Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
CSICSI
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

auto na wode? - dla każdego

teflon 29 Gru 2009 21:49 170448 206
  • #121
    sivymirek
    Poziom 12  
    Liberty napisał:
    ...

    Widzę ze już się z Tobą zgadzam
    Z tym ze ten wodór wytwarzany kosztem energi elektrycznej której w aucie prawie wcale nie ma to głupi pomysł
    Ze juz dawno nie jeden w swoim garażu zbudował jak nie na prąd to na powietrze to na wode autko
    A spotkałeś się z silnikami zasilanymi (spomaganymi ) gazem GEET? Reaktorem pantona? To moze mieć jakiś sens Bo wykorzystuje energie cieplną która w normalnych silnikach normalnie uchodzi w powietrze Sprawność silnika to ( o zgrozo przez tyle lat!!! To wina tych "czarnych";)ktos nie chce wierzyć jego sprawa)około 30%
    Z reaktorem pantona pewnie nie wyciągnie się dodatkowych 50% domową robotą ale moze z 10 - 20%
    Miałeś z tym styczność? Sam zamierzam niedługo zamontować to "cudo" do autka i szukam kogoś z kim mógł bym troszke podyskutować


    PS Wiem po sobie ze obciążając instalacje elektryczną samochodu nie wiele da się zaoszczędzić Mam dodatkowo zamontowane podgrzewacze cieczy chłodzącej Samochód saab 9000 91r 2l bez turbo gaz blos 300tys km na liczniku W rzeczywistości kto to wie (spalanie 10-13l/100km)
    Przez pewnien czas jezdziłem na małych odległościach 2-5km wieć szybsze rozgrzanie silnika przyczyniło sie minimalnemu obniżeniu spalania ( tez zuzycia silnika) ale kosztem akumulatora i alternatora Teraz do podgrzewania wykorzystam ciepło z kolektora

    PS2 Świąt opiera się na ropie i nie łudźcie się że dożyjecie czasów kiedy bedzie mozna sobie w salonie kupić auto na wodę magnezy czy tam inne coś co by pozwoliło wam za darmo sie przemieszać:P Chyba ze wymyślą wszczepia czipa i od tego ile km przejechaliście za darmo naliczą podatek;)
    Wniosem z tego.. lepiej byc tym kto nalicza podatek niz tym kto go płaci;)
  • CSICSI
  • #122
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #123
    sivymirek
    Poziom 12  
    Dzięki za odpowiedz
    Jeśli ktos jest zainteresowany podaj inne linki
    auto na wode? - dla każdego
    http://www.geet.nl/freegeetplans-usa.htm
    http://www.hypnow.fr/economies+de+carburant+avec+retrokit+serie+e-73.html
    http://quanthomme.free.fr/qhsuite/Real2007SystPantone.htm
    http://quanthomme.free.fr/pantone/PageM_David.htm


    A youtube wpiszcie GEET SPAD PANTONE REACTPOR Jest wiele filmików gotowych instalacji
    Np:

    Link


    A tu paczka ze zdjęciami i artykułami na temat auta zasilanego parą wodną(40MB)
    http://hotfile.com/dl/22359096/61462a0/Auto_na_wode_sivymirek.rar.html
  • CSICSI
  • #124
    pan_kotek
    Poziom 20  
    To nie czary ani żadna free enegry,to reakcja pirolizy, po angielsku pyrolise.
    rozpad dużych(długich łańcuchów) cząstek na mniejsze(łatwiejsze do spalenia) w wyniku działania ciepła lub/i ciśnienia.
  • #125
    sivymirek
    Poziom 12  
    A wie ktoś czy w tym reaktorze pantona koniecznie musi byc pręt magnetyczny ( jak na rys wyżej)? I jak tak to skąd go wsiąść? Bo jakoś nie mogę znaleźć (pręt fi13)
    Bo tak w ogolę to "steel rod" co oznacza?
    Bardzo był bym wdzięczny za ospowiedź
  • #126
    pan_kotek
    Poziom 20  
    steel rod,stalowy drąg(pręt) :)
    Birgunowość tego pręta chyba sygnalizuje że dodatkowo mamy doczynienia z magnetyzerem,dlatego jest stalowy.
  • #127
    4dim
    Poziom 14  
    Co do analizy tego układu.... Czy nie wydaje Wam się, że benzyna odparuje najpierw... a potem dopiero woda...?

    A tu możecie zapoznać się z PRAWDĄ o HHO Link
  • #128
    sivymirek
    Poziom 12  
    Ale mieszanina wody z benzyna nie jest podgrzewana Więc nie paruje
    Jeśli paliwo ropa gaz jest podawana oddzielnie to wtedy tylko pojemnik w wodą jest podgrzewany
    auto na wode? - dla każdego

    Zresztą niech się zrobi cieplej zrobię taki układzik w aucie i juz nie teoretycznie a praktycznie powiem czy działa i jak

    Ty mówisz o HHO czy reaktorze pantona? Bo jedno 'zasilane" jest spalinami które i tak wylatują niewykorzystane (oprócz turbiny) a drugie HHO wykorzystuje energie elektryczna która jest wytwarzana kosztem spalania paliwa Czy sie opłaca obciążać bardzo alternator a w zamian uzyskać mniejsze spalanie nie wiem i nie bardzo wnikam
    Mam w aucie elektryczny podgrzewacz wody chyba 400W W prawdzie po 2 km juz mam prawidołową temp silnika ale alternator na prawde dostaje po dupie Alternator 90A
  • #129
    4dim
    Poziom 14  
    sivymirek
    Moment, ale któryś z nas popełnia błąd przy analizie działania tego układu. Do mieszaniny wody z benzyną wprowadzane są gorące spaliny. To właśnie one powodują parowanie płynu, który na dalszym etapie jest przegrzewany i doprowadzany do kolektora ssącego. Benzyna mam niższą temperaturę parowania, więc naturalne jest to, że odparuje szybciej niż woda...

    W moim układzie HHO wykorzystuję prąd do elektrolizy. Szczegóły: http://autob.co.uk/forum/viewtopic.php?f=44&t=225&p=277#p277
  • #130
    sivymirek
    Poziom 12  
    Nie no ok Masz rację Spaliny mogą spowodować parowanie tej mieszaniny benzyny z wodą I może rzeczywiście benzyna szybciej paruje Może dlatego jest jej tylko 25%
    A w instalacjach z dodatkiem gazu geet zużycie wody podobno wynosi 1l na 100km

    Jeśli chodzi o HHO wiem mniej więcej jak działa ale że nie znam się za bardzo na elektronice wiec bardziej podoba mi się reaktor pantona
    Ale powodzenia z tą elektroliza Nie neguje tego To na na pewno tez swoje plusy Jak sam nie zrobisz nigdy sie nie przekonasz czy się opłaca
  • #132
    misiaty1985
    Poziom 16  
    Panowie wytwarzanie wodoru w samochodzie nie ma większego sensu energetycznego.
    Może ktoś skonstruował ten układ z wykorzystaniem salin. To ma większa szanse działania.
  • #133
    BÓG
    Poziom 2  
    Zapraszam wszystkich zainteresowanych do zapoznania sie ze stroną internetową
    www.hybridboost.com

    To są profesjonalne zestawy generatorów wodorowych do montażu we wszystkich
    samochodach osobowych, ciężarowych (tiry itp.) profesjonalizm w 100 %
    Rozwiązanie wszystkich wątpliwości dotyczących waszych problemów Panowie !!!!

    ----ZAPRASZAM SERDECZNIE KIEROWCÓW I ŻYCZĘ UDANYCH ZAKUPÓW ----



    :!::!::!::!: :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D :!::!::!::!::!::!:
  • #134
    brofran
    Poziom 38  
    BÓG napisał:
    Zapraszam wszystkich .... profesjonalizm w 100 %


    No polecający z takim nickiem ( BOG ) !!!.... to nie ma się co zastanawiać tylko kupować. :D
  • #135
    4dim
    Poziom 14  
    OOOOOOOOOOOOOO Boże..... to jest, a właściwie powinno być forum techniczne a nie portal reklamowy.... "BÓG", "BOGUŚ28"... naciągacie ludzi, oszukujecie... tu http://autob.co.uk/forum/viewtopic.php?f=44&t=225 opisałem swoje badania, które nie są reklamową papką. Piszę wprost, jesteście oszustami i kłamcami, mogę podać Wam swoje dane i brońcie się w sądzie.... albo nie zaśmiecajcie takich miejsc jak elektroda...
  • #136
    sivymirek
    Poziom 12  
    Tak wygląda mój generator pantona Jak czas pozwoli na dniach przetestuje go
    Liczę na jakieś uwagi z Waszej strony
    auto na wode? - dla każdego
    auto na wode? - dla każdego auto na wode? - dla każdego auto na wode? - dla każdego auto na wode? - dla każdego auto na wode? - dla każdego auto na wode? - dla każdego auto na wode? - dla każdego auto na wode? - dla każdego auto na wode? - dla każdego

    Docelowo bedzie tak
    auto na wode? - dla każdego
    ale narazie wypróbuje ze słoikiem
    auto na wode? - dla każdego
  • #137
    4dim
    Poziom 14  
    sivymirek Brawo! Wreszcie ktoś, kto coś robi a nie jedynie przypuszcza i chciałby... :)
    Jestem bardzo ciekawy wyników Twoich doświadczeń, gdybyś podał mi jakieś bliższe namiary typu skype lub telefon to chętnie podzieliłbym się uwagami bezpośrednio.
  • #138
    sivymirek
    Poziom 12  
    BÓG napisał:
    przecież to wszystko jest w powijakach LUDZIEEEEEE !!!!!
    Ok Zgadzam się z Tobą W powijakach jest samo wykonanie Plany już dawno w głowie kiełkowały Teraz tylko kwestia odpowiedniego wyregulowania Odpowiednia dawka gazu GEET regulowana zaworek gazowym 1/2 cala
    Może dodatkowo dobrania odpowiedniej długości reaktora by miał wystarczająca wydajność i rozgrzewał do odpowiedniej temp parę wodną
    Podejrzewam że będzie trzeba wyregulować instalację gazową Szkoda że nie mogę łatwo zapłonu przestawić bo też było by wskazane wyprzedzenie zapłonu Już samo lpg tego wymaga a jak się obniży temp spalania to jeszcze więcej można Zobaczymy jak to będzie

    U mnie gaz GEET będzie podawany zamiast EGR Recylkulacji spalin I tak już dawno go zdławiłem
    auto na wode? - dla każdego
    Do experymentu wykorzystuje samochód saab 9000 2l bez turbo 90r 300tys km instalacja lpg I generacji na blosie Komputer pokładowy chwilowego i średniego spalania (przekłamuje jeśli chodzi o LPG -na benzynie nie jeżdżę wiec nei wiem) Dodatkowo wskaźnik lambdy Obecne spalanie 10-13l LPG/100km (jazda mieszana) Wszystkie światła obrysowi i w kabinie na żarówkach smd led Dzienne 2x20W halogeny (to tez troszkę odejmuje ze spalania)

