Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza 2.0 16V odpala i gaśnie co jest???

14 Kwi 2006 21:53 5153 15
  • Poziom 11  
    Witam wszystkich, posiadam samochód Seat Ibiza 2.0 16V (kod silnika ABF) i posiadam z nim spory problem. Samochód odpala normalnie poczym silnik popracuje około 1 minuty i gaśnie potem jest go trudno odpalić, po odczekaniu dłuższej chwili znowu odpala i gaśnie sam po chwili. Był podłączany pod komputer przez specjalistę w warunkach polowych (pod domem) stwierdził ze muszę go odprowadzić do warsztatu do dalszej diagnozy (obawiam się ze jak go tam zostawię to naliczy mi jakiś niestworzonych rzeczy i ja będę musiał za to płacić). Komputer pokazał kilka błędów, po ich wykasowaniu powtarzał się tylko jeden G-28 (nie wiem co to znaczy) związane to jest z czujnikiem Halla. Cały problem polega na tym ze ten silnik posiada dwa takie czujniki jeden na wale korbowym a drugi w aparacie zapłonowym na wałku rozrządu. Cały aparat był około 3 miesiąc temu wymieniony na nowy (nowy ze sklepu a nie ze szrotu). Może ktoś mi powie jaka może być przyczyna tego gaśnięcia????? Lub co oznacza dokładnie kod G 28???
  • Poziom 28  
    czujnik obrotów wału G28 znajduje się przy kole zamachowym
  • Poziom 25  
    Częstą usterką w pojazdach serii VW, Seat jest przegrzewanie się modułu zapłonowego pod cewką zaplonową.
  • Poziom 21  
    Czyli zostaje moduł najczęsciej lub czujnik wału ale bez czujnika wału auta zapali z trudem.
  • Poziom 11  
    witam, czy jest moliwość ze ten moduł pracuje przez chwile i potem samochód gaśnie??? i dlaczego komputer pokazuje błąd tego czujnika halla. zaraz po powrocie ze swiąt sprawdzę wymienie całą cewkę dla testu.
    pozdrawiam
  • Poziom 19  
    Pawel_xp napisał:
    witam, czy jest moliwość ze ten moduł pracuje przez chwile i potem samochód gaśnie??? i dlaczego komputer pokazuje błąd tego czujnika halla. zaraz po powrocie ze swiąt sprawdzę wymienie całą cewkę dla testu.
    pozdrawiam

    Problem że ten błąd będzie się pokazywał z racji nie pracującego silnika w czasie testu,jest to normalna przyczyna,sprawdz czy nie ma innych błędów .Po uruchomieniu błąd zanika.Pozdrawiam i Wesołych Świąt.
  • Poziom 25  
    O tym czujniku kolega mówi prawdę. Sterownik nie otrzymuje sygnału z czujnika (a ma zakodowane, że taki sygnał ma dostawać), ponieważ czujnik nie wytwarza sygnału, bo silnik się nie obraca. Tak samo jest z czujnikami indukcyjnymi np. w Oplach, VW.
  • Poziom 25  
    Witam.Tak jak pisza koledzy powyzej,blad ten bedzie zawsze ci sie wyswietlal na zgaszonym silniku.Najlepiej bedzie jezeli podjedziesz na stacje obslugi i powiesz ze chcesz zdiagnozowac komputer.Komputer musi byc podlaczony na zapalonym silniku.Diagnosta powie ci co jest nie tak.Koszt takiego badania to okolo 40 zl.Nie musisz nic od razu naprawiac ani wymieniac.Jak zdiagnozujesz komputer to napisz co ci powiedzieli.Wtedy postaramy ci sie pomoc.
  • Poziom 11  
    witam, błąd pojawia sie po starcie silnika, jak napisałem pracuje on przez chwile i gaśnie. Czy jest cos takiego ze sterownik silnika nie korzysta przez jakiś czas po odpaleniu z sygnału z czujnika Halla na wale??? nie mogę tego zrozumieć co sie dzieje ze odpala i po chwili pracy sam gaśnie. jezeli byłby uszkodzony moduł w cewce to chyba by wcale nie odpalał??? Tak samo powinien nie odpalać wcale przy uszkodzonym czujniku Halla. czy moze sie myle i ktoś potrafi mi to wyjaśnić.
    pozdrawiam
  • Poziom 19  
    Pawel_xp napisał:
    witam, błąd pojawia sie po starcie silnika, jak napisałem pracuje on przez chwile i gaśnie. Czy jest cos takiego ze sterownik silnika nie korzysta przez jakiś czas po odpaleniu z sygnału z czujnika Halla na wale??? nie mogę tego zrozumieć co sie dzieje ze odpala i po chwili pracy sam gaśnie. jezeli byłby uszkodzony moduł w cewce to chyba by wcale nie odpalał??? Tak samo powinien nie odpalać wcale przy uszkodzonym czujniku Halla. czy moze sie myle i ktoś potrafi mi to wyjaśnić.
    pozdrawiam

    do sterowania impulsem do cewki służy czujnik Halla w aparacie,a ten na wale pokazuje dla sterownika punkt odniesienia dla wału korbowego potrzebnego do obliczania KWZ.Czy robi to tylko przy uruchomieniu potem jak jest ciepły to nie gaśnie??
    Moduł zapłonowy jest tak zbudowany że jak nie dostaje sygnału z czujnika Halla informacji o po ok 2 sec. wyłącza się układ pierwotny,na twoim miejscu sprawdził bym podłączenie wtyczek do modułu i czujnika Halla.
  • Poziom 11  
    Cześć.
    Jeśli można się wtrącić to czy na 3 miejscu na puszce bezpieczników masz może przekaźnik chyba nr 30 jesli tak to proponuje go obejrzeć pod kątem zimnych lutów on zasila komputer silnika i dość często lubi robić takie numery.
    Pozdrawiam POPIOŁEK.
  • Poziom 11  
    istanieje moze sposób sprawdzenia tego czujnika Halla, zeby mieć pewność, lub wykluczyć go z dalszych poszukiwań przyczyny gaśniecia???
  • Poziom 19  
    A najlepiej będzie jak jeszcze raz podepniesz go pod komp i zczytasz wszystkie błedy,jak masz nowy aparat to nie sądze by był uwalony.
  • Poziom 34  
    Hmmmmmm.
    A przy odkręconym korku wlewu paliwa też tak się dzieje?
  • Poziom 17  
    witam proponuje sprawdzic dlaczego gasnie moze nie doczytalem ale czy gasnie z powodu zaniku iskry zaniku wtrysku paliwa zaniku moze cisnienie paliwa spada mialem taki przypadek vw golf 3 samochod odpalal chodil ja pszczola 15 min czasami 1 a czsami dwie przyczyna byl wlasnie zanik cisnienia paliwa pompa od czsu do czasu sie blokowala

    Dodano po 21 [sekundy]:

    witam proponuje sprawdzic dlaczego gasnie moze nie doczytalem ale czy gasnie z powodu zaniku iskry zaniku wtrysku paliwa zaniku moze cisnienie paliwa spada mialem taki przypadek vw golf 3 samochod odpalal chodil ja pszczola 15 min czasami 1 a czsami dwie przyczyna byl wlasnie zanik cisnienia paliwa pompa od czsu do czasu sie blokowala
  • Poziom 11  
    witam, usterka ustalona powodem było złącze przy pompie paliwa, poprostu troche zaśniedziało i nie dawało cały czas prądu.
    pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi