Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie opuszczaną osią naczepy...

Pfemek 11 Kwi 2006 21:23 11345 16
  • #1 11 Kwi 2006 21:23
    Pfemek
    Poziom 22  

    Witam. Mam pytanie dotyczące ciągników siodłowych. Może ktoś posiada informacje na temat ręcznego sterowania opuszczaniem osi w naczepie. Mam taki problem że są dwie różne naczepy i jeden ciągnik, z jedną naczepą opuszcznie działa ale w drugiej jest inne gniazdo (prawdopodobnie dołóżone, gdyż jest to gniazdo przyczepy samochodu osobowego) i muszę je przerobić. Nie chce tego robić w ciemno dlatego szukam informacji. Z góry dziękuję za odpowiedzi...

    Pozdrawiam...

    0 16
  • #2 11 Kwi 2006 21:32
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Proponowałbym abyś prześwietlił wszystkie wyjścia w ciągniku gdzie jest dobrze i zastosuj EURO złącze tak samo w tym drugim. Wiesz , dzisiaj to każdy robi na własne kopyto i tak póżniej wychodzi. Pozd.

    0
  • #3 11 Kwi 2006 21:46
    Pfemek
    Poziom 22  

    W ciągniku jest raczej wszystko ok. Jedno gniazdo jest do świateł i światła są (wszystkie oprócz wstecznego) a w drugim jest napewno światło wsteczne oraz sterowanie osią. Na bolcu sterowania mam +24V po włączeniu przełącznika w kabinie. Z tego co na szybko obejrzałem to w naczepie są dwa wyłączniki ciśnieniowe i jeden elektrozawór prawdopodobnie sterujący całym procesem opuszczania osi (jest to naczepa starego typu, bez wagi). Przydał by się jakiś schemat tego ustrojstwa.

    0
  • #4 11 Kwi 2006 22:14
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Nie wiem czy ktoś tu na forum potrafi ci pomóc w tej sprawie .Ja z początku żle zrozumiałem , że masz dwa ciąg. ,a ty masz dwie naczepy. Ja jak szukam nieraz takie usterki , podłączam aku. do poszczególnch przewodów, cieniutkim drucikiem [jedna żyłak] I musiał byś zobaczyć co i gdzie jest podłączone w tej dobrej i to przekopiować na tą drugą. Powiem ci szczeże że czasami to wole zrobić sobie całkiem nową wiązke niż szukać w starym G. Powodzenia i Pozd.

    2
  • #5 11 Kwi 2006 23:15
    autoelektryk
    Poziom 16  

    gniazda euro to prosty standart w samochod ciezar


    na drugim gniezdzie jest masa wsteczny p/m 24v

    nie rozumiem problemu opuszczania czy faktycznie załaczane jest z ciagnika

    czy idzie w góre po wyłączeniu łacznika zapłonu

    0
  • #6 11 Kwi 2006 23:36
    Pfemek
    Poziom 22  

    Właściwie to znajomy ma te naczepy i jeden ciągnik. Jak naczepa stoi bez ciągnika to oś jest opuszczona, nie wiem czy poszła by w górę jeżeli nabił by powietrza, wiem że naczepa jest sprawna. Problem tkwi w znalezieniu i odpowiednim połączeniu przewodów w nowym gnieździe (euro), które muszę dołozyć w naczpie. Przydała by mi się cała rozpisaka złącz euro ciężarówek (już kiedyś poruszałem wątek złącz na elektrodzie ale wtedy nikt nie pomógł). Jeżeli nie rozpracuję tych kabli to będę musiał dołożyć nowe ale będę się starał zobić wszystko na starych... :)

    0
  • #7 12 Kwi 2006 06:20
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Widzisz kolego bo jedno z eurozłączy jest podłączone standartowo a w drugim pozostałe ustrojstwa .A jak widze tu na forum jest mało osób interesujących się ciężarówkami . I tak jak pisałeś +24V z samochodu [sterowanie] podłącz do elektrozaworu będzie OK. Pozd.

    0
  • #8 12 Kwi 2006 08:20
    Oporniczek
    Poziom 18  

    Panowie trochę więcej wiary w użytkowników forum. Po południu postaram się dostarczyć rozpiskę gniazd do naczep i przyczep pojazdów ciężarowych tj. 24N, 24S, ABS i złącze 15 pinowe.

    0
  • #9 12 Kwi 2006 19:36
    Oporniczek
    Poziom 18  

    Link do obiecanej rozpiski.https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic492049.html
    Pozdrawiam.

    2
  • #10 12 Kwi 2006 20:37
    Pfemek
    Poziom 22  

    Rozpiska mi się bardzo przyda ale nie znam niemieckiego i muszę sobie to jakoś przetłumaczyć... :) Jutro najprawdopodobniej bedę grzebał z tą naczepą, dam znać co i jak. Narazie dziękuję za pomoc...

    0
  • #11 12 Kwi 2006 20:57
    miszagrom
    Poziom 21  

    Zobacz dokładnie czy ta druga naczepa ma mozliwość sterowania podnoszeniem osi z kabiny.Może jest gdzieś guzik??

    0
  • #12 12 Kwi 2006 21:34
    Pfemek
    Poziom 22  

    Sterowanie z kabiny jest, wychodzi +24V po przełączeniu przycisku podnoszenia osi. Mi głownie chodzi o zasadę działania lub o schemat tego jak połączone są elektrozawory i wyłączniki ciśnieniowe. Jeśli nie znajdę schematu będę sam to rozpracowywał i pewnie nie będzie problemu tylko czasu więcej mi to zajmie... :)

    1
  • #13 12 Kwi 2006 21:53
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Do elektrozaworu napewno idzie to sterowanie z ciągnika [24V +] a zawory ciśnieniowe - to całe ustrojstwo sterowania tym jest w naczepie . Pozd.

    0
  • #14 12 Kwi 2006 22:37
    miszagrom
    Poziom 21  

    Zasada działania jest taka że w momencie napełniania poduszki podnoszenia osi musi odciąć tylnie poduchy i spuścić z nich powietrze,moze to być załatwione jednym elektrozaworem lub dwoma na różnych zaworach.Do tego moze jeszcze dojść zawór który po załadowaniu np.7 ton sam opuszcza os.Wiec musisz sie zorientować na miejscu.Pozdrawiam

    0
  • #15 13 Kwi 2006 19:07
    miszagrom
    Poziom 21  

    Tak wiec z tego co sie dowiedziałem to stary typ naczep ma sterowanie podnoszenia osi reczne z kabiny i dodatkowy przewód elektryczny,na sterowanie elektrozaworu.A nowy typ wykorzystuje napiecie z gniazda abs i oś opuszcza sie po załadowaniu powyżej 7 ton.Jak byś miał problem z pneumatyką pisz na gg.Pozdrawiam

    0
  • #16 14 Kwi 2006 10:36
    AMICAR
    Poziom 16  

    Pfemek, witay, jak bedziesz mial problem z tlumaczeniem z niemieckiego lub zrozumieniem o co chodzi to kliknij na Emeil:wobremen@nord-com.net , postaram sie pomoc..
    pozdrawiam amicar

    0
  • #17 11 Sie 2006 20:02
    Pfemek
    Poziom 22  

    Problem do dziś nie rozwiązany, ostatecznie nie robiłem z tą naczepą. Na dzień dzisiejszy temat można zamknąć...

    0