Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mocno grzejąca się omega b 2,5 td

11 Kwi 2006 08:46 5977 24
  • Poziom 10  
    Witam. Mam problem z omegą. Bardzo szybko dostaje temperatury, prz 40 min jeździe po mieście temperatura potrafi skoczyć prawie do 100 stopni. Mam wymieniony termostat, w płynie nie zaobserwowałem oleju ze zbiorniczka nie idą żadne bulki powietrza, płynu raczej nie ubywa choć jak sie zagotuje to sadzi go przez zbiorniczek ale to chyba normalna kolej rzeczy. Zastanawiam sie czy nie jest to przypadkiem pompa wodnan Znajomi mowią że może być też problem z głowicą. Nie wiem jak ustalić przyczynę takiego zachowania się auta.Dziękuję za wszystkie rady.
  • Poziom 30  
    Suilniki szesciocylindrowe od BMW przynajmniej te starsze czesto mialy problem z glowicami ze wzgledu na czeste sie przegrzewanie silnikow a w omedze ten diesel pochodzi od BMW.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 25  
    Ale ja tu czegos nie rozumiem. Nie chlodzi Ci silnika? Chcialbys zeby silnik byl zimny? Sprawdzales czy jak sie silnik nagrzeje to chlodnica tez jest goraca? Moze dla Ciebie to nienormalne, ale ja jak jezdze jakimkolwiek autem po miescie to sie silnik nagrzewa i to szybciej niz w 40min. Po za tym tam nie ma wentylatora elektrycznego, wiec jak sie silnik nagrzeje to nic sie nie zalacza zeby go chlodzic i jak jezdzisz caly cas po miescie to bedzie to najzupelniej normalne bo sa male obroty i wentylator wolno sie kreci. Jezeli chodzi o cos innego to dopisz bo z tego co narazie napisales to jest najzupelniej normalne.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    rozumiem że silnik sie grzeje ale, po krótkiej jeździe potrafi mi się zagotować woda. Tu jest problem, 2 dni temu byłem w bieszczadach i stawałem bo pod góre nie mogłem wyjechać. Ciągle się gotował.
  • Poziom 25  
    Sprawdzales chlodnice? Na jakim biegu wjezdzales i na jakich obrotach?
  • Poziom 12  
    witam czy bylo cos robione z paskiem rozrzadu??? kolega kiedys w peugeocie sobie wymienial pasek czy lancuch rozrzadu i pomylil sie o jeden ząbek mial tekie same objawy jak ty gotowalo mu wode
  • Poziom 13  
    Jeżeli pompa, termostat są sprawne, to sprawdź czy chłodnica jest gorąca - cała. Jeżeli nie to może być ona zatkana (niedrożne kanały, osadzajacy sie kamień w przewodach itp) i z tąd moga wynikać twoje problemy z przegrzewającym sie silnikiem.
  • Poziom 21  
    Zapłon też jestważny, jeszczevisko wentylator czydziała no i najważniejsze chłodnica w łamadze czy bmw lubi się zatkać.
  • Poziom 23  
    Tak jak koledzy proponują ,jak będziesz widział że silnik łapie wysoką temperature sprawdz czy cała chłodnica jest gorąca . Jak będzie gorąca może słabo otwierać się termostat lub być trochę zanieczyszczony układ, wtedy jest słaby obieg płynu. Co prawda termostat możesz sprawdzić ,wyrzucając go na jazdę próbną . Ja tego typu auta nie znam , ponieważ gro aut ma czujniki w chłodnicy sterujące pracą wentylatora. Nie wiem na jakiej tu zasadzie działa wentylator bo on może być winowajcą. [jeżeli jest w nim bimetal jak w ciężarowym może być przyczyną braku chłodzenia sil.] Pozd.
  • Poziom 17  
    Może być również taka rzecz,że teraz jak dolewasz płynu to gdzieś może być zapowietrzony układ.
  • Poziom 22  
    witam tam jest pompa wodna z plastikowym wirnikiem bardzo czesto obraca sie na ośce napędowej i pompa nie ma takiej sprwnosci jak powinna ,musisz ją wymontowa i sprawdzić czy z wirnikiem wszystko ok
  • Poziom 25  
    I jeszcze jedna sugestia: to jest silnik z BWM a wlasnie w BMW wazny jest takze wiatrak (a dokladniej jego lopatki), mimo wszystko to ma znaczenie bo juz to przerabialem z kilkoma beemkami. Masz plastikowa oslone na chlodnice od strony silnika?
  • Poziom 17  
    sprawdz czy wentylatory elektryczne się włanczają ,oraz viskozę
  • Poziom 21  
    Ale elektryczny ma tytlko jak jest klima.
