Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak dziala ładowanie w motorowerze marki SIMSON S51/1

kundzios 11 Apr 2006 18:41 29483 11
  • #1
    kundzios
    Level 19  
    Witam
    Mam problem z ladowaniem w simsonku a dokladniej mi chodzi o opis dzialania tego.
    Prosze o opisanie jak to dziala.
    Sa tam dwa jakies uklady EWA 8107.10 i ELBA 8872.10. o co w nich chodzi???? po co dwa podobno jeden to regulator i drugi tez???? prosze o wyjasnienie mi tego bo z samego schematu tego nie rozumie

    podaje tu schemat na ktorym sie wzoruje
    Jak dziala ładowanie w motorowerze marki SIMSON S51/1
    Prosze o pomoc
    Pozdrawiam
  • #2
    kangurek123
    Level 18  
    kundzios wrote:
    Witam
    Mam problem z ladowaniem w simsonku a dokladniej mi chodzi o opis dzialania tego.
    Prosze o opisanie jak to dziala.
    Sa tam dwa jakies uklady EWA 8107.10 i ELBA 8872.10. o co w nich chodzi???? po co dwa podobno jeden to regulator i drugi tez???? prosze o wyjasnienie mi tego bo z samego schematu tego nie rozumie

    podaje tu schemat na ktorym sie wzoruje
    Jak dziala ładowanie w motorowerze marki SIMSON S51/1
    Prosze o pomoc
    Pozdrawiam

    Witam
    Powiedz czy dokładnie takie masz rozwiązanie instalacji w swoim simsonie czy też bazujesz tylko na tym schemacie . Pytanie jest dlatego,że mam kilkanaście schematów do simsona i na żadnym nie ma "EWY" jest tylko ELBA i jest to elektroniczny regulator prądu ładowania i pracy kierunkowskazów
  • #3
    kundzios
    Level 19  
    W moim simsonie jest taka sama instalacja dokladnie to samo.
    Na modulach w simsonie nie ma ani ELBA ani EWA nie sa podpisane, jedyne podpisane to wyprowadzenia i produkcja DDR :) i jakies inne napisy.
    Orientuje sie ktory to ktory po ilosci wyprowadzen.
    Nie moge dojsc po co sa te dwa uklady.
  • #4
    kangurek123
    Level 18  
    Witam
    zanim zaczniemy walczyć z tymi regulatorami to proszę ,żeby kolega dokładnie opisał problem.W simsonach jest tak, że aby łdowanie w ogóle wystąpiło, napięcie w instalacji musi wynosić minimum 9V przy inst.12V. jeśli takiego napięcia nie ma to tyrystor zamontowany w układzie instalacji nie będzie działał i nie puści prądu ładowania.
    Jednym słowem proszę sprawdzić czy jest naładowany akumulator oraz czy nie ma przerw w instalacji i czy styki nie są zaśniedziałe ( szczególnie te przy złączkach )
    P.S.
    "EWCIA" wygląda mi na prostownik napięcia
    pozdrawiam
  • #5
    nikilaudaauto
    Level 1  
    Miałem kiedyś ten sam problem, kilkanaście let temu . Brak ładowania akumulatora . Kilka razy odwiedzałem serwis /na gwarancji/.
    Marny rezultat . Dopiero starszy juz człowiek -taki co naprawiał komarki sprawdził połączenie przewodów i odkrył że sa zle połaczone / w poblizu bezpieczników/ wg niego sprawa była b.prosta . To tyle co wiem na ten temat.
  • #6
    kundzios
    Level 19  
    Po prostu jest problem z ladowaniem i znalazlem ten problem w ELBA tryzystor KT201/300 byl mocno pekniety czyli element wykonawczy sprobuje go wymienic(element wykonawczy czyli tryzystor).
    W EWA jest duzy prostownik(4 diodowy) i jakis tranzystor czy tryzystor w obudowie takiej samej jak KT201/300 i 2 duze kondensatory z dziwnym podpisem "2.2M" (troche duzy kondensator :?: ) i jeszcze jakis uklad scalony(tak mi sie wydaje)(taka plytka o wymiarach 15 mm x 30 mm z jakimis elementami zalanymi czyms bialym) i jest tam jeszcze kilka elenemtow. Calosc jest polakierwoana.

    Najbardziej to mnie ciekawi po co jest tam tranzystor czy cos (nie wiem co to jest)(jest zasloniety przez te kondensatory i nie widac napisow na nim) i wyprowadzenia 59 i 31a
    W EWA byla przepalona sciezka to ja poprawilem.
    Jak w stacyjce zmienie na 3 pozycje czyli 31a polaczy sie z masa to reflektor troszeczke sie rozjasnia(reflektor jest caly czas wlaczony(mam cala instalacje tak samo jak w schemacie))
    Moze gdy 31a polaczy sie z masa to 59 wspomaga reflektor(patrzcie schemat)
  • #7
    flis
    Level 14  
    Miałem kiedys ten sam problem.Padł prostownik to o czym piszesz.Tylko że u ciebie wyglada na to że był zmieniany bo u mnie na oryginalnym było DDR no i cos jeszcze.Pozdrawiam
  • #8
    kundzios
    Level 19  
    Na moim tez pisze DDR i jakies inne napisy ale na tym przerywaczu nie ma ELBA a reszta jest podpisy i inne jakies bzdety
  • #9
    slawjed
    Level 12  
    Ewa-prostownik,regulator napięcia
    Elba-przerywacz kierunkowskazów
    ten nieoznaczony po środku-moduł zapłonowy
    cewka z wyjściem 59a,59b napięcie zmienne do ładowania akumulatora(przez prostownik i regulator napiecia)
    możemy porozmawiac na gg nr 6696263
  • #10
    kundzios
    Level 19  
    w ELBA tez jest regulator nie tylko przerywacz, a widzialem schematy gdzie jest zwykly mostek i ten przerywacz(w ktorym jest regulator) i jakos to chodzilo

    u mnie jest ELBA i EWA i nie wiem do czego sa 2 na raz(patrzcie na schemat)
  • Helpful post
    #11
    linx
    Level 21  
    Witam!

    EWA jest to prostownik i zarazem tyrystor sterujący pracą reflektora i św pozycyjnego(są one zasilane bezpośrednio z prądnicy) pełni też funkcję ogranicznik prądu tych świateł. A ładowniem akumulatora zajmuje się z EWY tylko prostownik i ELBA jako regulator prąd ładowania. Tak bynajmniej było w simsonie S53 95' którego naprawiałem.

    Pozdrawiam LinX
  • #12
    kundzios
    Level 19  
    Juz sobie poradzilem w przerywaczu byl popsuty regulator dokladniej to ten kt201/300 powiedzieli mi w sklepie ze nie sprzedaja ich juz 10 lat to kupilem troszke inny i dziala doskonale :D
    dzieki za pomoc