Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mondeo. Odłączanie akumulatora. Czy po włożeniu auto odpali?

06 Apr 2006 05:11 6239 26
  • Level 10  
    Pytam bo nie wiem i z góry wielkie dzięki.
    Mondeo 97r. mam zamiar odłączyć aku, jest na tyle słaby że już nie kręci, nie był użytkowany przez ostatni mieśąc i nie bedzie użytkowany przez kolejny i tu moje pytanie, wiem ze po odłączeniu aku, komputer traci swoje ustawienia, czytałem w jakiejś książce że po ponownym podłączeniu aku, wszystko "powinno" wrócic do normy, ale to tylko teoria, a jak jest w praktyce? czy jakis użytkownik Mondeo może mi w tej sprawie pomóc? boje sie że po zainstalowaniu, nie będę mógł odpalić auta, a nie mam ochoty brać lawety i jechac do serwisu z powodu akumulatora:D
    Pozdrawiam.
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    Nie wiem czy w twoim autku można czy nie, ale sprawę można prosto rozwiązać trzecim akumulatorem - podpinasz go kablami "rozruchowymi" i wymieniasz swój. Wielokrotnie testowane :D.
  • Level 17  
    Po odłączeniu aku.jedynie może się rozkodować radio [jeśli masz kodowane] i przestawić zegar.
  • Level 10  
    To z trzecim akumulatorem to by było nawet dobre, tylko że ja nie mam nawet 2-go, a pierwszy chce wyciągąć z auta i zabrać do domu.



    A co do podpowiedzi Sławek62 to w instrukcji od mojego auta jest napisane, że po odłączeniu akumulatora komputer restartuje sie i traci ustawienia biegu jałowego.
    Dlatego proszę o radę kogoś kto już tak robił w swoim mondeo i może mi powiedzieć czego mam się spodziewać.
  • Level 13  
    ...mam mondeo od ponad dwoch lat... faktycznie problem z aku jest - wszystkie ustawienia w "radyjku" poleca - zegar tez niestety nie wytrzyma tej proby - poza tym "komputer pokladowy" i elektronika od gazu sa odporne - ponoc ten pokladowy nawet jak "zgubi" ustawienia - to wlacza tryb awaryjny - czyli max 40km/h i zawsze do serwisu dojedziesz. Wyjmowalem aku juz kilka razy (teraz mam nowe) i nigdy nic sie nie stalo (Raz mi sie zdarzylo, ze komp faktycznie zgubil ustawienia, ale w instr. jest wyraznie napisane, ze po kilku kilometrach, sam sie ustawi i dobierze odpowiednie dawki dla wtryskiwaczy)- mozesz smialo wyjmowac, albo dac zarobic "fachowcom", ktorzy skasuja Cie za "podtrzymanie" napiecia w instalacji na czas ladowania aku ;) pozdrawiam
  • Level 25  
    Ostatnio robilem mondeo 96 rok, i kilka razy aku odlaczalem i auto normalnie funkcjonuje.

    Pozdro
  • Level 10  
    No i wlasnie takich konkretnych odpowiedzi oczekiwalem, dzieki serdeczne za pomoc i za kolejne informacje na temat tego autka.
    Pozdrawia.
  • Helpful post
    Level 17  
    Te konkretne odpowiedzi to odpowiedzi ludzi ktorzy znaja sie na autach tak jak ja na elektronice. Po rozlaczeniu akumulatora i ponownym podlaczeniu nalezy "zaprogramowac komputer". Robi sie to w nastepoujacy sposob. UWAGA Programujemy tylko na zimnym silniku. Odpalasz samochod i smiga tak 3 minuty. Pozniej powinien smigac na obrotach w okolicy 1500 przez 8 minut lub przejechac samochodem minimum 8 kilometrow. Jesli sie nie zaprogramuje komputera to MOZE (nie musi) zaczac wiecej palic. Moze zaczac gasnac zaraz po odpaleniu i robic sie takie dziwnne inne pierodoly.
    Dla czego nalezy zaprogramowac komputer. Poniewaz on sie uczy. Zapisuje dane ktore pozniej bedzie ustawial zanim zagrzeje sie sonda lambda. Ustawia swoje tzw domysle ustawienia zanim wszystkie czujniki zaczna dzialac.
  • Level 10  
    A czy istnieje ryzyko, ze po mimo tych wszystkich czynnosci komputer nie bedzie mial ochoty sie tego wszystkiego "naczyc"? Co w tedy, czy wystarczy wizyta u konkretnego mechanika czy tylko ASO?
  • Level 13  
    matadorRS wrote:
    Te konkretne odpowiedzi to odpowiedzi ludzi ktorzy znaja sie na autach tak jak ja na elektronice. Po rozlaczeniu akumulatora i ponownym podlaczeniu nalezy "zaprogramowac komputer". Robi sie to w nastepoujacy sposob. UWAGA Programujemy tylko na zimnym silniku. Odpalasz samochod i smiga tak 3 minuty. Pozniej powinien smigac na obrotach w okolicy 1500 przez 8 minut lub przejechac samochodem minimum 8 kilometrow. Jesli sie nie zaprogramuje komputera to MOZE (nie musi) zaczac wiecej palic. Moze zaczac gasnac zaraz po odpaleniu i robic sie takie dziwnne inne pierodoly.
    Dla czego nalezy zaprogramowac komputer. Poniewaz on sie uczy. Zapisuje dane ktore pozniej bedzie ustawial zanim zagrzeje sie sonda lambda. Ustawia swoje tzw domysle ustawienia zanim wszystkie czujniki zaczna dzialac.


    tak poczulem, ze matadorRS "pije troszke m.in. do mnie, wiec postanowilem sie odezwac... czyz to co piszesz, nie jest napisane kilka postow wyzej? Najbardziej podoba mi sie zdanie, ze trzeba zaprogramowac komputer - bo on sie uczy... albo cos sie programuje, albo cos sie samo uczy... pozdrawiam i proponuje sie nie nabijac z nikogo - kup sobie mondeo - pojezdzij pare lat i wtedy moze cos komus doradzisz, a moze nie ...
  • Level 17  
    Wiesz mam Escorta z silnikiem ZETEC wiec to ten sam silnik co w Mondiku (rozni sie szczegolami). Ze masz Mondeo to nie znaczy ze odrazu wiesz na temat jego budowy wszystko. A tryb awaryjny to nie max 40KM/h tylko wczytuje ustawienia awaryjne (serwisowe). Mozna smigac wtedy tylko ze komputer nie bierze danych z czujnikow. Wtedy autko wiecej zaczyna palic i tak jakby "niechce jechac" :)

    Dodano po 11 [minuty]:

    Mondeo. Odłączanie akumulatora. Czy po włożeniu auto odpali?
  • Level 25  
    Witam.Bartplus ma racje.A to co opisuje MatadorRS to bez obrazy ale troszke glupawe.Obojetnie jaki by to nie byl silnik w obojetnie jakim autku z wtryskiem,to komputer ma dwie pamieci.Jedna tzw.dp pracy w normalnych warunkach,a druga druga do pracy w trybie awaryjnym.
    I jezeli zostal odlaczony akumulator,to po podlaczeniu nowego,silnik zaczyna pracowac w trybie awaryjnym,czyli do pracy na sterowaniu analogowym,co jest realizowane przez siec rezystorow zawartych w module pamieci komputera.Po zalozeniu akumulatora nalezy postepowac nastepujaco:zapalic silnik i nie obciazajac go (nie jezdzic,tylko pozostawic na postoju) czekac az temperatura plynu chlodzacego osiagnie 68 stopni.Na tej temperaturze silnik powinien popracowac jeszcze okolo minuty.Po tym czasie,nastepuje wlaczenie sie sondy lambda.Komputr,po wlaczeniu sie sondy lambda,zaczyna obliczac dawke paliwa i powietrza na podstawie jej odczytu i odpowiednio ustawia silnik krokowy i nastepnie przechodzi na program do pracy w petli zamknietej.
  • Level 17  
    Albercik 321 wrote:
    Witam.Bartplus ma racje.A to co opisuje MatadorRS to bez obrazy ale troszke glupawe.Obojetnie jaki by to nie byl silnik w obojetnie jakim autku z wtryskiem,to komputer ma dwie pamieci.Jedna tzw.dp pracy w normalnych warunkach,a druga druga do pracy w trybie awaryjnym.
    I jezeli zostal odlaczony akumulator,to po podlaczeniu nowego,silnik zaczyna pracowac w trybie awaryjnym,czyli do pracy na sterowaniu analogowym,co jest realizowane przez siec rezystorow zawartych w module pamieci komputera.Po zalozeniu akumulatora nalezy postepowac nastepujaco:zapalic silnik i nie obciazajac go (nie jezdzic,tylko pozostawic na postoju) czekac az temperatura plynu chlodzacego osiagnie 68 stopni.Na tej temperaturze silnik powinien popracowac jeszcze okolo minuty.Po tym czasie,nastepuje wlaczenie sie sondy lambda.Komputr,po wlaczeniu sie sondy lambda,zaczyna obliczac dawke paliwa i powietrza na podstawie jej odczytu i odpowiednio ustawia silnik krokowy i nastepnie przechodzi na program do pracy w petli zamknietej.

