Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ogrzewania Webasto i Eber kody usterek

GRISZA14 07 Lis 2010 12:01 309093 520
  • #121 07 Lis 2010 12:01
    andrzej104
    Poziom 11  

    Witam. Czy ktoś ma opis podłączenia D5WZ z 6 pinową kostką. nr piecyka 252269. Z góry dziękuje.

  • Megger
  • Megger
  • #123 07 Lis 2010 14:52
    tomekh2
    Poziom 9  

    witajcie posiadam w nissanie termo top c 5.5 sterowane telestarem t70 od wszystko było spoko az od pewnego momentu nie chce odpalać.I moje pytanie jest czy, i jeśli tak to jaki zegar sterujący da się do tego doinstalować. Bo wina jest na 99% po stronie telestara. Na pilocie jednocześnie świeci się dioda zielona z czerwona. Pozdrawiam i proszę o pomoc

  • #124 07 Lis 2010 15:18
    skylark
    Poziom 25  

    Rozumiem, że w efekcie palenia się obu diod jest uzyskanie koloru pomarańczowego.
    Na początek zmień baterie w pilocie.

  • #125 07 Lis 2010 15:34
    tomekh2
    Poziom 9  

    zmieniałem nie pomaga prawdopodobnie padł pilot lub odbiornik kiedyś po naciśnięciu on odpalał piec i mrugała dioda. teraz po naciśnięciu on dioda świeci [ żółto zielono ] przez około 3 sekundy a piec odpali raz na powiedzmy 50 prób kupiłem nowe baterie to samo wymieniłem ponownie dalej to samo ponowne wpisywanie pilota tez nie pomaga. Kombinuje wiec doinstalowanie zegara bo często mam że tak powiem biuro w aucie więc takie odpalanie by mi wystarczyło

  • #130 11 Lis 2010 16:57
    skylark
    Poziom 25  

    czerwony plus
    brązowy masa
    zielony pompa paliwa
    niebiesko-biały CAN BUS HIGH
    niebieski CAN BUS LOW

  • #131 11 Lis 2010 18:48
    andrzej104
    Poziom 11  

    Wielkie dzięki za szybką odpowiedz, domyślałem się że jest sterowane canem , czy da się to odpalić poza samochodem, tym bardziej ze na tabliczce znamionowej nie ma informacji do jakiej marki jest dedykowane? Czy telestartem ebera da się to odpalić? Czy lepiej poszukać sterownika analogowego? Może ktoś ma sterownik w rozsądnej cenie? Dzięki za podpowiedzi,pozdrawiam.

  • #132 11 Lis 2010 20:52
    wurba
    Poziom 11  

    No i wszystko jasne. A byłoby jaśniej gdybyś napisał że to nie D5WZ ale co innego. Z CAN-em są D5Z-F.

  • #133 11 Lis 2010 20:57
    skylark
    Poziom 25  

    Błąd. D5WZ również występowały sterowane CAN-em

  • #134 13 Lis 2010 10:14
    PIOTREKZP
    Poziom 10  

    Witam mam problem z eberspacherem d1lc w scanii pokazało bład e 44 czyli przegrzanie wymieniłem czujnik przegrzania sprawdzilem przewody elektryczne pompki paliwa i drożność przewodów wylotowych powietrza wszystko ok a ogrzewanie nie chce sie nawet odezwać i cały czas wyskakuje ten kod

  • #135 14 Lis 2010 15:13
    epablo
    Poziom 10  

    Ja bym postawił na uszkodzoną kasetę sterującą

  • #136 14 Lis 2010 17:31
    miler80
    Poziom 34  

    epablo napisał:
    Ja bym postawił na uszkodzoną kasetę sterującą

    Jasne, od razu wywal kasetę, a najlepiej całe ogrzewanie!
    E44 to usterka w obwodzie pompki paliwa, sprawdź pompkę jeśli o.k. to okablowanie do niej.

  • #137 17 Lis 2010 19:07
    PIOTREKZP
    Poziom 10  

    sprawdziłem pompke działa bez zarzutu okablowanie też ok w piątek zamienie z innej scani pompke wedy bede miał pewność

  • #138 18 Lis 2010 20:25
    PIOTREKZP
    Poziom 10  

    dalej kod e44 pompka nowa i zero efektu sprawdziłem napięcie i wychodzi z kasety aż 1,44V jaka może byc tego przyczyna bo juź całkowicie zgłupiałem i wszyscy moi znajomi elektrycy też

  • #139 18 Lis 2010 21:12
    miler80
    Poziom 34  

    W D1LC starszych występował ogranicznik temperatury na piecu (pierwszy od strony kasety, zielone kabelki w koszulce; drugi to czujnik płomienia) który to był wpięty w szereg z pompką paliwa, w razie przegrzania odcinał dopływ prądu do pompki. Zmostkuj go i wystartuj ogrzewanie, okaże się czy to wina jego.

  • #140 18 Lis 2010 21:29
    skylark
    Poziom 25  

    W tym przypadku nic to nie da. Zastosowany jest w nim czujnik PT1000 a nie NO/NC.
    Sprawdziłeś okablowanie pod jakimś obciążeniem?

  • #141 18 Lis 2010 21:47
    miler80
    Poziom 34  

    skylark napisał:
    W tym przypadku nic to nie da. Zastosowany jest w nim czujnik PT1000 a nie NO/NC.
    Sprawdziłeś okablowanie pod jakimś obciążeniem?

    Nie bym był taki pewien:D:D

  • #142 22 Lis 2010 10:56
    PIOTREKZP
    Poziom 10  

    czujnik przegrzania wymieniłem na nowy auto pojechało do serwisu eberspachera ale i tam nic nie zrobili dzwoniłem do scani tam znajomy mi powiedział ze sterownik mógł sie zablokować niby nie ma pamięci ale potrafi tak sie zrobic

  • #143 22 Lis 2010 21:41
    miler80
    Poziom 34  

    Włożyłeś indentyczny jak stary czujnik? Chodzi o kolor koszulki przewodów występowały czujniki w białej i czarnej koszulce, zwróć na to uwagę.

  • #144 23 Lis 2010 21:15
    PIOTREKZP
    Poziom 10  

    włożyłem identyczny na koszulce maja numer i jest ten sam chyba nie pozostało nic innego jak serwis scanii

  • #145 23 Lis 2010 21:33
    miler80
    Poziom 34  

    Dobry serwis Eberspachera też sobie poradzi, sprubój jeszcze w takim razie podmienić kasetę sterującą, tylko na to wychodzi że w niej tkwi problem.

  • #146 25 Lis 2010 17:47
    PIOTREKZP
    Poziom 10  

    problem rozwiązany powodem była zablokowana kaseta sterująca w serwisie scanii mi odblokowali 3 razy pokazało kod 51 i zablokowało ja ponadto były jeszcze kody błedów 13 i 15 może ktoś posiada te kody bo w scanii nie chcieli powiedzieć co oznaczają te kody wiem tylko,że 51 oznacza błąd czujnika przegrzania

  • #147 25 Lis 2010 22:19
    apollo229
    Poziom 21  

    Wydaje mi się, że te nr kodów to wzięli z kasety sterującej a nie z zegara "włączającego".
    Kod 51 jeśli się nie mylę oznacza przerę na czujniku płomienia 13 to przekroczenie temperatury na czujniku plomienia a 15 to blokad sterownika z powodu wystąpienia kodu 13.
    Jeśli nie wymienili ci tego czujnika to samo skasowanie błędów w kasecie niewiele pomoże.

  • #148 26 Lis 2010 11:55
    PIOTREKZP
    Poziom 10  

    tak te nr wzieli z kasety a czujnik wymieniłem na nowy i teraz wszystko chodzi dobrze

  • #149 28 Lis 2010 10:22
    tomekh2
    Poziom 9  

    skylark napisał:
    Rozumiem, że w efekcie palenia się obu diod jest uzyskanie koloru pomarańczowego.
    Na początek zmień baterie w pilocie.


    I wszystko jasne rozkleiłem pilota a tam jeden wielki syf po czyszczeniu wszystko śmiga pozdrawiam kolegów:D

  • #150 28 Lis 2010 19:11
    GazMajster-G1
    Poziom 12  

    Witam
    Nabyłem drogą kupna zegar modułowy.
    22 1000 30 43 00

    Mam pytanie Czy ktoś przerabiał zegar z 24V na 12V

    Ponieważ ów zegar jest właśnie na 24v , a ja potrzebuje na 12v