Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez Cargo wtrysk wolne obroty

DZEKUSIO 05 Kwi 2006 17:33 2270 14
  • #1 05 Kwi 2006 17:33
    DZEKUSIO
    Poziom 9  

    Mam problem z wolnymi obrotami w Polonezie z wtryskiem jednopunktowym. Czasami się zacinają na ponad 2000 i w żaden sposób nie idzie obniżyć. Po jakimś czasie powraca do normy. Polonez jest zagazowany.

    0 14
  • #2 05 Kwi 2006 20:41
    astra688
    Poziom 14  

    cos wiecej o polonezie rok typ itd jaki gaz ile zaworów i dopiero bedziemy myslec

    0
  • #3 05 Kwi 2006 22:11
    007Daniel
    Poziom 13  

    obroty sie zacinaja na gazie czy na waszce bo to tez istotne

    0
  • #4 06 Kwi 2006 08:38
    DZEKUSIO
    Poziom 9  

    Polonez 1.6 GLI, pewnie 8 zaworowy. Obroty zacięły się w czasie jazdy. Zjechałem na bok zgasiłem silnik. Po chwili zapaliłem i znowu obroty skoczyły ponad 2000, chyba się przełączył na gaz, bo automatycznie się przełącza po przekroczeniu 2000 obrotów. Ponownie zgasiłem i zapaliłem było to samo. Po nocy zapaliłem i było już w porządku. Ale to się często zdarza, szczególnie drażni mnie to na skrzyżowaniach. Innym razem obrotów nie trzyma i gaśnie po włączeniu na luz, gdy się zatrzymuję (jedzie na gazie, ale i na benzynie to się zdarza).

    0
  • #5 06 Kwi 2006 08:54
    czapajew
    Poziom 21  

    Nie wiem czy u Ciebie jest silniczek krokowy, jeśli jest to go przeczyść.

    0
  • #6 06 Kwi 2006 10:41
    Albercik 321
    Poziom 25  

    Czesc.Skoro masz Poldka z wtryskiem,to napewno masz w nim silniczek krokowy.Jezeli nie wyswietla ci sie zaden blad komputera,to przeczysc ten silniczek.

    0
  • #7 06 Kwi 2006 11:24
    DZEKUSIO
    Poziom 9  

    Włącza mi sie lampka komputera, ale to się zaczęło pojawiać po założeniu gazu i jazdy jna nim. Powiedziano mi, że na gazie to może się tak dziać. OstatnioNawaliła sonda lambda i została całkowicie odłączona, mówiono mi że przy jeździe na gazie to jej nie musi być, tym bardziej, że instalacja gazowa złożona była bez jakiegoś komputera za 400Pln. A tak przy okazji to gdzie ten silniczek jest umiejscowiony i jak jego czyścić.

    0
  • #8 06 Kwi 2006 11:50
    Slawek J
    Poziom 30  

    To jest tak jak do auta na wtrysku zaklada sie instalacje gazowa jak do gaznika. Skoro swieci ci sie kontrolka z zarysem silnika to znaczy ze informuje cie ona o nieprawidlowosciach w aparaturze wtryskowej czyli musi lapac bledy i wine za to bym zwalil na instalacje. Kto wpadl na pomysl zeby odlaczyc sonde lambda - gratuluje pomyslu.
    Pozdrawiam.

    0
  • #9 06 Kwi 2006 12:20
    007Daniel
    Poziom 13  

    DZEKUSIO: Kto ci doradzil takie manewry w instalacja LPG w Poldku? Jesli gazownik to czym predzej zmien gazownika bo to druciarz a nie fachowiec. Kazda zlotowka zaoszczedzona na montazu instalacji gazowej w poldku potrafi wygenerowac 4 zl strat.
    Jesli sam chciales wydac jak najmniej to mozesz sam siebie obarczyc wina za obecny stan rzeczy, ale jesli to gazownik proponowal ci taki setup to wypada mu jedynie pogratulowac sposobu dzieki koremu bedziesz u niego stalym bywalcem.

    0
  • #10 06 Kwi 2006 12:35
    DZEKUSIO
    Poziom 9  

    Wyjaśnijcie mi co się może dziać? Przy zakładaniu instalacji twierdził, że te komputery dopiero wchodzą i do tej pory nie było obowiązku ich montować, bo ten komputerek niewiele wpływał na zmniejszenie spalania, tylko na czystość spalin. No i że instalacje z komputerkiem podłącza się do sondy lambda, a prawdopodobnie ona była zepsuta. i instalacja gazowa by nie działała.
    A tak apropos jak sprawdzić, czy sonda nie wysiadła?

    0
  • #11 06 Kwi 2006 13:08
    robi43
    Poziom 10  

    Zakładanie instalacji gaźnikowej do wtrysku zawsze prowadzi do awarii ze strony układu wtryskowego o czym informuję świecenie się kontrolki. Natomiast co do wolnych obrotów to żeczywiście często w poldkach zacina się silniczek krokowy odpowiedzialny za dozowanie powietrza. Często wystarczy go oczyścić. Bez wprawy w czyszczeniu można go uszkodzić dlatego tzreba się zastanowić pzred demontarzem.

    0
  • #12 06 Kwi 2006 19:48
    Albercik 321
    Poziom 25  

    Silniczek krokowy jest umiejscowiony z lewej strony wtrysku.Jak zapala ci sie lampka kontrolna silnika to sprawdz jaki blad zapisuje ci sie w komputerze.Na zlaczu diagnostycznym(jest pod polka od strony pasazera) zmostkuj gniazda A i B,zalacz stacyjke,bez zapalania silnika.Lampka kontrolna zacznie ci mrugac kodami.Jako pierwszy wyswietli ci sie blad 12.To normalka.Odczytaj jaki blad wyswietla sie jako nastepny.
    A co do instalacji gazowej.Jak gaziarz zalozyl ci taki szajs i dodatkowo stwierdzil,ze sonda lambda jest niepotrzebana,to mozesz gnojarza zaskarzyc,ze robi maniane.W silniku z wtryskiem sonda lambda jest jak najbardziej potrzebna.Przedewszystkim jest podlaczona do komputra,a komputr odczytuje z niej dane do obliczenia miedzy innymi dawki powietrza do mieszanki dostarczanej do wtrysku,co jest realizowane wlasnie przez silniczek krokowy.Moze tez byc,ze blad ktory ci sie wyswietli,to wlasnie blad ze sondy lambda.Mozesz tez dzieki takiej instalacji gazowej uszkodzic komputer.Poprostu gaziarz odwalil maniane.Ile ci skasowal za ten gaz?Chyba cie cos oszukal na kasie.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Dodam jeszcze,ze na silniku z wtryskiem paliwa,nie powinno byc mozliwosci odpalenia go na gazie.Silnik powinien zapalc na benzynie,zagrzac sie do temperatury 35 stopni i dopiero wtedy mozna przelaczyc na gaz.No chyba ze chcesz zainwestowac w krotkim czasie w nowy wtrysk.Pozatym,jak nie ma tak jak napisalem powyzej,to napewno spalanie gazu jest dobrze ponad 13,14 litrow na 100 km.A powinno byc w twoim autku przy spokojnej jezdzie okolo 10 litrow na 100 km.Przyjmujac ze benzyny pali ci okolo 8 litrow.

    0
  • #13 06 Kwi 2006 21:57
    astra688
    Poziom 14  

    Ktory rok poldka jezli masz komp abimex nie trzeba wycinac pamieci z kompa a jezeli bosch to check bedzie sie swiecil i pamiec trzeba wyciac wiec niech glupio gazownik nie gada a po 2 sonde wymien bo to nastepna sprawa do obrotow zalozyc emulator do sondy i nietrzeba zadnego kompa do gazu (zalezy ktora generacja )

    0
  • #14 22 Kwi 2006 19:49
    biskup100
    Poziom 1  

    Nie jestem super znawcą w dziedzinie elektroniki samochodowej , ale z twojego opisu można wywnioskować ,że zawieszanie się obrotów silnika po puszczeniu pedału gazu na większych obrotach niż 950 może być spowodowane przytartym silnikiem wolnych obrotów. Natomiast gaśnięcie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania już nie koniecznie . Całkiem niedawno miałem podobną sytuację , przy dojeżdżaniu do skrzyżowania samochód gasł.Wizyty u kilku elektryków kończyły się diagnozą ,uszkodzony silnik krokowy.Należy zaóważyć ,że diagnozy były dokonywane na tzw.chłopski rozum.Właściwa usterka wyszła dopiero po podłączenu do kompa , przyczyną był uszkodzony czujnik prędkości umiejscowiony przy skrzyni biegów na lince od prędkościomierza. Wymiana + podłączenie +cujnik = 200zł . Może to drogo , ale jest święty spokuj.Chciałbym jeszcze zaóważyć ,że ten problem pojawiał się zarówno na gazie jak i na bęzynie.

    0
  • #15 16 Maj 2006 19:06
    BartKop
    Poziom 10  

    Witam! To, że polonez utrzymuje się na obrotach ok 2000 w momencie, kiedy temperatura silnika jest poniżej 68 stopni, jest rzeczą normalną. W momencie kiedy temperatura silnika przekroczy 68 stopni, komputer dostaje sygnał i obroty zostają obniżone do ok 950 obrotów/sek. Jest to silnik z wtryskiem Abimex i "ssaniem" steruje tu komputer. Najlepiej jest zrobić następującą czynność: gdy temperatura silnika dojdzie do ok 60 stopni, wrzucić luz. Silnik popracuje przez chwilę na obrotach ok. 2000, a następnie zacznie obniżać obroty do 900. Wtedy to właśnie komputer dostaje sygnał od czujnika temperatury, że silnik jest już rozgrzany i zmniejsza dawkę paliwa na biegu jałowym. Pozdrawiam

    0