Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fotel scania. Szukam wsadu do procesora 68hc11.

15 Kwi 2006 13:35 15645 44
  • Poziom 29  
    szukam wsadu do procesora 68hc11 do fotela kierowcy w scani
  • Metal Work Pneumatic
  • Poziom 15  
    Opisz trochę dokładniej sterownik. Jak wygłąda. Mam coś od mercedesa
    -fotel ISRI czerwona puszka.
  • Poziom 15  
    Mam taki sam problem,elektronika w sterowniku wygląda na ok.,bede miał sprawny taki sterownik i zamierzam go odczytac Xprogiem lub zwykłym na maxie232,ale czy ktos sie orientuje czy nie jest zabespieczony,odczytany wsad zamiszcze na furum.Ja mam procek ZC 432645CFN ISRI ver 2.1 4E28B SSAC9908
  • Metal Work Pneumatic
  • Poziom 27  
    dostałem takie ustrojstwo od fotela aby "zobaczeć" co z tym jest.. Nie mam z tym kontaktu na codzień no i coż popatrzyłem i tyle..Wszystko wygląda ładnie, tlko co tu z tym robić?

    Podobno była robiona podmianka i sprawny moduł działa tzn mozna ustawić fotel. Procesor mam jak kolega wyżej , jest to od merca czerwone pudełeczko ISRI, robione przez Delphi.

    Czy ktoś wie jak to zdiagnozować, uruchomić podłączyć jakoś na krótko itp. ?
  • Poziom 15  
    Pracuję nad tym i jak już wszystko rozgryżę to dam znać.Dysponuję fragmentem schematu podłączenia do instalacji w Mercedesie.
  • Poziom 27  
    tak sie zastanawiam czy ten procesor to nie jest z pamięcią programu typu ROM, skoro na obudowie jest rev wypisany. No a nawet gdyby go zczytał to bez schematu funkcjonalnego ciężko cokolwiek dojść, no bo kto wie co on robi. Rozumiem że moduł jest zasilany bezpośrednio z instalacji 24V przez stabilizator 5V, siemensa wysoko napięciowy. Jakis komparator smd, dziwny układ Elmos i te grubaśne diody. Diody grubaśne są 3 sztuki 1 katodą do plusa , anodą do masy a dwie następne szeregowo na wejściu stabilizatora 5V.
  • Poziom 28  
    NApewno ma ROM i EEprom a jest to HC11E9 (tak wynika z maski i podłączenia)
  • Poziom 27  
    sądzisz że by poszedł programikiem od motoroli, z interfejsem na max232 ? Te w radyjkach procki mają bootloader, a tu ? Zresztą co to da że się go zczyta , tak sie zastanawiam.
  • Poziom 28  
    tak powinien iść na maxie chociaż ETL pewnie by był pewniejszy,jeżeli będzie secbit to odczytasz same FF z eeproma.
  • Poziom 15  
    Ten procesorek bez problemu idzie czytać interfejsem na maxie i Xprogiem,mój nie był zabespieczony,miałem wylutowany z układu.Mam takie samo pudełeczko jak "dex".Ciagle czekam na sprawny,żeby odczytać i zobaczymy.
  • Poziom 27  
    po masce e28b znalazłem opis przy tym układzie hc11e9 (no sec) - i właśnie to no sec to nie czasem no security?

    Przydały by się jakiekolwiek info na temat tego urządzenia. Ja tego fotela nawet nie widziałem, wogóle co to tam steruje jakiś silnik, pompke pneumatyczną ? Jak to pobiera nastawy przez jakąś magistrale z konsoli auta , czy poprostu jakieś pstryczki są podłączone do procesora.

    Czy można pokazać kawałek tego schematu?

    :arrow: Florciu czy u ciebie poszedł procesor? Co tam sie może stać przecież ROM sie chyba nie wysypie :|. Eeprom ? Jak go czytałeś? Rwałeś go, czy nornalnie na płytce- a jeśli tak to jak uruchomiłeś ten stabilizator?

    Co sygnalizuje dioda led?
  • Poziom 15  
    Ja tez tego fotela nie widziałem,przywiezli mi samo pudełeczko i wytłumaczyli o co chodzi,posprawdzałem profilaktycznie elementy,niewiem do końca czy ten stabilizator jest sprawny ale zwarcia niema i przyjąłem,że najprawdopodobniej posypał sie eeprom w procku,ponieważ często jest,że w radiach samoch.padają pamieci przeważnie jak sie coś kombinuje w elektryce lub spawa,a to właśnie robili kolesie co mi to przywieżli.
    Procek wylutowałem Hotairem,najpierw włożyłem go w podstawke do Xproga i odczyt,póżniej podłączyłem do interfejsu na MAXie i odczyt.Sprawdziłem odczytane zawartości jednym i drugi progr. i są takie same czyli odczytuje dobrze i bez problemów.Jak wróce do domu to zamieszcze zczytany plik może coś razem wymyślimy. :D
  • Poziom 27  
    no ja go chce odczytać w układzie, robiłem kiedyś taki w radyjku i poszedł- dlatego uruchomie to w układzie.
    Chyba coś jest z tymi epromami, bo niby wszystko łądnie wygląda a jednak. Może po uruchomieniu procesor czyta z eeproma ostatnie nastawy z tamąd odczytuje jakieś "krzaczki" i zonk. Porównamy pliki być może uda mi się ząłatwić ten sprawny moduł do zczytania, jednak najpierw musze to uruchomić w układzie tak by mieć szybki sposób na zczytanie.

    -----
    mam dziada
  • Poziom 15  
    Jak obiecałem w załączniku pliki,ten "inri" odczytany na maxie dosowym programikiem,a ten "Fotel_scania_ISRI_HC11E9_uszk" zczytany Xprogiem.Dex może spróbuj wgrać i sprawdz,jak ruszy to bedzie znaczyło,że ja mam uszkodzone coś innego,a Ty bedziesz miał dobry wsad.Chociaż wątpie w to :cry: ,to by było zbyt piekne.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Witam!
    Nie zajmuję się aż tak zaawansowaną naprawą tych sterowników aczkolwiek miałem z nimi wiele do czynienia. Główny problem zawsze był nie w procesorze ale w układzie wykonawczym.Wysiadały tranzystory (układ dip14 lub coś podobnego) od częstego załączania solenoidów gdy nie ma powietrza w układzie. Dołączam cały plik który powinien pomóć w prawidłowej diagnozie.
    Układ Scanii i Mercedesa jest taki sam różni się tylko w softcie dotyczącym CAN. W Scanii CAN sterownika nie jest wykorzystywany. (Nie jest nigdzie podłączony do instalacji )
    W załączeniu opis fotela z diagnostyką, schematem połączeń oraz peryferia jakie sądo niego podłączone.
    Załączniki:
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    dex napisał:
    dzięki! do tego PL bomba.

    Ten układ to nie czasem ten ELMOS ?(powyżej zamiesciłem zdjęcie)
    http://www.elmos.de/imperia/md/content/produktkatalog/db_2005/e910_01_db.pdf
    http://www.elmos.de/imperia/md/content/produk.../spezifikationen/910_01_spec_03sp0111e_01.pdf

    Czy jest to gdzieś do kupienia? Wątpie..

