Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak dziala ładowanie w motorowerze marki SIMSON S51/1

11 Kwi 2006 18:41 28967 11
  • Poziom 19  
    Witam
    Mam problem z ladowaniem w simsonku a dokladniej mi chodzi o opis dzialania tego.
    Prosze o opisanie jak to dziala.
    Sa tam dwa jakies uklady EWA 8107.10 i ELBA 8872.10. o co w nich chodzi???? po co dwa podobno jeden to regulator i drugi tez???? prosze o wyjasnienie mi tego bo z samego schematu tego nie rozumie

    podaje tu schemat na ktorym sie wzoruje
    Jak dziala ładowanie w motorowerze marki SIMSON S51/1
    Prosze o pomoc
    Pozdrawiam
  • Poziom 18  
    kundzios napisał:
    Witam
    Mam problem z ladowaniem w simsonku a dokladniej mi chodzi o opis dzialania tego.
    Prosze o opisanie jak to dziala.
    Sa tam dwa jakies uklady EWA 8107.10 i ELBA 8872.10. o co w nich chodzi???? po co dwa podobno jeden to regulator i drugi tez???? prosze o wyjasnienie mi tego bo z samego schematu tego nie rozumie

    podaje tu schemat na ktorym sie wzoruje
    Jak dziala ładowanie w motorowerze marki SIMSON S51/1
    Prosze o pomoc
    Pozdrawiam

    Witam
    Powiedz czy dokładnie takie masz rozwiązanie instalacji w swoim simsonie czy też bazujesz tylko na tym schemacie . Pytanie jest dlatego,że mam kilkanaście schematów do simsona i na żadnym nie ma "EWY" jest tylko ELBA i jest to elektroniczny regulator prądu ładowania i pracy kierunkowskazów
  • Poziom 19  
    W moim simsonie jest taka sama instalacja dokladnie to samo.
    Na modulach w simsonie nie ma ani ELBA ani EWA nie sa podpisane, jedyne podpisane to wyprowadzenia i produkcja DDR :) i jakies inne napisy.
    Orientuje sie ktory to ktory po ilosci wyprowadzen.
    Nie moge dojsc po co sa te dwa uklady.
  • Poziom 18  
    Witam
    zanim zaczniemy walczyć z tymi regulatorami to proszę ,żeby kolega dokładnie opisał problem.W simsonach jest tak, że aby łdowanie w ogóle wystąpiło, napięcie w instalacji musi wynosić minimum 9V przy inst.12V. jeśli takiego napięcia nie ma to tyrystor zamontowany w układzie instalacji nie będzie działał i nie puści prądu ładowania.
    Jednym słowem proszę sprawdzić czy jest naładowany akumulator oraz czy nie ma przerw w instalacji i czy styki nie są zaśniedziałe ( szczególnie te przy złączkach )
    P.S.
    "EWCIA" wygląda mi na prostownik napięcia
    pozdrawiam
  • Poziom 1  
    Miałem kiedyś ten sam problem, kilkanaście let temu . Brak ładowania akumulatora . Kilka razy odwiedzałem serwis /na gwarancji/.
    Marny rezultat . Dopiero starszy juz człowiek -taki co naprawiał komarki sprawdził połączenie przewodów i odkrył że sa zle połaczone / w poblizu bezpieczników/ wg niego sprawa była b.prosta . To tyle co wiem na ten temat.
  • Poziom 19  
    Po prostu jest problem z ladowaniem i znalazlem ten problem w ELBA tryzystor KT201/300 byl mocno pekniety czyli element wykonawczy sprobuje go wymienic(element wykonawczy czyli tryzystor).
    W EWA jest duzy prostownik(4 diodowy) i jakis tranzystor czy tryzystor w obudowie takiej samej jak KT201/300 i 2 duze kondensatory z dziwnym podpisem "2.2M" (troche duzy kondensator :?: ) i jeszcze jakis uklad scalony(tak mi sie wydaje)(taka plytka o wymiarach 15 mm x 30 mm z jakimis elementami zalanymi czyms bialym) i jest tam jeszcze kilka elenemtow. Calosc jest polakierwoana.

    Najbardziej to mnie ciekawi po co jest tam tranzystor czy cos (nie wiem co to jest)(jest zasloniety przez te kondensatory i nie widac napisow na nim) i wyprowadzenia 59 i 31a
    W EWA byla przepalona sciezka to ja poprawilem.
    Jak w stacyjce zmienie na 3 pozycje czyli 31a polaczy sie z masa to reflektor troszeczke sie rozjasnia(reflektor jest caly czas wlaczony(mam cala instalacje tak samo jak w schemacie))
    Moze gdy 31a polaczy sie z masa to 59 wspomaga reflektor(patrzcie schemat)
  • Poziom 14  
    Miałem kiedys ten sam problem.Padł prostownik to o czym piszesz.Tylko że u ciebie wyglada na to że był zmieniany bo u mnie na oryginalnym było DDR no i cos jeszcze.Pozdrawiam
  • Poziom 19  
    Na moim tez pisze DDR i jakies inne napisy ale na tym przerywaczu nie ma ELBA a reszta jest podpisy i inne jakies bzdety
  • Poziom 12  
    Ewa-prostownik,regulator napięcia
    Elba-przerywacz kierunkowskazów
    ten nieoznaczony po środku-moduł zapłonowy
    cewka z wyjściem 59a,59b napięcie zmienne do ładowania akumulatora(przez prostownik i regulator napiecia)
    możemy porozmawiac na gg nr 6696263
  • Poziom 19  
    w ELBA tez jest regulator nie tylko przerywacz, a widzialem schematy gdzie jest zwykly mostek i ten przerywacz(w ktorym jest regulator) i jakos to chodzilo

    u mnie jest ELBA i EWA i nie wiem do czego sa 2 na raz(patrzcie na schemat)
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Witam!

    EWA jest to prostownik i zarazem tyrystor sterujący pracą reflektora i św pozycyjnego(są one zasilane bezpośrednio z prądnicy) pełni też funkcję ogranicznik prądu tych świateł. A ładowniem akumulatora zajmuje się z EWY tylko prostownik i ELBA jako regulator prąd ładowania. Tak bynajmniej było w simsonie S53 95' którego naprawiałem.

    Pozdrawiam LinX
  • Poziom 19  
    Juz sobie poradzilem w przerywaczu byl popsuty regulator dokladniej to ten kt201/300 powiedzieli mi w sklepie ze nie sprzedaja ich juz 10 lat to kupilem troszke inny i dziala doskonale :D
    dzieki za pomoc