Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford escort 1,6. Ładowanie. Silnik przygasa. Nie świeci się kontrolka ładowania.

12 Kwi 2006 10:00 2156 19
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich
    Jestem posiadaczem forda escorta 1,6 i,'94
    Mam problemy z ładowaniem .Po odpaleniu silnik pracuje lecz w pewnym momencie przygasa .Gdy dam mu więcej gazu wszystko wraca do normy .
    Nie świeci się kontrolka ładowania ani przy uruchomionym silniku ani przy wyłączonym zapłonie. Z góry dziekuję za pomoc
  • IGE-XAO
  • Poziom 17  
    Wez miernik i sprawdz jak laduje alternator. Sa dwie mozliwosci albo padl alternator albo akumulator nadaje sie na smieci :)
  • Poziom 17  
    Skoro nie świeci się kontrolka to w pierwszej kolejności sprawdź czy ona nie jest przepalona.
  • IGE-XAO
  • Poziom 23  
    Sprawdz jednak najpierw ładowanie. Zmiana obrotów [większe obciążenie] jest oznaką ładowania . Ale jak rozumie po przegazowaniu silnik pracuje znów inaczej i ta kontrolka . Koniecznie sprawdz. Pozd.
  • Poziom 10  
    Tuż po uruchomieniu silnik pracuje lecz w pewnym momencie przygasa jakby niemiał dopływu prądu podnoszę gwałtownie obroty do 3000-3500 obrotów wszystko wraca do normy i na najniższych obrotach silnik pracuje normalnie .Mam wrażenie jakby alternator wzbudzał się przy wysokich obrotach
  • Poziom 15  
    sprawdz kabel do wzbudzenia przy alternatorze a takze napiecie na wyjsciu alteratora
  • Poziom 11  
    a sumując wszystkie poprzednie odpowiedzi to
    1.odłącz i podłącz przewód z alternatora o oznaczeniu D+ do masy powinna zaświecić się kontrolka-
    a) jeżeli się pali to uległ uszkodzeniu regulator napięcia - występuje wraz ze szczotkami
    b)jeżeli nie wina leży w obwodzie elektrycznym kontrolki sprawdź zasilanie lampki kontrolnej "+" i czy jest przejście na przewodach
    2. sprawdź ładowanie powinno wynosić 14V + - 0,2V
  • Poziom 18  
    Do odpowiedzi zbyszka dorzucę tylko ,żebyś jeszcze sprawdził akumulator ( poszczególne cele areometrem) lub na próbę podłóż inny .Nowy akumulator potrafi czynić cuda :D
  • Poziom 17  
    Nie widzę celowości sprawdzania aku. areometrem.Problem tkwi w czymś innym.Muszą być sprawdzone napięcia i jak wyżej napisałem czy jest dobra kontrolka.A co do dławienia silnika ,to w cale nie musi mieć to związku z układem elektrycznym.
  • Poziom 26  
    piotr kolasa napisał:
    Tuż po uruchomieniu silnik pracuje lecz w pewnym momencie przygasa jakby niemiał dopływu prądu podnoszę gwałtownie obroty do 3000-3500 obrotów wszystko wraca do normy i na najniższych obrotach silnik pracuje normalnie .Mam wrażenie jakby alternator wzbudzał się przy wysokich obrotach


    A ja mam takie wrażenie, że logika Ci szwankuje :-( Bo gdybyś miał padnięty alternator a do tego niedoładowywany akumulator to kilka takich przygazówek kompletnie wyssałoby Ci akku, co dalej idzie nawet nie zakręciłbyś rozrusznikiem. Czyż nie? ;-)
    Na mój gust to przepalona dioda ładowania (ewentualnie jakiś zimny lut się odzywa) jest przypadkową awarią.
    W Twoim przypadku logika raczej by podpowiadała zawieszające się szczotki, upływ pradu do masy albo uszkodzony regulator napięcia (to mogłoby tłumaczyć choćby uszkodzenie diody w tym samym czasie).
    Radziłbym się zastosować do rady kolegi zbyszek _be2, wygląda na to, ze wie co pisze.
  • Poziom 26  
    keiv napisał:
    a co z regulatorem obrotow?:?:


    Może to głupie pytanie, ale o regulator obrotów czego? ;-)
  • Poziom 23  
    Dla mnie to i tak wszystko dziwne bo jak szukać przyczyny nie sprawdzając czy wogóle jest jakie kolwiek ładowanie.Przecież nawet zwiększając obroty silnika można zaobserwować czy światła reflektorowe rozjaśniają się czy nie . A będąc pewien braku ładowania szukać przyczyny [lub dlaczego pali się kątrolka ] Pozd.
  • Poziom 18  
    zbigniew125 napisał:
    Dla mnie to i tak wszystko dziwne bo jak szukać przyczyny nie sprawdzając czy wogóle jest jakie kolwiek ładowanie.Przecież nawet zwiększając obroty silnika można zaobserwować czy światła reflektorowe rozjaśniają się czy nie . A będąc pewien braku ładowania szukać przyczyny [lub dlaczego pali się kątrolka ] Pozd.

    Od Zbigniewa125 powiało spokojem i rozsądkiem i bardzo dobrze.Ja też się złapałem, a przecież kolega Kolasa napisał ,że nie pali się kontrolka ładowania przy pracującym silniku ( to chyba dobrze bo z tego co wiem we wszystkich autach jak jest wszystko sprawne to kontrolka się nie pali) oraz napisał ,że nie pali się przy wyłączonym zapłonie ( i tu też z tego co mi wiadomo to jak się zapłon wyłączy to nie tylko kontrolka ładowania ale i wszystke inne się nie palą czyli wszystko jest ok!)
    Czyżby kolega Kolasa nas podpuszczał :?::|
    pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Ha,ha! Z tą kontrolką to też się dałem chwycić. Jednak trzeba czytać dokładnie.
  • Poziom 12  
    Moim zdaniem dławienie silnika nie ma nic wspólnego z ładowaniem tylko z układem paliwowym bądź zapłonowym. NIe wiem czemu wszyscy czepieją się ładowania ?? to nie to jest powodem dławienia silnika.
  • Poziom 15  
    Silnik krokowy. zdemontuj sprubój umyć może pomoże.Jak to zrobisz i dalej będzie to samo (pamiętaj i uszczelkach) to gdzieś musi być regulacja wolnych obrotów.(Wężyki odpowietrzania silnika po wymianie oleju potrafią to zablokować) .
  • Poziom 23  
    Koledzy a kto tu mówił o dławieniu [zmiana obrotów ] Nie wiem co ma wspólnego z tym kontrolka ładowania . Pozd.
  • Poziom 10  
    a czy nie moze byc tak ze alternator wzbudza sie przez kontrolke ladowania
  • Poziom 10  
    Spóżnione podziękowania dla wszystkich .Problem tkwił w zasniedziałych przewodach przy alternatorze .Aha.Kontrolka ładowania ma tyle wspólnego obieg wzbudza się przez nią