    Tak myślę że można czymś zastąpić. Niekoniecznie takim samym.
    Spróbóję coś poszukać.
    Może inne wyjścia są sprawne, ale trzeba by było całość przeprogramować.
    łatwiej jest zrobić układ zastępczy całego sterownika.
  • Poziom 27  
    więc ja go sprawdze solo, natomiast co do zamiennika to jest cięzka sprawa bo kilka firm takie robi ale mają inaczej piny. Te BTS3 kto to robi i jak całe oznaczenie wygląda?
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Są one dużo większej mocy i pojedyncze ale do tego celu idealne. Mają zabezpieczenie przeciwzwarciowe przepięciowe diagnostyczne. Stosowałem w wielu zastosowaniach, procesor może sterować je bezpośrednio.


    http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/44827/SIEMENS/BTS307.html

    Ale bardziej odpowiednie byłyby podwójne:
    http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/153069/INFINEON/SP000221233.html
    http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/44850/SIEMENS/BTS611L1.html
    Oczywiście montaż "pająkiem" ;P
  • Poziom 27  
    tak ale to odpada..ten układ to 8 kluczy 'dolnych' sterownaych via SPI. Obawiam się że w grę wchodzi tylko elmos..inne firmy robią w podobnych obudowach ale mają totalnie pozamieniane wyprowadzenia- w ostateczności może jakiś pająk..Narazie go musze przetestować.
  • Poziom 15  
    Witam kolegów badajacych ten temat. Moje pierwsze pytanie jakim programem czytaliście ten procek.Próbuję przez Max232 programem
    motor11 i nie mogę złapać komunikacji. Może trzeba coś zmienić we wtyczce lub odlutować.
  • Poziom 27  
    sprawdziłem driver, jeden kanał mam zamknięty wygląda na to ze strzelił. Sterownik pracuje lampka z diodą potwierdza błąd właśnie w tej okolicy. Co do procesora narazie odpuszczam podejrzenia, gdyż driver nie zachowuje się tak jak powinien. Procesor można odczytać układzie, jednak trzeba nad tym pomyśleć:!: Program od robienia radii z motorolą windowsowy.

    Teraz kto znajdzie zamiennik z takim samymi wyprowadzeniami. Najbardziej pasuje L9825, ale wtrzeba mocno kombinowac z pająkiem, pasuje tylko zasilanie..
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Przepraszam że wcześniej nie sprawdziłem specyfikacji tego drivera, faktycznie ciężko będzie go zastąpić, o ile komunikacja jest tylko w jedną stronę to można spróbować stworzyć podobny układ z 2-3 elementów i wpiąć zamiast niego.
    Cały sterownik nowy kosztuje około 2500-3500,- także skóra jest warta wyprawki.

    :?:Układ ten steruje 2 solenoidami, ma podłączony jeden potencjometr jako czujnik położenia, czujnik siedzenia jako opcja tylko nie pamiętam w jakiej nie było czarna czy niebieska czy czerwona?(można zmostkować)2przyciski góra - dół i przycisk start-stop. Jedno stałe zasilanie i jedno "stand by" załączne stacyjką. po wyłączeniu stacyjki zapamiętuje ostatnie położenie. Użycie przycisku start-stop także zapisuje ostatnie położenie. Po włączeniu zasilania jest kilka sekund aby zadziałał solenoid i musi się zmienić położenie potencjometru w przeciwnym razie układ się zatrzymuje i nie reaguje na żadne polecenie i zwraca blad (w pdf WSM18... są usterki wszystkie opisane)

    Dodano po 37 [minuty]:

    L9825 jest prawie dobry i gdyby 91001 miał takie parametry może by nie wysiadł :D Jest parę różnic pierwsza to oczywiście wyprowadzenia drugie Elmos aktywuje wyjście stanem L a układ L 9825 stanem H(Vcc) potrzebna była by ingerencja w zasilanie solenoidu i zamiast go zasilać podłączyć masę.
  • Poziom 27  
    no faktycznie z tymi stanami, jednak nie mozna nic odwrocić. Prz odwortnym załączaniu wyjść w układzie Thomsona konieczny by był układ typu high side wtedy można by zamienić podłączenie obciążenia.

    Znalazłem jeszce L9822 jest aktywowany niskim tak jak elmos(60zł w jednym sklepie).

