Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 komunikacja tylko z silnikiem

Pati 13 Kwi 2006 13:35 5461 11
  • #1 13 Kwi 2006 13:35
    Pati
    Poziom 27  

    Witam!!!

    Mam problem w Audi A3 2005r po kraksie nie mogę skomunkawać sięz żadnym modułem prócz silnika. Wiem że jest tam sterownik magistrali CAN i tu jest moje pytanie czy np. ze sterownikiem Air Bag skomunikuje sie w tym aucie po linii K tak jak np w Golfie 4 czy musze miec jakies inne urządzenie diagnostyczne? Po odczycie błędów silnika pokazuje brak komunikacji między modułami licznikiem Abs itp. więc coś jednak na CANie siedzi. tym sposobem autko odpal i gasnie zblokowane przez immo, poniewaz nie ma kokmunikacji. Sprawdzałem topologie magistral i wynika z niej że może być to uszkodzenie sterownika magistrali.

    Moje pytania to:

    Czy skomunikuje sie normalnie po lini K ze wszystkim modółami?
    Czy ktoś ma schemacik do tego autka?
    Czy ktoś wie co to może jeszcze byc?


    Lece robić zobaczymy co z tego bedzie

    Pozdrawiam!

  • #2 13 Kwi 2006 14:45
    diag
    Spec od samochodów

    Poza silnkiem to reszta po CAN.
    Odłącz po kolei komfort, airbag itp.od CAN.

  • #3 13 Kwi 2006 21:13
    Pati
    Poziom 27  

    "Reszta po CAN" czyli zwykłym interfejsem na linie K tego nie zrobie? Myślałem może że przez interfejs ten główny Canowski jakoś da sie skomunikować w Golfie IV był on w liczniku a tym jest nad pedałem gazu myślałem może że przez niego to idzie ale wydaje mi sie że jednak tak nie jest. Chociarz w golfie teżwydaje mi sie że nie do wszystkich modółów były doprowadzone linie K a i tak dało sie z nimi komunikować :(((

    Prosze napisz mi jak to jest?!

    Byłbym pewien że sie nie da skomunikowaćprzez K ale jest jesscze jeden problem moóły nie widzą sięmiędzy sobą tzn komputer nie widzi innych. Sprawdziłem napięcia na canie i są ok 2,5V na każdym to raczej OK. no i rozebrałem wtyczki od ABS i od komputera i sprawdziłęm przejście i jest ok. czyli chociarz ABS powinien widzieć a nie widzi. Z tego sterowniak CAN wychodzi 5 magistral i wydaje mi sie że ta jedna od komputera A/C i innych jest uszkodzona ale mówie napięcia i przejście jest ok wspomaganie tez jest na tej magistrali i tez jest ok.

    Czy nie trzeba ich jakoś zapamiętać (tych modułów) tak jak w przypadku ESP i ABS czy coś podobnego?

    Nic ruszam na obcojęzyczne stronki bo tutaj nic nie znalazłem!\

    Licze na Waszą pomoc

    Pozdrawiam!

    Dodano po 4 [godziny] 57 [minuty]:

    Upsss okazuje się że bez mądrego komputerka z interfejsem Can ani rusz :( nie dobrze!

    Ponawiam pytanie z prośbą o podpowiedź choć najmniejszą:

    Dlaczego komputer nie widzi modułów mimo tego że magistrala CAN jest podpięta na 100% i napięcia na niej też są ok? Poodpinałem urządzenia i dalej jest tak samo! Z tego co poinformował mnie koleś z serwisu to sprawa nie jest prosta, ale tyle to ja wiem bo in\aczej by to już latało! Więcej nie powie - wiadomo dlaczego. Nie dziwi mnie to każdy pilnuje swojego. Tak więc brak komunikacji z licznikiem powoduje że autko jest zablokowane! Jak to naprawić!? Może by podłączyć w razie czego "na krótko" magistrale od sterownika CAN do kompuitera? co Wy na to?

    help me please!!!

  • #4 13 Kwi 2006 22:58
    diag
    Spec od samochodów

    Jak wywalilo poduchy to masz wpisanego cracha . jak był dobry dzwon to board moglo wyłączyć zasilanie itp.Opisz jakie były przejścia tego A3.

  • #5 13 Kwi 2006 23:30
    Pati
    Poziom 27  

    Też myślałem że to sprawa zasilania tych modułów w sumie to nie znalazłem jakiś konkretnych schematów ale licznik sięzałancza po włączeniu zapłonu modół klimatronic też. A co do przejść to wywaliły poduchy autko dostało bardziej na góre sensor został "naprawiony" przez kolesi na giełdzie co to robią (też mieli troche zagrychy) ale niby powinno być ok. Bez sensora problem dalej jest! Jakie napięcia mogły zostać rozłączone? Wszystko wyglądaok. szyby chodzą wspomaganie też a zresztą mam błędy jakie wywala vag:

    8 DTC's Found:
    18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller
    000 - -
    18044 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Airbag Controller
    000 - -
    18080 - Coolant Fan Conrtol 1: Open or Short to Ground
    000 - -
    18045 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Electonic [????]
    000 - -
    18043 - Powertrain Data Bus: Missing Message from A/C Controller
    000 - -
    18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster
    000 - -
    16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal
    000 - -
    17978 - Engine Control Module Blocked by Immobilizer
    000 - -

    Z tego co wywnioskowałem to licznik ma jedną magistrale (niebieską) wpiętą w modół CAN. Do modółu CAN dochądzi razem 5 magistral. Komfort (zielona) która łączy się z drzwiami i po niej idzie informacja o otwartych drzwiach ta informacja dalej idzie do niebieskiej od licznika a na liczniku pojawiaję się drzwiczki i to działa więc raczej te dwie są wporządku. Zostają 3 magistrale: Jedna z nich to ta diagnostyczna idzie tylko do wtyczki OBD no i zostają dwie jedna spina komputer jakiś tam czujnik, ABS, poduchy, wspomaganie i cos tam jeszcze (czarna) to na niej pojawiają się problemy no i ta jeszcze jedna spina audio system. Ciekawe co to może być? Nie wiem czy sie dzisiaj wyśpie jak należy ;)

    Dołąnczam obraz przedstawiający topologie magistral może to Wam coś nasunie czekam na każde domysły!

  • #6 14 Kwi 2006 14:42
    Pati
    Poziom 27  

    Uhu widze że ciężki temat... no trudno. W takim razie jakie urządzenie diagnostyczne na CAN polecacie w rozsądnych cenach?

  • #7 14 Kwi 2006 21:40
    diag
    Spec od samochodów

    Najnowszy VAG-COM to robi ale cena też odpowiednia.

  • #8 14 Kwi 2006 22:02
    Pati
    Poziom 27  

    A ten zestawik na ELM327 z jakimś softem poradzi sobie z tym tematem?

  • #9 14 Kwi 2006 23:11
    Tony J.
    Poziom 20  

    Ross-Tech HEX+CAN zrobi.1800zł z licencją

  • #10 15 Kwi 2006 01:50
    Pati
    Poziom 27  

    http://www.allegro.pl/item95767403_interfejs_obd2_pwm_vpw_kwp_can_w_jednym_.html

    To ma niby CAN to dlaczego tego nie zrobi? czyżby wymagało to lepszego softu?

    Jeżeli nie zrobi to trudno.

    W takim razie pytanie do speców co gryźli już nowe furki.

    Diagnostyka innych elementów jest u mnie jak na razie na dalszym planie póki co to komputer nie widzi modółów takich jak licznik airbag itp patrz błędy w postach powyżej. Na magistrali CAN tej z komputera jest wszystko niby ok. tz napięcia ok 2,5V. W obawie przd tym że coś szkodzi w komunikacji, podłączyłem komputer na krótko do sterownika magistrali i w ten sposób powinien zobaczyć choć licznik bo ten jest na innej magistrali czyli sygnał musi przechodzić przez główny sterownik CAN i dale to samo zero zmian!

    Przypominam autko po wypadku! Airbagi szczelone.

    Pozdrawiam i wesołych świąt wszystkim dyskutantom i nie tylko życze!

  • #11 04 Maj 2006 23:40
    MODIC
    Poziom 10  

    Panowie bez testera VAS 50..... mozecie zapomniec o AUDI A3 po 2005....> zadne laptopy... to nie golf 4!:D:D

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo