Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

auto na wode? - dla każdego

teflon 21 Sty 2010 14:31 169179 206
  • #151
    BÓG
    Poziom 2  
    odpowiedz mi proszę co ma wspólnego montowanie generatora, który produkuje 4-5l /min wodoru w samochodzie o poj. do 2,0l to błąd !!! dlaczego silnik się wychładza Ja wiem... Produkcja do takiej poj. silnika wystarczy generatoe o wydajności do 2,0l wodoru i pobór prądu wynosi do 14A, więc możesz włączać światła +dmuchawa +itd. A co jest oczywiste twój samochód na pewno się nie zepsuje.Jesteś podobno wynalazcą ? oni mają otwarty umysł na wszystkie nowości i porady , czego u Ciebie nie zauważam Jeżeli jesteś taki światly to proszę o odpowiedż na pytanie . Kto był prekursorem badań nad tym tematem , Ja znam odpowiedz !!!! Jak masz pytania na które nie znasz odpowiedzi to zapraszam na nasz blog, a nie oczernić innych o brak wiedzy w tym temacie, na tym forum.

    Pytanie kieruję do 4dim
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • #152
    4dim
    Poziom 14  
    Oj... Boże....

    Może wreszcie otwórz swój umysł na logiczne argumenty.

    Piszesz, że wystarczy 2l/min i wtedy generator pobiera 14A. Akurat z tym, że tyle pobiera zgadzam się. To daje nam w przybliżeniu 168W, światła 200W (bardzo zaniżone w dół), dmuchawa 100W, wycieraczki 60W. Daje to nam około 530W, czyli już mamy bilans ujemny. Alternator nie da nam takiej mocy do ładowania akumulatora i pracuje z maksymalnym obciążeniem dla silnika...

    Piszesz, że wiesz dlaczego silnik się schładza! Brawo! Szukałem takiego człowieka. Ja nie spotkałem się z tym, żeby ktoś o tym wcześniej wspominał, a sam odkryłem to podczas własnych doświadczeń i nie spotkałem nikogo, kto by to przede mną opisał. Jeśli jesteś tak łaskawy to podziel się Twoją wiedzą bo ja domyślam się co może być powodem jednak nie mam pewności. Oczywiście poproszę też o jakieś uzasadnienie wniosków.

    Piszesz, że jeśli mam światły i otwarty umysł to wiem kto był prekursorem badań nad HHO... No to podałeś świetną nową definicję na "światłość i otwartość" umysłu ;).

    Nie mam pojęcia kogo Ty masz na myśli. Tych, którzy się do tego przyznają jest wielu... tyle, że nikt z nich nie pokazał ani rzetelnych badań, a na uzasadnienie genialności swoich wynalazków miał tylko hurra optymizm.
    Prawdziwymi prekursorami są nie Ci co ZAPEWNIAJĄ, że ich wynalazek działa, ale ci, którzy np. na takich forach coś robią próbują i przeprowadzają testy.

    A tak przy okazji ponawiam moje pytanie do Ciebie: Gdzie masz te rzesze szczęśliwych i zadowolonych znajomych oraz klientów, którym zamontowałeś swoje urządzenia ?!!! Gdzie są ci szczęśliwcy, którym w USA zamontowali inni generatory HHO?!!
    Jak do tej pory to jedynymi zadowolonymi są sprzedawcy a nie ma zadowolonych kupujących!

    Tu jeszcze raz zadam Ci konkretne pytanie:

    Postaram się to w prosty sposób wytłumaczyć. Wodę musimy przetworzyć na HHO. Do tego celu wykorzystujemy prąd. Prąd pobieramy z akumulatora, który jest ładowany alternatorem. Moc alternatora w przeciętnym samochodzie osobowym nie przekracza 500W. Zakładając, że nie używamy w naszym samochodzie żadnych świateł, ani innych urządzeń korzystających z prądu, to możemy całe 500W wykorzystać na przetwarzanie wody. Powiedzmy, że chcemy założyć instalacje HHO do Corsy 1.4. Ten silnik ma moc 66kW, czyli 20% tej mocy to 13200 W. Jak zatem przy „włożeniu” mocy 500W uzyskać 13200W ?!
    Ty twierdzisz, że zysk 25% uzyskasz ze 168W!!!
    Uzasadnij jak ? Czyżby w silniku zachodziła niskotemperaturowa reakcja jądrowa ? ;);)

    Pokaż mi jakikolwiek punkt zaczepienia, żebym mógłbym uwierzyć w Twoje obietnice. Jakieś doświadczenie badania albo.... chociaż kolejki z podziękowaniami dla Ciebie.....

    Czy potrafisz odpowiedzieć na zadane w tym poście pytania ?
  • #153
    sivymirek
    Poziom 12  
    4dim napisał:
    Oj... Boże....
    A ci dalej:P kiedy wam się znudzi:P

    Pooglądajcie na tym forum rozwiązania konstrukcyjne reaktora pantona w samochodach
    http://www.econologie.com/forums/experimentations-de-moteurs-pantone-vf42.html
    Może tak troszkę będzie łatwiej:
    http://translate.google.pl/translate?js=y&pre...ms%2Fcitroen-2cv-6-vt1344-60.html&sl=fr&tl=pl

    Szkoda że na tym forum nie ma nikogo kto w praktyce miał coś wspólnego z reaktorem
  • #154
    sivymirek
    Poziom 12  
    Pierwsze wrażenia po kilkudziesięciu kilometrach z reaktorem pantona:
    -"Spalanie" wody ok 0,5l/100km Za mała wydajność układu Za duże dławienie przewodu z reaktora do kolektora ssącego Przekrój reaktora (fi13 - fi10) 38mm^2 Tyle by miał przewód o fi wew 7mm Ciekawe czy para w reaktorze powinna płynąc szybciej czy wolniej niż na reszcie przewodu:>
    - Cały układ podłączony do EGR dosyć późno się załącza Wtedy gdy temp silnia wynosi 90 kilka stopi Albo uszkodzony mam czujnik temp albo tak EGR jest Lepiej samemu mieć możliwość włączenia całego układu
    - Zużycie paliwa na komputerze pokładowym raczej bez zmian Ciekawe w rzeczywiści co ze spalaniem
    - Lambda też bez znaczących zmian W podobnym zakresie jak i tylko na gazie
    - Zmiana pracy silnika niezauważalne gołym okiem Ani na lepsze ani na gorsze Ale to ciężko ocenić
  • #155
    sivymirek
    Poziom 12  
    Uwagi do wykonania instalacji które wyczytałem na francuskich forach:

    Temp w spłuczce (tym słoiku) powinna być stała i nie przekraczać 95 stopnia C
    Żeby woda nie zaczęła parować A stała ze względu na łatwiejsza regulację całego układy Odchodzi kolejna zmienna czyli temp wody podawanej do reaktora
    Taką stałą temu uzyskać można podgrzewając spłuczkę cieczą chłodząca silnika albo spalinami
    Cieczą jest o wiele łatwiej podgrzać ale dłużej to trwa Natomiast spalinami o wiele trudniej wykonać instalacje ale za to dużo szybciej uzyskamy odpowiednią (95stopni C) temp.
    auto na wode? - dla każdego
    auto na wode? - dla każdego
    Dobrze jest też w czasie zimy podgrzewać powietrze wchodzące do spłuczki Drugi rys
    lub stosując kilka rurek zanurzonych w cieczy w spłuczce Rys poniżej
    auto na wode? - dla każdego

    Dobrze by było tez żeby cały układ załączał się automatycznie po uzyskaniu tem silnika ok 90stopni Najprościej jest zastosować termostat w spłuczce
    auto na wode? - dla każdego
    Lub jak ja to zrobiłem podłączyć do EGR który właśnie załącza się gdy silnik ma właśnie taką temp

    Więcej uwag napisze jak ktoś będzie zainteresowany
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • #156
    sivymirek
    Poziom 12  
    Spalanie ok 15%-20% mniej Z 11-13litrów LPG/100 ( w zimie palił nawet 15)na ok 9-10
    Zużycie wody 0,5l/100km Połowe za mało
    Instalacja gazu geet bardzo prowizoryczna Łapie lewe powietrze Troszkę sie poprawi "spłuczkę" i powinno byc jeszcze lepiej
    Jest ktoś może zainteresowany:>? Piszcie!;)
    PS To nie jest reklama
    Nie reklamuje żadnej firmy( bo chyba takich nie ma nawet) I sam nie świadczę usług związanych z taką instalację Jedynie mogę (bezpłatnie;) doradzić
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • #157
    Franki105l
    Poziom 10  
    Całkiem nieźle, ale mówisz o reaktorze GEET czy o elektrolizerze teraz? Rozmawiałem z gościem który bawi się w elektrolizery i widzę że ma całkiem niezłą wiedzę nie tylko w tym temacie ale i różnych innych ciekawych konstrukcjach. W każdym razie sam ma elektrolizer w samochodzie i fiesta 1,4 z 8 pali mu 3,5. W prawdzie fakt że musiałbym sam wziąc i pojeździć i sprawdzić spalanie, ale tak się składa że mam już za sobą eksperymenty z małym palnikiem na HHO a i w tym 3 wybuchy, raz elektrolizer i dwa razy słoik-bezpiecznik, ten ostatni to nawet szkło rozerwało jak pierdyknął, także co do palności i wybuchowości to bez najmniejszych zastrzeżeń. Jeśli chodzi o GEET reaktor to chyba jest nieco trudniejszy w budowie i aplikacji w samochodzie aniżeli elektrolizer...
  • #158
    sivymirek
    Poziom 12  
    No no Całkiem nieźle biorąc pod uwagę że "zasilanie" parą wodną podłączone zamiast EGR włącza się tylko przy przyspieszaniu;/ Muszę troszkę przerobić zawór EGR żeby otwierał się stopniowo w zależności od wciśniętego pedału gazu Im więcej wciśnięty tym zawór EGR więcej tworzony a tym samym więcej gazu geet zasysanego do cylindrów
    I ta moja instalacja to nie HHO a reaktor pantona Nie jest taka skomplikowana jak się ma migomat Mi wspawanie go w wydech zajęło jedno popołudnie Gorzej jest z ustawieniem i regulacją Ale już wiem że na pewno coś daje Teraz kwestia tylko dopracowania takiego jak:

    -ustawienie odpowiedniej dawki pobieranej wody (ok 1l/100km)
    -najlepiej by woda w spłuczce miała tem ok 90 stopni
    -zasysane powietrze też ogło by był juz podgrzane przed wejściem do spłuczki (przynajmniej w zimie a ona jeszcze pewnie trochę potrwa;P)
    -do podania gazu zamiast przez zawór EGR można by było zastosować mikser od gazu
    Bo wstawienie tylko rurki w przewód ssący nie wytwarza odpowiedniego podciśnienia żeby w spłuczce zaczynało bulgotać Przynajmniej u mnie Pewnie kwestia odpowiedniego zdławienia przewodu w tym miejscu
    -obizolowanie przewody wychodzącego z reaktora do silnika Najprościej watą szklaną By nie schładzała się para wodna niepotrzebnie Tak juz mam
    - i pewnie kilka innych elementów trzeba dopracować
    Ale i tak pewnie nikogo to nie zainteresuje:P Trudno Sam będe się cieszyć tańsza jazda samochodem ( a i motocyklem pewnie też :D)
    Odnośnie HHO pewnie to działa tylko tam trzeba włożyć energie z alternatora A to jest kosztem paliwa Ale pewnie bilans wychodzi korzystnie;]

    Ps Kolejne pomiary spalania przy już dynamiczniejszej jeżdzie (90-120) bo na chwile pogoda pozwalała wyszło 10.3l/100km Zapalam na benzynie i przejeżdżam może z 400m zanim załączę na gaz Trasa 25km w jedną strone Ok 5km przez miasto Uważam ze jest przyzwoity wynik jesli dodać że saab 9000 nie jest mały i swoje waży Mam nadzieje ze bedzie jeszcze lepiej;]
  • #159
    Franki105l
    Poziom 10  
    Powiedz mi kolego jeszcze jedną rzecz, bo w zasadzie trafiłem na ten wynalazek dość dawno temu, ale ze względu na brak możliwości pospawania tego wszystkiego po prostu odpuściłem a bardziej zainteresowałem się elektrolizą ze względu na łatwość konstrukcji. Jeśli chodzi o reaktor GEET to nawet gdzieś powinienem mieć rysunek z przekrojami rurek i jak to wszystko ma wyglądać, natomiast z tego co pamiętam to tam do tej "spłuczki" podawane były gorące spaliny z silnika i to one miały powodować bąbelkowanie i wytwarzanie (wstępne) tego gazu, ponadto w tym naczyniu miała się znajdować woda "zmieszana" z jakimkolwiek paliwem i taki układ ponoć ma całkowicie zastępować gaźnik czy wręcz układ zasilania silnika. Co do Twojej konstrukcji to zdaje się że nie pompujesz w słoik gorących spalin czy powietrza, a raczej polega to na zasysaniu podciśnieniem tego co jest ponad powierzchnią cieczy a to powoduje bąblowanie z zanurzonej rurki. Potem to wszystko przepływa przez rurki wspawane w wydech a następnie już do silnika. Wychodzi na to że to po prostu dodaje parę wodną do składu mieszanki zasysanej przez silnik,a w tym momencie czy nie wystarczyłoby to samo zrealizować po prostu przez odpowiedni wymiennik ciepła przykręcony do kolektora ssącego i z jednej strony zasilany dajmy na to przez odpowiednią dyszę wodą ze zbiornika, a z drugiej powiedzmy wyjście do dolotu niech i będzie nawet z tym mikserem gazu. Wymiennikiem mógłaby być nawet rurka miedziana owinięta wokół kolektora wydechowego, no czy tam jakaś żeby jej nie stopiła temperatura. Ew wcale nie musi bezpośrednio dotykać kolektora a można ją umieścić na tyle blisko aby odparowywała tą wodę ale nie nagrzewała się za dużo ponad 100 stopni...
  • #160
    sivymirek
    Poziom 12  
    Dokładnie tak jak piszesz nie podaję spalin do spłuczki (tego słoika) i nie robię pieszanki wody z paliwem Dodatkowo mimo gazu podaję silnikowi jeszcze parę wodną Przegrzaną chyba
    Podawanie spalin stosuje się w celu bąbelkowania ale jest było było by bardzo skomplikowanie sterowanie tym wszystkim
    Takie rozwiązanie stosuje się tylko w np kosiarkach generatorach gdzie jest ciągle stała prędkość obrotowa silnika
    W samochodzie musi wystarczyć zassanie samego powietrza U mnie to powietrze jest gorące Zasysane tuż przy kolektorze wylotowym Ale to tylko zalecają zimą
    Niewiadomi dokładnie jakie reakcje zachodzą w samym reaktorze więc uważałem że lepiej będzie go wykonać niż owinąć miedzianą rurką wydech Zresztą dla mnie prościej było wspawać parę rurek w kolektor niż niewiadomi jak owijać i dobierać średnice tej miedzianej rurki
    Mój deaktor ma długość ok 20cm Wewnątrz jest wiertło fi10 i luka 1,5mm między tym wiertłem a rurką Czyli średnica wew rurki 10+1,5-1,5=13mm Pewnie mają znaczenie dla wydajności te wymiary ale skąd miał bym wiedzieć jakie są optymalne dla mojego silnika Czy wystarczająco podgrzewają parę Trudno powiedzieć

    Zresztą poczytaj sobie coś więcej tutaj:
    Tłumaczenie troszkę nie tego ale da sie zrozumieć
    Na dole strony masz PAGE 1 2 itd jak bys nie zauważył;)

    http://translate.google.com/translate?hl=pl&i..._David10.htm&prev=_t&rurl=translate.google.pl

    I wyciągnij te rysunki i działaj;) Powiem po sobie że dosyć łatwo wszystko wykonać ale ustawić już nie jest tak prosto Przynajmniej bez hamowni analizatora spalin i tym pomocnych Np sondy lambda A tak pozostaje metoda prób i błędów
    Podejrzewam też że można by było się pokusić o wyprzedzenie zapłony bo sama para wodna ogranicza spalanie stukowe Zmniejsza temp spalania i podobno tez wydłuża spalanie Dlatego silnik pracuje bardziej miękko (dotyczy sie bardziej dizli)

    Aha Temp pary wodnej wychodzącej z reaktora ma podobno 400stopni Ale nie sprawdzałem nie wiem Spaliny mają do 1000 więc moze i tak jest
    Jak bedziesz miał jeszcze jakieś pytanie pytaj;) A najlepiej wykonac sobie sam taka prostą instalację jak masz taką możliwość
  • #163
    Genesis72
    Poziom 11  
    Witam
    Czy macie juz jakies wyniki?
    Jak wyglada sprawa z silnikiem na gaz LPG
    W gazie podczas spalania wydziela sie para wodna

    zamierzam do gaznika podawac Pare Wodna w temp ok 150C, aby jak najlepiej sie wymieszala z gazem LPG
    Para wodna dostajac sie do cylindra powinna w suwie ssania go schlodzic, nastepnie przy wubuchu powinna pobrac cieblo ze spanin ok 1700C, zwiekszyc swoje cisnienie,
    w suwie pracy powinna powiekszyc swa objetosc
    Czyli sprawnosc silnika powinna sie poprawic
    czy to jest dobre rozumowanie?
  • #164
    sivymirek
    Poziom 12  
    dobre rozwiązanie Teoretycznie to co powiedziałeś ma stworzyć hybrydę Czyli powiązanie silnika spalinowego z parowym co w rezultacie powinno podnieść sprawność
    A jak planujesz rozwiązać dawkowanie tej pary wodnej?
    Moje rozwiązanie ze "spłuczką" nie jest do końca dobre bo ciężko ustalić dawkowanie podawanej pary Planuje do dawkowania zastosować gaźnik np od simsona Na dniach jakiś kupie i wstawię do samochodu Linki od gazu w aucie i od gaźnika simsona będą powiązane Będą się otwierać i zamykać jednocześnie

    auto na wode? - dla każdego
    auto na wode? - dla każdego
  • #165
    Genesis72
    Poziom 11  
    Myślałem o wtrysku
    wtrysk taki od gazy
    wtrysk bezposrednio do gaznika

    Nie wiem czy to jet tylko teoria z ta woda
    dlatego mysle aby swieca zarowa podgrzewala wode z malym zbiorniczku i wstryskiwacz pary do gaznika
    Jeżeli sie okaże że to teria działa z praktyke, zrobie wymiennik ciepla od spalin
    Podczas prob spalanie powinno sie zmiejszyc, ale to na razie teoria
  • #166
    sivymirek
    Poziom 12  
    Jak wtrysk to juz daj bezpośrednio do kolektora ssącego
    Świece żarowe to nie wiem do końca czy dobre rozwiązanie Po co dodatkowo obciążać alternator a tym samym samemu powodować zwiększenie spalania Ale Jak chcesz tylko sprawdzić i samemu przekonać się czy coś to pomoże to ok
    Ja się na teori nie znam Wiem z własnej praktyki że jednak coś daje ta dodatkowa para wodna podana do silnika
    Sam mam (teraz widzę) strasznie niedopracowaną instalacje Jak zamontuje gażnik do podawania równej dawki wody i jakoś go ustawię żeby tej wody podawał odpowiednia ilość opiszę co zaobserwowałem
    Na dzień dzisiejszy spalanie w moim saabie oscyluje w granicach 10-10,5l LPG na 100km
    Na blosie zubożyłem dawkę gazu do min a dalej lambda pokazuje chwilami za bogata mieszankę Nie mogę powiedzieć dlaczego ale powodem na pewno jest dostarczanie tej pary do silnika
    Powodzenia w eksperymentach;)
  • #167
    Genesis72
    Poziom 11  
    Witam
    Jakie miałes spalanie przed instalacja, przy tej samej jezdzie?

    Nie chce kolektora wiercic, a wydaje mi się, że przz wtrysk, bedzie można precyzyjnie podawac dawke, myślę ty nawet o połaczniu wtrysku z układem zapłonowym (im wyzsze obroty, tym czestrze podawanie dawki)


    Czy w reaktorze Pantona spaliny mieszajac sie z woda wytwarzaja jakic gaz
    Bo spalajac propan - butam powstaje glównie CO2 + H2O
    A mieszają (podawajac spaliny do pody) czyli CO2+H2O= H2CO3
    Może ktoś z Was zna się na Chemii, czy to jest gaz?
    To jest kwas weglowy
  • #168
    sivymirek
    Poziom 12  
    Jeszcze nie wiem co ze spalaniem bo delikatne problemy miałem z dawkowaniem wody Raz było za dużo raz wcale
    Wtryskiem możesz dokładnie dawkować ale w reaktorze get chodzi o zamianę wody w przegrzaną parę wodną i dostarczeni jej do silnika
    Podobno z wody wytwarza się w tym reaktorze właśnie gaz GET Czyli może i wodór Nie wiem Nie wnikam Sprawdzić nie mogę
    Obecnie moja instalacja wzbogaciła się o nowy element Zobaczę co teraz to da
    Dawkowanie wody po pierwszej jeżdzie wyszło 1,7l/100km Chyba za dużo ale nie odczułem żadnego mulenia silnika na wolnych czy dużych obrotach
    Składa się z butelki 1l po mleku Firmy nie podam żeby nie reklamować Wężyka i wężyka i filtra z wężyka podziurkowanego i gazy i gaźnika od motorynki
    Z gaźniekem jest czasami problem że pływak się zawiesza i wycieka woda Ale lepiej woda niż paliwo;) Woda oczywiście deszczowa

    auto na wode? - dla każdego auto na wode? - dla każdego auto na wode? - dla każdego

    Aha Gaźnik jest uchylony na ok 1/3 na stałe co widać na 2 zdjęciu Zmniejszenie otwarcia powodowało większą dawkę wody (większe podciśnienie Więcej wody wyciągane jest przez gaźnik)
    Otwarcie - mniejszą (za to więcej powietrza co nie jest potrzebne)
    Dysza główna rozwiercona do 100 Czyli 1mm Może szybko sie nie zatka
    Zawór EGR otwarty na maxa na stałę Miałem gaźnik połączyć z pedałem gazy Żeby się otwierał wraz z naciśnięciem gazy ale to nie miało by sensu

    Macie jakieś sugestie porady co do takiego rozwiązania dawkowania wody?
    Z wtryskiem nie będe się bawił bo nie znam się bardzo na elektronice Nie mam wtryskiwacza A jak bym nawet miał nie wiem czy nie zapiekł zatkał by się dawkując wodę
    Pozdrawiam i tez próbujcie;)
  • #169
    Genesis72
    Poziom 11  
    Witam
    Czy samochod pali ci mnie o ok.1.7 litra?
    Ja chciałem wtryskiwac przez wtrysk pare wodna
    Para wodna i tak jet pod cisnieniem
    Wiec wtryskicz bym poktraktowac jako elektrozawor
  • #170
    pan_kotek
    Poziom 20  
    Genesis72
    jeśli chcesz podawać parę przez wtryskiwacz to woda musi być zdemineralizowana i oczyszczona(przefiltrowana) bo cząsteczki kamienia kotłowego zniszczą Ci wtryskiwacz.
    Może w nim zacząć odkładać się kamień albo kamień będzie wycierał coraz bardziej wnetrze wtryskiwacza.
    Można nawet dodać 1-2% oleju i będziesz miał emulsję smarująca ,coś takiego używa się przy szlifowaniu ,frezowaniu itp

    Sam pomysł bardzo dobry.
  • #171
    Genesis72
    Poziom 11  
    Chciałbym podawac wode destylowaną
    Tylko nie wiem jak to jest rozwiazane, w parowozach

    Czy woda do kotła podrezwającego jest podawana po ciśnieniem wiekszym niz panuje w kotle?
  • #172
    pan_kotek
    Poziom 20  
    Może spróbuj z jakąś pompką samochodową, masz do wyboru od spryskiwaczy, obiegu wody(elektryczne).
    Tak na logikę żeby dodać coś do kotła(zbiornika) w którym panuje jakieś ciśnienie to trzeba użyć pompy :
    1 wtłaczającej wodę bezpośrednio.
    2 wtłaczającej powietrze do drugiego zbiornika a tym samym zwiększająć ciśnienie w nim powyżej ciśnienia w pierwszym zbiorniku(woda wtedy sama się przeleje.)
    3 grawitacja(podajemy wodę ze zbiornika znajdującego się powyżej)
  • #173
    Genesis72
    Poziom 11  
    Co powiecie na
    http://huzarpower.com/index.php?page=para-impulsowa&hl=pl_PL
    Czy wtryskiwacz gazy ma jakies czesci gumowe
    i do jakiej temperatury moze pracowac?
    http://www.ekoforum.pl/forum/printview.php?t=24&start=0&sid=2a0f6b4b7ea0493da8d9123c7ea5123d
    Czy takie podawanie pary wodnej może uszkodzic silnik?
    Ja jezdzę na gazie i ze spalenia gazu powstanie wodna, wiec jeszcze troche wody w silniku nie powinno wplynac na jego drastyczne zuzycie
  • #174
    sivymirek
    Poziom 12  
    Minimalne spalanie po ustawieniu (chyba) prawidłowym gaźnika podającego równe dawki wody wyszło mi 8,7l lpg Trasa ok 70% reszta miasto Raczej spokojna jazda 70-100km/h
    Spalanie pokazane na komputerze pokładowym (czy jak go tam nazwać)było 9,8
    Podkreślę tylko ze wcześniej nigdy nie zszedłem poniżej 10l
    Czy do zadowalający wynik trudno mi powiedzieć Szczerze spodziewałem się lepszych efektów Pewnie sa w mojej instalacji pewne niedociągnięcia Postaram się je wyeliminować
    Pozdrawiam wszystkich posiadaczy samochodów na wodę;)
  • #175
    Genesis72
    Poziom 11  
    Witam
    Myśle, że nawet jeżeli jest to 20 % oszczędności to i tak warto
    Można tez zastosowac generator HHO
  • #176
    Franki105l
    Poziom 10  
    Witam!
    Testowalem niedawo elektrolizer w hondzie concerto 1.5i +lpg
    Niestety tylko dwa testy jak narazie przeprowadzilem, oba odcinki po około 170 km. głównie w trasie no może około 30-40 km z tego po wiejskich polnych dróżkach, gdzie w zasadzie paliwo znika w kosmicznym tempie.
    Tak więce z włączonym elektrolizerem spalanie lpg wyszło nieco ponad 10l przy czym nie odnotowałem specjalnej różnicy w osiągach, jedynie co to jakby kulturalniejsza praca silnika oraz niemal że brak tendencji do spadania wolnych obrotów silnika poniżej nominalnych.
    Po wyłączeniu elektrolizera spalanie w podobnych warunkach przy czym może nawet nieco więcej z przebiegu po tych polnych drogach, spalanie wyszło 9 litrów lpg, przy czym od czasu do czasu wolne obroty mają tendencje do opadania przez chwilę do wartości około 500 no i przy wyższych obrotach wydaje mi się że słychać intensywniejsze buczenie silnika, ale to by trzeba było zbadać osobno, może jakimś miernikiem poziomu hałasu czy coś takiego. Ogólnie uważam że gaz z elektrolizy (tzw. gaz browna) wnosi conieco różnicy w spalaniu paliwa w silniku samochodowym, natomiast elektrolizer który wykonałem do tego badania wydaje mi się za słaby, być może lepsze efekty wykazałby przy silniku 1.0 co też mamy w planach z kolegą przełożenie układu do jego polo 1.0
    Wydajności elektrolizera nie badałem, natomiast ogólna zasada jaką przekazał mi pewien człowiek który się tym zajmuje od jakiegoś czasu jest taka iż wydajność ok. 1,5 litra/min gazu do silnika o pojemności ok.1litra, jakieś 2 litry/min dla silnika 1,5 litra. Co więcej jak się dowiedziałem z pewnych publikacji któregdzieś tam wyszperałem na necie, optymalne napięcie dla "celi" elektrolizera to nie więcej niż 2V, powyżej tej wartości po prostu reszta mocy jest wydzielana w postaci ciepła, a efektywność drastycznie spada, przy 2V można liczyć na sprawność rzędu 70-80%
    Osobiście obawiam się iż elektroliza na bierząco może być kłopotliwa ze względu na ilośći mocy jakich potrzebuje elektrlizer celem wytworzenia potrzebnej ilości gazu. Z tego co się dowiedziałem bardzo dobre rezultaty w pracy silnika daje co najmniej 5% zawartości wodoru w mieszance, natomiast dla przykładu silnik mniej więcej 2l pojemności pochłania około 6 litrów powietrza na minutę przy wolnych obrotach. Ogólnie rzecz biorąc wydaje się niestety słabe zastosowanie elektrolizera i zasilenie go z instalacji samochodowej, no chyba że zaprzęgniemy do tego jekieś zerowe źródło energii itp. ciekawostką jest teoria ścierzek magnetycznych, ale to każdy może sobie wygooglać. Powodzenia w kombinowaniu dla wszystkich zainteresowanych, ja również jeszcze nie zaprzestaję eksperymentów, w najgorszym wydapku można z elektrolizera zrobić bardzo fajną spawareczkę gazową wręcz na domowe zastosowania...
  • #177
    Genesis72
    Poziom 11  
    sivymirek: Jakie masz spalanie teraz?
    Chciałbym zostosować wtryskiwanie pary do gaznika, tylko nie wiem jak sterowac wtryskiwaczem(wtryskiwacz gazowy), myslalem o braniu impulsu z kabla wysokiego napiecia
  • #178
    sivymirek
    Poziom 12  
    Jak przeglądałem dawne zapiski ze spalaniem to wahały się w granicach 11-14l lpg/100km Nigdy poniżej 11 Obecnie z gażnikiem podającym wodę do reaktora pantona w ilości ok 1l h2o/100km można przyjąć średnią 10 ale z racji ze nie potrafię juz wolno jeździć a raczej wolno przyspieszać spalanie uważam za w miarę rozsądne Jedzę na przemian motocyklem i samochodem to do pracy (ok25km w jedną stronę) I to właśnie z tego powodu po przesiadce do autka również muszę "górować" nad innymi na drodzę;] ale to zmienię;]
    Zwiększyłem teraz dawke podawanej wody do 2l/100km Na efekty w spalaniu musze poczekać Na pewno po takiej ilości wody zauważyłem ze z wydechu leci para wodna jak z gotującego czajnika:D fajnie to nawet wygląda hihi Jak jest juz rozgrzany silnik to ten efekt pary ustaje

    Nie mam pojęcia na jakiej zasadzie mogl byc dawać informację wtryskom kiedy i jaką dawkę wody mają wstrzyknąć Możesz na razie skupić się tylko na momencie dawkowania a dawkę podawać stałą niezależnie od obrotów czy odciążenia silnika Tak ją ustaw by po przejechaniu 100km zużywało ci ok 1l wody Będziesz to musiał ustawić pewnie metoda prób i błędów
    Z regulacja przypuszczam ze jest tak jak z ustawianiem dawki paliwa czy gazu Jeśli za mało dasz efekt możne być znikomy Jesli za dużo na pewno silnik się będzie dławił Zauważ przy jakiej dawce sie dławi i daj troszkę mniejszą Tak przynajmniej się reguluje silniki na gaz I generacji i zapewne podobnie jest i z przegrzaną parą wodną
    Pozdrawiam i miłego eksperymentowania;)

    Teraz zauważyłem ze nie bardzo rozumie o co ci chodzi Jak ty chcesz i po co wtryskiwać pare do gaźnika?
    Chyba chodziło ci o wtryskiwanie do kolektora ssącego Najlepiej by było mieć tyle wtrysków ile masz garów w silniku Wtryski umieścic podobnie jak toma miejsce w silnikach z wielopunktowym wtryskiem czyli tuż przed zaworami ssącymi a wtrysk żeby następował tuz przed otwarciem się zaworów Podejrzewam ze najlepsze efekty byś miał wstawiając takie wtryski od razu do komory spalania Tak jak w dizlach Wtedy przegrzana para downa nie mogła by się skroplic na sciankach kolektora jak to będzie miało miejsce w pierwszym proponowanym moim rozwiązaniu Ale jeśli silnik juz bedzie rozgrzany powinno byc i tak dobrze
  • #179
    Genesis72
    Poziom 11  
    sivymirek:
    Jak pompujesz wode do sloika, czy przez pompkę od sprywkiwacza?
    Czy probowalem np do wody dodac troche alkoholu (alkohol ma 2 czasteczki tlenu, czyli bys dodal czystego tleny do spalania)?
    Czy ten pret nie sluzy za "stabilizator ciepla"?
    Jak dlugi masz przewód od generatora Pantona do gaźnika?

    Czesto w piecach CO gazowych mozna spotkam wlożone plaskowniki zelazne - zwiekszaja powieszchnie do odbioru ciepla
  • #180
    qbek1983
    Poziom 1  
    Aby poprawić osiągi i lepiej spalać mieszankę wody i LPG można zastosować przewód KML ( wygooglajcie sobie "KML WIRE" ). Stosuje się go na przewodach zapłonowych w celu uzyskania DUUUUŻO większej iskry. Podobno po zastosowaniu można odciąć elektrodę boczną, iskra będzie wtedy przeskakiwać między świecą a tłokiem. POZDRAWIAM

    Dodano po 7 [minuty]:

    sivymirek jakie wyniki po podkręceniu dawki wody do 2L? Jakieś zmiany w projekcie? Skoro twój pomysł działa to reaktor Paul'a Pantone napewno też. Jak bedę miał czas i $$$ to sobie taki zbuduję ;) i będę oszczędzał albo jeżdził szybciej hihi