Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ogrzewania Webasto i Eber kody usterek

GRISZA14 13 Sty 2010 14:58 280593 449
  • #91 13 Sty 2010 14:58
    Lupi7
    Poziom 1  

    Maniek-Polska napisał:
    serdecznie witam mam taki problem mam ogrzewanie eber wodne, i najpierw pokazal blad 52 a potem 50 awiec sterownik sie zablokowal!!
    mam prozbe jak mam go teraz rozblokowac? kostka do sterownika jest 12 pinowa...
    jesli macie jakies opisy takiego ogrzewania z opisem co gdzie i jak ma byc podloczone to chetnie poczytam.
    z gory serdecznie dziekuje wszystkim
    moj meil to : ma.1malpawp.pl


    kolego podaj co to za typ ebera jaki masz zegar sterujący itp. to się coś wymyśli,mam trochę opisów jakby co:)

  • Megger
  • #92 15 Sty 2010 03:18
    nemezis_33
    Poziom 2  

    Witam serdecznie.
    Mam Seat Alhambra 2001 rok i martwy piecyk dogrzewania.
    Przeczytalem juz chyba wszystko co dotyczy tego problemu,ale chcialbym zaczac szukanie przyczyny od bezpiecznikow .Mam zatem prosbe o informacje na temat tego,ktore bezpieczniki sa powiazane lub bezposrednio odpowiedzialne za prace dogrzewacza?Samochod mam kilka dni i nie wiem jak dostac sie do kostki przy piecyku (od spodu ,czy z gory od progu samochodu?)Dzieki wielkie za podpowiedz :)

  • #93 15 Sty 2010 23:06
    Stefanek1
    Poziom 26  

    nemezis_33 napisał:
    Witam serdecznie.
    Mam Seat Alhambra 2001 rok i martwy piecyk dogrzewania.
    Przeczytalem juz chyba wszystko co dotyczy tego problemu,ale chcialbym zaczac szukanie przyczyny od bezpiecznikow .Mam zatem prosbe o informacje na temat tego,ktore bezpieczniki sa powiazane lub bezposrednio odpowiedzialne za prace dogrzewacza?Samochod mam kilka dni i nie wiem jak dostac sie do kostki przy piecyku (od spodu ,czy z gory od progu samochodu?)Dzieki wielkie za podpowiedz :)

    Przeczytaj ten temat;
    Link
    lub idź na forum Forda Galaxy na podobny temat;
    Link

    Bezpieczniki od piecyka to nr 12, a wtyczkę trzeba wyjmować niestety od spodu.
    Zrób diagnozę VAGiem i wszystko będzie wiadomo co z nim jest.
    Pozdr.

  • #94 08 Lut 2010 16:06
    10marek
    Poziom 9  

    witam dzięki za kody pozdrawiam

    HYDRONIC 24 25 1817 01 00 00 - 24V
    HYDRONIC 30 25 1818 01 00 00 - 24V / 25 2025 01 00 00 - 24V
    HYDRONIC 35 25 1819 01 00 00 - 24V

  • #95 10 Lut 2010 22:03
    endriu210
    Poziom 9  

    Witam podepnę się do tematu,poszukuję interface-u do eber-a wszelkie info na gg 5232433

  • Megger
  • #96 11 Lut 2010 12:42
    10marek
    Poziom 9  

    witaj . mam pytanie czy morze masz Wyszukiwanie usterek
    Instrukcja naprawy hydronik II D5ZF to jest po 2005 r

  • #98 21 Lut 2010 16:47
    marko1984
    Poziom 9  

    Witam.

    Wcześniej już pisałem na temat mojego wadliwego EBERSPACHERA.
    Ostatnio zajrzałem do niego i sprawdziłem świece, która okazała się byś w pełni sprawna. (sprawdzanie na aku trzpień do + gwint do -).
    Dalej występują te same objawy nie za każdym razem się załącza manualnie (na klimatroniku nie pojawia się HE i bryła auta) jeśli się włączy to pojawia się OGROMNY dym (sekwencja 2 startów i przejście prawdopodobnie w tryb awaryjny).
    Tak samo dzieję się podczas startu automatycznego po odpaleniu auta z temperatura na zewnątrz niższą niż +5stopni C .
    Nie wiem jak to naprawić, a przede wszystkim gdzie szukać usterki.
    Webasto jest zamontowane w T4 Multiwan 2001r 151KM

    Naklejka znamionowa Z mojego webasta:
    Ogrzewania Webasto i Eber kody usterek

    Proszę o pomoc.

    Nadmienię że wcześniej było wszystko ok. Teraz niekiedy też zadziała ( raz na 100razy).
    Przy każdym starcie słychać pompę paliwa i włącza się nadmuch.
    Dwu krotna próba Automatycznego włączenia kończy się dymem za każdym razem i wyłączeniem webasta.

  • #99 21 Lut 2010 18:23
    klimek-xantia
    Poziom 12  

    A sprawdzałeś sitko, D4WS je posiada. Dwa posty wyżej masz linka do eberków jest tam rozrysowany. Ja czepiłbym się sitka na początek, bo dymi czyli nie może odpalić.

  • #100 21 Lut 2010 18:31
    marko1984
    Poziom 9  

    To będe musiał je sprawdzić.
    Czyli Sitko.

    Może ktoś ma jakiś jeszcze pomysł co może być przyczyną bo jeśli bym rozbierał webasto to chciałbym zrobić wszystko za jednym razem.

    Wracajac do sitka to rozumiem że trzeba je wyczyścić? - czy wymienić?

    Sprawdziłem na rysunku i w modelach D4W SC nie ma na rysunku sitka.
    Chyba że jest różnica w modelu i moje D4W S posiada Sitko.

  • #101 22 Lut 2010 09:35
    jaroslaw nowak
    Poziom 11  

    Ja zajmuję się naprawą ogrzewań i powiem tyle, że jak sprawdzisz sitko i będzie dobre, to stawiałbym na palnik(komora spalania).Czyli ten element gdzie jest wężyk paliwa.Ten palnik ma wewnątrz sitko dookoła komory i jak będzie zabrudzone to będzie kopcić.Miałem to kilka razy i nudziłem się, że będzie to coś innego, ale wymiana pomogła.Przy zamawianiu warto zwrócić uwagę na rodzaj, bo są dwa.Jeden z wężykiem drugi bez.Koszt bez wężyka to jakieś 380 złotych , a z wężykiem jakieś 470 złotych.

  • #102 22 Lut 2010 16:53
    piotrwalentyna
    Poziom 2  

    Dzieki za odpowiedz na razie jestem na etapie pompki zasilającej w ON dogrzewacz - puki co wymontowałem ją i nie działa [to znaczy jak podł.pod akus to zrobi TYLKO jedno "pyk" a moim zdaniem powinna wibrować bo inaczej nie poda paliwa]Moze sprowadze z holandii bo u mas kosmiczne ceny "adekwatne" do naszych zarobków.Interesuje mnie równiez jak dobrać się do sprężarki od klimy bo mam luz na kole pasowym i strasznie piszczy jak ktoś podpowie to dam radę z góry dziekuję -Piotr

  • #103 22 Lut 2010 21:09
    grzes-h
    Poziom 9  

    piotrwalentyna napisał:
    Dzieki za odpowiedz na razie jestem na etapie pompki zasilającej w ON dogrzewacz - puki co wymontowałem ją i nie działa [to znaczy jak podł.pod akus to zrobi TYLKO jedno "pyk" a moim zdaniem powinna wibrować bo inaczej nie poda paliwa






    zacznie ci "wibrować" jak jej zaczniesz impulsowo podawać plus. A skoro zrobiła "pyk" to znaczy ze jest raczej sprawna.

  • #104 22 Lut 2010 22:02
    marko1984
    Poziom 9  

    jaroslaw nowak napisał:
    Ja zajmuję się naprawą ogrzewań i powiem tyle, że jak sprawdzisz sitko i będzie dobre, to stawiałbym na palnik(komora spalania).Czyli ten element gdzie jest wężyk paliwa.Ten palnik ma wewnątrz sitko dookoła komory i jak będzie zabrudzone to będzie kopcić.Miałem to kilka razy i nudziłem się, że będzie to coś innego, ale wymiana pomogła.Przy zamawianiu warto zwrócić uwagę na rodzaj, bo są dwa.Jeden z wężykiem drugi bez.Koszt bez wężyka to jakieś 380 złotych , a z wężykiem jakieś 470 złotych.



