Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Felicia 1.3 MPi] czy dać wiarę w diagnozę ODB? przepustnica

ilmenauer 25 Kwi 2006 15:43 2031 5
  • #1 25 Kwi 2006 15:43
    ilmenauer
    Poziom 14  

    Od pewnego czasu mam kłopot z pracą silnika: jak już się nagrzeje to wolne obroty na PB falują tak, że auto często gaśnie (oscylacje są bardzo nierówne, niekiedy na moment ustają), na gazie wolne są OK. Przyspieszenie jest w zasadzie OK, na gazie jest lekko wyczuwalne falowanie mocy kiedy "depnę" do oporu.
    Na zimnym silniku wszystko jest w normie.
    Odczyt (i kasowanie) błędów wskazują na przerywanie sygnału z potencjometrów przepustnicy. Przepustnicę wziąłem na warsztat, dokładnie cały zakres pracy sprawdziłem i nigdzie nie ma przerwy. Sprawdzałem też przewody i wszystkie styki - wygląda że są OK. Poza tym, gdyby to były styki to dlaczego dopiero zaczyna wariować po rozgrzaniu auta?
    Czy ktoś mi może pomóc?[/url]

    0 5
  • #2 25 Kwi 2006 16:02
    wojtekryba
    Poziom 32  

    sprawdż punkt w którym gazownicy wpieli się w obwód TPS-a
    pewnie tam będzie problem lub centralka gazu zakłuca ten sygnał
    wariuje dopiero na ciepłym bo na zimnym nastawnik przepustnicy podwyższa obroty

    0
  • #3 25 Kwi 2006 16:18
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 25 Kwi 2006 17:26
    ilmenauer
    Poziom 14  

    elektrit napisał:
    Prosta sprawa,szumią potencjometry


    Teoretycznie - tak,
    Praktycznie - niezauważalnie, robiłem pomiar napięcia (oscyloskop) z potencjometru obracając nim. Nie było ewidentnych szpil. Poza tym sądzę, że ecu (Simos 2p) uśrednia pomiary.
    Dodam jeszcze dla ciekawskich: otwierałem tą puchę i dostępu do ścieżki potencjusza praktycznie nie ma. Ciężko nawet coś zobaczyć :( Można jedynie spróbować przedmuchać sprężonym powietrzem.

    Dodano po 6 [minuty]:

    wojtekryba napisał:
    sprawdż punkt w którym gazownicy wpieli się w obwód TPS-a pewnie tam będzie problem

    połączenie elektryczne jest OK

    wojtekryba napisał:
    lub centralka gazu zakłuca ten sygnał wariuje dopiero na ciepłym bo na zimnym nastawnik przepustnicy podwyższa obroty

    Próbowałem jeździć trochę bez gazu - wyjąłem bezpieczniki od gazu, ale to nic nie pomogło.

    0
  • #5 25 Kwi 2006 17:27
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 19 Sie 2006 19:29
    ilmenauer
    Poziom 14  

    elektrit napisał:
    Cyfrowy osyloskop tego nie wyłapie,sam się sparzyłem :)


    Wszystko zależy od tego, jaki to oscyloskop. Na dobrym rejestratorze można obejżeć nanosekundowe szpilki.

    Odnośnie TPS - bez sygnału kąta uchylenia auto ma więcej mocy na gazie. Odłączyłem czujniki TPS i niech tak zostanie :)

    0
  Szukaj w 5mln produktów