Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

dwa radia - pomocy

23 Kwi 2006 19:13 2755 10
  • Poziom 2  
    mam taki problem - mam radio fabryczne z odtwarzaczem na kasety i chce do tego dołączyć odtwarzacz cd a problem polega na tym ze nie wiem jak to zrobic - tzn chodzi konkretnie i podłączenie obu radyjek pod te same głosniki - co potrzebuje do zrobienia takiego czegos i czy to wogle jest mozliwe - prosze o odpowiedz jezeli to sie da zrobić
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 16  
    Witam nie wiem po co tak komplikować sprawe. Prościej by było dorobić odtwarzacz CD do kaseciaka który już posiadasz. 2 radia podłączone do tych samych głośników mogło by sie to źle skończyć dla radyjek.
  • Poziom 2  
    moze i masz racje
    ale to radio to fabryczne radyjko z opla - i podłonczone jest do wyswietlacza - a cd chce podłonczyc z obsługą mp3 - a niechce sie pozbywac radyjka bo jest ok - i pozatym pokazuje na wyswietlaczu i starowane jest pilotem w kierownicy :(i to są powody dla których chce miec oba sprzety w aucie :(
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 21  
    Jest to do zrobienia. Potrzebny jest przekaźnik wielostykowy zwierno-rozwierny (dokładnie będzie potrzeba 24 styki + 2 sterujące cewką przekaźnika). Na podobnej zasadzie działają szafy do odsłuchu w sklepach CAR AUDIO i układy przerzucające dźwięk z zestawu głośnomówiącego na głośniki samochodowe. Jedno radio robi się "dominujące" wykorzystując do sterowania przekaźnikiem sygnał REMOTE aby nie było sytuacji że na głośniki idą sygnały z dwóch radii. Drugie radio najlepiej zamontować w schowku i sterować pilotem żeby się nie zabić podczas jazdy.System sprawdzony kilkakrotnie - działa bez zarzutu. Trochę kabli do polutowania ale ogólnie wykonalne.
  • Poziom 20  
    po co te wszystkie komplikacje?
    jesli Cie dobrze zrozumiałem to chcesz miec Odtwarzacz CD w samochodzie...
    Nie łatwiej było by podłączyć zmieniarke do tego radia?
    (lub tez jesli wejscia na zmieniarke nie ma to podpiąc sie po wejscie m.cz. z jakims discmanem?)

    ps. Bejz bez obrazy ale za duzo pieprzenia z tym przekaznikiem i po co miec dwa radio w samochodzie? tylko latwo to wszystko jest popalic.
  • Poziom 27  
    yiabol napisał:
    po co te wszystkie komplikacje?
    jesli Cie dobrze zrozumiałem to chcesz miec Odtwarzacz CD w samochodzie...
    Nie łatwiej było by podłączyć zmieniarke do tego radia?
    (lub tez jesli wejscia na zmieniarke nie ma to podpiąc sie po wejscie m.cz. z jakims discmanem?)

    ps. Bejz bez obrazy ale za duzo p.... z tym przekaznikiem i po co miec dwa radio w samochodzie? tylko latwo to wszystko jest popalic.



    mało uważnie czytasz ten temat kolego yiabol. już było uzasadnienie dlaczego 2 radia. i wypowiedz twojego poprednika jest jak najbardziej do tego tematu twoja postawa jest natomiast sprzeczna z pierwotnymi założeniami które ma pełnić to forum
  • Poziom 16  
    Jesli masz jakies firmowe radio CD to na pewno istnieje możliwość dokuienia specjalnego adaptera do instalacji Oplowskiej dzieki czemu wyswietlacz i sterowanie z kierownicy beda działały na nowym radiu.
  • Poziom 21  
    To jest właśnie piękne na elektrodzie. Człowiek zadaje pytanie i dostaje 10 odpowiedzi nie na swoje pytanie w stylu "na pewno gdzieś jest przejściówka (gdzie?), po co Ci to?, itd a jak już ktoś odpowie to zostaje zgnojony.
    Yiabol - rzeczywiście jest masa p....... się z tymi kabelkami i można wszystko popalić ale tylko wtedy kiedy się jest "matołem" nie potrafiącym posługiwać się lutownicą i cyną.Jeżeli się tego nie potrafi można to komuś zlecić i po prostu zapłacić. Pytasz po co 2 radia w samochodzie? bo gościu tak chce i już. A po co kobiety chodzą w szpilkach? Nieważne. Ważne że je kupują i już chociaż wiedzą że to niezdrowe.
    Sprawa następna.
    Dostałem dużo zapytań na PW jak to zrobić z tymi przekaźnikami.Nie potrafię tego narysować bo w komputerach jestem "matołem" spróbuję wytłumaczyć może ktoś z kolegów to wyrysuje.
    Przyjmijmy że przekaźnik ma 3 styki 1,2,3. Kiedy cewka przekaźnika nie jest zasilana połączone są styki 1 i 2. Gdy cewkę zasilimy napięciem stycznik przełączy się i połączą się styki 1 i 3. Do jednego głośnika potrzebować będziemy 2 takie przekaźniki ( na przewód + i na -). Do styków 1 podłączamy przewody z głośnika , do styków 2 - przewody głośnikowe z oryginalnego radia, do styków 3 - przewody z radia dokładanego. Do sterowania przekaźnikiem możemy wykorzystać jak już napisałem sygnał REMOTE z radia dokładanego. W takiej konfiguracji nie ma możliwości spalenia czegokolwiek. Kiedy radio dołożone jest wyłączone - głośniki przyjmują dźwięk z oryginalnego. Kiedy włączymy dołożone - głośniki przełączą się na nie. Nie będzie nigdy sytuacji że na głośniki pójdą sygnały z dwóch radii. Oczywiście bez sensu jest stosować 8 przekaźników , lepiej użyć 1 lub 2 wielostykowe (zajmą mniej miejsca i pobór prądu będzie mniejszy). Uff... Chyba dałem radę. Czekam na krytykę.
  • Poziom 27  
    Dlaczego krytyka, lepiej wymalować na obrazku, sądzę że dodatkowe tłumaczenie będzie zbędne wszystko jest w poście powyżej. Jeżeli komuś potrzeba więcej kanałów niż dwa można sobie "ctrl+c i ctrl+v".
  • Poziom 15  
    Proponuję inne rozwiązanie - wykorzystanie adaptera kasetowego. To takie sprytne urządzonko w kształcie kasety magnetofonowej w wyprowadzonym wtykiem mini-jack. Do wtyku doprowadza się sygnał m.cz. a adapter wkłada do radia samochodowego jak zwykłą kasetę.

    Rozwiązanie nie jest drogie, koszt to poniżej 10zł (patrz Allegro, kategoria Sprzęt Car Audio, wyszukaj Adapter).

    Rozwiązanie ma m.in. jedną zaletę: przy słuchaniu płyt nadal działa pilot przy kierownicy - można regulować głośność lub przełączyć na radio (o automatycznym przełaczaniu przy RDS nie wspomnę ;) ).

    Pozdrawiam
  • Poziom 27  
    Ychmmmm z stratą jakości dyskwalifikującym to rozwiązanie.
    Jak w temacie jarobert2 chce dwa radia i dlaczego ma ich sobie nie założyć. Zwłaszcza, że kilka modeli Opla ma dwie kieszenie jedną pod radio, drugą pod zmieniarkę 1Din lub inne urządzenie.