Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak iskry w silniku motoroweru Simson

22 Kwi 2006 13:54 48775 32
  • Poziom 12  
    Witam! Mam pewien problem w moim Simsonku. Nie ma w nim w ogóle iskry. Nie mam pojęcia co może być nie tak. Którą część wymienić. Wydaje mi się że najlepiej zacząć od kondensatora. Jeśli źle mi się wydaje proszę o sprostowanie i pomoc. Mam kilka pytań. Czy na platynkach jeśli zakręcę magnetem powinna przeskakiwać iskra? Teraz jeśli kopnę starterem żadna iskra nie przeskakuje na platynkach. Przestawiałem już przerwę na platynkach i nic nie daje. Czy jeśli cewka zapłonowa jest zepsuta to mimo wszystko na platynkach powinna być iskra, a na świecy nie? Jeśli wiecie co to może być, piszcie!
    Pozdrawiam!
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Uszkodzona cewka w magnecie albo cewka WN. Na przerywaczu iskra nie może przeskakiwać.
    Czy ten motorek chodził ostatnio, czy kiedy zabrakło iskry?
  • Poziom 12  
    Cewka w magnecie jest dobra. Sprawdzałem miernikiem i wytwarza prąd. A co robi cewka wysokiego napięcia? Motor chodził normalnie i po jakimś czasie stanął. A stanął bo nie ma iskry. A jak sprawdzić tą cewkę WN?
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    jakie napięcie daje cewka z magneta?
    cewka WN wytwarza jak sama nazwa mówi wysokie napięcie które idzie na świece.
    sprawdź miernikiem rezystancję między końcówkami 1, 15 musi być ok. 3Ω ale dokładnie nie pamiętam zależy jaką masz instalacje 6 czy 12 V sprawdzić trzeba jeszcze rezystancje między końcówką która idzie na świece a zaciskiem... no właśnie albo 1 albo 15 jak sprawdzisz między 1 a 15 to potem przy sprawdzaniu zobaczysz między 1 (lub 15) a tym środkowym wyprowadzeniem przy jednym pomiarze wskaże więcej o tyle ile ma rezystancja między 1 15
    a całe te pomiary sprowadzają sie po prostu do tego czy cewka nie ma przerwy
  • Poziom 12  
    cięzko powiedziec jakie napięcie daje cewka w magnecie. Zależy od tego jak mocno kopne starter, nawet do 220 V skoczyło raz.które to są te koncowki 1 oraz 15? nie wiem o czym mowisz. Chodzi ci poprostu o te które wychodzą z cewki WN? Jeśli tak to przykładając omomierz do tych końcowek wskazuje mi 1,6 Ohm.

    Dodano po 1 [minuty]:

    zolwik_1986 napisał:
    cięzko powiedziec jakie napięcie daje cewka w magnecie. Zależy od tego jak mocno kopne starter, nawet do 220 V skoczyło raz.które to są te koncowki 1 oraz 15? nie wiem o czym mowisz. Chodzi ci po prostu o te które wychodzą z cewki WN? Jeśli tak to przykładając omomierz do tych końcowek wskazuje mi 1,6 Ohm.

    instalacje mam 12V
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    tak chodzi mi o końcówki przy cewce.
    czym mierzyłeś napięcie że wskazało 220V nie wiem czy wiesz że cewka w magnecie daje napięcie zmienny może mierzyłeś multimetrem i ustawiłeś na napięcie stałe?
    napisz jaka instalacja 6 czy 12V
  • Poziom 12  
    instalacja 12V, ale czy to ma znaczenie czy jest to 6V czy 12 V i tak nie mam akumulatora podpiętego. Czyli wszystki prąd wytwarzany jest w iskrowniku. Słyszałem tez ze nawet simsony z 6V instalacją maja np cewke WN 12V. Napięcie mierzyłem ustawiając miernik na pomiar napięcia zmiennego na uniwersalnym cyfrowym mierniku, więc raczej jest dobrze, ale mówie ze wynik bardzo skakał. Moim zdaniem ta cewka w magnecie jest dobra. Boli mnie sprawa z tym, ze nie ma zadnej iskry na platynkach, a chyba powinna przeskakiwać. W poniedziałek wymienie kondensator. Może coś pomoże. wymiana kondensatora są to grosze, a nie wiem jak spradzic czy jest dobry.
    Pozdrawiam!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    kondensator służy do tego aby właśnie nie iskrzyło na przerywaczu ograniczając iskrzenie chroni on styki przed utlenianiem, zapewnia on także wzrost napięcia indukowanego w chwili rozwarcia styków
    a simsony z instalacją 6V faktyczni mają cewkę WN 12V
    jeżeli masz inną cewkę WN niekoniecznie od simsona aby na 12V to zamień i zobacz czy jest iskra przerwa na przerywaczu ma być 0,4
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 12  
    piszesz: "przerwa na przerywaczu ma mieć 0,4". Mam rozumiec 0,4 mm minimalnie a maxmalnie ile? Cewke wezme na podmiane od sąsiada z simka i wymienie jeszcze ten kondensator. Ale to wszytko dopiero w poniedziałek.Mam nadzieje że wreszcie dojde do tego co jest nie tak. Dzieki wielkie za pomoc.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    przerwa 0,4 mm ma być przy maksymalnym rozwarciu styków przerywacza.
  • Poziom 12  
    Witam ponownie!
    Wymieniłem dzis kondensator. Wreszcie pojawiła sie iskra na platynkach.Na świecy iskra również jest tylko trochę za mała.Jak porównałem moją iskrę z iskrą w simsonie kolegi, to aż sie za głowe złapałem. Jakieś dwa razy większa od mojej. Wydaje mi sie aby iskra była odpowiednia trzeba poprostu zrobic dobrą przerwe na platynkach. Wię spytam jeszcze raz: jakie ma byc maxmalne a jakie minimalne rozwarcie? Z tego co zrozumialem to max 0,4mm czyli 0,04 cm, a min ile? Może platynki mają sie stykać? To by był koniec na temat iskry.Teraz moj drugi problem.
    Sprobowałem odpalić motorek z tą słabą iskrą. Niestety nie udało sie.Zauważyłem ze swieca jest cała zalana. Czyli trzeba by dobrze zapłon ustawić. Jak wymieniałem kondensator, wszystko pomieszałem. Popelnilem błąd, wiem... Jak to teraz naprawić? Jak to jest? Czy jak tłok jest w najwyższym punkcie to styki przerywacza mają być maxmalnie rozwarte? Proszę o pomoc!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    0,4 mm jest to maksymalna przerwa a minimalnej nie ma mają się stykać a zapłon ma być ustawiony na 1,8 mm przed górnym martwym punktem. czyli mówiąc prościej jak tłok jest 1,8 mm od górnego punktu to ma nastąpić początek rozwierania styków przerywacza wtedy następuje przeskok iskry. Iskra musi być cienka i koloru niebieskiego dla porównania zobacz jak wygląda iskra w zapalniczce elektrycznej i na świecy ma być taka sama nie może mieć koloru czerwonego.
  • Poziom 10  
    Można też lekko pilniczkiem do paznokci przypiłować platynki, ale tylko leciutko sciągnać wieżchnią warstwę nagaru. A zaplon to banał ustawiasz tłok w martwym punkcie i kręcac magnetem w strone przeciwną do obrotów silnika trzeba ustawić tłok na 1,8 do 2mm i w tedy platynki maja sie zaczać rozwierać albo być juz rozwarte (wcześniejszy zapłon).Przyczyną może być też świeca ja polecam izolatora do simsonka lux lub ngk mam ja w mz juz prawie rok i sporadycznie tylko przejade szczotka druciana i nie zawodzi jak narazie.
  • Poziom 16  
    Mam problem nie mam iskry w simsonie
    co to morze być ja podłaczam inne cewki do cewki wysokiego napięcia to wtedy idzie prąd a jak jest cewka obwodu pierwotnego podłączona to nie ma Co to morze być?
    PROSZE o POMOC )-:

    Dodano po 1 [minuty]:

    a i mam simsona S51B 6V zwykła instalacja

    Moderowany przez Błażej:

    A co ma wspólnego zbiornik słonej wody z elektryką tego motoroweru? No, chyba że Krasnybród leży nad morzem, a ty lubisz wjeżdżać do wody...

  • VIP Zasłużony dla elektroda
    witam.
    trochę zagmatwana twoja wypowiedź ale wynika z niej że masz uszkodzoną cewkę pierwotną
    jeżeli dobrze zrozumiałem podłączasz pod inne cewki iskra jest inne znaczy np cewka świetlna?
  • Poziom 16  
    Uszkodzona jest cewka pierwotna.
  • Poziom 16  
    a jak poznac jaka cewka doczego jest ???bo kupilem nowa zaplonowa do magneta
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    od zapłonu to ta po lewej od przerywacza czyli pierwsza od przerywacza w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara powinna być nawinięta najcieńszym drutem

    Moderowany przez Błażej:

    Temat oczyściłem z prywatnych wypowiedzi. Na przyszłość sprawy takie proszę załatwiać za pomocą PW.

  • Poziom 2  
    hej, ja też nie mam iskry. ale nie pokoji mnie kondensator, czy jest możliwe żeby się palił czy jakoś psuł po jednym kopnięciu?? bo jechałem i wyłączyłem simka i już nie chciał palnąc, bo brak iskry, i włożeyem później inny używany kondensator i była iskra, jak prubowałem go palnąc to coś tam prubował i przestał bo znów nie było iskry,. więc kupiłem mu nowy kondensator a ten po pierwszym kopie zrobił małą iskre i do teraz nic . dalej brak. pomocy
  • Poziom 1  
    Proszę o pomoc.
    Mam pewien problem. Mianowicie jechałem simsonem i nagle zaczeło mi go tak co jakiś czas zrywąc chwile później te zrywy były coraz częstsze aż stało się że są cały czas i to coraz gorzej. Wykręciłem świece i popatrzyłem na iskrę to raz była a raz jej nie było i tak na zmiane dwa razy kopnąłem to była a przy nastepnych dwóch już jej ni było. I nie wiem co jest napewno nie jest to cewka ta która jest pod bakiem. Mam instalacje 12V. Prosze o odpowiedź.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sprawdź przerwę na przerywaczu.
  • Poziom 11  
    Nie wiem czy czytając czegoś nie ominąlem,ale nic nie wspominales o wymianie swiecy.Ja bym wlasnie od swiecy zacząl,kupic swieczke odpowiednia do simka i zobaczyc.ALbo pozycz od kumpla na moment i zobacz.Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    kondensator se wymień, i pomoże, bo przerywa i nie kręci tak jak ma jak jest zepsuty kondensator.
  • Poziom 11  
    Kolego jesli przerywa to sprawdz w platynkach roztaw :) pozdro
  • Poziom 13  
    Przy okazji zobacz też czy nie ścięło Ci klina na wale.
  • Poziom 36  
    taki maly off top ale nie chacialem zakladac nowego tematu...

    sismon chodzil dobrze , wrecz swietnie.pewnego razu jechalem sobie ( na kacu i dlatego nie zauwazylem problemow odrazu) i moja uwage przykluwal fakt iz predkosc 65 nie zostala przekroczona :/ ( zdazalo sie ze 75 szedl ) .Dobra olalem sprawe .NA drugi dzien , jazda w dwie osoby 25-35 nie wiecej...
    Wziolem sie za naprawe.Gaznik nowy ( ale i tak rozebralem i wyczyscilem) ,nic..wolne ma, mocy nie ma . Dalej zaplon , klin na wale, swieca platynki , kondensator.Nic,wymienilem kontensator i platynki na made in ddr . NIc. No to co mysle.Ukłąd korbowo - tlokowy.No to w góre a tam wszystko ok..juz polamalem sie totalnie.Sedzilem w garazu caly dzien az tu pod koniec dnia kiedy juz mialem polac go benzyną i podpalic moja dziewczyna ktora towarzyszyla mi w pracy wkoncu powiedziala ze wydech cos dziwnie kopci.No to z racji tego ze nie mialem juz zadnych pomysłow odkrecilem koncowke wydechu.Zapalilem silnik - i co ? działa :) KOncowka wydechu totalnie zapchana! piach, przepalony olej -to wszystko sie zlepilo.. i mamy :)

    Tak wiec , sprawdzajcie wydechy bo w simsonach łatwo je zatkac :) pozdrawiam .
  • Poziom 11  
    A brak iskry to zależy od kondensatora?

    Dodano po 6 [minuty]:

    Cewka zapłonowa co ile się może spalić tak mniej więcej?
  • Poziom 11  
    Kondensator jak się spali to będzie iskra, czy nie? Odpowiedzcie.