Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler'y dwa-czy to typowa usterka

05 Kwi 2006 19:48 3578 9
  • Poziom 11  
    Witam

    Może ktoś spotkał sie z tym lub może wie czy to jest jakaś typowa usterka w Chryslerach.
    Aktualnie już mam drugie auto zachowujące sie identycznie i zgłupiałem:cry::cry::cry:

    Pierwsze Chrysler Neon '95 2,0 SOHC - objaw : nie robi iskry na jednej cewce a na drugiej od czasu do czasu , typowy objaw przestawienia rozrządu
    ale niestety nie...rozrząd sprawdzony, jak najbardziej w porządku,
    tester błedów nie widzi (napisał: OK to drive :|:|:|) , na podglądzie parametrów w czasie krecenia sygnał z crank i cam przechodzi na YES, podczas wpinania sie kontrolką na czujnik wału wyzwala pompe i strzela wtryskiwaczem , podczas podpinania pod górny wyzwala iskre:?::?::?:

    Przy testach wykonawczych komp steruje obydwoma cewkami i wszystkimi wtryskiwaczami , a i tak odpalić ni cholery nie chce:cry::cry::cry:

    Wczoraj przyciągneli drugie cudo :idea: Dodge Caravan 3,3 V6 MPI z 96r (chrysler voyager ) , objawy podobne , tylko ten nie wyzwala z testu cewki , natomiast w czasie krecenia od czasu do czasu na jednej cewce jakaś iskierka sie pojawi i autko sobie lekko strzeli w dolot , wtryskiwacze pracuja normalnie tylko nie ma iskry.
    Na testerze synchro góry z dołem wypisuje YES i również zero błedów,
    wymieniona cewka i komp i objawy ciągle te same.

    Instalacja w obydwu przypadkach przedzwoniona (w przypadku voyagera "na pałkę" bo nie mam schematu) , żadnych drastycznych zwarć lub przerw.

    Może ktoś spotkał sie z takimi usterkami bo mi juz rączki opadły , nad neonem siedzę ponad tydzień ale jakoś zaden wniosek mi sie nie nasunął:cry::cry: oprócz tego ze może by rzucic to wszystko w cholere:cry::cry::cry:
    Jeden i drugi przypadek jest dośc dziwny i wygląda mi na jakąś standardową usterkę tyczącą sie marki chrysler.

    Pozdrawiam
    Tomek
  • Computer ControlsComputer Controls
  • spec od auto-elektro
    czestą usterką jest czujnik położenia walu lub wałka rozrzadu
  • Poziom 11  
    zgadza sie, ale :
    po pierwsze: tester ppzy odczytach parametrów pokazuje , że sygnał z nich sie pojawia.
    po drugie : prostym patentem z podłączonymi diodami obserwowałem ich miganie w czasie krecenia i migały jak należy , wiec sygnał z nich jest.
    Te typowe usterki więc zostały wyeliminowane na samym początku :(:(
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 16  
    sprobuj wyciagnac dolna czujke(moze gdzies olej troche ucieka) i wystawic prawidlowy dystans.ja ustawiam ~0.5mm.
    sprawdz opur cewki zaplonowej,bo moze ktos wsadzil od starszego modelu.mam 92 rok i od 94 niepasuje.prubowalem.silnik chodzi nie nalezycie.
    dane techniczne cewek posiadam.
  • Poziom 11  
    cewki są bajer... w neonie wyzwala na wykonawczym tescie a w voyagerze ganc nówka cewka identyczna jak stara.

    W neonie , zgadza sie ... z crank sensora lekko cieknie , ale czy to byłaby przyczyna skoro SUN pokazuje , że komp widzi z niego sygnał i podłaczona dioda miga jak należy??
    Czy mozliwe jest , że tarczka magnetyczna Cam sensora sie jakimś dziwnym sposobem rozmagnesowała? , sprawdzałem blaszką to przyciąganie odpowiada mniej wiecej punktom wyznaczonym w manualu.

    A Voyager...tez zonk camsender nowy a crank jak najbardziej wporzo...szok...
  • Poziom 30  
    Może sam sterownik nie jest na tyle inteligenty i podczas kręcenia jakiekolwiek impulsy obu czujników zadowalaja test. A dopiero podczas samej próby odpalania sygnały pojawiaja sie nie w tych momentach - ale dynamicznie nie w tych miejscach. NAjlepiej było by posiadać oscyloskop z pamięcią i zrobić sobie zrzut sugnałów podczas próby odpalania - wiem, wiem za dużo wymagam.

    Czy czasami w samym sterowniku nie pojawiły siejakieś obluzowania na tranzystorze wykonawczym? To co opisujesz pasuje jaknajbardziej do niekontaktu (lub iskrzacego kontaktu) elementów lutowanych/zgrzewanych.
  • Poziom 11  
    kompy rozdłubane z gumy i wygladaja na OK,
    natomiast test oscyloskopem robiłem , tylko trzeba by mieć wzorcowe położenie sygnałów w obydwu autach aby wyciagnąc z tego wniosek bo na pierwszy rzut oka wyglądają bez sensu , ale to nie pierwsze auto gdzie sygnały wyglądają ze nie ma synchronizacji a pomimo tego wszystko z tym jest OK.
  • Poziom 2  
    on jest na jednej czy na 2 cewkach? bo jeżeli na jednej to stawiam na 99% uszkodzenia aparatu zapłonowego (konkretnie czujnik Hall'a)
  • Poziom 26  
    Nie wiem jak w voyagerze z cewkami jest,ale w mniejszych chryslerach przy jednym aparacie to najczęściej wysiada sterownik w aparacie zapłonowym.Przede wszystkim czy przekaźnik odcinający jest załączony,czy podaje napięcia?Jeśli nie będzie podawał to nie będzie iskry lub też i wtryskiwacze nie będą chodzić,a chyba starowany jest on właśnie przez sensory w rozdzielaczu i na wale.Ale u siebie miałem przypadek że przy uszkodzonym aparacie zapłonowym pomimo poprawnych wskazań,i po pomiarach wszystko było ok,to właśnie układ w aparacie był uszkodzony,i generalnie nie dawał sygnału do komputera a z kolei ten nie starował przekaźnikiem schutDown.Po wymianie aparatu oczywiście ok.Czytałem na jakiś stronach amerykańskich że niektóre aparaty w osobowych modelach sypały się po jakimś czasie.Ale nie wiem jak ma się to do voyagera.Opisywałem usterkę w Cirrusie V6 2,5.
  • Poziom 11  
    W jednym i drugim przypadku pomogła wymiana obydwu czujników (dolnego i górnego) ...o dziwo 2 przypadki gdzie z niewiadomych przyczyn poległy obydwa jednocześnie (byc może starość).

    Dzieki wszystkimza pomoc.

    Pozdrawiam