Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z VW PASSATEM 1,6

1972daro 09 Kwi 2006 23:47 4242 7
  • #1 09 Kwi 2006 23:47
    1972daro
    Poziom 2  

    Witam wszystkich, mam problem z VW PASSATEM B5 1,6 B, z 1997 r. problem dotyczy nierównej pracy silnika zarówno na gazie jak i na benzynie. Problemy te szczególnie objawiają się podczas pracy na biegu jałowym, silnik przy zatrzymaniu na się nap na skrzyżowaniu na 100 przypadków 89 razy zgaśnie, ponowne uruchomienie silnika wiąże się z kilkuminutowym kręceniem rozrusznikiem , nawet jak zapali to i tak pracuje bardzo nierówno, wymieniłem już przepływomierz na nowy , sondę a i ta nie mam poprawy, dodatkowo przy dodawaniu gazu czuć wyraźne jak silnik się dławi, filtry, lej , świece wymieniam co 10 tyś . Byłem na diagnostyce w autoryzowanym serwisie VW i oni też nic nie wnieśli do sprawy. Proszę o pomoc, bo nie wiem co mam dalej z tym problemem robić.
    GG 5932373 , email: yery2(malpa)o2.pl

    -1 7
  • Fibaro
  • #2 10 Kwi 2006 08:00
    nowypn
    Poziom 17  

    Witam
    Skoro silnik źle pracuje na gazie i na benzynie to są dwie rzeczy do rozstrzygnięcia:albo źle działa układ zaplonowy(mało prawdopodobne)albo mieszanka podawana do cylindrów ma źle dobrany skład(najprawdopodobniej zła jest jej ilość lub jest po prostu za uboga).Nie wiem jak jest w tym silniku tzn. czy zasilany jest on wtryskiem czy gaźnikiem????

    0
  • Fibaro
  • #3 10 Kwi 2006 08:14
    rkris
    Poziom 17  

    A zagladl ktos jak wyglada komora przepustnicy??
    Pozdr.

    0
  • #4 10 Kwi 2006 09:00
    WBART
    Poziom 17  

    popieram czasami wystarczy wymyć przepustnicę

    0
  • #5 10 Kwi 2006 09:40
    kordel
    Poziom 25  

    Skoro diagnostyka nic nie powiedziala to trzabe sie wziac za porzadki w ukladzie dolotu powietrza. Jak koledzy powiedzieli przepustnica, ale rowniez reszta: silnik krokowy, szczelnosc ukladu, a nawet filtr powietrza. Zrob to tak zeby raz rozebrac, wyczyscic, porzadnie zlozyc i miec z glowy. Do ukladu zaplonowego tez warto zagladac, a szczegolnie po takich cyrkach jest bardzo prawdopodone, ze masz swieczki do wymiany.

    Pozdrawiam.

    0
  • Fibaro
  • #6 13 Kwi 2006 01:18
    1972daro
    Poziom 2  

    Witam,

    Dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

    Wracając do moich problemów silnik w moim VW PASSACIE jest to silnik 16 V AHL, oczywiście na wtrysku (instalacja- wtrysk gazu 4 generacja firmy BRC), problemy, które mam dotyczą zarówno pracy na benzynie jak i gazie. Oczywiście diagnozę pierwotną zacząłem od wymiany świec, później doszła sonda oraz przepływomierz, przemyłem także przepustnicę, z którą później byłem na adaptacji. To, co jest dziwne podczas testów komputerowych to praca sondy lambda, która w pewnych momentach pracuje a pewnych nie dotyczy to tylko pracy na biegu jałowym, w chwili dodawania gazu zawsze jest widoczna praca sondy, ale w większej mierze sonda na biegu jałowym nie pracuje. Podczas jazdy zarówno na benzynie jak i na gazie przy gwałtownym dodaniu gazu czuć szarpnięcia, co wg osób diagnozujących wskazywać miało na przepływomierz, ale chwilowo była zrobiona podmianka na nowy i na teście komputerowym nie wykazało to żadnych zmian na lepsze.
    Błędy wykazywane na testach komputerowych to 537 (regulacja sondy lambda notorycznie się pojawia) 515 czujnik Halla G40 -sporadycznie , 522 czujnik temperatury płynu chłodzącego G62-sporadycznie
    Jeśli koś miałby jeszcze jakieś pomysły to proszę o radę.
    Pozdrawiam wszystkich…

    0
  • #7 13 Kwi 2006 17:18
    longines
    Poziom 26  

    1972daro napisał:
    Witam,

    Dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

    Wracając do moich problemów silnik w moim VW PASSACIE jest to silnik 16 V AHL, oczywiście na wtrysku (instalacja- wtrysk gazu 4 generacja firmy BRC), problemy, które mam dotyczą zarówno pracy na benzynie jak i gazie. Oczywiście diagnozę pierwotną zacząłem od wymiany świec, później doszła sonda oraz przepływomierz, przemyłem także przepustnicę, z którą później byłem na adaptacji. To, co jest dziwne podczas testów komputerowych to praca sondy lambda, która w pewnych momentach pracuje a pewnych nie dotyczy to tylko pracy na biegu jałowym, w chwili dodawania gazu zawsze jest widoczna praca sondy, ale w większej mierze sonda na biegu jałowym nie pracuje. Podczas jazdy zarówno na benzynie jak i na gazie przy gwałtownym dodaniu gazu czuć szarpnięcia, co wg osób diagnozujących wskazywać miało na przepływomierz, ale chwilowo była zrobiona podmianka na nowy i na teście komputerowym nie wykazało to żadnych zmian na lepsze.
    Błędy wykazywane na testach komputerowych to 537 (regulacja sondy lambda notorycznie się pojawia) 515 czujnik Halla G40 -sporadycznie , 522 czujnik temperatury płynu chłodzącego G62-sporadycznie
    Jeśli koś miałby jeszcze jakieś pomysły to proszę o radę.
    Pozdrawiam wszystkich…


    Nie wiem jak jest podłączony emulator gazu do sondy lamda. W częsci instalacji przewód masy jest odcięty od lambdy, by komputerek gazowy mógł działac poprawnie. Może Twoi gazownicy coś namieszali z tą masą i stąd pojawia się błąd lambdy, a dodatkowo sterownik silnika głupieje i zapodaje "waryjackie" sterowanie wtryskami? Podjedź do gazownika, moze on zauważy jakąś nieprawidłowość w działaniu instalacji.

    0
  • #8 24 Kwi 2006 01:02
    1972daro
    Poziom 2  

    Witam Wszystkich,

    Częściowo udało mi się zdiagnozować problem z moim Passatem, wydaję się, że przyczyną gaśnięcia no i zapalania samochodu przy gorącym silniku był czujnik temperatury silnika, który dawał wariackie parametry na komputer tj. raz +60 C’ a za chwilę -37 C. Po wymianie wydaję się być o niebo lepiej.

    Pozdrawiam i dziękuję za rady.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo