Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedes 124 2.3 engine 102.982 ke-jetronik

adamosk 14 Kwi 2006 14:14 4784 11
  • #1 14 Kwi 2006 14:14
    adamosk
    Poziom 15  

    witam
    ogolnie rzecz biorac mieszanaka jest baaardzo bogata :D
    zwiekszone spalanie wlasciciel zauwazyl po wymianie zbiornika,
    czujnik ETC na cieplym 0.6 na zimnym 7k nie mam danych do tego modelu ale wydaje sie byc sprawny.
    jakie mają byc poprawne wartości mierzone na regulatorze cisnienia w rozdzielaczu?
    i jakie cisnienie powinien utrzymywac regulator na powrocie.
    z gory dzieki za podpowiedzi

  • Fibaro
  • #2 14 Kwi 2006 20:24
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    6 kilo cisnienie paliwa, sprawdz czujnik położenia klapy spietrzającej (najlepiej wykreć i zobacz czy nie jest wytarty)
    czy klapa chodzi swobodnie i nie jest uszkodzona
    jesli ma gaz to mogli ją gazownicy regulowac

  • Fibaro
  • #4 15 Kwi 2006 07:44
    adamosk
    Poziom 15  

    sondy brak - zostala wycięta kilka lat temu, podobno bez sondy spalanie bylo ok.
    nie mam rzadanych wartosci tych elementow tzn potencjometr klapy i regulator cisnienia.
    potencjometr klapy jest chyba walniety bo miedzy 1-2 6k bez zmian przy zmianie polozenia klapy i 2-3 niepamietam ale chyba ok 4k i tez brak reakcji na zmiane polozenia klapy prawdopodobnie jest to wartośc dla maksymalnego wychylenia jak mozecie to potwierdzic .......
    cisnienia w ukladzie paliwowym ok regulator sprawdzalem na sprezarce - rowne 5.5 powrot do zbiornika czysty cisnienie pompy 9 ba.

    jeszcze jedno pytanie czy w jaki sposob dziala regulator cisnienia w rozdzielaczu? bo wydaje sie byc wysterowany dobrze - napiecie ok 10.5 pojawia sie przy rozruchu po czym spada do 0.... i rosnie po przygazowaniu.
    Jezeli bylby wysterowany prawidlowo to pozostaje chyba zle dawkowanie przez tloczek rozdzielacza?

    jeszcze jedno jaka czujka oprocz potencjometru klapy i ETC powoduje zmiany wysterowaia regulatora cisnienia? przepustnica ma tylko czujnik max otwarcia i czuj zamk?

    pytania te powoduje stala wartosc potencjometru klapy i zmiay napiecia na regulatorze cisnienia

    dzieki za wszystkie podpowiedzi

  • Fibaro
  • Pomocny post
    #5 15 Kwi 2006 08:47
    Tony J.
    Poziom 20  

    Wsadź sobie palec w gardziel, do środkowego pinu potencjometru przepływomierza podłącz najlepiej oscyloskop i napięcie wraz z wychyleniem klapy powinno się zmieniać w zakresie 0-5V.
    Nastawnik elektrohydrauliczny jest sterowany prądowo. Przy sprawnej sondzie prąd wacha się między 4, a 16 mA.

  • Pomocny post
    #6 15 Kwi 2006 12:45
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    powodem może byc sonda bo to ona jest głównym elementem regulującym skład mieszanki

  • #7 15 Kwi 2006 18:58
    adamosk
    Poziom 15  

    ok dzieki za podpowiedzi
    jezeli ten regulator cisnienia w rozdzielaczu sterowany jest prądowo to chyba napiecie powinno byc caly czas ?

    zobaczymy co z tego wyjdzie :D
    124 poczeka do wtorku - poświętujmy troche :)
    smacznego jajka zycze na swieta a po swietach jak najmniej zbuków w warsztacie
    :D

  • #8 15 Kwi 2006 23:39
    Tony J.
    Poziom 20  

    Jest jeszcze max obciążenie, które takze moze bruździć(zestyki na osi przepustnicy)

  • Pomocny post
    #9 16 Kwi 2006 09:31
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    adamosk napisał:

    cisnienia w ukladzie paliwowym ok regulator sprawdzalem na sprezarce - rowne 5.5 w jaki sposob dziala regulator cisnienia w rozdzielaczu?
    .... bo wydaje sie byc wysterowany dobrze - napiecie ok 10.5 pojawia sie przy rozruchu po czym spada do 0.... i rosnie po przygazowaniu.



    Ciśnienie systemowe to nie wszystko: bardzo istotna jest różnica pomiędzy ciśnieniem w górnej części rozdzielacza (systemowym - tym, które pomierzyłeś) a ciśnieniem w jego części dolnej. Bez udziału regulatora ciśnienia (przy zdjętej wtyczce) wynosi ona 0,4 bar. Jest to jedna z ważnych wielkości podawanych w literaturze serwisowej. Nastawnik elektrohydrauliczny poprzez zmianę tej wielkości ma bezpośredni wpływ na stopień wzbogacenia mieszanki. Bezpośrednio te dwa ciśnienia mierzy się w dwóch punktach: po wykręceniu przewodu wtryskiwacza rozruchowego oraz pod znajdującą się poniżej śrubą - zaślepką.

    Na wychylenie regulatora ciśnienia mają wpływ:
    - temperatura silnika
    - temperatura zasysanego powietrza
    - stopień wychylenia klapy przepływomierza
    - krańcowe położenia przepustnicy
    - sygnał z sondy
    - ustawienie korektora mieszanki (taka gwiazdka)
    - załączenie kompresora klimatyzacji
    - obroty silnika
    - sygnał załączenia rozrusznika

    Prąd regulatora jest bardzo zależny od wersji i wyposażenia silnika.
    Przykładowo (motor 102.982 KAT)
    Prąd przy zdjętej wtyczce czujnika temp. silnika: 75-85 mA
    Prąd przy temp. 20 stopni (oporność czujnika 2,2-2,8k):11-15 mA
    Prąd przy 80st. (oporność 290-370 om): 0 mA
    Rozruch przy 20stopniach: 20-29 mA
    Rozruch przy 80 stopniach:11-15 mA
    Hamowanie silnikiem: minus 60mA
    Tak, jak napisałem są to wartości różne dla różnych silników i nie można ich bezkrytycznie odnosić do wszystkich modeli.

  • #10 16 Kwi 2006 17:56
    adamosk
    Poziom 15  

    dzieki gerii za wyczerpujaca wypowiedz.
    teraz moge diabla za rogi chwycic :D
    to jest akurat 132 KM wiec KAT

    Dodano po 6 [minuty]:

    czy przy zdjetej wtyczce regulsator ustawiony jest na duzą dawkę czy malą?
    przy zdjetej wtyczce nadal leje paliwo.

  • Pomocny post
    #11 16 Kwi 2006 18:23
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Przy zdjętej wtyczce z regulatora (bez działania elektroniki) silnik ustawiony jest w pracę awaryjną - czyli przy 80 stopniach można jechać, jednak mieszanka nie jest ani wzbogacana, ani zubożana.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo