Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alarm Lampart cr-05 i sterowanie centralnym zamkiem

MarioSkorio 17 Kwi 2006 17:09 2375 7
  • #1 17 Kwi 2006 17:09
    MarioSkorio
    Poziom 2  

    Witam chcialbym zalozyc i wykozystać starutki już alarm Lampart jak udalo mi sie ustalic cr-05 (93/94 r ) w golfie III bez orginalnego C.Z. czyli z dwoma silownikami elektrycznymi (dwoma slave-ami chyba) bez sterowania kluczykiem. I pytanie czy ten alarm moze sterowac bezposrednio silownikami, czy przez jakas centralke sterujaca zamkiem. I czy wogole moze sterowac C.Z. Prosil bym o proste lecz szczegolowe wyjasnienie, gdyz to zagadnienie zainteresowalo mnie dopiero po ostatnim spaleniu silownikow sterowanych alarmem Tetronic który teraz tylko otwiera dzwi (na nowych silownikach). Mam strego Lamparta i chcialbym go wykorzystac zamiast dotychczasowego alarmu. Prosił bym o wyjasnienie jak to podłączyć ewentualnie.

    Dziekuje M.A.

    0 7
  • #2 17 Kwi 2006 18:39
    carrier
    Specjalista - Alarmy Samochodowe

    Tym razem masz "na tacy", nastepym razem sie wysil i poszukaj a znajdziesz https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=1192749#1192749

    0
  • #3 18 Kwi 2006 11:36
    MarioSkorio
    Poziom 2  

    Ta - wysililem sie juz wczesniej, tyle ze mam niewielkie pojecie o elektronice i ten piekny schemat nie odpowiada mi na pytanie. Sa niby w tym alarmie dwa przekazniki ale czy one maja sterowac C.Z. tego nie wiem wlasnie. Stad pytanie. W przyszlosci moze poglebie swoja wiedze z elektoniki lecz nie zajmuje sie tym na co dzien stad prosba o oswiecenie w tym temacie.

    1
  • #4 19 Kwi 2006 00:11
    kzaw
    Poziom 27  

    Jeżeli alarm ma sterowanie centralnym zamkie dwuprzewodowe to nie ma problemu. bierzesz wtedy 2 przekaźniki i odpowiednio konfigurujesz .siłownik musi dostawać naprzemiennie przy zamykaniu na jeden przewód + a na drugi masę , przy otwieraniu odwrotnie.Przekaźnikikonfigurujesz w ten sposób że w stanie normalnie zamkniętym na wyjściach do siłownika podają masę. Następnie do jednego podpinasz wyjście od alarmu do zamykania, a do 2 od otwierania. Pojawiająca się masa na tych wyjściach przełącza styki przekażników podają impuls + ze styku normalnie otwartego pod który wcześniej ten + podpinasz.

    0
  • #5 19 Kwi 2006 09:18
    252257
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 19 Kwi 2006 10:55
    MarioSkorio
    Poziom 2  

    tak sie sklada norbercie.s ze mam inna koncepcje na modyfikacje mojego samochodu niz twoja. I wydaje mi sie nie musisz odpowiadac na posty ktore sa dla ciebie zbyt proste i banalne. Tez nie przepadam za czytaniem tego rodzaju postow co moj, z mojej dziedziny lecz nieraz nie wnikajac w temat mozna sie czegos dowiedziec. Chociaz bedzie to trudne ....

    0
  • #7 19 Kwi 2006 16:04
    252257
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 19 Kwi 2006 19:15
    carrier
    Specjalista - Alarmy Samochodowe

    norbert.s. napisał:
    takimi pytaniami obniżasz ogólny poziom forum,za chwilę nazwiemy ten dział "internetowym poradnikiem każdego dyletanta chcacego coś sobie zamontować",nie mogę zabronić ci zadawania pytań,ale czy nie masz odrobiny samooceny własnych możliwości? i jeszcze ta koncepcja modyfikacji samochodu kilkunastoletnią centralką alarmową typu lampart....


    Tak Norbert ma rację, wywal "ścierwo" lamparta, ten alarm to antyk i już w warszawce w pałacu kultury w muzeum techniki od jakiś 10 lat ich nie przyjmują. Zainwestuj kilka zł tzn. zapłać komuś, kto zęby zjadł na alarmach, a napewno lepiej zamontuje i da gwarancje.

    0