Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

M35 i "nowa" bateria

26 Maj 2003 07:37 1352 10
  • Poziom 16  
    Witam Forumowiczów!
    Kupiłem baterię do M35 z forewera i telefon z nią nie staruje. Baterią ma między + i - tylko 1.2 V. Czy mogę jakoś "doładować" baterię aby telefon ruszył i reszte formatowania dokończył już sam? (nie jest to wina telefonu sprawdzałem na dwóch M35). Może bateria jest uszkodzona: jak to sprawdzić?
    Z góry serdeczne dzięki!
    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Mialem to samo. Podlacz telefon z ta bateria do ladowarki i czekaj. Po jakims czasie powinien pojawic sie wskaznik ladowania. Laduj bez wlaczania przez 12 h.
  • Poziom 18  
    Radzę od razu na krótko "kopnąć" baterię, ponieważ zbyt niski stan na jej zaciskach nie pozwoli na rozpoczęcie procesu ładowania 8)
  • Poziom 23  
    Podłącz ją do jakiegoś zasilacza 12V i ładuj prądem ok 200mA (konieczny szeregowy rezystor lub ograniczenie prądowe. Kilka minut powinno wystarczyć, by ruszyła w telefonie.
    Baterie, które długo leżą w magazynie często tak mają, że rozładowują się poniżej progu zadziałania ładowania w telefonie. Nie przejmuj się tym. To zupełnie normalne. Ładuj ją w telefonie co najmniej przez 12h.
  • Poziom 16  
    Podłączyłem baterię do telefonu wczoraj o 16.00 i do dzisiaj do 7.00 nic :( tak więc wariant PiotraPK odpada! Dzisiaj może jeszcze spróbuje z 12 V. Czy te 12 V lepij żeby było stabilizowane czy może tylko wyprostowane (np. z .prostow. akuml. samoch. czy 12 V z kompa?) Bateria jest Li-ion 1000mAh
  • Poziom 18  
    Powiem Ci tak, że ja tych 12V bym nie dawał, bo to moim zdaniem za dużo (bateria ma, chyba 3,6V o ile dobrze pamiętam). Lepiej dać ok.6V i parę razy przytrzymać,dosłownie na 30 sek., przewody (ja np. zasilacza stabiliowanego,uniwersalnego, wtyczkowego o wydajności 500mA) zasilacza na stykach baterii. Potem pomierz napięcie na baterii, jeśli wzrosło do ok.3V wkładaj baterię do telefonu i podłączaj ładowarkę. Jeśli mniejsze od 1,2V to zamień kable zasilacza :wink: Powodzenia !!!
  • Poziom 23  
    Wystarczy i 6V:) Zasilacz może mieć tylko wyprostowane napięcie, to nie ma znaczenia. Ważne, by nie było przemienne. W ostateczności wystarczy jedna dioda na wtórnym transformatora 12VAC. Konieczny jest jednak w takim układzie rezystor szeregowy ograniczający prąd. Wystarczy jakieś 40 ohm. Jak użyjesz zasilacza o małej wydajności prądowej (np. takiego od zasilania anteny TV) to obedzie się bez tego rezystora.
    Njlepiej zrób jak radzi IRC. Zasilaczyk stabilizowany o niewielkiej wydajności prądowej podłączony bezpośrednio do zacisków baterii na kilka/kilkanaście sekund. Tylko nie pomyl biegunów!!!
  • Poziom 16  
    Będe działał dzisiaj popołudniu. Napisze o wynikach!
  • Poziom 16  
    Zapiąłem 6V do baterii i żaden prąd nie płynie :( chyba padła jedna celka akumlatora. Muszę reklamować baterię.
  • Poziom 17  
    Jesli jest to forever to sie wcale nie dziwie.
    Z przykroscia musze stwierddzic ze lepszy jest uzywany roczny oryginal ( oczywiscie w dobrym stanie, ktory byl od poczatku eksploatowany zgodnie z przeznaczeniem i wszelkimi normami )
    niz kazdy nowy forever.
    Forevery potrafia padac juz po trzecim miesiacu eksploatacji :(
  • Spec od GSM
    teraz te nowe z numerami seryjnymi. Te stare były OK. Ja zmieniłem asortyment na link cos tam. Tez sie wala, ale jak juz to od razu, nie w wyniku eksploatacji.