Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Fabryka prądu
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa kotła parowego. Czy ma ktoś schemat?

08 Kwi 2006 20:23 22233 21
  • Poziom 14  
    Czy ktos z uczestników forum ma schemat na budowe kotła parowego i do niego silnik parowy o mocy np 2 kw.
  • Fabryka prądu
  • Poziom 14  
    W perspektywie możliwości z trudnościami w zaopatrzenie w paliwa naftowe taka maszyna może być wybawieniem w domowymzasilaniu w energie elektryczną. Lepiej być przygotowanym w zawczasu?
  • Poziom 22  
    Zapomnij o kotle i maszynie parowej. Taki układ to urządzenie ciśnieniowe które powinno byc objęte dozorem UDT. Nie jest to wcale taka prosta sprawa z kotłem .
    Jeśli chodzi ci po głowie zrobienie maszyny cieplnej o wyzszej sprawnosci od parowej szukaj w necie materiałow o silniku Stirlinga. Jest to silnik o spalaniu zewnętrznym ale jego czynnikiem roboczym jest powietrze lub inny gaz poruszajacy pod wpływem zmian swojej objętości i cisnienia tłoki. Silnik taki bez problemu moze rozwijąc 3000 obr/min i napędzać prądnice . Jako paliwo mozna wykozystać prawie wszysko co się spala . Modele tego silnika działąja korzystając z ciepła dłoni trzymającej go osoby.
  • Fabryka prądu
  • Poziom 14  
    Silnik parowy a kocioł opalany co sie ma pod ręką.A reszte pary np .do podgrzewania wody.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Miałem na myśli pare juz wykorzystaną.

    Dodano po 3 [godziny] 29 [minuty]:

    Tak myśle silnik można by przerobic z Malucha .Wtrysk pary przez otwór świecy, a zawory przerobić jeden na wydech a drugi zaślepić?
  • Poziom 14  
    Widze że pisze monolog, może ktoś z czytelników forum ma jakies doświadczenie na temat kotłow parowych i silników parowych może ktos takie urządzenia produkuje? Czekam na opinie.
  • Poziom 14  
    Dziekuje za linki , czekam dalej aż może ktoś napisze mający do czynienia na codzień z silnikami parowymi i zrobi wykład?
  • Poziom 29  
    Jak masz okazje to ogladnij program Monstergarage w ktorym buduja lodz napedzana silnikiem parowym. Dokladnie pokazuja jak powinien byc zbudowany kociol i opowiadaja jakie mozna napotkac problemy przy jego budowie, glowny to cisnienie wewnatrz kotla.
    Pozdrowka
  • Poziom 27  
    Tłokowych maszyn parowych nigdzie się już nie spotyka ( prawie: w pracy posiadamy rezerwową pompe zasilajacą do kotła OR-5 - silnik dwucylindrowy bokser). Jeśli chcesz coś znaleść to przeszukuj zagraniczne strony albo biblioteki techiczne z książkami z lat 50 XX wieku ( najlepsze rozwiązanie). Goście co znali sie na takich maszynach to albo gryzą piach albo są za starzy na obsługę komputera. Jeśli interesowały by kolegę kotły wysokoparametrowe dużych mocy oraz turbiny to służę pomocą.
  • Poziom 17  
    Pomysł z parą dziś trochę anachroniczny. A przecież tyle energii wolnodostępnej się marnuje. Ja z jednego metra kw. klektora słonecznego zrobionego ze starego okna i lodówki osiągam przez 6 miesięcy średnio 6 kWh/dzień!
  • Poziom 14  
    Może anachroniczny, ale póki co wody i opału (drewno ,torf,inne spalające sie materiały) nie brakuje.A z wiatrem i wodą spietrzoną są problemy, nie zawsze wieje i mieszkamy u brzegu porywistej rzeki, nie mówiac o upalnym dniu (słonecznym).
  • Poziom 14  
    Jeszcze zapomniałem o pompach cieplnych i o ogromnych pokładach wód geotermalnych. Nie wspominając o atomie!
  • Poziom 17  
    Witam
    Poszukaj w miesięcznikach Młody Technik, był tam szczegółowy opis budowy maszyny parowej.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    Amatorska budowa kotła parowego z punktu prawa, jest nie do wykonania. Ale chciałbym zrobic projekt takiej maszyny teoretyczny. Założenia kocioł parowy dla mocy( 3 kilowaty energi elektrycznej) przy sprawności załóżmy 10% dla kotła to moc kotła około 30 kw.Jaka powierzchnia cylindra silnika parowego dla mocy 3 kw. i pojemnośc tłoka?
  • Poziom 14  
    pojemność cylindra a powierzchnia tłoka! Jeden koń mechaniczny równa się 75 kilagramometrom, czyli 10 cm 2 powierzchnni razy 1 metr dzwigni na kole zamachowym i 10 atmosfer pary i mamy w zaokrągleniu 1 koń mechaniczny . Może ktoś ma inne wyliczenia?
  • Poziom 35  
    witam !! może gdzieś koło Ciebie jest muzeum parowozów - tam znajdziesz świetne rozwiązania :D . jakiś czas temu też myślałem o czymś podobnym w bacówce położonej w ciemnym lesie ( a ile opału !! ) ale zniechęciły mnie ciśnienia i system koniecznych zabezpieczeń ( pewnych zabezpieczeń ! ) i pozostałem przy panelu słonecznym . pozdrawiam !!
  • Poziom 14  
    Jest troche optymizmu , mamy ogromne pokłady wegla a jego można przerobic na benzyne.Inni już to robia tylko dlaczego nie my! na co czekamy???
  • Poziom 14  
    Ostatnio modne zroboiło sie przerabianie oleju rzepakowego na paliwo? Jeszcze polska nie zgineła?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    92441 napisał:
    Co do kotła parowego, to w samochodzie Doble z lat 20. XX wieku zastosowano rozwiązanie zbliżone do bojlera przepływowego - kocioł miał postać zamkniętej skrzyni, z długą wężownicą w środku (w tym aucie miała 525 stóp, czyli około 160m). Na jednej ze ścian zamontowany był normalny gaźnik, do którego powietrze wdmuchiwane było wentylatorem - przed uruchomieniem elektrycznym, potem małą turbiną parową. Nad gaźnikiem znajdowała się świeca zapłonowa służąca do zapalania płomienia. Zaletą tego kotła było to, że parę uzyskiwało się w mniej niż minutę, oraz nie było problemu z rozsadzeniem go, bo jednorazowo gotowało się nie więcej niż litr wody. Wątpię żeby dzisiaj przeszedł pomysł z gaźnikiem i wentylatorem, ale można zastosować zwykłe palenisko - w końcu nie chodzi Ci o możliwość odpalenia w 45 sekund :) Możliwe że dałoby się nawet bez ognia - odpowiedni kolektor
    słoneczny, na tyle mocny by zagotować wodę, i mamy prąd ze słońca :)

    Oczywiści ,dało by się ale nie u nas ale np.na pustyni jak najbardziej .Taka instalacjia w której para była wytwarzana w kolektorze słonecznym i zasilana silnik parowy mocy ok 10-15KM powstała na przełomie XIX i XX wieku lecz za sprawą I WŚ nie przerwała do dzisiaj fizycznie .Przetrwały jedynie zdjęcia i opisy tej instalacji .

    Breżniew napisał:
    Zapomnij o kotle i maszynie parowej. Taki układ to urządzenie ciśnieniowe które powinno byc objęte dozorem UDT. Nie jest to wcale taka prosta sprawa z kotłem .
    Jeśli chodzi ci po głowie zrobienie maszyny cieplnej o wyzszej sprawnosci od parowej szukaj w necie materiałow o silniku Stirlinga. Jest to silnik o spalaniu zewnętrznym ale jego czynnikiem roboczym jest powietrze lub inny gaz poruszajacy pod wpływem zmian swojej objętości i cisnienia tłoki. Silnik taki bez problemu moze rozwijąc 3000 obr/min i napędzać prądnice . Jako paliwo mozna wykozystać prawie wszysko co się spala . Modele tego silnika działąja korzystając z ciepła dłoni trzymającej go osoby.



    A co do tego ma UDT ? Przecież auto nie zamierza sprzedawać kotłów zrobionych przez siebie . Chodziło mu o jeden kocioł który zasilili maszynę parowa i coś innego .