  • Poziom 21  
    Zobacz czy visko obaca się z oporem może one jest zepsute. Pasuje od lublina nowego.
  • Poziom 29  
    witam, kolego spojrz na temat oma pozdrawiam
  • Poziom 33  
    Kumpel miał to samo znikły lopaty z pompy wodnej (rozpuściły sie z biegiem czasu)
  • Poziom 21  
    Zobacz czy jak dasz gazu to w zbiorniczku wyrównawczym zmienia sie pozim płynu.Czy po nalaniu pełnego zbiorniczka nie wyżuca go na zewnątrz??
  • Poziom 12  
    Ja ze swoim dieslem mam ten sam problem....płynu nie ubywa, na bagnecie oleju nie mam dwóch stanów więc głowica odpada. Potrafi sie zagotować, że trudno ruszyc automatem ze skrzyrzowania...dusi się. :( Viskoza pracuje na okrągła tyle że powyżej 94 stopni włącz się w niej II bieg...ale to nie pomaga.
  • Poziom 10  
    słyszałem opinnie odnośnie śilników w omedze bo jak dobrze zrozumiałem to masz silnik od bmw jak tak to podobno spece od opla spieprzyli sprawe chłodzenia i lewa strona silnika się przegrzewa proponuje zmiernić na chłodnice od większego silnika powinno załatwić sprawe
  • Poziom 11  
    Witam!
    1.termostat wymieniony-dobrze
    2.sprawdzić wiskozę tj. jeśli przy nagrzanym silniku przy zwiększaniu obrotów wentylator nieznacznie przyspiesza lub daje się dość łatwo zatrzymać jakimś patykiem - wiskoza uszkodzona
    Jeśli na wylocie chłodnicy temperatura płynu niewiele jest mniejsza od wlotu - uszkodzona wiskoza
    3.Wymienić korek chłodnicy.Ciśnienie panujące w układzie chłodzenia to jest około 1atm. Panujace tam ciśnienie podwyższa temperaturę wrzenia płynu - uszkodzony zawór cisnieniowy korka.
    Raczej stawiam na wiskozę, przerabiałem u siebie ten temat.
  • Poziom 19  
    posprawdzaj pompę "wody" i zobacz czy "wiskoza" jak na postoju dasz większe obroty ostro wieje. znam przypadki że głowice w TDS tak są popękane że puszczają jak silnik ma obciążenie. nic nie widać w zbiorniczku ale z przyczepą nie pojedziesz bo się przegrzewa. raz starą wiskozę zaspawaliśmy na stałe i przy 160 km/h się zagotowała. na teście szczelności nic nie wyszło. dopiero w Koszalinie zrobili prześwietlenie i na zdjęciach wyszła minimalna szczelina. nie życze nikomu takiej usterki. ale już się spotkałem z kilkoma podobnymi pęknięciami. dlatego jak pompa, termostat, chłodnica ok to załatw starą wiskoze zaspawaj i pojeździj parę dni jak nie będzie gotowało to kup nową. jak dalej to samo to się za kieszeń trzymaj!
    pozdrooo
  • Poziom 1  
    wyrzuca mi płyn przez zbiorniczek wyrównawczy wymieniłem pompe,korek zbiorniczka,wyrzuciłem termostat,wisko działa poprawnie temperatura rośnie bardzo powoli bo nie ma termostatu a chłodnica cała zimna choc temperatura w normie w środku grzeje przy obrotach 3000 wyrzuca płyn temperatura skoczy do 100 przerwa w grzaniu i po chwili wraca do normy.Jerzeli ktoś coś wie na ten temat chętnie poczytam bo została mi tylko darcie głowicy,tak myśle. jest to omega 2.5 TD 1994 ze znaczkiem BMW.
  • Poziom 23  
    Witam Najprawdopodobniej wydmuchało uszczelkę pod głowicą , powietrze które wydostaje się z pod uszczelki zapowietrza układ , robiąc korek a przy tym brak krążenia płynu , jeżeli po uruchomieniu silnika [ zimnego ] robi sie ciśnienie w układzie ,podnosi płyn , to pewniak że uszczelka , przy dłuższym nagrzewaniu jest normą iż poziom płyny się podnosi . Może być też druga usterka , z którą się też spotkałem , a mianowicie urwane śmigiełko pompy wodnej. Pozdrawiam i Powodzenia
  • Poziom 10  
    w tych silnikach problem przegrzewania występuje tylko przy niesprawnym visco , pompie wody , pęknięta głowica sprawdź te rzeczy