewke podmienilem drugą to samo, przewody i swiece nowe. po odlączaeniu ktorego kolwiek z wtryskiwaczy jest wyrazna różnica w pracy silnika wiec wtryski odpadaja. weze z podcisnieneim sprawdzone, nie wiem jak sprawdzic elektrozawory podcisnienia. sam nie wiem co juz moze byc?? a jak sprawdzic "Co do falowania obrotów na postoju to najczęstszą przyczyną usterki jest przewód podciśnieniowy który idzie od zaworu przewietrzania skrzyni korbowej albo trójnik który jest na tym przewodzie z tyłu silnika.
    " móglbym prosic o fotke albo opis tej operacji??

    Acha odlączanie klemy i jazda adaptacyjna tez nie pomaga. :(((
  • #7
    domex32
    Moderator of Cars
    u mnie po problemie, wymienilem przeplywomierz i jak narazie chodzi