Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyj±tek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że ogl±dasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW passat TD paliwo - b±ble powietrza

13 Kwi 2006 09:36 9060 6
  • Poziom 9  
    Mam VW passata 1,9 td i od jakiego¶ czasu zauważyłem jak podczas pracy ¶ilnika lec± sobie przewodami b±ble powietrza od filtra (nieraz duże) i jak zgaszę silnik to te b±belki się cofaj± w stronę filtra. Co może być przyczyn± tej usterki lub jak zaradzić i co sprawdzić. Zaznaczam że po zgaszeniu mam problem z uruchomieniem silnika (jakby pompa traciła paliwo i uchodziło z niej ci¶nienie). Po takim zapalaniu ciagłym długie krecenie zanim załaduje paliwo i ci¶nienia dostaje to akumulator wysiada. Czy pompa padła. Dziękuję za poradę
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemy¶le dzi¶ i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 16  
    witam
    prawdopodobnie masz nieszczelno¶ci w instalacji - najwyraĽniej przed pomp± - ssie powietrze st±d te b±ble - może to być poprostu nieszczelno¶ć na ł±czeniach przewodów albo niestety pompka
    pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Pompę na razie można by było wykluczyć.Moim zdaniem układ paliwowy łapie powietrze.SprawdĽ czy nie ma gdzie¶ wycieków.Tam może być przyczyna.
  • Poziom 18  
    mop napisał:
    Mam VW passata 1,9 td i od jakiego¶ czasu zauważyłem jak podczas pracy ¶ilnika lec± sobie przewodami b±ble powietrza od filtra (nieraz duże) i jak zgaszę silnik to te b±belki się cofaj± w stronę filtra. Co może być przyczyn± tej usterki lub jak zaradzić i co sprawdzić. Zaznaczam że po zgaszeniu mam problem z uruchomieniem silnika (jakby pompa traciła paliwo i uchodziło z niej ci¶nienie). Po takim zapalaniu ciagłym długie krecenie zanim załaduje paliwo i ci¶nienia dostaje to akumulator wysiada. Czy pompa padła. Dziękuję za poradę

    Bardzo często w tych autach oraz w wielu innych rozszczelniaj± się zł±czki przy samym filtrze paliwa s± one często nieumiejętnie odpinane i tym samym Ľle zapinane. Także ja bym zacz±ł od sprawdzenia nieszczelno¶ci wła¶nie w tych miejscach najpierw wzrokowo i manualnie a póĽniej ew.pompk± podci¶nieniow± ( pompki maj± serwisy i dobrzy mechanicy i je¶li poda się konkretnie co chce się sprawdzić to koszt będzie na poziomie 20-30 zł )
    Co do pompy to raczej podejrzewać j± należy na końcu.
    Inn± przyczyn± może być jeszcze wtryskiwacz w którym zacina się iglica i zbyt długi czas otwarcia wtrysku powoduje zassanie przez niego powietrza ( zdarzyło mi się co¶ takiego w GALAXY 1,9 ) i póĽniej dochodzi do zapowietrzenia całego układu ( ale temu zjawisku towarzyszyła by nierównomierna praca silnika i częste zapowietrzanie się jednego i tego samego wtryskiwacza .
    Podsumowuj±c proponuję w pierwszej kolejno¶ci spr.szczelno¶ć układu paliwowego, póĽniej odpowietrzenie i jeżeli dojdzie do kolejnego zapowietrzenia zobaczyć czy na tym samym cylindrze co da podstawy do dalszego szukania usterki.
    pozdrawiam
  • Poziom 25  
    Sprawdz tez przewod paliwa,ktorym paliwo plynie z baku do silnika.Leca one pod autem,a po zimie to bardzo czesta przyczyna ich zgnicia.Najlepiej rozepnij w komorze silnika wylot,wyciagnij pompke paliwa i dmuchnij do przewodu powietrrze.Jak bedzie uciekalo to wszystko wiadomo.Z tym ze jak nie widac zadnego wycieku pod autem,to nie znaczy to,ze przewod ten jest dobry,bo nie zawsze przy dziurawym przewodszie paliwowym,paliwo ucieka na chodnik.
  • Poziom 9  
    Witam mam samochód VW Passat b3 1.9TD zapowietrzon± pompę paliwa czy kto¶ wie jak odpowietrz i w przewodach s± b±belki powietrza. Za pomoc z góry dziękuje. Zdjęcie samochodu : VW passat TD paliwo - b±ble powietrza