Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ogrzewania Webasto i Eber kody usterek

GRISZA14 01 Lut 2009 17:14 322494 524
  • #61
    szymciol
    Poziom 2  
    DZIĘKUJE ZA PODPOWIEDZ TYLKO NA BENE TO MI ZA BARDZO NIE PASUJE WOLAŁBYM ROPNIAKA.ALE SKORO JEST TU KTOŚ KTO SIĘ NA TYM ZNA TO MOZE MI PODPOWIESZ GDZIE MAM TO WCISNĄĆ DO LAGUNY 2 DCI ZAKŁADAJĄC ZE BAGEZNIK JEST JUŻ ZAJĘTY.GDZIE JEST NAJLEPSZE MIEJSCE DLA TEGO URZADZENIA BEZ WIĘKSZEJ INGERENCJI W BUDOWE POJAZDU.W KOMPLECIE MOJIM POWINIEN TEZ ZNAJDOWAC SIĘ CHYBA STEROWNIK ,WŁĄCZNIK I PILOT A TAKOWEGO NIE POSIADAM?
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #62
    skylark
    Poziom 25  
    homer00 napisał:
    Panowie podobno sztft zarowy powinien miec cos kolo 1Kohm a jesli bedzie mniej to piec bedzie wywalal blad21? Od czego to zalezy?
    Bo mam taki sztyft i on praktycznie pokazuje na zwarcie na mierniku i piec wywala taki blad ale jak podepne na krotko sama swiece to ladnie sie zarzy, od czego to zalezy ten opor?


    Oporność sztyftu jest ok 1 Ohma a nie 1 kOhm!
  • #63
    homer00
    Poziom 14  
    Ok faktycznie mala pomylka.

    Poszukuje kasety do ebera B4W sc Wiadomosc Homer00(malpa)wp.pl
  • #64
    homer00
    Poziom 14  
    Panowie Narazie nie mam kasety do ebera wiec zakupilem Termo top z/c-d i teraz pytanie czy da rade to diagnozowac takim zegarem jak eber ma w zasadzie taki sam ma webasto tylko kazdy jest oznaczony logiem producenta.
    Jesli tak to bardzo bym prosil o jakies namiary na jakis schemat gdzie podpinac do diagnozy i oczywiscie kody bledów. Pozdrawiam
  • #65
    rysiu
    Poziom 12  
    Witam
    Ma moze ktoś kody błedów i instrukcje do webasta AT2000
    Pozdrawiam
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #66
    wsuder
    Poziom 14  
    witam

    ma ktoś może schematy lub serwisówki do c3400? to jest bojler gazowy i ogrzewanie wnętrza do kampera.
  • #67
    jenot80
    Poziom 10  
    Witam wszystkich :)

    Posiadam samochód marki Opel Vectra B 2.0 diesel . Zamontowane fabrycznie webasto D3WZ. Dziś byłem w serwisie by zbadać co się dzieje z dogrzewaczem. Poprzedniej zimy coś zaczęło szwankować . Tzn , chwilę pochodzilo i sie wylączało zanim temperatura płyny chłodzącego osiągnęła ok75*C. Serwis się podłączyl ale dopiero przez złącze OBD. Pokazał się błąd (i tu dupa !!! niespisałem błędu :( ) ale był to błąd czujnika temperatury płomienia. :O Na wykresie pokazywał temp ok. 95*C po czym 600*C . Wszystko to na włączonym silniku i wyłączonym webasto. Diadnoza padła więc na czujnik 160 zł + 150 zł za wymianę...

    I tu pytanie :

    1. Czy dam radę wymienic ten czujnik bez wyciagania dogrzewacza i czy jest możliwość zakupienia czujnika taniej .
    2. Czy lepiej zlecić to servisantowi .
    Miejsca nie jest zbyt dużo ale może jakoś dam radę. Pozdrawiam i liczę na zyczliwość :)
  • #68
    homer00
    Poziom 14  
    Witam. Ciezko bedzie bez wyjmowania calego pieca wymienic czujnik. Musisz niestety go wyjac. A co do czujnika to moge odsprzedac używkę .
  • #69
    tomi233
    Poziom 11  
    Kolego jenot80,napisz dokładnie jaki czujnik,bo w urządzeniu jest dwa czujniki temperatury i jeden czujnik płomienia, a z twojego opisu nic dokładnego nie wynika.Nie baw sie z tym w samochodzie bo możesz więcej zepsuć,a żeby wymienić którykolwiek czujnik to musisz rozebrać piecyk na stole.
  • #70
    jenot80
    Poziom 10  
    Witam , jak poczytałem opis D3WZ załączony na pierwszej stronie to już ogłupiałem ... Jak byłem na kompie w serwisie słyszalem że serwisant mowił że jest walnięty czyjnik temperatury. Słowo płomień też słyszałem. Myślę że tu chodzi o czujnik temperatuty płomienia...ale hmm. Na wykresie temperatura tego czujnika pokazywała 93 *C i wahała sie między tą wartością a 650*C. To było na wyłączonym webasto. Gościu też mowil że ta wartość 93*C może być zbliżona do temperatury cieczy chłodzącej w motorze.
    Temat chyba jednak zlecę fachowcom (oby nie z "Usterki " ) Gdybym mial tego checka co sie wyswietlał to bym wszystko wiedzial. Acha, błąd wyskakiwal po kasowaniu.
    Pozdraiwiam Jenot :)
  • #71
    radzik10
    Poziom 14  
    witam

    Może macie schemat podłączenia dogrzewacza D5WZ
    Będę wdzięczny.
  • #72
    grzes-h
    Poziom 10  
    Witam wszystkich przejrzałem kody jakie tu podaliście ale mi wyskakuje kod F 85 co on może oznaczać jeśli ktoś wie to proszę o pomoc
  • #73
    marko1984
    Poziom 10  
    Witam
    Posiadam T4 Multivan 2,5 151KM z 2001r. z mokrym webasto i mam z nim problem.
    Nie zawsze się zalącza. (na klimatroniku powinien sie wyświetlić "HE" i bryła samochodu). Raz to jest raz nie ma.
    Gdy sie załączy pobrzęczy coś 3-5min i słychać jakby się drugi raz załączał.

    Ale najlepsze teraz: jak się już załączy to mógłbym autem robiś sztuczną mgłą na planie filmowym- Strasznie kopci przy pierwszym starcie, później niema już dymu i pracuje normalnie.

    Wcześniej było wszystko ok.
    nie wyślwietla się żaden błąd.

    Prosze o pomoc!!
  • #74
    skylark
    Poziom 25  
    HE pojawia się w przypadku ogrzewania postojowego dopiero po wstępnym nagrzaniu płynu chłodzącego po paru minutach pracy. Jeśli urządzenie nie odpali to nie włączy dmuchawy.
    W przypadku rozbudowanego dogrzewacza nie ma tej zwłoki i HE pojawia się natychmiast po włączeniu ogrzewania.

    Kilkuminutowe, intensywne dymienie występuje po nieudanych próbach odpalenia urządzenia i świadczy najczęściej o problemach z palnikiem.
  • #75
    Stefanek1
    Poziom 26  
    radzik10 napisał:
    witam

    Może macie schemat podłączenia dogrzewacza D5WZ
    Będę wdzięczny.

    Schemat jest taki sam jak D3WZ, wpisz w szukajkę i juz masz.
    Pozdr.
  • #76
    marko1984
    Poziom 10  
    Cytat:
    HE pojawia się w przypadku ogrzewania postojowego dopiero po wstępnym nagrzaniu płynu chłodzącego po paru minutach pracy. Jeśli urządzenie nie odpali to nie włączy dmuchawy.
    W przypadku rozbudowanego dogrzewacza nie ma tej zwłoki i HE pojawia się natychmiast po włączeniu ogrzewania.

    Kilkuminutowe, intensywne dymienie występuje po nieudanych próbach odpalenia urządzenia i świadczy najczęściej o problemach z palnikiem.


    O tym HE to nie wiedziałem!!! Niewiem jaki dokładnie mam model Webasto (co napewno by pomogło) ale sterownik jest bez pokrętła co znaczy że jest to webasto Mokre.

    Wcześniej jak było cieplej webasto odpalało się bez problemu nie kopcąc i zawsze zaraz po jego odpaleniu pojawiało się HE. Chyba trzeba się udać gdzieś do mechanika.

    Ma ktoś może jakiś namiar na osobę znającą się na webasto w okolicy Płocka????

    Teraz dopiero zobaczyłem że Ty SKYLARK się tym zajmujesz. ja od grudnia co weekend będe w wawie to może do Ciebie bym się udał żebyś mi coś z tym poradził. Tylko mniej więcej jakiego rzędu są to koszty naprawy? Mógłbyś coś bliżej oszacować??
  • #78
    j__a__r__o
    Poziom 10  
    kangurek123 napisał:
    nie wiedziałem ,że temat zrobi się taki interesujący.
    Zamieszczam plik dla wszystkich chętnych


    Dzięki za instrukcje . Jest bardzo pomocna.
  • #79
    kemyz
    Poziom 10  
    Witam,
    Posiadam zamontowane w aucie Webasto( Thermo Top Z/C analog.). Niby wszystko działa ale.......
    Po uruchomieniu, piecyk rozpala się - działa pompa cieczy, nagrzewa sie mały obieg, wentylator nadmuchu działa--- lecz po ok. 5-6 minutach wyłącza się i koniec.
    Ciecz jest tylko troche nagrzana, powietrza leci lekko ciepławe.
    Wg. specyfikacji - przejście w tryb oszczedny powinno nastapić przy temp cieczy ok. 70 st. A tu następuje całkowie wyłaczenie!!!!
    Wyglada to na przegrzanie.
    Wieloktotnie je resetowałem, sprawdzałem pompę cieczy, sprawdzałem drożnoć nagrzewnicy- wszystko OK. Oczywiście, cały układ chłodzenia sprawdzony. Płyn wymieniony, odpowietrzone. I tak samo!!!!
    jak silnik pochodzi trochę i sie podgrzeje troche to webasto działa normalnie. Po wyłaczeniu silnika grzeje, wchodzi w tryb oszczedny , wyłaczy się.
    Doprawdy już nie mam pomysłów.
    P O M O C Y !!!!
  • #80
    Stefanek1
    Poziom 26  
    Ewidentnie masz coś z objegiem cieczy, z elektr. pomką, bo jak piszesz przy chodzącym silniku jest ok, bo tam wspomaga objeg ciechy pompa silnika, a jak wyłaczysz motor, to piecyk troche pochodzi i sie wyłącza.
    Sprawdż ręką rury wodne przy piecu, czy sie za mocno nie nagrzewała to co idzie do silnika, bo pomomo ze układ chłodzenia czy grzania w aucie nie ma 85 st, to w piecu juz taką temperaturę łapie i wchodzi w tryb wolnego grzania, a pózniej wyłaczenia.
    Pozdr.
  • #81
    kemyz
    Poziom 10  
    No też to wydedukowałem jak Sherlock Holmes, że coś z obiegiem- tylko co????

    Jak silnik chodzi -to ogrzewanie działa jak wściekłe!!! Z nawiewów leci gorące powietrze. Nagrzewnica odsyfiona kretem!!!!Po właczeniu Webasta wszystko się ładnie nagrzewa ale nie do końca, po ok. 5-6 min webasto się wyłacza.
    Ewidentne przegrzanie. :(
  • #82
    pa_wlo31
    Poziom 9  
    Potrzebuje kody do webasto D1LC scania
  • #85
    ZKepowicz
    Poziom 18  
    Alexs 1967 . Czy ktokolwiek mogl miec watpliwosci widzac symbol D 1 L C

    Dodano po 2 [minuty]:

    WEBasto to potocznie przyjeta w P o l s c e nazwa ,pod ktora sa zaliczane i Eberspachery i Webasta

    Dodano po 1 [minuty]:

    Oraz Sirokko i Naftowe Topeni

    Dodano po 4 [minuty]:

    Oraz Sirokko i Naftowe Topeni

    Dodano po 10 [sekundy]:

    Oraz Sirokko i Naftowe Topeni

    Dodano po 28 [sekundy]:

    WEBasto to potocznie przyjeta w P o l s c e nazwa ,pod ktora sa zaliczane i Eberspachery i Webasta

    Dodano po 28 [sekundy]:

    Alexs 1967 . Czy ktokolwiek mogl miec watpliwosci widzac symbol D 1 L C
  • #86
    candrzej5
    Poziom 2  
    Witam. Potrzebuje kody usterek do ogrzewania Webasto. Mógłby ktos takie udostęnić? Co one oznaczają?? Proszę o szybko odpowiedź
  • #87
    skylark
    Poziom 25  
    To wszysto jest na elektrodzie.
    Wypada włożyć trochę wysiłku i skorzystać z wyszukiwarki. Zrobiłem to za Ciebie i proszę:

    F 00 Błąd sterownika / niewłaściwy zestaw parametrów /
    błędna szyna danych klienta
    F 01 Brak rozruchu (po 2 próbach rozruchu) / płomień nie powstaje
    F 02 Zanik płomienia (powtórzony >3)
    F 03 Za niskie lub za wysokie napięcie
    F 04 Przedwczesne rozpoznanie płomienia
    F 05 Przerwa lub zwarcie w czujniku płomienia (agregat benzynowy)
    F 06 Przerwa lub zwarcie w czujniku temperatury
    F 07 Przerwa lub zwarcie w pompie dozującej
    F 08 Przerwa lub zwarcie w silniku dmuchawy albo silnik dmuchawy
    jest przeciążony lub zablokowany
    F 09 Przerwa lub zwarcie w kołku żarowym
    F 10 Przegrzanie
    F 11 Przerwa lub zwarcie w czujniku przegrzania
    F 12 Blokada agregatu grzewczego
    F 14 Niewłaściwe położenie czujnika przegrzania
    F 15 Przerwa w obwodzie nastawnika wartości zadanej
  • #88
    candrzej5
    Poziom 2  
    A czy wiadoma jest możliwa przyczyna występowania błędu F03?? Dziękuję za kody:)
  • #89
    kemyz
    Poziom 10  
    odpowiedź jest w kodzie za wysokie lub za niskie napięcie

    albo akumulator padnięty albo coś z ładowaniem
  • #90
    Maniek-Polska
    Poziom 1  
    serdecznie witam mam taki problem mam ogrzewanie eber wodne, i najpierw pokazal blad 52 a potem 50 awiec sterownik sie zablokowal!!
    mam prozbe jak mam go teraz rozblokowac? kostka do sterownika jest 12 pinowa...
    jesli macie jakies opisy takiego ogrzewania z opisem co gdzie i jak ma byc podloczone to chetnie poczytam.
    z gory serdecznie dziekuje wszystkim
    moj meil to : ma.1malpawp.pl