Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kadett 1.4i Co dokładnie oznacza kod usterki 44?

mielcar80 12 Kwi 2006 17:16 2104 14
  • #1 12 Kwi 2006 17:16
    mielcar80
    Poziom 9  

    Witam. W moim opelku pojawił sie znowu problem-dużo pali:( Komputer zapamiętuje stale jeden kod usterki a dokładnie "sonda lambda lub jej obwód, za uboga mieszanka paliwowo-powietrzna". Około 8 miesięcy wymieniałem sonde lambda na nową uniwersalną za 85zł i było OK aż do teraz. Czy jest możliwe że ta sonda może być znowu uszkodzona?
    Proszę o pomoc.

  • #2 12 Kwi 2006 17:30
    tg5
    Poziom 13  

    te sondy sa do niczego chyba że uniwersalna firmowana przez boscha na nie nie miałem jeszcze reklamacji

  • #3 12 Kwi 2006 17:42
    mielcar80
    Poziom 9  

    Czyli bardzo mozliwe ze sonda jest uszkodzona. Jest jakiś sposób by sprawdzić poprawność działania sondy?

  • #4 12 Kwi 2006 21:29
    Jacko9
    Poziom 15  

    O ile wiem to kod 44 i 45 to zbyt uboga lub bogata mieszanka.
    Sonda to kod 13 i 14.
    Sprawdź wężyki dochodzące do wtrysku,może jeden być wypięty albo pęknięty.

  • #5 12 Kwi 2006 22:03
    matadorRS
    Poziom 17  

    Najprawdopodobniej sonda padła. Jak ma 8 miesiecy to oddaj ja na gwarancji (jesli masz dowod zakupu). Zeby ja sprawdzic trzeba :
    Wpinamy sie voltomierzem (najlepiej analogowym) pomiedzy czarny (sygnal) a szary (masa sondy) przewod i obserwujemy napiecie. Powinno oscylowac pomiedzy 0.1V - 0.9V okolo raz na sekunde. Nie moze stac w miejscu.
    Pozniej dodajemy gazu - powinno wejsc na 0,9V i sie utrzymac, po czym oscylowac.
    Przy niesprawnej grzalce, badz uszkodzeniu obwodu grzalki - napiecie bedzie stale okolo 0,25V.
    Oscylowac - znaczy zmieniac wskazania od jednej do drugiej wartosci

  • #6 13 Kwi 2006 20:54
    Jacko9
    Poziom 15  

    Kod 44
    Zbyt uboga mieszanka paliwowa.

    Zbyt niskie cisnienie pompy paliwa.
    Uszkodzenie ciśnienomierza kolektora ssącego.
    Uszkodzenie czujnika temperatury.
    Zwarcie z masą na przewodach od sondy lambda.
    Tyle teoria.
    Praktyka.
    Komputer kadecie jest zamontowany (sprawdź) wtyczkami do "góry" .
    Dwie niebieskie ? jak tam masz wode to masz wszystko.

  • #8 14 Kwi 2006 00:32
    Jacko9
    Poziom 15  

    Lookne se do jaworzna.Stare przysłowie pszczół mówi"Kibic zdala sie nie wpierd..."
    Pomóż człowiekowi a człowiek pomoże tobie

  • #9 14 Kwi 2006 21:47
    mielcar80
    Poziom 9  

    Sprawdzałem czy niema wody na kompie lecz tam jest sucho. Jakiś rok temu miałem podobny problem którym okazał sie czujnik temp. do kompa.Teraz mam podobne objawy. Dużo pali, przy obrotach większych niż 4tyś. dławi sie i traci moc. Tak jakby zalewało go paliwo. Czy jest możliwe że roczny czujnik znowu poleciał?

    Dodano po 4 [godziny] 40 [minuty]:

    Dodam jeszcze że problem z mocą powyżej 4tyś pojawia sie tylko wtedy gdy silnik sie rozgrzeje. Wtedy zapala sie lampka sinika,załącza sie tryb awaryjny w kompie i moc powraca:) wszystko wskazuje na to że to znowu czujnik. Za wszystkie porady serdecznie dziękuje i pozdrawiam

  • #10 15 Kwi 2006 14:39
    mielcar80
    Poziom 9  

    Witam ponownie. Niestety wymieniłem czujnik temeratury do kompa i bez zmian. dalej wyskakuje kod 44. Sprawdziłem świece ,były bardzo okopcone tak samo też końcówka wydechu jest okopcona strasznie a przy dodawaniu gazu kopci na biało. Prosze o pomoc bo ja już niewiem co mam robić:( Może to jednak ta uniwersalna sonda padła? Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi.

  • #11 15 Kwi 2006 16:07
    Jacko9
    Poziom 15  

    Sprawdź jeszcze raz wtyki na kompie.O ila pamietam to jest niebieski.
    Taki sam jak na czujniku temp.Może masz skorodowany styk?

  • #13 15 Kwi 2006 18:12
    mielcar80
    Poziom 9  

    Styki na kompie sprawdziłem i tam wygląda wszystko ok. Jest sucho a styki popryskałem specjalnym środkiem do tego rodzaju złącz. Nie wiem czy mój miernik jest tak naprawde w pełni sprawny:)
    ale przy pomiarach na wolnych obrotach napięcie oscylowało między 0,1 a 0,2.

  • #14 15 Kwi 2006 22:25
    KingKong
    Poziom 25  

    Możliwe są inne usterki. Komputer sygnalizuje, że masz za ubogą mieszankę. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele. Uszkodzona sonda, lewe powietrze, uszkodzony MAP-sensor, potencjometr przepustnicy => sonda odczytuje, że mieszanka jest za uboga, a sterownik stara się ją wzbogacić. Sterownik może nie widzieć uszkodzonego elementu, ponieważ parametry mogą się zawierać w zakodowanych w sterowniku zakresach. Drugą po sondzie przyczyną może być MAP. Wszyscy uważają, że w samochodach są tylko sondy. Są też inne elementy, które mogą ulec uszkodzeniu. Sonda ma za zadanie pokazywać skład mieszanki. W twoim przypadku jest za uboga. Tu szukaj przyczyny. Duże zużycie paliwa, może być także przy ubogiej mieszance. Silnik jest słabszy, słabiej przyśpiesza, dłużej się rozpędza. Nie wykluczam sondy lambda, ale zapodaję inne przyczyny. Zyczę pomyślnych poszukiwań.

  • #15 21 Kwi 2006 17:59
    mielcar80
    Poziom 9  

    Witam. W końcu mój problem się wyjaśnił. Problemem okazała się jednak uniwersalna sonda lambda. Okazało sie że te tanie uniwersalne sondy są do niczego i nie polecam ich nikomu!! Strata pieniędzy! Lepiej sobie kupić na szrocie jakąś używkę no chyba żę kupimy nową oryginalną. Ja tak zrobiłem i mam nadzieje że pośmigam na niej dłużej niż na tej taniej tandecie przed którą wszystkich przestrzegam:) Tak więc zamykam temat, wszystkim dziękuje i pozdrawiam.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME