Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Akcelerometr G-tech itp

20 Kwi 2006 23:35 8205 7
  • Poziom 19  
    Witam

    zastanawiam sie nad kupnem akcelerometru , nie chodzi mi o to zeby mierzyl jakos dokladnie przyspieszenie 0-100 czy inne zakresy , chodzi mi o wykozystanie tego do strojenia samochodu , wiec najbardziej cieszyl bym sie z patentu ktory by mi pokazywal wartosc liczbowa wiekrza dla wiekrzych przeciazen mniejsza dla mniejszych , moglbym sobie te dane polaczyc z obrotami i zrobic wykres , wtedy ksztalt tego wykresu to byl by wykres momentu obrotowego silnika i moglbym porownywac wartosci po kazdym pomiarze . Urzadzenia typu G-tech maja w sobie jakis procesor mierzacy przeciazenia , zastanawiam sie czy nie mozna by wykozystac samego takiego procesora zczytywac laptopem z niego wartosci ?? czy to jest cos takiego http://mirtek.bazarek.pl/opis.php/tid,32931/?BazarekID=88719060985e8013f43e8dd8a537a8a3 ?? dalo by rade zrobic cos takiego ??
    pozdrawiam
  • Poziom 26  
    Cytat:
    ADXL311 oferuje niezawodność ponad 1FIT (Failure In Time). Jest akcelerometrem dwuosiowym o zakresie ± 2g z wyjściami analogowymi, przekazującymi informację zarówno o przyspieszeniach statycznych (np. grawitacja), jak i dynamicznych (np. wibracje).


    Hm..... wydaje mi sie że 2g to troche mało, a poza tym to wydaje mi sie że musiał byś stworzyć jakieś specjalne oprogramowanie do tego, przeliczające wartośc wyjściową (zapewne U [mV]) na przyśpieszenie [g]. Bo tak z miejsca to raczej nie pójdzie. Ale cena jest napewno przystepniejsza w porównaniu z G-Tech-em Tylko że w tym przypadku trzeba by było włożyć w to troche swojej pracy.
  • Poziom 19  
    no tak , wiadomo ze z marszu sie tego nie zrobi ale biorac pod uwage to ze przy strojeniu samochodu g-tech pro jest bezuzyteczny (nie pokazuje przebiegu momentu) warto kombinowc a roboty nie jest chyba tak duzo , program mial by zczytywac napiecie z jednego wejscia i przetwarzac na przeciazenia , co do zakresu przy 2g masa ciapa podwaja sie , zeby uzyskac takie przyspieszenie takie przeciazenie w samochodzie to jedynie mi przychodzi do glowy przyjebac w drzewo :D:D
  • Poziom 26  
    Sorki za offtopic, ale powiem Ci że kiedyś rozmawiałem z doktorem na uczelni na temat właśnie hamowni i mówił że koszt takiego urządzonka jakby to zrobić samemu to ok 10 - 12 kzł, najwięcej pochłonie układ przliczający, bo mechanicznie to jest proste, przyglądałem sie budowie hamowni u nas na uczelni i uważam że spokojnie dało by sie to zrobić samemu. Dla przykładu pokaze efekt badania mojej bestii. A powiem że ta hamownia ma już swoje lata i program obsługujący też pamieta dawne dzieje.
  • Poziom 19  
    hamownia to jest swietna sprawa ale za pieniadze na nia moglbym zrobic duuuuuuuuzo w samochodzie , a taki patent pokazujacy przebigeg momentu pozwolil by stroic nawet bardzo dokladnie samochod a mysle ze koszt takiego czegos by nie przekroczyl 100 zl przy takije cenie czujnika
  • Poziom 26  
    Ostatnie pytanie z mojej strony: jak chcesz powiązać przyśpieszenie z momentem ???
  • Poziom 19  
    wybierasz sobie rowna droge , moze byc pochyla , wybierasz bieg np 2 , rozpedzasz sie tam od minimalnej predkosci dla tego biegu do konca obrotow , jak wiadomo memnt jest w ruznych obrotach inny dlatego np przy 100nm przyspieszenie bedzie dawalo przeciazenie powiedzmy 0,01g przy 200 nm bedzie dwa razy wiekrze (pomijam straty w napedzie i opory powietrza ) masa samochodu nie zmienia sie , droga jest plaska wiec krztalt wykresu bylby zblizony do wykresu momentu z hamowni . Jak wiadomo hamownia po pomiarze mierzy opory i przelicza moment zeby wynik byl na silniku . Zauwaz analogie , na hamowni (inercyjnej) samochod rozpedza rolki o jakiejstam stalej masie , w zaleznosci od tego jak szybko rozpedzi te rolki przeliczane jest to na moment a potem na moc , analogicznie masa samochodu nie zmienia sie czyli wykres bedzie mial ten sam ksztalt (dla wyniku z hamowni na kolach) , mam nadzieje ze zrozumiales mozna to strescic tak ze w obrotach przy ktorych silnik ma wiekrzy moment przeciazenie bedzie wiekrze