Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

brak mocy opel tigra 1.4 16v(x14xe)95r

speccar 15 Apr 2006 23:19 11874 12
NDN
  • #1
    speccar
    Level 18  
    witam mam problem z tigra(x14xe)95r.problemy zaczynaja sie po rozgrzaniu sie silnika tzn traci moc,nie wkreca sie na nizszych obrotach,auto bylo juz w serwisie i nic:cry:,odczytalem 2 usterki zawor egr,zmienilem go jest ok,2 usterka to przekaznik pompy paliwa niskie napiecie,zmienilem go,sprawdzilem napiecia,cisnienie paliwa,wszysstko ok jednak usterka co jakis czas sie zapisuje ponownie.zmieniana byla sonda λ,auto jak nie jechalo narozgrzanym silniku tak i nie jedzie.za pomoc w rozwiazaniu usterki bede wdzieczny,pozdr.
  • NDN
  • #2
    kubus4995
    Level 20  
    cysiek11 wrote:
    witam mam problem z tigra(x14xe)95r.problemy zaczynaja sie po rozgrzaniu sie silnika tzn traci moc,nie wkreca sie na nizszych obrotach,auto bylo juz w serwisie i nic:cry:,odczytalem 2 usterki zawor egr,zmienilem go jest ok,2 usterka to przekaznik pompy paliwa niskie napiecie,zmienilem go,sprawdzilem napiecia,cisnienie paliwa,wszysstko ok jednak usterka co jakis czas sie zapisuje ponownie.zmieniana byla sonda λ,auto jak nie jechalo narozgrzanym silniku tak i nie jedzie.za pomoc w rozwiazaniu usterki bede wdzieczny,pozdr.

    A jakie jest ciśnienie na pompie błąd z przekażnikiem może wynikać z zacierającą pompą paliwa ,miałem coś podobnego w VW golfie III
  • #3
    andrend
    Level 26  
    Sprawdż jakie napięcie dochodzi do pompy paliwa. Powino wynosić ponad 12v.. Jeżeli jest inaczej to sprawdź przewody.
    Pozdrawiam.
  • NDN
  • #4
    speccar
    Level 18  
    przecietnie cisnienie na pompie utrzymuje sie na poziomie ok2.5- 3 bar,tzn sa male wahania ale problem nie lezy tu po stronie pompy,kolega wyzej opisal iz moze byc to czujnik temp,w tygodniu go zmienie ,albo zastosuje opornik 300Ω,bo taka jest opornosc czujnika przy 90st. i zobacze czy to cos zmieni...
    pozdro
  • #5
    cure
    Level 11  
    rozkręć katalizator i sprawdz jak się wkręca w obroty
  • #6
    matadorRS
    Level 17  
    Moze nie tyle go rozkrec ale wyjmij go i zastap rurka :) Ja podejrzewam jakis czujnik. Ale blad jesli nie wystepuje to po odczytaniu go nastepuje jego skasowanie wiec ja bym przyjzal sie dobrze tej ustece co komp pokazuje :)
  • #7
    speccar
    Level 18  
    kata juz usunalem,bez poprawy.....
    pozdro
  • #8
    kubus4995
    Level 20  
    A jak z tym EGR co wyszło z błedów?
  • #9
    speccar
    Level 18  
    po wymianie zaworu bledy zwiazane z nim nie pojawily sie ponownie, nie pamietam juz dokladnie nr usterki,jednak zanim go zmienilem wyczyscilem stary zawor z nagaru dokonalem pomiaru multimetrem wszystko niby ok,ale bledy na starym egr pojawily zaraz po uruchomieniu silnika.. wiec go zmienilem-przerabane!!!
  • #10
    mater_4
    Level 11  
    hmmmm może poprostu komputer dostaje jakiś błąd i ci przechodzi na stan awaryjny czyli pompa dostaje mnije pali poprostu wejś jeć gdzieś do servisu i skasuj cały komputer i wgraj na nowo cały program
  • #11
    speccar
    Level 18  
    auto bylo juz w serwisie,pozostawie to bez komentarza bo juz go opisalem...mysle ze taniej byloby kupic uzuwke sterownik i go dopasowac.ale nie wiem czy to cos pomoze bo na zimnym silniku jest ok!
  • #12
    CombaYnista
    Level 12  
    maialem podbny problem wystepowal on tylko latem tzn gdy temperatura powietrza jest wyzsza niz 10st C. zobacz czy przy boxie z filtrem powietrza masz rurke ktora zasysya powietrze dolotowe z zewnatrz. jesli jej niema silnik zasysa gorace powietrze ktore jest pod maska a skoro gorace to zawierajace znacznie mniej tlenu poniewaz jest rozrzedzone.

    pozdro
  • #13
    manticore
    Level 12  
    Tak tylko dla przypomnienia - Komputer zaczyna w pełni korzystać z czujników dopiero po pełnym nagrzaniu silnika, wcześniej pobiera dane z niektórych i dopasowuje odpowiednią zapisaną mapę. Jezeli silnik jest przegrzany - lub komputer tak to odczytuje to zmmniejsza dawkowanie paliwa tak żeby go nie załatwić. Ale to tylko teoria.
    Jaki kod usterki teraz się zapisuje ?