    4dim Uwagami możesz podzielić się na forum;]
    Ps BÓG Udało się sprzedać to Twoje HHO;)?:>
    Ps2 Jak skończę instalację wyreguluje i trochę przejeżdżę na pewno podzielę sie wynikami mam nadzieje ze przynajmniej 20% ograniczę zużycie gazu LPG bo (przykre może) toksyczność spalin mało mnie interesuje Podobno nawet o 80% zmniejsza się zawartość NOxów (czy tam czegoś)
  • #139
    sivymirek
    Poziom 12  
    Dziś wszytko zamontowane Na razie prowizorycznie w celu sprawdzenia czy silnikowi nie szkodzi
    auto na wode? - dla każdego auto na wode? - dla każdego auto na wode? - dla każdego auto na wode? - dla każdego auto na wode? - dla każdego
    Przewód gazowy jednak nie daje rady Stopił się przy kolektorze po kilku min
    auto na wode? - dla każdego
    Zastąpiłem go aluminiowym Od starej zamrażarki
    auto na wode? - dla każdego auto na wode? - dla każdego auto na wode? - dla każdego auto na wode? - dla każdego

    Podsumowanie
    W słoiku ładnie bulgocze
    Przewód z aluminiowy (ten z zamrażarki) po kilku min robi się gorący
    W pracy silnika nie zauważyłem ani wzrostu ani spadku obrotów Może ze względu na silnik krokowy
    Z wydechu wydobywa się w sporej ilości para wodna Może dlatego ze zimą tak już jest
    Świece nie są zadymione wilgotne czy przypalone Ale o jakich kol wiek skutkach ubocznych czy pozytywnych można będzie mówić po paru tys km a nie po kilkunastu mion pracy silnika
    Ostatecznie
    Mam nadzieje że ten generator coś da;]
  • #140
    BÓG
    Poziom 2  
    A propos 4dim !!!! mam propozycję , bo tak buńczucznie wypowiadasz się o mnie i mojej firmie ze kłamiemy i naciągamy ludzi , to dlaczego nadal robisz experymenty aby uzyskać coś z tego generatora twojego , ja bym był na twoim miejscu bardziej powściągliwy w słowach do innych ludzi. ( Skutki prawne)

    Daję Tobie propozycję na tym FORUM jezeli zakupisz cały zestaw wraz z elektroniką u nas , to masz 60 dni okresu próbnego, po czym możesz zwrócić nasz zestaw , jeżeli twoja oszczędność nie wyniesie minimum 25% oszczędności paliwa. Zwrot kosztów w 100%. Za dobre imie nasza firma posiada , aby pozwolić sobie na przekłamania. Nasi prawnicy w USA gotowi są do rozmów.


    Prezes firmy hybridboost LLC
  • #141
    pan_kotek
    Poziom 20  
    Sivymirek, jesteś pewien że podciśnienie się zwiększa wraz z otwarciem przepustnicy?
    wydaje mi się że zwiększa się wtedy przepływ powietrza a podciśnienie spada.
    Ale, jeśli w słoiczku będziesz miał nadciśnienie to wtedy ma to sens działać.
    Zastanawiam się też czy słoiczek wytrzyma.Ostatnio pękł mi jeden gdy wlałem do niego gorącego oleju,pękł równiutko na linii do której sięgał olej.
    Tak czy siak trzymam za Ciebie kciuki.
  • #142
    4dim
    Poziom 14  
    BÓG

    Piszesz, że konstrukcja naszego kolegi (sivymirek) jest "w powijakach". Ten człowiek coś robi i stara się to opisać w przeciwieństwie do pseudokonstruktorów, których jedynym argumentem uzasadniającym działanie ich urządzeń są slogany reklamowe. Nawiasem mówiąc w największych powijakach jest strona internetowa, do której odsyłasz... oraz oferta sklepu, w którym jako polecane urządzenie pojawił mi się multimetr za jedyne $35, podczas gdy taki sam można w Polsce kupić za 14.99PLZ. Ale to mniej ważne bo nie jest to przedmiotem naszej dyskusji.

