Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metalwork
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf II -skąd podawana jest masa na przekaźnik pompy paliwa?

el_commendante 24 Kwi 2006 22:25 6039 8
  • #1 24 Kwi 2006 22:25
    el_commendante
    Poziom 10  

    Mam problemik z uruchamianiem golfa II 1.3 MPi (rok 1990), w pewnym momencie kilka razy zastrajkowała pompa paliwowa i na koniec przestała pracować.
    Pierwsze podejrzenie wskazywało na przekaźnik i tak to wyglądało - po obejściu przekaźnika i zwarciu "na krótko" pompa zaczęła pracować. Nie było jednak tak różowo. Nowy przekaźnik pompy nic nie dał, a stary okazał sie całkiem sprawny.
    I tu zaczęły się schody. Pomiary prądu sterującego przekaźnikiem pokazały, że jest OK, tzn. załącza się "toto" wraz z załaczeniem stacyjki, ale... póżniej okazało się, że nie ma tam prądu cały czas. Plus jest podawany po załączeniu stacyjki (i tu chyba żadna Ameryka), a masa załącza sie na 2-3 sekundy i "znika". Dokładnie tak samo jest w drugim sprawnym golfiku, ale... U mnie po dokładniejsszych pomiarach wyszło, że co prawda z plusem jest OK, to masa jest bardzo słaba i po obciążeniu jej choćby próbówką i mierzeniu napięcia w ten sposób miernik nie zaczyna od 0V tylko od 3V i zdąży dojść na 8-9V (w sprawnym od 0V do 11-12V). I teraz pytanie z tematu: skąd podawana jest ta masa, bo tablica przekaźników to niestety zamknięty, czarny monolit:D, a po drodze musi chyba byc w instalacji jakiś zaśniedziały albo zdechnięty włącznik czasowy. Zaznaczam, że nic nie wiem o alarmie czy innym odcięciu w tym samochodzie. POMÓŻCIE, cały czas jeżdżę "na krótko"[/b]

    0 8
  • Metalwork
  • Metalwork
  • #3 24 Kwi 2006 22:29
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 25 Kwi 2006 20:45
    el_commendante
    Poziom 10  

    Sprawdzałem wcześniej wszystkie wtyczki które widziałem, te przy komputerze silnika także i to nic nie dało. Wychodzi na to, że nic nie da się zrobić, żadnego patentu i w grę wchodzi tylko inny komputer silnika? NIe przerażajcie mnie!!! Może jakiś inny trop jest możliwy?

    0
  • Pomocny post
    #5 25 Kwi 2006 23:24
    grzestv
    Poziom 28  

    podłącz tą nogę przekaźnika do masy,a po przekręceniu kluczyka będzie załączać się,i pompki będą działać,no niestety jest to przypadłość tych sterowników

    0
  • #6 26 Kwi 2006 20:34
    el_commendante
    Poziom 10  

    Dzięki za podpowiedź grzesty! Juz o tym myślałem na etapie poszukiwań "po omacku", jak tylko zorientowałem się, że przekaźnik zadziała po dotknieciu z boku masą na nóżkę.
    Jest tylko jedno ale: jeżeli sterownik podaje tę masę tylko przez chwilę to może jest tego jakiś powód? Czy nic nie zesmaży się dalej jeżeli masę podepnę na stałe, w końcu to i sterownik będzie z nózki przez gniazdo dostawał masę tak jakby zwrotnie z boku? NIe spapram go do końca?
    I jeszcze jedno: jak testowałem inne przekaźniki to trafił mi się jakiś trefny [67] i w efekcie pompa nie wyłącza sie jak dawniej po dobiciu ciśnienia tylko goni paliwo w kółko. Czy tym też steruje komputer, czy poprostu w czasie testów puscił na amen zawór (taki kapelusik przy szynie wtrysków), zewnętrznie nie wygląda on ciekawie? NIe wiem czy ciśnienie mierzy jeszcze jakiś czujnik w szynie, w pompie, czy to tylko zaworek ciśnieniowy przed szyną?
    Tak na koniec postu. Czytając o DIGIJET, znalazłem coś o "reanimowaniu" sterownika, czy to jest wykonalne przez "średniego" elektronika, czy trzeba mieć specjalizację z automatyki układów:D? A może w przyszłosci lepiej wymienić sterownik?

    0
  • #7 27 Kwi 2006 21:55
    szprytek2
    Poziom 12  

    Niema żadnego czujnika cisnienia paliwa na szynie ani nigdzie indziej.
    po włączeniu kluczyka sterownik podaje mase i uruchamia pompe paliwa na pare sekund poczym czeka aż dostanie sterownik sygnał z czujnika halla w aparacie zapłonowym że obraca się wał to podaje mase na przekażnik tak długo jak długo otrzymuje ten sygnał a zawór na listwie to zawór regulujący ciśnienie na szynie nadmiar wraca ponownie do zbiornika. W momencie tzw chamowania silnikiem sterownik odcina impuls do wtyrskiwaczy a podciśnienie w kolektorze sącym przy zamkniętej przepustnicy jest tak wysokie że otwiera zawór regulujący cisnienie na maxa by spadło ciśnienie w listwie. W momencie dodania gazu zawór sie przymyka i reguluje ciśnienie na listwie[/img]

    1
  • #8 01 Maj 2006 20:30
    el_commendante
    Poziom 10  

    Cóż to by było na tyle - zamykam temat.
    Grzesty podpowiedział podanie masy na sam przekaźnik "z boku" - plus załączy się dopiero z przekręceniem kluczyka, więc powinno działać.
    Dla bezpieczeństwa wypada odłączyć teraz sterownik DIGIJET od połączenia, bo będzie dostawał przewodem ""zwrotnie" masę zamiast ją "wysyłać" na przekaźnik. I tu powtórzę za privem od grzesty'ego - pin 20 sterownika silnika, kolor kabelka - czerwony z żółtym.
    Może jeszcze komuś ten myk pomoże odwlec wymianę ECU. Pozdrawiam!!!

    0
  • #9 01 Maj 2006 21:51
    grzestv
    Poziom 28  

    witam tylko nie grzesty lecz grzestv:D:D:D
    pozdro

    0