Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.
  • #1
    ANTEQ
    Level 14  
    chodzi o zamontowanie alternatora w ciagniku c 330.alternator mam kupiony juz z gotowymi uchwytami.to jakas przerubka alternatora od poldka chyba.uchwyty sa spoko ale w ciagniku + jest na ramie ciagnika a w alternatorze juz o tym njie pomysleli i - jest na obudowie a plus wyprowadzony.z przrobka instlacji niema problemu ale co z rozrusznikiem???? jak zamienjie kable to bedzie krecil w druga strone. przerabiac alternator czy rozruszniktak zeby to gralo?? co radzicie??
  • #2
    Mariusz Ch.
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Witam.

    Moim zdaniem znacznie łatwiej zmienić kierunek wirowania rozrusznika. Rozrusznik jest silnikiem szeregowym i do zmiany kierunku obrotów wystarczy zamienić podłączenia szczotek (w przypadku bocznikowego lub obcowzbudnego lepiej zamienić końce uzwojenia wzbudzenia). W przypadku dostosowania alternatora musiałbyś odizolować całe zawieszenie od masy i dopiero wtedy łączyć przewodem. Powód jest prosty - wbudowany regulator ładowania.

    Pzdr.
  • #3
    Anonymous
    Anonymous  
  • #4
    Anonymous
    Anonymous  
  • #5
    ANTEQ
    Level 14  
    wlasnie taki gotowy alternator kupilem i chyba nawet 5 zł mniej dalem:))) martwil mnie tylko rozrusznik ale widze ze niema jednak z nim problemu wiec w poniedzialek biore sie za robote moze mi nawet pozwola nim pojezdzic:)) czarny nie jest ale da sie poszalec...:))
  • #6
    tolo
    Level 34  
    Ja u swojego C-360 wsadziłem alternator od duzego fiata razem z regulatorem napięcia też od fiata i wszystko śmiga bez problemu juz prawie rok.
  • #7
    Anonymous
    Anonymous  
  • #8
    fachman
    VIP Meritorious for electroda.pl
    MASY!!! szczególną uwagę zwracać trzeba na dobry kontakt masy! Traktor to wredny sprzęt.
  • #9
    Anonymous
    Anonymous  
  • #10
    tolo
    Level 34  
    W takich sprzętach strasznie lubią sie zasiarczyć klemy przy akumulatorach. Ja aby tego uniknąć zawsze smaruje klemę smarem w pełni to zabezpiecza.
  • #11
    Anonymous
    Anonymous