Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Brava 1.4 Telepanie, brak mocy, gaśnięcie

08 Kwi 2006 17:04 6799 12
  • Poziom 10  
    Witam i proszę o pomoc w wyeliminowaniu poniższej usterki:
    Silnik dopiero po rozgrzaniu pracuje w mocno nierównym tempie, z rury wydechowej spaliny wydobywają się w dziwnie miarowy sposób, brak mocy przede wszystkim na biegach 4 i 5, (o wyprzedzaniu bez stresu można zapomnieć) spore spalanie - 14 w mieście, ok. 10 w trasie. Z odpalaniem nie ma najmniejszych problemów. Niestety, ASO rozłożyło ręce. Pisali nawet do Bielsko-Białej do centralnego rejestru "trudnych przypadków" i nic...
    Teraz to już liczę tylko na Was. Opiszę, co zrobili i sprawdzili:
    1) komputer podmieniony - bez zmian
    2) wtrysk podmieniony
    3)świece, przewody - wymienione
    4) komputer nie pokazuje żadnych błędów (a obroty między 850a 900 obr/min)
    5) sonda lambda już wcześniej wymieniona
    6) katalizator sprawdzony
    7) akumulator nowy
    8) wydech wymieniony łącznie z tłumikiem drgań
    9) krokowiec wyczyszczony
    10) wszystkie czujniki sprawdzone (zresztą na komputerze wszystko OK) TPS, temepratury
    11) rozrząd wymieniony iraz jeszcze rozebrany, żeby wyeliminowaćmożliwość przestawienia rozrządu
    12) sprężanie w cylindrach OK
    13) zawory chodzą i nie przycinają się
    14) termostat nowy (z klimą)
    15) olej i płyny wymienione
    16) smarowanie wałka i sam wałek sprawdzone
    17) czujnik spalania stukowego wymieniony

    Co to może być? Co jeszcze sprawdzić .W poniedziałek odbieram auto i podejrzewam, że już więcej nie przyjmą mi samochodu, stoi u nich 2 tygodnie i nic nie zarabiają (to takie zaprzyjaźnione ASO) zawzięli się i mówili, że naprawią, ale chyba się poddali. Będę wdzięczny za merytoryczne sugestie i ewentualne rozwiązania "falujących obrotów" w 1.4. Dziękuję
  • Poziom 24  
    No wszystko niby sprawdzone a filter powietrza przepustnica. Może o tym nie wspomniałeś a było wymienione na początku.

    Dodano po 3 [minuty]:

    A i jescze jedno co z ciśnieniem na wtryskach czy to sprawdzali.
  • Poziom 10  
    Filtr powietrza wymieniony wraz z obudową, bo była pęknięta. Przepustnica czyszczona, ponoć i tak niepotrzebnie,bo w monotrysku czyści się sama benzyną. Dziękuję za podpowiedź. Kto jeszcze może pomóc?

    O co chodzi z tym ciśnieniem na wtryskach? Czy może chodzić o pompę paliwa? Ktoś już mi o tym wspominał ,ale nie wziąłem pod uwagę, bo usterka jest widoczna zasadniczo po rozgrzaniu auta, a pompa raczej się nie rozgrzewa;)
  • Poziom 15  
    sprawdz cisnienie pompy wpinajac manometr w uklad jezeli bedzi przytkany powrot paliwa lub nie bedzi odpowitrzania zbiornika paliwa cisnienie w ukladzi wzrosnie i bedzie zalewalo swiece
  • Poziom 12  
    Cze. Mialem podobny przypadek z fordem .Był robiony remont silnika , autko chodziło do momentu uzyskania temperatury , potem była totalna padaka:brak mocy przepały itp.Okazało sie ,ze silnik był za bardzo spasowany, sterownik odczytywał b.duze obciązenie i zmieniał dawke wtrysku i przestawiał zapłon .Sprawdź wtryski , może nie pracuje na wszystkich. Podstawa to jazda próbna z kompem i analiza odcztu .Powodzenia
  • Poziom 10  
    marrrk bardzo dziękuję za tę poradę. Wydaje się bardzo rozsądna, bo rzeczywiście mechanicy mówią, że świece są notorycznie zalewane. Wyczyszczą, założą, odpali i trochę pochodzi, rozgrzeje sięi znów zalane. POdejrzewali wtrysk, ale podmienili i było to samo ,więc na pewno jest sprawny. Mam za to pytanie do innych użytkowników, czy ktoś może potwierdzić, że to coś z pompą lub jak marrrk pisał z odpowietrzaniem? Byłby to tak banalny błąd i ASO tego nie wychwyciło? Dziękuję.
  • Poziom 24  
    Nie koniecznie pompa paliwowa odpowiada za ciśnienie na wtryskach jest jeszcze regulator ciśnienia .
  • Poziom 10  
    To znaczy? Czy można by trochę jaśniej ? Gdzie tego regulatora w 1.4 w Bravie szukać? To jest część elektyryczna? Egzaminer nie wykrywa uszkodzenia? Dziękuję za odpowiedź.
  • Poziom 24  
    To nie jest część elektryczna ale mogą być tam czujniki Wchodzą do niego dwa przewody paliwowe jeden zasilanie a drugi powrót nadmiaru. Tak na chłopski rozum jak sie rozgżeje wariuje a spróbuj wlać gęstrzego oleju na sprawdzenie tylko. Ewentualnie motodoktora wlej. Powtażam tylko na sprawdzenie.
  • Poziom 17  
    Jesli świece sa zalewane to prawdopodobnie pompa paliwa. W takim wypadku (zależy od silnika) zalewana jest jedna lub dwie świece - nie wszystkie. Nie wiem ja w bravie jest ale w moim przypadku była pęknieta mebrana w pompie i cały czas zalewana 3 świeca
  • Poziom 23  
    a co ma piernik do wiatraka tutaj chodzi o elektryczna pompe
  • Poziom 20  
    :arrow:harkonnen:
    To nie jest wina pompy najwyżej regulatora ciśnienia.
    Pompa w brawie daje do 5 barow, a regulator utrzymuje ciśnienie na wtrysku
    0,9-1,1 bara.
    Chociaż troche bylo by dziwne gdyby w ASO nie sprawdzili ciśnienia paliwa.
  • Poziom 20  
    Ciężko jest proponować cokolwiek ale pisałeś o spalinach, że wydobywają się w nierównomierny sposób, sprawdziłbym jeszcze czy katalizator lub wydech może nie jest przytkany.