Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki układ do zasilenia led prądem zmiennym

15 Kwi 2006 19:01 3273 15
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich uczestników. Jestem trochę zielony jeśli chodzi o sprawy elektroniczne, ale chciałbym dowiedzieć się jak można zasilić diody led prądem zmiennym.
    Chciałbym połączyć kilkadzisiąt diód led - 20 oraz 30 szt. (chyba w szeregu lub może ktoś podpowie inny rodzaj połączenia). Jakiego układu prostującego użyć? Diody mają napięcie 3,6 V - takie napięcie daje najlepsze światło. Chodzi mi też o to, aby zużywały jak najmniej energii. Nie wiem czy może to być pomocne, ale pojedyńcza dioda ma 20 mA.
    Pozdrawiam wszystkich
    Leszek
  • Poziom 42  
    Tuż ponad listą wątków masz takie małe okienko - 'szukaj'. Wpisz tam: LED 230V
    Ciesz się z gotowych rozwiązań.
  • Poziom 26  
    Zalezy jakim napięciem będziesz zasilał te diody?
    Piszesz 3,6V, jaki kolor diody masz na myśli? Każdy kolor diody ma inne napięcie!
  • Poziom 10  
    Mam na myśli białe diody. Będę posiadać takie będą mieć zasilanie 3,6 V oraz jasność 50 000 mcd przy tym napięciu. Będą to najjaśniejsze 5 mm round led jakie znam.
  • Poziom 10  
    -RoMan- napisał:
    Tuż ponad listą wątków masz takie małe okienko - 'szukaj'. Wpisz tam: LED 230V
    Ciesz się z gotowych rozwiązań.

Wpisywałem szukając gotowych rozwiązań, jednak zależałoby mi na podpowiedzi dotyczącej tych dwóch konkretnych przykładów. Znalazłem wile różnych układów, ale są na tyle ogólne, że nie jestem w stanie ich przypasować, ponieważ nie wiem jakie będą parametry zestawów diód po połączeniu.
  • Poziom 42  
    Skoro sam nie znasz podstawowych informacji, to jakiej pomocy oczekujesz od nas?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    Schemat wygląda rozsądnie ale mam kilka uwag: