Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mini szafa grająca, oceńcie sami :)

Dyski1 07 Apr 2006 15:02 8594 21
Bosch
  • Witajcie!
    W dziale DIY jest sporo tematów o subwoferach wzmacniaczach, satelitkach itp. chcę zaprezentować zabawke którą wykonałem jakies 2 lata temu.

    Wersja mini szafy grającej:

    Każda szafa w lokalu charakteryzuje sie przeogromną wielkością i dużą mocą muzyczną, ja skolei chciałem zrobić coś malutkiego co można ustawić w domku na mebelkach, aczkolwiek grającego donośnie z odrobiną basu mile wpadającego w ucho, no i się udało :)

    Szafka jest wykonana na bazie już dość dawno opisywanego i znanego playera Jampp3-USB, zestaw kupiłem około 3 lata temu na stronie: http://www.softcom.gda.pl/yampp/ , poskładałem wszystkie dostepne wersje Jamppów z kieszonkową 7-ką włącznie.
    Wracając do szafy - całą budę robiłem samodzielnie używając mini frezarki Dremel i frezów do drewna, piłki do metalu i ogólnie dostepnych narzedzi, zastosowałem płytę wiórową taką jak stosuje sie do mebli, górna półokrągła pokrywa jet wykonana z piankowej plexi która po podgrzaniu łatwo się poddaje i utrzymuje nadany kształt. Na zdjęciach w miejscu gdzie jest zamocowany HDD i płytka Yamppa pod spodem, znajduje się buda subwofera, który jest istnie skopiowany (wymiarami) z zestawu komputerowego Creative ( końcówka mocy i filtr aktywny juz nie). Całość jest solidnie skręcona i sklejona. We wzmacniaczu zastowałem układy TDA7241 - 28V, 3,5A, 20W(14V) łącznie 3 sztuki, na każdy głośnik sztuka. Do basu zastosowałem zestaw AVT1281 (aktywny filtr do subwofera). Generalnie szafka jest udanym dodatkiem do domku i charakteryzuje sie czystym i basowym dźwiękiem - sam nie spodziewałem sie tak miękkiego brzmienia, nie jedna wierza chowa sie co do jakości dźwięku.
    W przednim pulpicie jest wyświetlacz LCD 4x40 znaków gdzie działają tylko 2 linie, wyświetlacz ma 2 oddzielne sygnały EN (enable) osobno dla 2-ch wierszy i nie było możliwości wpiąć go jako 4x40 ze zmianami w sofcie, cały przedni panel będzie wymieniony na nowy z wyświetlaczem graficznym 64x128 i podświetlonymi przyciskami:)
    Szafka pięknie prezentuje sie w ciemności, przy zamkniętych drzwiach za szybą widać wyładowania elektryczne w kuli plazmowej w rytm basu, dodatkowo wnetrze jest podświetlone kolorowymi ledami Biały, niebieski, czerowny, zielony, zmienię to na diody RGB gdzie kolory będą płynnie przez siebie przechodzić, dodatkowo uatrakcyjni to wygląd.

    charakterystyka:
    płytka bazowa Yampp3 USB
    HDD 20Gb
    Zasilacz ATX
    moc 3x15 - 18W
    Programowy eqalizer
    wybór utworu
    wybór katalogu
    przewijanie przód/tył
    następny/poprzedni utwór
    następny/poprzedni katalog
    sterowanie pilotem RC5
    Ładowanie utworów po USB, lub bezpośrednio wpinając HDD do komputera
    system plików JADL

    strony:
    http://www.republika.pl/romek_by/index.html
    http://www.myplace.nu/mp3/
    http://www.softcom.gda.pl/yampp/

    Jest też wiele for dyskusyjnych poświęconych budowie playerów YAMPP, stosując HDD 2,5' można całość wpakować do obudowy radia samochodowego, HDD należy podwiesić na resorach z napędu CD które ograniczą wstrząsy.

    To taki opis po krótce, można by pisać i pisać na ten temat bez końca, jampp ma wiele więcej możliwości niż jakikolwiek player dostępny w sklepie:)

    pozdrawiam elektrodowiczów

    Przepraszam za ewentualne błędy :)

    Cool? Ranking DIY
    Can you write similar article? Send message to me and you will get SD card 64GB.
    About Author
    Dyski1
    Level 16  
    Offline 
    Has specialization in: Napędy silników DC, elektronika przemysłwa, elektronika rozrywkowa flipery
    Dyski1 wrote 208 posts with rating 21, helped 10 times. Live in city Opole. Been with us since 2004 year.
  • Bosch
  • #2
    astral
    Level 17  
    Bardzo fajny i oryginalny projekt, ładne i staranne wykonanie. Gratuluje!
    Mam taką małą wskazówkę byś zeskalował zdjęcia tak aby można było je oglądać wprost ze strony forum. Ściąganie pojedyńczych zdjęć jest dosyć uciążliwe.
  • Bosch
  • #4
    wojtek279
    Level 15  
    mi też sie takie coś podoba
    a odtwarza to mp3?
  • #5
    szymon188
    Level 22  
    :arrow: wojtek279
    To pytanie mialo rozsmieszyc czy chciales sie osmieszyc?

    :arrow: Dyski1
    Podoba mi sie.Nawet bardzo mi sie podoba.Sam chcialem zrobic yampp3 na USB,ale niestety zabraklo kasy.Wedlog mnie najslabszym punktem tej szafy grajacej jest panel przedni z przyciskami.Pisales,ze masz w planie zmiane tego panelu wiec czekamy na zdiecia odnowionej werji.
  • #6
    Mis_Audio
    Level 12  
    Bardzo fajna konstrukcja. Pierwsza taką na elektrodzie widze
    pozdrawiam
  • #7
    Zumo
    Level 21  
    Bardzo ciekawa konstrukcja , wygląda troszkę antycznie ale jeżeli tak twórcy chodziło to jest ok.
    Pozdrawiam
  • #8
    wojtek279
    Level 15  
    coś źle napisałem, chyba za długo patrzylem na te zdjęcia
    przecież pisze na tym jak byk "yampp mp3"
  • #9
    chaka
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pomysl ciekawy ale wyglad bardzo srednio mi sie podoba.
  • #11
    Zumo
    Level 21  
    No i jak tam Twoja konstrukcja ? Co się zmieniło ?
    Pzdro
  • #12
    Dyski1
    Level 16  
    Cheh:) nie spodziewałem się że post jeszcze ożyje:) ale dzięki za pamięć, na razie zmieniło się tyle że zapełniłem HDD 20GB po korek, od dawna robię przymiarki do panela przedniego, jakoś nie mogę się pozbierać czasowo, zmieniłem też oświetlenie wewnątrz. Wcześniej było kilka ledów różnokolorowych, natomiast teraz jest kilka ledów RGB z płynnym przejściem kolorów. Zajęć jest do oporu, praca, rodzina, dom, więc jak widzisz, trochę ciasno na własne widzimisię:). Pamiętam jednak o poście i jak tylko coś wymodzę to wkleję zdjęcia:)


    Jeszcze raz dzięki za pamięć.
    Pozdrawiam
  • #13
    Zumo
    Level 21  
    Podaj proszę schemat tego urzadzenia co dane z dysku odczytuje i wysyla do wzmacniacza. Prosze , lezy u mnie na biurku dysk i niemam go do czego dać.
    Pozdro.
  • #15
    Mariuszek15
    Level 24  
    Witam!! Mam pytanie do autora tego postu możesz zamieścić zdjęcia yampp?? Jestem tym urządzeniem elektronicznym bardzo zainteresowany:) Bardzo prosiłbym o szczegółowe zdjęcia tego układu:) Pozdrawiam:)
  • #17
    kenobi0
    Level 12  
    Mógłbyś zamieścić zdjęcie płytki tego Yampa??
    Pozdrawiam :]
  • #18
    Morg
    Level 13  
    Sama konstrukcja bardzo ciekawa, jedynie wygląd zewnętrzny mi nie pasuje, ale o gustach się nie dyskutuje. Moim zdaniem dałeś za dużo zdjęć które nic nie wnoszą, początkowe 4 zdjęcia ok. Ale później zdjęcia samej lampy plazmowej, są całkiem zbędne, bo to przecież nie jest DIY :)
  • #19
    Dyski1
    Level 16  
    proszę bardzo, płyteczka Yampp3USB. Zdjęcia nie skalowałem... Co do jakości wykonania, hmm... fakt tak sobie całość wyszła. może najdzie mnie jeszcze kiedyś ochota na zmiany, na razie są inne ważniejsze obowiązki. Ale i tak jestem zadowolony, brzmienie jest niesamowite...
  • #20
    Zumo
    Level 21  
    A dodałeś coś ciekawego ? Czy coś się zmieniło ??? Muszę powiadomic tylko o tym ze dysk sie niestety zepsul :cry:
    Pozdro
  • #21
    migod
    Level 21  
    Cześć Wszystkim,

    myślałem o podobnym projekcie. Generalnie to co powyżej już działa i u mnie (może nie tak bajerancka obudowa), ale docelowo dodaję do tego bezprzewodowy interfejs Bluetooth, aby móc to sterować telefonem (SE).

    Integruję to poprzez UART-a, z modułem BT.
    Fajna sprawa.

    Szkoda, że prace nad Yampp są właściwie zarzucone. Aż się prosi dodać do niego interfejs sieciowy i przekształcić w urządzonko typu SAN/NAS.

    pozdrawiam,
    --
    michal
  • #22
    sisiu17
    Level 13  
    ile wyszła cię cała budowa ?
    no i extra ci to wyszło :D