    W takim razie przy wolnej chwili rozbiorę webasto i sprawdzę te sitko w komorze spalania. co prawda nie mam zamiaru wydawać ok 400zł tylko wyczyszczę je specjalnym kwasem do smarów i aluminium. Środek ten to tzw. Stężona piana aktywna idealna do czyszczenia układów dolotowych i wydechowych łacznie z intercoolerami w dieselach.

    Podczas naprawy zrobię foto galerię tego zabiegu i zamieszczę na forum dla innych użytkowników.

  • Megger
  • #105 22 Lut 2010 22:10
    piotrwalentyna
    Poziom 2  

    Dzieki za zainteresowanie tą pompką paliwową - tak zgadza się ona wibruje jezeli zachowam minimalna odległosć kabelka z "plusem" lub z "minusem" w granicach gdzieś 0,3mm to wówczas skacze [przeskakuje iskra] iskra i pompka normalnie pracuje [sprawdzalem i z butelki do butelki podaje paliwo- to z tego wynika ze,w obwodzie jej zasilania jest jakies ustrojstwo które wytwarza prad impulsowy [moze w panelu sterowania ].A najważniejsze że jest sprawna.Tylko dlaczego nie podaje paliwa do dogrzewacza [sprawdzałem testerm te kabelki prowadzące do pompki i było napięcie po uruchomieniu silnika 14V - może jest napięcie a nie ma tych impulsów - moze ktoś wie i z góry dziekuje za podpowiedz -auto mam od miesiaca i rozgryzam go metr po metrze-SEAT alhambra 1,9tdi 2001

  • #106 24 Lut 2010 20:26
    klimek-xantia
    Poziom 12  

    Czy ktoś z kolegów przerobił sam w sharanie, galaxy lub alhambrze dogrzewacz do funkcji postojowego i wysterował dmuchawę w climatroniku ? Podobno można to wysterować za pomocą przekaźnika IPCU ale to mi nic nie mówi. Co o tym myślicie?
    Ja znalazłem coś takiego.

  • #107 24 Lut 2010 20:39
    klimek-xantia
    Poziom 12  

    Czy może zostawić climatronik w spokoju. Wysterować samą dmuchawę omijając climatronik zwykłymi przekaźnikami i sterować potencjometrem obroty?

  • #108 27 Lut 2010 19:06
    10marek
    Poziom 9  

    sprawdzałem tam jest tylko do hydronik a do hydronik II brak dzieki

  • #109 11 Mar 2010 13:44
    marre777
    Poziom 8  

    Czytalem troszke na watoku na ten temat ale nic dla siebie a moze ktos sie orientuje.
    Mam MB Vito 112CDI i zamontowane ogrzewanie postojowe (chyba eber) ktore niestety nie dziala, czasami display miga. Na odczycie kodow bledow mam B0005 i B0007 no i nie wiem o co chodzi. Dodam tez ze nie dziala mi wentylator (nawiew w kabibnie) a chyba to jest wszystko razem jakos pozwiazane. Zastanawiam sie czy nie sa one razem podlaczone pod ten sam przekaznik. Tylko ktory?
    Podejrzewam ze jest gdzies zwarcie.

  • #110 11 Mar 2010 20:19
    wurba
    Poziom 11  

    W MB Vito miałem kilka usterek i wszystkie były związane z połamanymi kablami, fatalna jakość instalacji. Ale by ci pomóc napisz dokładnie jakie ogrzewanie masz, nie tylko producenta ale i model.W profilu uzupełnij skąd jesteś, to może w pobliżu będzie ktoś kto ci pomoże.

  • #111 11 Mar 2010 22:19
    marre777
    Poziom 8  

    Ok, jutro postaram sie zajrzec pod spod, mam nadzieje ze gdzies latwo widoczny bedzie ten model ebera, bo na pewno to eber.

  • #112 02 Kwi 2010 22:51
    marre777
    Poziom 8  

    jeden problem rozwiazany :) pomiedzy dwiema kostkami pod samochodem upalil sie + teraz mam drugi, po wlaczeniu uruchamia sie dmuchawa w samochodzie ale nic wiecej sie nie dzieje, cisza nie ma cykania nieczego :(

    jak na wyswietlaczu z czterema przyciskami odczytac kody bledow tzn. mam przyciski P strzalka gora dol i zalaczanie webasto?

  • #113 03 Kwi 2010 11:01
    wurba
    Poziom 11  

    Dalej nie podałeś co za piecyk masz. W zasadzie dwu i czteroprzyciskowe zegary ebera nie mają możliwości odczytu kodów, jedynie zegary modułowe i testery zegarowe. Pisałeś jednak, że jakieś kody ci się wyświetlały. Jednak nie znam wszystkich urządzeń, więc łatwiej będzie jak podasz konkretnie symbole urządzeń jakie posiadasz, zarówno pieca jak i zegara. Zarówno na tym forum jak i na podobnych znajdziesz info na których pinach pieca powinno być napięcie na stałe, kiedy po zapłonie, który podaje na pompkę impulsy, etc. Jak okablowanie będzie sprawne bedzie można robić diagnostykę.

  • #114 21 Kwi 2010 22:16
    szuter79
    Poziom 9  

    witam, to moje poczatki na forum
    w samochodzie vw caravelle 2002 r mam piecyk, Hydronic D3W Z, a w kabinie urzadzenie sterujace 4 przyciski, powinny byc dodane zdjecia.
    Ogrzewania Webasto i Eber kody usterek Ogrzewania Webasto i Eber kody usterek
    uruchamiam przyciskiem na panelu i zalcza sie dmuchawa, a z piecem nie dzieje sie nic, przejzalem istalacje, wyglada na to ze piec jest wpiety rownolegle w fabryczna instalacje samochodu za pomoca fabrycznych kostek, czerwny przewod "plus jak sie domyslam" miedzy dwoma kostkami pieca byl przerwany, naprawilem i dalej nic, rozebralem piec, sprawdzilem dzialanie czegos co przypomina mi swiece zarowa i grzeje, silniczek od wentylator tez dziala po podaniu napiecia na krukto, komora spalanie niezbyt zabrudzona a napewno nie tak jak widzialem u innych na zdjeciach, podlaczylem rozebrany piec zeby zobaczyc co sie dzieje, kompletna cisza. w tym momencie zaczynam szukac pomocy w necie i trafiam na wasze forum. bede opisywal dalsze dzialania po kolej jak cos doczytam to sprawdze, i oczywiscie opisze, jasli ktos ma jakies sugestie bardzo prosze zeby sie ze mna podzielil nimi.
    jutro postaram sie dodac zdjecia rozebranego pieca jesli by sie to mialo komus sprzydac.

  • #115 22 Kwi 2010 21:12
    wurba
    Poziom 11  

    Niestety tym zegarem nie sprawdzisz błędów, a że masz D3 nie podłączysz VAG-a. To są smutne wiadomości.
    Instrukcje i schematy do niego znajdziesz na tej stronie http://instrukcja.pl/i/hydronic_bd345wsc_ss_dogrzewacze
    Na stronie 13-tej masz schemat dogrzewacza, na 15-tej elementy mogące współpracować z poszczególnymi modelami dogrzewaczy. Jeśli jednak masz D3WZ i ten zegar i jeśli po załączeniu zegara uruchamia ci się dmuchawa to masz wersję : dogrzewacz rozbudowany do ogrzewania postojowego. Tu jest kilka opcji. Jeśli robiła to firma autoryzowana przez eberspaecher, lub znającego się na rzeczy instalatora rozbudowującego dogrzewacze za większe pieniądze to będziesz miał "moduł rozbudowujący" np taki jak w tym temacie http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=53667 , więc należy jeszcze go znaleźć.W tej opcji obok dogrzewacza masz podwójny komplet gniazd i wtyków, a to dlatego, że w instalację dogrzewacza jest niejako "szeregowo" wpięty ten moduł.
    Inna opcja to samodzielna rozbudowa na kilku przekaźnikach. A tu może być radosna twórczość. Wiązka idąca do dogrzewacza może być w kilku miejscach rozcięta by wpiąć to i owo.

