Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford escort 1,6. Ładowanie. Silnik przygasa. Nie świeci się kontrolka ładowania.

piotr kolasa 12 Apr 2006 10:00 2321 19
IGE-XAO
  • #1
    piotr kolasa
    Level 10  
    Witam wszystkich
    Jestem posiadaczem forda escorta 1,6 i,'94
    Mam problemy z ładowaniem .Po odpaleniu silnik pracuje lecz w pewnym momencie przygasa .Gdy dam mu więcej gazu wszystko wraca do normy .
    Nie świeci się kontrolka ładowania ani przy uruchomionym silniku ani przy wyłączonym zapłonie. Z góry dziekuję za pomoc
  • IGE-XAO
  • #2
    matadorRS
    Level 17  
    Wez miernik i sprawdz jak laduje alternator. Sa dwie mozliwosci albo padl alternator albo akumulator nadaje sie na smieci :)
  • IGE-XAO
  • #3
    Sławek62
    Level 17  
    Skoro nie świeci się kontrolka to w pierwszej kolejności sprawdź czy ona nie jest przepalona.
  • #4
    zbigniew125
    Level 23  
    Sprawdz jednak najpierw ładowanie. Zmiana obrotów [większe obciążenie] jest oznaką ładowania . Ale jak rozumie po przegazowaniu silnik pracuje znów inaczej i ta kontrolka . Koniecznie sprawdz. Pozd.
  • #5
    piotr kolasa
    Level 10  
    Tuż po uruchomieniu silnik pracuje lecz w pewnym momencie przygasa jakby niemiał dopływu prądu podnoszę gwałtownie obroty do 3000-3500 obrotów wszystko wraca do normy i na najniższych obrotach silnik pracuje normalnie .Mam wrażenie jakby alternator wzbudzał się przy wysokich obrotach
  • #6
    marrrk
    Level 15  
    sprawdz kabel do wzbudzenia przy alternatorze a takze napiecie na wyjsciu alteratora
  • #7
    zbyszek_be2
    Level 12  
    a sumując wszystkie poprzednie odpowiedzi to
    1.odłącz i podłącz przewód z alternatora o oznaczeniu D+ do masy powinna zaświecić się kontrolka-
    a) jeżeli się pali to uległ uszkodzeniu regulator napięcia - występuje wraz ze szczotkami
    b)jeżeli nie wina leży w obwodzie elektrycznym kontrolki sprawdź zasilanie lampki kontrolnej "+" i czy jest przejście na przewodach
    2. sprawdź ładowanie powinno wynosić 14V + - 0,2V
  • #8
    kangurek123
    Level 18  
    Do odpowiedzi zbyszka dorzucę tylko ,żebyś jeszcze sprawdził akumulator ( poszczególne cele areometrem) lub na próbę podłóż inny .Nowy akumulator potrafi czynić cuda :D
  • #9
    Sławek62
    Level 17  
    Nie widzę celowości sprawdzania aku. areometrem.Problem tkwi w czymś innym.Muszą być sprawdzone napięcia i jak wyżej napisałem czy jest dobra kontrolka.A co do dławienia silnika ,to w cale nie musi mieć to związku z układem elektrycznym.
  • #10
    longines
    Level 26  
    piotr kolasa wrote:
    Tuż po uruchomieniu silnik pracuje lecz w pewnym momencie przygasa jakby niemiał dopływu prądu podnoszę gwałtownie obroty do 3000-3500 obrotów wszystko wraca do normy i na najniższych obrotach silnik pracuje normalnie .Mam wrażenie jakby alternator wzbudzał się przy wysokich obrotach


    A ja mam takie wrażenie, że logika Ci szwankuje :-( Bo gdybyś miał padnięty alternator a do tego niedoładowywany akumulator to kilka takich przygazówek kompletnie wyssałoby Ci akku, co dalej idzie nawet nie zakręciłbyś rozrusznikiem. Czyż nie? ;-)
    Na mój gust to przepalona dioda ładowania (ewentualnie jakiś zimny lut się odzywa) jest przypadkową awarią.
    W Twoim przypadku logika raczej by podpowiadała zawieszające się szczotki, upływ pradu do masy albo uszkodzony regulator napięcia (to mogłoby tłumaczyć choćby uszkodzenie diody w tym samym czasie).
    Radziłbym się zastosować do rady kolegi zbyszek _be2, wygląda na to, ze wie co pisze.
  • #12
    longines
    Level 26  
    keiv wrote:
    a co z regulatorem obrotow?:?:


    Może to głupie pytanie, ale o regulator obrotów czego? ;-)
  • #13
    zbigniew125
    Level 23  
    Dla mnie to i tak wszystko dziwne bo jak szukać przyczyny nie sprawdzając czy wogóle jest jakie kolwiek ładowanie.Przecież nawet zwiększając obroty silnika można zaobserwować czy światła reflektorowe rozjaśniają się czy nie . A będąc pewien braku ładowania szukać przyczyny [lub dlaczego pali się kątrolka ] Pozd.
  • #14
    kangurek123
    Level 18  
    zbigniew125 wrote:
    Dla mnie to i tak wszystko dziwne bo jak szukać przyczyny nie sprawdzając czy wogóle jest jakie kolwiek ładowanie.Przecież nawet zwiększając obroty silnika można zaobserwować czy światła reflektorowe rozjaśniają się czy nie . A będąc pewien braku ładowania szukać przyczyny [lub dlaczego pali się kątrolka ] Pozd.

    Od Zbigniewa125 powiało spokojem i rozsądkiem i bardzo dobrze.Ja też się złapałem, a przecież kolega Kolasa napisał ,że nie pali się kontrolka ładowania przy pracującym silniku ( to chyba dobrze bo z tego co wiem we wszystkich autach jak jest wszystko sprawne to kontrolka się nie pali) oraz napisał ,że nie pali się przy wyłączonym zapłonie ( i tu też z tego co mi wiadomo to jak się zapłon wyłączy to nie tylko kontrolka ładowania ale i wszystke inne się nie palą czyli wszystko jest ok!)
    Czyżby kolega Kolasa nas podpuszczał :?::|
    pozdrawiam
  • #15
    Sławek62
    Level 17  
    Ha,ha! Z tą kontrolką to też się dałem chwycić. Jednak trzeba czytać dokładnie.
  • #16
    Martinoxxl
    Level 12  
    Moim zdaniem dławienie silnika nie ma nic wspólnego z ładowaniem tylko z układem paliwowym bądź zapłonowym. NIe wiem czemu wszyscy czepieją się ładowania ?? to nie to jest powodem dławienia silnika.
  • #17
    Jacko9
    Level 15  
    Silnik krokowy. zdemontuj sprubój umyć może pomoże.Jak to zrobisz i dalej będzie to samo (pamiętaj i uszczelkach) to gdzieś musi być regulacja wolnych obrotów.(Wężyki odpowietrzania silnika po wymianie oleju potrafią to zablokować) .
  • #18
    zbigniew125
    Level 23  
    Koledzy a kto tu mówił o dławieniu [zmiana obrotów ] Nie wiem co ma wspólnego z tym kontrolka ładowania . Pozd.
  • #19
    piotr kolasa
    Level 10  
    a czy nie moze byc tak ze alternator wzbudza sie przez kontrolke ladowania
  • #20
    piotr kolasa
    Level 10  
    Spóżnione podziękowania dla wszystkich .Problem tkwił w zasniedziałych przewodach przy alternatorze .Aha.Kontrolka ładowania ma tyle wspólnego obieg wzbudza się przez nią