    Oczywiscie. Ksiazka sie myli a WY macie racje. Normalnie BRAWO za podejscie :) Jestescie wspaniali i nieomyli.
    Szkoda gadac. Kolega albo zrobi to co ja napisalem (i wkoelilem skan z ksiazki) albo zrobi to co wy radzicie. Jego sprawa :)
  • Level 13  
    hehehe - nie wiem po co wogole ta wymiana zdan - wszyscy pisza o tym samym, nawet w ksiazce o tym pisza, a ze nie dokladnie tak samo to brzmi to juz szczegol... oczywiscie, ze nie znam budowy silnika, bo niby po co, ale wiem ile pali i ile razy odpinalem aku... m4ni4 - praktyka to podstawa - odepnij aku, zobacz co sie stanie - jak zacznie wiecej palic (moj jak palil 10l/100 lpg - tak pali, no coz w koncu mondeo to nie maluch, cos tam musi spalic)- to silnika nie zniszczysz, a przekonasz sie osobiscie i bedziesz mial swoje doswiadczenie - pozdrawiam wszystkich
  • Level 25  
    MatadorRS,mylisz pojecia czlowieku.On nie ma uszkodzonego mikroprocesora ani zadnego elementu sterowania silnika,po czym pisze twoj artykol z ksiazki.On chce poprostu wymienic akumulator.Silnik ma sprawny.A samoadaptacja silnika,ktora opisujesz,to sie robi po odpieciu akumulatora w celu skasowania bledu.A to juz calkiem inna historia.
  • Level 10  
    Koledzy! dajcie na wstrzymanie, to tylko glupi akumulator. Od kazdego z Was dowiedzialem sie czegos nowego i za to dziekuje, ale nie robmy polskiego sejmu z tego forum.
  • Level 17  
    Albercik 321 wrote:
    MatadorRS,mylisz pojecia czlowieku.On nie ma uszkodzonego mikroprocesora ani zadnego elementu sterowania silnika,po czym pisze twoj artykol z ksiazki.On chce po prostu wymienic akumulator.Silnik ma sprawny.A samoadaptacja silnika,ktora opisujesz,to sie robi po odpieciu akumulatora w celu skasowania bledu.A to juz calkiem inna historia.

    Przeczytaj dokladnie jeszcze raz ze zrozumieniem. naprawde nie rozumiem niektorych pisze wyraznie jak byk ze po wylacfznieu akumulatora trzeba go "zaprogramowac". Nie chodzi tu o klutnie tylko o to zeby wyjasnic sprawe.
  • Level 10  
    W kazdym bąć razie, kiedy podłącze akumulator dam autku chwile na to zeby sobie spokojnie pochodzil no i nie zaszkodzi jak przejade te kilka km.
  • Level 17  
    Najlpeiej podlacz ten aku rano przed wyjazdem. Bedzie bezproblemowo :)
  • Level 17  
    Pytanie do wszystkich. Czy przy wymianie aku.przy lagunieRXE2 też należy tak postępować?
  • Level 13  
    jak masz garaz to podlacz sobie prostownik do akumulatora i wogole go nie odpinaj... ciekawe czy zaraz jakas burze rozpetam tym pomyslem ;)
  • Level 25  
    Panowie to nie jest dzial na wesolo. Odlacz aku i podlacz inny. Zadne ustawienia sie nie zresetuja. Komp ma juz wgrane ustawienia i tyle. Jakies procesy programowania czy cos w tym stylu nie sa naprawde potrzebne. Mozna takie cos przeprowadzac, ale jak napisales najlepiej bedzie jak go podlaczysz przed wyjazdem i tylko nagrzejesz silnik. Takie blache pytanie a taki problem. Nie ma nadczym dyskutowac. Ja temat uwazam za zamkniety i Ty tez powinienes to zrobic. Radio sobie ustaw i zegarek to jedyne co powinienes zaprogramowac (ale nie musisz :-)).

    Sławek62, nagrzac silnik i sie gdzies kiedys przejechac? Tak. Ktory rok?
  • Level 17  
    laguna r.p.98 typ silnika F3R.
  • Level 10  
    Własnie, dowiedzialem sie wszystkiego i zamykam temat.
    Dzieki za porady.
  • Level 25  
    Sławek62 spokojnie mozesz wymieniac aku.

    Generalnie chodzi o to zeby pierwszej jazdy nie robic na zimnym silniku.

    Pozdro.