Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra - podciśnienie

11 Kwi 2006 00:38 4760 13
  • Poziom 12  
    Witam
    Mam następujące pytanie: Moj silnik to 1.6i (C16NZ). W obudowie filtra powietrza znajduje się klapka sterowana podciśnieniem, która powinna otwierać dopływ ciepłego bądz zimnego powietrza. Niestety u mnie zamknięty jest stale dopływ zimnego powietrza co chyba nie jest normalne? Z tego co mi wiadomo rozgrzany silnik powinien zasysać zimne powietrze ponieważ jest ono bogatsze w tlen itp.. Czy koś może mi odpowiedzieć czy sytuacja jaka ma u mnie miejsce jest normalna,a jeśli nie to jak temu zaradzic? Z góry dziekuje za odpowiedz..
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 24  
    Nie koniecznie otwiera sie po rozgrzaniu silnika to jescze zależy w dużym stopniu od temperatury na zewnątrz ale teraz przy dodatnich temperaturach raczej klapka powinna sie otwozyć na zimne powietrze. Sprawdź czy w wężyku jest podciśnienie oczywiście przy odpalonym silniku.
  • Poziom 12  
    W wężyku jest podciśnienie i własnie to podciśnienie powoduje zamykanie zimnego powietrza! Jeśli sie je odłączy klapka przestawia sie w położenie środkowe między ciepłym a zimnym powietrzem... Czy ktoś ma jakieś sugestie?
  • Poziom 21  
    Porponował bym zajrzeć tu:https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic282978.html Pozdrawiam
  • Poziom 31  
    Sprawdź co jest po drugiej stronie wężyka który steruje tą klapką.
    Prawdopodobnie jest tam jakiś zaworek podciśnieniowy lub coś w tym rodzaju (u mnie jest - C14NZ), może się zaciął.
  • Poziom 15  
    podcisnienie zamyka doplyw zimnego powietrza natomiast wewnatrz jest termostat ktory w miare nagrzewania sie silnika dziala odwrotnie i masz chyba uszkodzony termostat
  • Poziom 12  
    A gdzie niby jest ten termostat?? Rozbierałem to juz wiele razy i nic takiego nie znalazłem...Rurka z podciśnieniem biegnie do zespołu wyrskowego, dokładniej do miejsca skąd wychodza 3 przewody z podciśnieniem. Jedna z nich steruje EGR-em, druga właśnie ta klapką od powietrza, a trzecia czymś jeszcze... Czekam na dalsze sugestie.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    talasiek napisał:
    A gdzie niby jest ten termostat?? Rozbierałem to juz wiele razy i nic takiego nie znalazłem...Rurka z podciśnieniem biegnie do zespołu wyrskowego, dokładniej do miejsca skąd wychodza 3 przewody z podciśnieniem. Jedna z nich steruje EGR-em, druga właśnie ta klapką od powietrza, a trzecia czymś jeszcze... Czekam na dalsze sugestie.

    Rurka od klapki powinna wchodzić do tej plastikowej części rury dolotowej nad zespołem wtryskowym a dopiero z tamtąd do miejsca skąd wychodza 3 przewody z podciśnieniem. Właśnie tam gdzie się łączą jest termostat. Trzeba odkręcić te dwie śruby z góry bo termostat wyjmuje się do środka po zdjęciu metalowych "zawleczek".
  • Poziom 15  
    Przewody do sterowania podciśnieniem były stosowane w kadecie do 1992r.Masz filtr powietrza z kadeta,duży,okrągły ,przykręcony na obudowe wtryskiwacza.Musisz zaślepić przewody ,coś wymyśl a termostat jest pod rozrządem.Do wymiany termostatu trzeba zdemonować pasek rozrządu i osłony.
  • Poziom 32  
    Jacko9 czytaj dokładnie temat,codzi o termostat regulacji powietrza (ciepłe-zimne),moja va c16nz zachowuje sie identycznie

    pytanie czy ten termostat znajduje sie w obudowie f.powietrza czy
    gdzies bliżej zespołu wtrysku?
  • Poziom 15  
    Przepraszam że pytam jeszcze raz .Jaką masz obudowe filtra powietrza?
    Z tej starej (okrągłej) mam części nawet pseudo termostat.Sprężyny pęknięta membrama plus troche elementów.Moge to wysłać do ciebie ,gratis.
  • Poziom 31  
    jezeli duzo nie pali wszysto jest dobrze, zobacz jak ta twoja klapka sie zachowuje na zimnym i nagrzanym silniku, czy polozenie jest takie same?
  • Poziom 12  
    Dzieki za podpowiedzi !! Juz wiem gdzie ten termostat sie znajduje,wiec teraz musze go sprawdzić... Jacko9 - mam statnadrową obudowę filtra powietrza, taką prostokątną umieszczoną obok lewego nadkola,wiec twoje części raczej mi sie nie przydadza,ale dzieki za chęci ;) Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Szczęście że znalazłem ten temat.....

    Nabyłem auto razem z usterką a mianowicie jedna z rurek od tego "termostatu" jest ułamana , ta od sterowania klapką przez co miałem nieszczelną obudowie kolektora ssącego.

    Wymątowałem to cudo z kolektora za ślepiłem tą złamaną rurkę uwiązałem (do czego sie dało paskiem) i tak już eksploatuje auto jakiś czas.

    Klapkę w filtrze zablokowałem w pozycji na pełne otwarcie zimnego powietrza.

    Szukam cały czas tej części bez skutku jak na razie.

    Nadmieniam że po całkowitym odłączeniu tego elementu i zaślepieniu wężyka podciśnienia auto zimne nierówno pracuje gaśnie itp.

    Jeśli to jest termostat to musi być wyjątkowo pomysłowy człowiek który go zbudował :-).

    Jak ktoś wie gdzie zakupić tą cześć to będę wdzięczny za pomoc.


    Panowie!!! A gdzie tu problem związany z ELEKTROTECHNIKĄ samochodową? Niestety regulamin. <Błażej>