Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SAM NAPRAWIAM WSK 125 ( 3 biegowa)

12 Kwi 2006 13:34 11286 6
  • Poziom 13  
    Witam . Ma ktos może książkę z seri "SAM NAPRAWIAM WSK 125 "
    Jeśli tak to bardzo prosze o pomoc. Z góry dzięki wszystkim
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
  • Poziom 10  
    opisz co chcesz zrobic moze będe wiedział jak ci pomuc
    pozdro
  • Poziom 13  
    Właściwie to potrzebuje schematów silnika, ustawiania zapłonu itp
  • Poziom 30  
    Przerwa na świecy 0,4-0,6 mm (tzn szczelinomierz 0,4 wchodzi, 0,6 nie). Zapłon - otwarcie styku 3 mm przed GZP. Mierzone suwmiarką przez otwór na świecę ewent. dokładniej czujnikiem zegarowym zamocowanym w korpusie po świecy. Wg oryginalnych istrukcji styk jest otwarty kiedy pasek bibułki papierosowej daje się wyciągnąć spomiędzy styków. Ja to robiłem inaczej - żarówka 6V-5W jednym końcem do plusa akumulatora, drugim do przewodu od przerywacza - dostępny na zewnątrz silnika - jeden z trzech które idą do stacyjki, przy wyjętym kluczyku zwarty do masy. W momencie otwierania styku żarówka minimalnie ale wyraźnie przygasa.
    Naście lat temu jeszcze walczyłem z takimi WSK-ami.
    Powodzenia!
  • Poziom 13  
    A jak jest ze sprzęgłem?? Kupiłem nową linkę i mam problem z ustawieniem
    Macie na to jakąś dobrą radę??
  • Poziom 30  
    W instrukcji pisało żeby ustawić skok jałowy (na dźwigni przy kierownicy czuć kiedy zaczynasz wciskać sprężyny sprzęgła, a kiedy tylko naciągasz sprężynkę kasującą luzy linki) na 3 mm mierzone między ruchomą dźwignią sprzęgła (na kierownicy) a częścią stałą. Regulacja śrubą na dolnym końcu linki (tuleja z nakrętką przez którą przechodzi linka) tak aby pancerz linki nie miał luzu, oraz nakrętką i śrubą na osi ślimaka - to właściwa regulacja. Wkręcanie śruby ślimaka zmniejsza luz.
    Tyle że to się fajnie regulowało kiedy oś dżwigni przy kierownicy nie miała luzów i ślimak wciskający popychacz sprzęgła nie był wyrobiony.
    Ja robiłem inaczej:
    1. stojąc obok zapalonego motoru wciskam sprzęgło i wrzucam bieg. Nie powinno zgrzytać przy wrzucaniu biegu ani ciągnąć motoru po wrzuceniu. Jeśli jest OK to luz nie jest za duży (sprzęgło wyłącza calkowicie).
    2. siadam na zapalonym motorze, dojeżdżam do ściany. Usiłuję ruszyć. Jeśli motor zgaśnie albo koło się obróci to jest ok (sprzęgło się nie ślizga). Jeśli koło się nie kręci a silnik pracuje to jest za mały luz i sprzęgło nie włącza sie do końca.
    Popychacz wyłączający sprzęgło składa się z dwu kawałków pręta (krótszy i dłuższy) miedzy którymi jest kulka. Zgubienie tej kulki = problemy z regulacją.