Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Twingo rozładowuje cyklicznie akumulator.

viperPL 04 Kwi 2006 23:43 4904 8
  • #1 04 Kwi 2006 23:43
    viperPL
    Poziom 16  

    Witam.

    Problem wraca jak bumerang :cry:

    Twingo 99` rozładowuje cyklicznie akumulator 45 Ah
    Exide
    - jezdrzony na krótkich odcinkach

    - ładowanie jak najbardziej OK - także po właczeniu wszystkich
    odbiorników.

    - pobór pradu: alarm 10mA, fabryczny immo 50nA (troche duzo)

    Po naładowaniu akumulatora auto potrafi przejezdzić około 2 tygodni (z przestojami weekendowymi (kiedy nie jest użytkwany).

    Prosze o jakies sugestie.. sprawdziłem już (chyba) wszystko i nie zauważyłem ani razu jakiegoś dużego poboru pradu który by mógł wyładowywać akumulator.

    Z góry wielkie dzieki.

    Pozdrawiam

    0 8
  • #2 05 Kwi 2006 00:49
    Enterek
    Poziom 17  

    A sprawdzałeś sam akumulator? Jego pojemność, różnicę napięć bez obciążenia i z obciążeniem, stan elektrolitu itp?
    Sprawdź tez prąd ładowania, bo rzadko ale zdarza się, że napięcie ładowania jest OK ale ma zbyt mały prąd na wskutek uszkodzenia alternatora i wtedy nie jest w stanie doładować aku.
    50mA jak na immobilizer to faktycznie sporo i dokładając 20mA na alarm oraz parę drobnych mA na pamięć radia (jeśli jest) oraz inne drobiazgi jak komputerek samochodu może się zdarzyć, że w zimie przy mrozach autko juz nie zapali.
    Ale przy dodatnich temperaturach nie powinno być problemu z takim poborem.

    Pozdrawiam

    0
  • #3 05 Kwi 2006 02:13
    tronix50
    Poziom 14  

    wymień akumulator,skoro masz ładowanie i sprawdziłeś pobor prądu,albo chociaż podstaw drugi na jakiś czas i wtedy porównasz.

    0
  • Pomocny post
    #4 05 Kwi 2006 07:31
    mczapski
    Poziom 38  

    Skoro problem wraca to należy rozwiązać. Niestety nie podałeś konkretów lecz literaturę. Mianowicie co oznacza "ładowanie OK"? Warto by wiedzieć jak to wygląda przy pomiarach (głównie mam na myśli napięcie w instalacji). Przy takich niewielkich poborach energii raczej nic nie wywalczysz w kierunku zmniejszenia. I jeszcze to, że akumulator EXIDE to mało. Pytanie kolejne to ile czasu służy. Poza tym mogło mu zdarzyć się niewłaściwe użytkowanie i zbankrutował. A następne zagadnienie co to są "krótkie odcinki"? Czy oznacza to pracę silnika pięciominutową , czy np godzinną?

    0
  • #5 05 Kwi 2006 09:46
    viperPL
    Poziom 16  

    Akumulator ma około roku, i nie został ani razu razu trwale obciążony poprzez np zwarcie w instalacji/ pozostawienie na światłach itp. - jak się uda sprawdze go dzisiaj testrem.

    Napięcie w instalacji na biegu jałowym około 14 V - nie ma problemu z napięciem ładowania przy włączeniu odbiorników.

    Uzytkowanie samochodu wygląda mniej więcej tak:

    Czas jazdy to około 2 x 10 minut dziennie (do pracy).

    Obserwując "kolor oczka" w akumulatorze wygląda to tak: naładowany akumulator montuję do auta, po tygodniu (wliczając w to weekendowy przestój) zaglądam do akumulatora i "oczko" jest zielone, zaglądam za następne 3-4 dni oczko czarne - akumulator dalej jest w stanie zakrecic rozrusznikiem przez kolejne 3 dni i to koniec - na następny dzień juz nie zakręci.

    Dodam jeszcze iż przy padniętym akumulatorze odpaliłem go przewodami rozruchowymi. Silnik popracował około 2 minut i zdołał naładować akumulator do takiego stopnia że po wyłaczeniu silnika i odczekaniu około 2 minut nie było problemu z ponownym rozruchem.

    Może sprawdzić prąd ładowania ? - jaki multimetr cęgowy z Allegro możecie polecić ? (mam na myśli jakieś tańsze rozwiązanie)

    Pozdrawiam i bardzo dziękuje za zainteresowanie tematem.:D

    0
  • #6 09 Cze 2006 12:50
    viperPL
    Poziom 16  

    Akumulator wytrzymał miesiąc po czym znowu zaczyna się rozładowywać, a raczej nie doładowywać.

    Dokonałem dokładnych pomiarów na wyjsciu z alternatora jak i bezpośrednio na akumulatorze.
    Spadek napięcia pomiędzy akumulatorem a alternatorem to około 0,03 V

    Pomiary:

    - bieg jałowy z włączonymi wszystkimi odbiornikami tj. światła drogowe, kierunki, dmuchawa, ogrzewanie t.szyby, p.mgłowe wynik: 12,4V

    - wolne obroty bez włączania odbiorników wynik: 14,2

    - wszystkie odbiorniki włączone, średnie i wysokie obroty silnika: 13,8V

    Po wyłaczeniu silnika U akumulatora: 12,4
    Alternator to Mitsubishi 70A, a silnik Twingo to D7F

    Jakieś sugestie :) ?

    Dzieki za pomoc. Pozdrawiam.

    0
  • #7 09 Cze 2006 13:56
    boulli
    Poziom 14  

    Miałem kiedyś problem z moim staruszkiem Clio '92 - jak postał sobie jakieś 2-3 dni bez ruchu, to nie dało się nic zrobić, trzeba było ładować akumulator. Żeby sprawdzić co się dzieje wpiąłem między + akumulatora, a przewód główny jakąś cewkę o oporze kilka Ohm i sprawdziłem spadek napięcia. Wyszło, że z akumulatora cały czas idzie około 1 amper. Ostatecznie wyszło, że poprzedni właściciel "załatał" regulator napięcia po jakiejś awarii - poszła chyba jedna dioda i zostało to przyklepane tak, że ten amperek sobie schodził. Przy jeżdżeniu codziennym nie było szans żeby to wyłapać.

    0
  • #8 09 Cze 2006 14:07
    viperPL
    Poziom 16  

    No ten aku z Twingo to się rozładowuje podczas normalnej jazdy. Zauważyłem nawet że przy właczeniu kierunków na biegu jałowym podświetlenie wskaźników sobie mruga...

    0
  • #9 07 Cze 2013 12:19
    obrzuts
    Poziom 1  

    wydażył się podobny wypadek. Twingo 2002r 1,2l. bez obciążenia 14,1 po obciązeniu 13,8. w sklepie stwierdzili że fregulator, ale że trudno dostać obejżałem alternator. Jedno z połączeń cewek było pokryte patyną, takie lekko zilonkawe zaśniedziałe. oczyściłem więc wszystki szść. polutowałem ponownie. złożyłem ze starym regulatorem, który szczotki jeszcze miał sprawne i na jakiś czas wystarczą. po tych zabiegach napięcie bez obciążenia 14,2 z obciążeniem 14,1. być może to była przyczyna. za dwa tygodnie się dowiem czy problem pozostał czy nie. narazie łąduję akumulator.

    0