Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kierunkowskazy - gdzie się wpiąć

janczaj 23 Kwi 2006 18:43 2335 10
  • #1 23 Kwi 2006 18:43
    janczaj
    Poziom 10  

    Witam serdecznie
    Przygotowuje się do zamontowania alarmu (pierwszy raz zresztą - jestem debiutantem haha )w Renault Clio I i wszystko wydaje się jasne ale mam pytanie a mianowicie gdzie nejlepiej wpiąć się pod kierunkowskazy w tym autku (mile widziany opis miejsca i kolory przewodów w które mam się wpiąć )
    Dziękuje za odpowiedzi !!!
    Pozdrowienia

    0 10
  • #2 23 Kwi 2006 18:51
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Możesz dociągnąć przewody do samych kierunkowskazów i tam sie wpiąć. Ale to już wybitna amatorszczyzna. Bobrym miejscem jest kolumna kierownicy. Wpinasz sie w wiązkę z wyłacznika kierunkowskazów. Zresztą stamtąd możesz też wziąć + stały, + po stacyjce (pamiętaj ze nie moze zanikać w momencie włączenia rozrusznika). Możesz nawet w tamtym miejscu zrobić blokadę zapłonu. Oczywiście prrzewody te znajdziesz i w okolicy głównej skrzynki elektrycznej ale tam bedzie trochę więcej roboty. A na pierwszy raz nie miej zbyt wielkich ambicji.

    0
  • #3 23 Kwi 2006 21:57
    sebastian7777777
    Poziom 12  

    Witam

    A wiec tak zakładałem parę tygodni temu alarm w takim samym modelu zresztą moim zakładałem alarm go po raz pierwszy powiem to tak dla laika najlepszym rozwiązaniem jest ściągniecie górnej obudowy nad deska rozdzielcza wtedy masz wszystkie wiązki kabli na wierzchu bierzesz probówkę i sprawdzasz kiedy miga przy włączonym kierunkowskazie są to kabelki żółty i pomarańczowy. przepalasz zapalniczka osłonę dopinasz kabelki lutujesz i izolujesz wszystko chodzi ok. jestem zadowolony niektórzy napiszą może ze zrobiłem to tandetnie ale jestem laikiem nie mam z tym doświadczenia. Ale wszystko chodzi wszystkie czujniki jest ok. Jak będziesz miął jakieś pytania o zamorzeniu w renault clio to się pytaj chętnie odpowiem albo na gg 2111476.

    Pozdrawiam

    0
  • #4 23 Kwi 2006 23:01
    papa10
    Poziom 14  

    Wpinanie alarmu do pająka pod kierownicą nie ma najmniejszego sensu tak samo jak centralka z lewej strony. Tak robi większość montażystów. Nie będzie to żadnym zaskoczeniem dla złodzieja rozpracuje to w 2sek. Zabezpieczenie może być tylko wtedy w miarę skuteczne jak będzie zaskoczeniem dla złodzieja, więc wysil swój intelekt i zamontuj centralkę np w bagażniku.
    Jak złodziej nie odpali twojego auta w ciągu 2 minut to pójdzie poszukać takiego z którym pójdzie mu łatwiej, no chyba że będzie chciał właśnie tego i wtedy już nie ma skutecznego zabezpieczenia.

    0
  • #5 23 Kwi 2006 23:24
    ShArK79
    Poziom 10  

    Ja zaś to zrobiłem w bardzo amatorski sposób ale według mnie najprostszy, a mianowicie wpiołem się do kabli wychodzących z włącznika świateł awaryjnych :) Sposób bardzo prosty i nie potrzeba pół samochodu rozbierać ;)

    0
  • #6 24 Kwi 2006 09:50
    kzaw
    Poziom 27  

    Kolego błażej amatorszczyzną jest robienie blokady zapłonu przy kolumnie kierownicy.

    0
  • #7 24 Kwi 2006 20:10
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Panowie, zobaczcie co napisał autor wątku:
    "Przygotowuje się do zamontowania alarmu (pierwszy raz zresztą - jestem debiutantem haha)"
    tak więc wrzucanie go na głęboką wodę i proponowanie dość ciężkich rozwiązań jest chyba troche przesadzone.
    Panie kzaw, gdybyś przeczytał mój post ze zrozumienim, to doszedł bys do wniosku, że proponuje rozwiązanie dla amatora, tak by udało mu się założyć alarm, ale bez zbytniej ingerrencji w obwody auta, które to mogą stanowić czarną magię dla niego.
    A tak poza tym jeśli złodziej jest zdecydowany by ukraść auto, to żaden alarm go nie powstrzyma.

    0
  • #8 24 Kwi 2006 21:18
    papa10
    Poziom 14  

    To po co zakładać alarm który z założenia nie powstrzyma 5 latka?

    0
  • #9 24 Kwi 2006 22:28
    janczaj
    Poziom 10  

    Witam Panowie
    A więc tak paczke z alarmem dziś dostałem i po przeanalizowaniu schematu doszedłem do wniosku że nie powinienem mieć większych problemów z instalacją . Dziękuje za wszystkie podpowiedzi wyciągne z nich wnioski , montaz przewiduje na długi weekend .
    Ps. w sprawach alarmu jestem debiutantem a o elektryce samochodowej wiem co nie co ale chciałem zasięgnąć opini znawców tematu
    Pozdrowienia

    0
  • #10 26 Kwi 2006 14:27
    sergge1
    Poziom 10  

    Najlepiej wpiąc się w okolicy włącznika świateł awaryjnych

    0
  • #11 07 Sie 2006 19:53
    janczaj
    Poziom 10  

    Witam serdecznie
    No i nastał ten upragniony moment mam centralny z alarmem . Instalacja przebiegła bez większych problemów . Wszystko działa że aż miło
    A teraz podziele się moimi spostrzeżeniami w kwestii podłańczania kilku przewodów (chodzi o alarm ) , prawie wszystkie podłączenia można dokonać pod górną częścią deski rozdzielczej bez potrzeby rozbierania plastików pod kierownicą:
    1. Główne zasilanie - po lewej stronie dwu pinowa czarna kostko przewód czerwono szary ten najgrupszy - stały +12 za zegarami
    2. +12 po stacyjce -przewód żółty znajdujący się w brązowej kostce 27 - pinowej po prawej stronie (nad schowkiem) znajdujący się w pinie B-6 .
    3. Blokada pompy paliwa - rozłączyć przewód biały znajdujący się w 27 pinowej brązowej kostce (nad schowkiem) przewód w pinie A-1
    4. Kierunkowskazy - podłączenie wykonać do przewodów pomarańczowego D-7 i brązowego C-7 znajdującego się w 27 pinowej kostce brązowej ( nad schowkiem )
    Temat zamyka
    Pozdrowienia

    0