    Dziwne, że każde z trzech proponowanych urządzeń o wydajności 2-4.5l, zabezpieczacie bezpiecznikiem 30A !? Poza wydajnością generatora, wagą i ceną nie podajesz żadnych innych parametrów swoich urządzeń. Oczywiście jest bardzo dużo obietnic co do ogromnych oszczędności. A czy wiesz, że aby osiągnąć wydajność generatora na poziomie 4.5l/min. potrzebujesz prądu około 26A. Jeśli takie urządzenie zamontujesz w przeciętnym samochodzie, to po godzinnej jeździe z zaświeconymi światłami i włączoną dmuchawą już takiego samochodu nie masz prawa zapalić. Jako przeciętny samochód mam na myśli europejskie modele o pojemności do 2l. Większość z nich ma alternatory o wydajności 450W.

    Twoja propozycja zakupu przeze mnie, u Ciebie zestawu do testów, jest kpiną z mojej wiedzy, inteligencji i mądrości życiowej. Proponujesz mi zakup czegoś co nie ma prawa dobrze działać i to ja mam testować Twoje urządzenie za moje pieniądze ??

    Sprzedajesz taki dobry sprzęt. Na swojej stronie masz podstronę ze zdjęciami gdzie widać jakieś sprzęty zamontowane w amerykańskich dużych samochodach.
    Wiesz, jak ja bym osiągał takie wyniki jak TY deklarujesz. To najpierw zamontowałbym to do swojego samochodu. Oczywiście zaraz zrobiłbym zdjęcia i na stronę... potem zamontowałbym do samochodu, żony, kolegów, sąsiadów, rodziny.... o oni wszyscy zachwyceni 25% oszczędnością zrobili by mi taką reklamę, że nie dałbym rady dobudowywać kolejnych stanowisk w warsztacie! Niestety, Ty masz świetne urządzenie, które poza "oszczędnościami" reklamowymi nie ma żadnych innych.

    Co do Twoich gróźb prawnych przytoczę Ci fragment brzmienia KK Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

    Pytasz po co ja robię doświadczenia. Otóż ja mam naturę wynalazcy. Chcę sprawdzić rzeczywiste, czyli realne działanie różnego rodzaju urządzeń. Poprzez doświadczenia i konsultacje z innymi konstruktorami można potwierdzić lub zaprzeczyć działanie pewnych urządzeń. Jak wiesz ja, pomimo logiki i wiedzy naukowej, podjąłem się prac nad HHO. Po przeprowadzeniu szeregu doświadczeń Link mam prawo pokusić się o wiele udowodnionych wniosków. Przede wszystkim HHO nie działa tak jak to wielu "wynalazców" opisuje. Nie chodzi mi o zasadę działania, ale o sposób uzyskania oszczędności. Ja zauważyłem wpływ HHO zamontowane w samochodzie na obniżenie temperatury pracy silnika, czyli HHO ma wpływ na jego sprawność. Oczywiście nie manipuluję składem mieszanki... a sprzedawane przez Ciebie urządzenia to robią...


    sivymirek

    Gratuluję konsekwencji.
    Przyznaję, że mój dalszy wywód będzie teoretyczny jednak może się przyda. Przede wszystkim parowanie mieszanki benzyny z wodą. Jeśli załóżmy, że zrobiłeś mieszankę po 50%, to benzyna ze względu na niższą temperaturę parowania odparuje najpierw... a potem pozostanie już sama woda. Widziałem rozwiązania wykonane przez Francuzów z dwoma "słoikami". W jednym była benzyna a w drugim woda i zaworami były regulowane proporcje w jakich były podawane. Widziałem silniki kosiarek działające na takich reaktorach (bez paliwa płynnego). Udawało im się osiągnąć proporcje około po 50% oparów wody i benzyny.

    Życzę Ci powodzenia i czekam na dalsze wyniki Twoich badań.
  • #143
    sivymirek
    Poziom 12  
    pan_kotek napisał:
    jesteś pewien że podciśnienie się zwiększa wraz z otwarciem przepustnicy?
    wydaje mi się że zwiększa się wtedy przepływ powietrza a podciśnienie spada.


    Jestem pewien że podciśnienie w układzie EPG się zwiększa (w słoiku)
    Masz rację Podciśnienie ale w kolektorze spada ale zawór 11 na wcześniejszym schemacie saaba jest przed przepustnicą Czyli tam podciśnienie wzrasta z (nie wiem czy liniowo) otwarciem przepustnicy Ale mniejsza o to

    Zamontowałem to do EGR bo było mi prościej i układ się dopiero załącza jak silnik osiągnie prawidłową temp pracy

    Jednak przy takim zamontowaniu zauważyłem że silnik wolniej schodzi z obrotów Pewnie zakłóca to zawór ciśnieniowy EGP Szybciej podciśnienie spada niz zawór się zmyka (ale nie wnikam bo tylko mogę przypuszczać)

    Zamierzam jednak zrobić taką dysze tuż przed blosem (gaźnikiem gazu)
    auto na wode? - dla każdego
    auto na wode? - dla każdego
    A za blosem mam już taki "mieszacz" Powinien bardziej wymieszać gaz powietrze i ten gaz geet
    auto na wode? - dla każdego

    Oczywiście nie będę jeździł ze słoikiem Zastąpię go chyba baniakiem 5l plastikowym we wnętrzu kabiny Będę wiedział kiedy zasysa i z jaką intensywnością Będzie możliwość ręcznej regulacji czy odłączenia podawania pary (czy gazu)
    A docelowo zbiornik na wodę na kolektorze wydechowym Wtedy do reaktora będzie podawana para wodna Teraz jest mgiełka

    4dim to w słoiku to tylko deszczowa woda Ja nie dodaję tam paliwa Ta mieszanina o której mówisz to troszkę inne rozwiązanie Gdzie nie ma już dodatkowego zasilania A właściwie fabrycznego (ON benzyna gaz) Wtedy nie ma gażnika wtrysku czy wtryskiwaczy Silnik (np kosiarki, agregatu) pracuje tylko na tej mieszance wody z paliwem W samochodzie się nie sprawdzi Za bardzo komplikuje całą instalacji

    Ps Nie kłóćcie się czy HHO boga działa tak jak opisuje Ja w mikołaja i reklamy nie wierzę już od dawna;) Pracowałem "chwile" jako konstruktor i wiem jaką ciemnotę się potencjalnemu klientowi wciska;] Zresztą telewizji tez nie wierzę Ale to tak na marginesie

    I dzięki Wam za zainteresowanie;]
  • #144
    brofran
    Poziom 38  
    4dim napisał:
    aby osiągnąć wydajność generatora na poziomie 4.5l/min. potrzebujesz prądu około 26A.

    No i tutaj leży pies pogrzebany ! Nie można zatem stawiac tezy że strona reklamowa o HHO zawiera kłamstwa. Bo oszczedność paliwa jest . Ale kosztem energii elektrycznej , ktorej w samochodzie nie ma na tyle , aby stale produkować dostateczną ilośc wodoru. Po zakupie dopiero użytkownik orientuje sie że co np. 100 km zaoszczędzil 1 litr benzyny ale musi ...ładować zupełnie padnięty akumulator .:cry:
  • #145
    4dim
    Poziom 14  
    Czyli oszczędność jest iluzoryczna... bo to tak jakby komuś wytłumaczyć, że jeśli przestanie jeść to zaoszczędzi na jedzeniu....

    Dodano po 14 [minuty]:

    A tu Link zobaczcie ciekawe doświadczenie z podaniem zimnej pary do silnika.

    Przy analizie należy uwzględnić, że jest to stary typ silnika z turbo.
  • #146
    sivymirek
    Poziom 12  
    4dim napisał:
    ...ciekawe doświadczenie z podaniem zimnej pary do silnika...


