Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pralka Bosch Maxx WFL1600 maxx za duże obroty

awy 12 Apr 2006 22:13 5108 15
Fluke Pomiar Jakości Zasilania
  • #1
    awy
    Level 19  
    Pralka zachowuję się następująco. Pobiera wodę i potem zamiast obracać powoli bębnem rusza bardzo szybko jakby miała zamiar wirować i się zatrzymuje i tak przechodzi cały program. Tak samo jest na wirowaniu. wypuszcza wodę a potem rusza z kopyta i zaraz staje potem znowu rusza i staje, ciuchy wyciągamy nie odwirowane. Ma chyba funkcje kontroli wsadu i jak zaczyna tak szybko obracać to ją pewnie zatrzymuję . Sygnał z tacho dochodzi do modułu. Wszystkie rurki czyste, hydrostat działa. Był taki moment że przez chwilę zaczęła działać poprawnie ale po skończeniu wirowania wyłaczeniu i ponownym wybraniu programu znowu zwariowała. Podejrzewam że sygnał z tacho ginie gdzieś na module stąd te obroty. Moduł jak wygląda każdy wie, więc na razie go nie dotykam. Może ktoś z kolegów ma jakieś sugestię?
  • Fluke Pomiar Jakości Zasilania
  • #2
    karl1982
    Level 14  
    są dwie możliwości
    1 uszkodzony tachometr prawidłowo po podłączeniu multimetru i włączeniu na zakres omomierza 200 om najlepiej z piszczykiem przy obracaniu piszczyk w mierniku będzie popiskiwał pipipipipipipippipipipipipipi
    2 uszkodzony moduł ale jeżeli tak to mozna spróbować naprawić bo może być zwarty triAK I TO JEST NAJBARDZIEJ PRAWDOPODOBNE
    w innym przypadku zalecam czyszczenie modułu lub jego wymiane a najlepiej wezwac sssssssserwis
  • #3
    Topolski Mirosław
    Moderator of Electrical engineering
    karl1982 wrote:
    są dwie możliwości
    1 uszkodzony tachometr prawidłowo po podłączeniu multimetru i włączeniu na zakres omomierza 200 om najlepiej z piszczykiem przy obracaniu piszczyk w mierniku będzie popiskiwał pipipipipipipippipipipipipipi
    2 uszkodzony moduł ale jeżeli tak to mozna spróbować naprawić bo może być zwarty triAK I TO JEST NAJBARDZIEJ PRAWDOPODOBNE
    w innym przypadku zalecam czyszczenie modułu lub jego wymiane a najlepiej wezwac sssssssserwis

    Jak sprawdzasz omomierzem,to nie kręcisz wirnikiem :!: kręcisz gdy sprawdzasz czy podaje napięcie
    :arrow: awy
    a mówiłeś,że szybko się uczysz przy poprzednim problemie jpserwis podał Ci jak sprawdza się tacho,
  • Fluke Pomiar Jakości Zasilania
  • #4
    jmk
    Level 28  
    zalatuje i to poważnie zimnym lute na wejsciu sygnału z tachometra albo zobacz czy magnes jest na swoim miejscu!
  • #5
    awy
    Level 19  
    Jak pisałem wyżej sygnał z tacho dochodzi do modułu tzn. jak kręcę silnikiem pojawia sie napięcie. Triak jakby był zwarty to pralka kręciła by się cały czas a tak nie jest. Ponieważ właścicielkę zawaliła juz sterta prania zdecydowała się wezwać serwis Boscha. Jak będę u niej po swiętach to może się dowiem co zrobili i wtedy napiszę.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    User removed account
    Level 1  
  • #8
    karl1982
    Level 14  
    Topolski Mirosław wrote:
    karl1982 wrote:
    są dwie możliwości
    1 uszkodzony tachometr prawidłowo po podłączeniu multimetru i włączeniu na zakres omomierza 200 om najlepiej z piszczykiem przy obracaniu piszczyk w mierniku będzie popiskiwał pipipipipipipippipipipipipipi
    2 uszkodzony moduł ale jeżeli tak to mozna spróbować naprawić bo może być zwarty triAK I TO JEST NAJBARDZIEJ PRAWDOPODOBNE
    w innym przypadku zalecam czyszczenie modułu lub jego wymiane a najlepiej wezwac sssssssserwis

    Jak sprawdzasz omomierzem,to nie kręcisz wirnikiem :!: kręcisz gdy sprawdzasz czy podaje napięcie
    :arrow: awy
    a mówiłeś,że szybko się uczysz przy poprzednim problemie jpserwis podał Ci jak sprawdza się tacho,


    to prosze sprawdzić co sie bedzie działo po wykonaniu tych czynności
    a na zakresie testu obwodu tym z piszczykiem sprawdza sie to najłatwiej
    jeżeli ktoś nie wierzy jego sprawa
  • #9
    PS 663S BIO
    Level 31  
    karl1982 wrote:
    Topolski Mirosław wrote:

    Jak sprawdzasz omomierzem,to nie kręcisz wirnikiem :!: kręcisz gdy sprawdzasz czy podaje napięcie
    :arrow: awy
    a mówiłeś,że szybko się uczysz przy poprzednim problemie jpserwis podał Ci jak sprawdza się tacho,


    to prosze sprawdzić co sie bedzie działo po wykonaniu tych czynności
    a na zakresie testu obwodu tym z piszczykiem sprawdza sie to najłatwiej
    jeżeli ktoś nie wierzy jego sprawa


    O właśnie! Ja tylko w ten sposób sprawdzam prądniczki. Najpierw czy jest przejście a potem piszczykiem. Bo co mi po tym że sprawdzę jakie napięcie prądnica generuje?

    PS
    Jak się podłączy piszczyk to przy postoju będzie piszczał tonem ciągłym, a przy obracaniu wirnikiem dźwięk będzie modulowany i im większa prędkość obrotowa tym wyższa częstotliwość modulacji.
  • #10
    Topolski Mirosław
    Moderator of Electrical engineering
    :arrow: KARL1982 I PS663BIO
    Już w szkole podstawowej uczysz się, że do pomiaru rezystancji (w tym wypadku cewka tacho) stosujesz omomierz; natomiast do pomiaru napięcia (obracając silnikiem generujesz napięcie na wyjściu cewki tacho) stosujesz woltomierz. Sprawdzając te wartości masz odpowiedź na pytanie, czy prądniczkę masz dobrą, czy nie.
    Czy jest niemożliwe i trudne do wykonania sprawdzenie w ten sposób prądniczki tacho?
    A może napięcie w gniazdku też sprawdzacie omomierzem?
  • #11
    PS 663S BIO
    Level 31  
    Piszczykiem też da się sprawdzić czy prądnica jest dobra. W czym problem?
  • #12
    Topolski Mirosław
    Moderator of Electrical engineering
    Przeczytaj uważnie post i bedziesz wiedział
  • #13
    PS 663S BIO
    Level 31  
    No właśnie chodzi o to że do sprawdzenia prądnicy pomiar rezystancji i generowanego napięcia nie jest potrzebny. Wystarczy sprawdzić czy cewka ma przejście i czy generuje impulsy. Obie te rzeczy sprawdza się piszczykiem.

    To tak jakby rozebrać łożysko celem sprawdzenia czy ono w środku jest zardzewiałe. Tylko po co? Przecież z daleka słychać że łożysko 'szumi' i widać że ma luzy.
  • #14
    karl1982
    Level 14  
    Proponuje podejście z humorkiem(świąteczna jajeczna atmofsera):arrow:
    :D
    czyli co zrobiłby pan Henryk Z.

    "Nazywam sie Henryk Zając i od dwudziestu lat naprawiam pralkę (koleś ma niezłego pecha) aby stwierdzić sprawność bądź niesprawność prądniczki tacho:
    1 Należy bezwzględnie dokonać pomiaru rezystancji czy jak kto woli oporności cewki tacho i porównać o dczyty pomiarów z poprawnymi wartościami dla badanej prądniczki
    2 Należy dokonać pomiaru napięcia generowanego przez prądniczke i tutaj można sie rozczulać nad aparaturą pomiarową można urzyć do teo celu dobrego multimetru cyfrowego który nastawiamy na zakres woltomierza i autotransformatora którym zasilamy silnik aby uzyskać stała prędkość......ale najlepiej to do tego celu użyć oscyloskopu i porównać otrzymany przebieg przy stałej predkośći v z przebiegiem zdjętym ze sprawnej tachoprądniczki tegosamego typu (przy użyciu oscyloskopu przewaga ploega na możliwości dokonania m. in. pomiaru częstotliwości sygnału z prądniczki co jest istotne)"

    problem uważam za rozwiązany :|:arrow:
    :D
    Pozdrawiam i życze wesołych świąt smacznych jajeczek a w zszczególność mokrego lllllllllejka


    :D
  • #15
    Topolski Mirosław
    Moderator of Electrical engineering
    karl1982 wrote:
    Proponuje podejście z humorkiem(świąteczna jajeczna atmofsera):arrow:
    :D
    czyli co zrobiłby pan Henryk Z.

    "Nazywam sie Henryk Zając i od dwudziestu lat naprawiam pralkę (koleś ma niezłego pecha) aby stwierdzić sprawność bądź niesprawność prądniczki tacho:
    1 Należy bezwzględnie dokonać pomiaru rezystancji czy jak kto woli oporności cewki tacho i porównać o dczyty pomiarów z poprawnymi wartościami dla badanej prądniczki
    2 Należy dokonać pomiaru napięcia generowanego przez prądniczke i tutaj można sie rozczulać nad aparaturą pomiarową można urzyć do teo celu dobrego multimetru cyfrowego który nastawiamy na zakres woltomierza i autotransformatora którym zasilamy silnik aby uzyskać stała prędkość......ale najlepiej to do tego celu użyć oscyloskopu i porównać otrzymany przebieg przy stałej predkośći v z przebiegiem zdjętym ze sprawnej tachoprądniczki tegosamego typu (przy użyciu oscyloskopu przewaga ploega na możliwości dokonania m. in. pomiaru częstotliwości sygnału z prądniczki co jest istotne)"

    problem uważam za rozwiązany :|:arrow:
    :D
    Pozdrawiam i życze wesołych świąt smacznych jajeczek a w zszczególność mokrego lllllllllejka


    :D

    Teraz to brzmi sensownie,ale porównaj ten post ze Swoim wcześniejszym i dostrzeżesz (mam nadzieję)dlaczego napisałem o pomiarze napiecia woltomierzem,a nie omomierzem(piszczykiem)
  • #16
    awy
    Level 19  
    W międzyczasie serwis wymienił cały moduł i jest OK