    Nie wiedziałem że to tyle kosztuje!, faktycznie mozna by opracować własny sterownik, tylko ponoć uzywany można dostać za ok 300zł- jesli to prawda.
    Możliwści są dwie jeszce jakiś zamiennik.., albo np. mały procesorek tiny 2313 i do niego mosfety na zewnątrz-mega pająk. Jest jeszcze trzecia.. przeróbka oprogramowania motoroli i zmiana adresu uszkodzonego wyjścia na nieuszkodzone. Albo prosciej taki tłumacz między motorolą a elmosem zamienijący adresy.

    Czy dobrze naliczyłem że są wykorzystywane 5 wyjść z ośmiu?
    Czy nie jest tak że te cewki załączane nie posiadają diody wpietej do tłumienia przpięć i przez to pada ten driver?
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Prowadzę próby z nowym L9822EPD jedyna różnica to brak samotestu który w zmontowanym układzie f-myElmos jest podłączony do masy a tego trzeba go obrócić o 180°.


    Ceny używanych sterowników to ok 700-900 chyba że z rozbiórki lub giełdy to taniej.
    Na ogół są 2 fotele elektryczne i z jednego można przenieść do drugiego a fotel pasażera na króko. Solenoid ma wspólne zasilanie, a wyjścia góra-dół masują. Jest to niewygodne ale właściciele aut użytkowych mają "gdzieś" kierowców i kombinują aby taniej :cry:
    Obecnie ISRI wycofała się z tego typu wprowadzając całkowicie pneumatyczno-mechaniczne niewiele tańsze i jeszcze bardziej usterkowe. :!: Z siedzeniami np. Recaro nie spotkałem się aby coś nie grało chyba że grzanie siedziska :D
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    dex napisał:

    Czy dobrze naliczyłem że są wykorzystywane 5 wyjść z ośmiu?
    Czy nie jest tak że te cewki załączane nie posiadają diody wpietej do tłumienia przpięć i przez to pada ten driver?

    Tak jest 5 wyjść z czego 4 do solenoidów ale sątylko cztery podłączone.
    Do tłumienia przepięć nic nie jest podłączone, jedynie cały układ jest zmostkowany zenerami aby niewprowadzał zakłóceń i myślę że to jedyna przyczyna padania drivera. W l9822 sąnod razu zabezpieczone wszystkie wyjścia, dziwna budowa układ do sterowania cewkami i nie zabezpieczony?
  • Poziom 27  
    Ile dałeś za ten układ?i gdzie?

    Bo ja właśnie kończe inna robote i miałem się brać za wstawianie takie translatora zmieniającego adres z uszkodzonych wyjść na te ktore pozostały dobre, ale jak by ci wyszło na pająku to w sumie szkoda sie paprać a tak tylko pająka zrobić zalać klejem i po ptokach. W miedzy czasie kontaktowałem się z elmosem, odpisała mi nawet kobita po polsku 8-O ale potem kontakt sie urwał..bez odzewu.

    Z tym zabezpieczaniem to jest tak ze tutaj klucz załącza obciążenie do masy, także w układzie za dużo sie nie zabepieczy gdyż układ jest na 5V a cewki zasilane są z 24. Jedynie co to by trzeba wyliczyć jaką energie oddaje cewka po rozłączeniu i sprawdzić w pdf ile wytrzymuje wyjście układu. Prosciej zapiąć diodke równolegle do cewki i po filozofii.
  • Poziom 16  
    Witam.Poradził sobie ktoś z tym sterownikiem?
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Czytałeś cały post ?
    Chyba nie.
    Sterownik prosty jak cep. schematy jak na dłoni, wsady masz, opis usterek też, gdzie problem?
  • Poziom 16  
    Tak.Czytałem cały temat kilkakrotnie.Chodzi mi o to że nie mogę w żadnym znanym mi sklepie kupić tego La9822.Może wiesz gdzie kupię taki układ.Pozdrawiam

    Znalazłem w TME lecz jest w obudowie multiwatt15.Czy koledze serwis_gh udało sie uruchomić ten sterownik na tym La9822?