    O saab:D w prawdzie 900 ale:D
    A tym samym miejscu w swoim saabie podawałem nie parę ale wodę A właściwie kropelki (rurka zdławiona igłą od strzykawki Chyba 0,8mm zanurzona w wodzie) Efektem wyło obfite parowanie z wydechu Ale to było z miesiąc temu Zima a wtedy każdy samochód ciągnie za sobą taki "dym"

    4dim Możesz wyjaśnić do jakich wniosków doszli ci z tego filmu? Bo ja to po angielsku to tylko klnąc umie
    Coś ze ciśnienie doładowania się zmniejszyło? Nigdy nie miałem turbo wiec nie mam pojecia
  • #147
    4dim
    Poziom 14  
    Oni sami raczej zadają pytania. Ja czytałem już sporo na ten temat i napiszę Ci to co wiem. Para dostaje się do cylindra, gdzie podczas spalania odparowuje odbierając temperaturę. Dzięki czemu silnik jest sprawniejszy. Zjawisko to jest bardziej wyraźne w silnikach doładowanych, aczkolwiek w wolnossących też zauważalne.
  • #148
    sivymirek
    Poziom 12  
    Aha To to wiem Jeszcze poza zmniejszeniem temp spalania para odparowując znacznie powiększa swoją objętość co ma tak jak by wspomagać wybuchu mieszanki Dopychać tłok Miększa praca silnika Robi nam się hybryda silnika na parę i spalinowego
    Zwiększa tez się minimalnie stopień sprężania (w cylindrze jest woda To tak jak by zeszlifować głowicie)
    Obniżona tem spalania powoduje mniej zanieczyszczeń w wydechu (to samo daje układ EGR bo w podawanych s powrotem spalinach tez jest para) i zapobiega spalaniu stukowemu Czyli można zwiększyć wyprzedzenie zapłonu

    Ale mimo takich zalet gaz GEET powoduje coś jeszcze co do końca nikt nie może wyjaśnić Może to jeszcze nie rozkład wody na wodór i tlen ale coś na pewno może pomaga w rozłożeniu długich łańcuchów węglowodorów ( czy jakoś tak)
    Zresztą mało ważne Oby podnosiło sprawność silnika i tyle
  • #149
    4dim
    Poziom 14  
    Tak, z tym ciśnieniem też masz rację, "wyleciało mi" dlatego nie napisałem. W nowych silnikach z EGR teoretycznie podawanie dodatkowej pary nie powinno działać... a działa ;). Oczywiście nie można przesadzić z jej ilością.... tylko ile to jest przesada :). Najlepsze są ultradźwiękowe wytwornice bo nie drogie i mało prądu pobierają.
  • #150
    sivymirek
    Poziom 12  
    4dim napisał:
    ... Oczywiście nie można przesadzić z jej ilością.... tylko ile to jest przesada..

    Ale to bardzo proste Przesada jest wtedy gdy silnik zaczyna się dławić
    Doświadczenie z woda zasysana do kolektora przewodem z dławikiem (igła od strzykawki) Zamontuj taki układzik i zakładaj igły o różnych przekrojach Jak założysz za dużą to silnik będzie się dławił Tzn że za dużo jest wody-pary (woda i tak zamieni się w parę podczas wybuchy w suwie pracy)

    Zresztą tak samo jest z paliwem czy gazem Jak go dasz za dużo silnik się dławi Tak się ustawia instalację lpg

    Tak mi się skojarzyło Ten mój układzik gazu GEET jednak ma za małą sprawność Za mało wytwarza pary żeby zaobserwować zdławienie silnika nawet przy całkowicie otwartym zaworze (u mnie ten od gazu na zdjęciach) Co już jest wnioskiem że trzeba troszkę przekonstruować 'słoik' by więcej mgiełki wody dawał niż powietrza

    Osobiście nie polecam żadnych generatorów pary Po co sobie komplikować sprawę jak masz rozgrzany kolektor wydechowy który za darmo wytworzy ci tyle pary ile I łatwo ja dozować w zależności od obrotów silnika Bez żadnej niepotrzebnej elektroniki