  • #116 22 Kwi 2010 23:42
    szuter79
    Poziom 9  

    musze sprostowac, piec d3wz zdaje sie byc fabrycznie zamontowany, sadzac po znaczku vw audi na czyms w rodzaju tabliczki znamionowej, natomiast urzadzenie sterujace
    Ogrzewania Webasto i Eber kody usterek
    z ktorego przez nadgorliwosc zmylem sobie numer bo mi sie niepodobalo ze bylo zakurzone, jest fatycznie wpiete "szeregowo" w instalacje. z instrukcji wynika ze piec sie nie zalaczyc jesli przewody do pompy paliwa sa uszkodzonei to bede sprawdzal jutro. wiem juz ze zasilanie o pieca dochodzi.

    wielkie dzieki za linki.

  • #117 23 Kwi 2010 07:32
    wurba
    Poziom 11  

    Oprócz zasilania na zaciskach 1 i 2, powinno się pojawiać +12V na zaciskach 6 i 7. Moduł rozbudowujący jaki posiadasz symuluje te sygnały w zależności od tego jak dogrzewacz ma pracować. Jeśli włączasz zapłon i uruchamiasz silnik to napięcia na 6 i 7 masz z czujnika temperatury na podszybiu i z alternatora. Przy załączeniu zegarem (bez zapłonu), elektronika modułu podaje te napięcia i dodatkowo wysterowuje klimatronic i dmuchawę. Moduł spełnia jeszcze inną ważną rolę. Zapewnia zabezpieczenie przed uruchomieniem dogrzewacza w dwóch trybach, to jest z zapłonu i z zegara. Teoretycznie nic nie powinno się stać, jednak nie wiem jak zachowałby się sterownik silnika gdyby przed uruchomieniem silnika dostał sygnał, że alternator ?pracuje?. Jeśli chodzi o pompę paliwa to jest ona podłączona bez zmian, ze sterownika samego dogrzewacza.

  • #118 27 Kwi 2010 20:59
    gremlin.tz
    Poziom 9  

    witajcie
    ja mam T4 z '97r

    mam takie coś zamontowane
    HYDRONIC
    D3W Z
    pierwszy nr. 25 1864
    drugi nr. 12783AG
    23W-12V

    nie daje to oznak życia da się to jakoś zdiagnozować ewentualnie rozbudować??

  • #119 28 Kwi 2010 20:23
    wurba
    Poziom 11  

    Czasami dziwię się niektórym którzy oburzają się na tych którym ciężko coś poczytać, no i sam jestem teraz w kropce. gremlin.tz na tej stronie masz odpowiedzi na swoje pytania, a w tym temacie od początku jest jeszcze więcej informacji. Jak wydaje ci się to forum za długie polecam to http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=29566 .
    Więc dla zachęty:
    Obok dogrzewacza jest połączenie wtyk-gniazdo.
    Zasilanie masz na zaciskach 1 i 2.
    Po uruchomieniu silnika powinno pojawić się jeszcze napięcie na 6 i 7.
    Teraz jest ciepło, więc będziesz musiał znaleźć w swoim furaku czujnik temperatury odpowiedzialny za uruchamianie dogrzewacza w zimie i go zewrzeć.
    Na zaciskach 3 i 4 powinno pojawić się napięcie (impulsowo) zasilające pompkę paliwa, którą też wypadało by znaleźć, by stwierdzić jaki jest jej stan.
    Link do dokumentacji podałem wyżej.
    Teraz zrób coś od siebie i napisz na tym forum jak udało ci się uruchomić swój dogrzewacz. Inni to przeczytają i będą cię chwalić. Pa.

  • #120 01 Maj 2010 01:56
    gremlin.tz
    Poziom 9  

    wurba

    przeczytałem temacik od początku i każdy link tez, jak rozwiąże problemik na pewno opiszę.

    Pozdrawiam:)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME