Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

nagłośnienie dożynek itp.

Kabor 25 Kwi 2006 19:03 1968 12
  • #1 25 Kwi 2006 19:03
    Kabor
    Poziom 10  

    Potrzebuję kupić sprzęt nagłaśniający dla gminy, która parę razy w roku oraganizuje imprezy plenerowe typu dożynki, święto ludowe, przeglądy folklorystyczne, msze polowe itp. Wszystko w skali mikro, to wiejska gmina. Mam 6 tysięcy, potrzebuję wszystkiego, co jest potrzebne na scenie. Wiem, że to mało, ale takimi pieniędzmi mogę dysponować. Potrzebne faktury na sprzęt. Nie oczekuję cudów: kolumny Peavey, końcówka i mikser Behringer, najtańsze mikrofony przewodowe Shure... Nie wiem czy konieczny będzie odsłuch... sprawa pilna, jutro mam dać odpowiedź co kupić a nie jestem w stanie w tak krótkim czasie dowiedzieć czy taka konfiguracja sprzętu bedzie najodpowiedniejsza. Bardzo proszę o opinie, ew. o konkretne propozycje zestawów.
    Dzięki z góry, Roback.

    0 12
  • #2 26 Kwi 2006 07:51
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 26 Kwi 2006 08:45
    Kabor
    Poziom 10  

    I o to mniej więcej chodzi. "Gwiazdy" przyjeżdżają ze swoim sprzętem. Ma być słychać na 20-30m przed sceną, głównie krótkie przemówienia, spiker i występ zespołow ludowych ( kilka pań + akordeon), wieczorem zabawa ludowa pod sama sceną. Do tej pory były 2 kolumny no name, na oko ze 300W każda + powermikser a wszystko podobno jedenastoletnie. I było ok. "Firma" bierze za dzień ok 1500 zł i wcale nie przywozi ze soba cudów bo poprostu nie trzeba. Potrzebuje tylko zeby były 3 mikrofony przewodowe i jeden bezprzewodowy. Chodzi mi o przykładową konfigurację w podanej cenie bo średnio znam sie na doborze odpowiednich parametrów wzmacniacza i kolumn. Wy Panowie macie doswiadczenie, praktyke, której ja nie zdobędę czytając forum.

    0
  • #4 26 Kwi 2006 09:55
    agmuz
    Poziom 11  

    proponuję tak :

    1. amplimixer - może być taki ok 2 tys http://www.handbox.pl/produkty/amplimixery/03_amx610e/foty/foto1.jpg

    2. kolumny np takie - polecam trójdrożne bo na bass oddzielny ci kasy nie wystarczy
    http://www.handbox.pl/produkty/kolumny/lpx/03_lpx403/foty/foto1.jpg

    3. mikrofony - uwaga - pomimo chińskiego pochodzenia polecam Alpharda ETP-780MV cena ok 450 zł na paśmie UHF masz w zestawie 2 dobre mikrofony
    http://anneks.pl/img.php?id=840

    4. jeśli chodzi o wokalne zespoły ludowe nie obejdzie się bez pojemnościowych mikrofonów mini 2 szt to dodatkowe ok 1,5 tys ...

    5. odsłuch aktywny - daje komfort słyszenia się występującym .. kolejny koszt

    ... proponuję zakup pkt 1 do 3 a potem rozbudowa o 4 i 5

    0
  • #5 26 Kwi 2006 11:57
    micho a
    Poziom 35  

    ja bym sie bał nadboxa tam pisze że nie zaleca sie puszczania długiej sekcji rytmicznej czy coś w tym stylu .po polsku nie słuchać muzyki bo amplimikser jest wyżyłowany na max ...u nas w szkole sie jeden spalił 2 razy więc mam uraz do tego sprzętu

    za tą cene chyba tylko aktynw paczki ...........przy 6 tys odsłuch raczej musisz sobie odpuścić .........

    może tak kupujesz dla gminy i wszystko musi być na fakture i nowe tak ??

    0
  • #6 26 Kwi 2006 13:13
    Kabor
    Poziom 10  

    Dokładnie. Rachunki na wszystko. Przekaże wasze uwagi wyżej. Z drugiej strony nie wyobrażam sobie wynajmowania firmy na 30 min do nagłośnienia np. uroczystości złozenia wieńców przy grobie żołnierzy 11 listopada. Cos trzeba i tak kupić bo to co jest rozsypie sie lada moment. A gdyby nadowało sie to do naglośnienia przemówienia pani wójt i zespołu ludowego na dozynkach to juz byłoby ok.

    0
  • #7 26 Kwi 2006 13:29
    Hefajstos
    Poziom 35  

    Pomyśl o powermikserze Behringer PMH 5000. Kosztuje 1800zł na allegro (trzeba dobrze poszukać), ma porządny wzmacniacz, equalizer z eliminacją sprzężeń, dwa efekty, 12 kanałów mikrofonowych... Wyjdzie taniej niż mikser + końcówka.
    Mikrofony kup pół na pół Shure sm57 (ok. 400...500zł) i jakieś Beyery po 300...350zł. Chodzi o to, że Shury są "kultowe" i kojarzone jako dobre przez artystów, chociaż moim zdaniem lekko przereklamowane (płacisz za markę). W ogóle nie wiem ile ich potrzebujesz...
    Kolumny. Budujesz czy kupujesz? Jak DIY, to za 2000zł za parę złożysz sobie coś na 2*12"+ driver (dobre 12" + prawdziwy driver). Jak kupujesz, to może Yone. Tylko te trzydrożne, na 15" Eminencie albo Truvoxie. Strzeż się Audiomegi, Powersounda, tanich plastików pokroju DAPa, Reloopa czy FBT, w ogóle kolumn poniżej 1000zł za szt.

    To co podałem zmieści się w 6000zł zakładając, że kupujesz powermikser, 2 kolumny i 4 mikrofony + kable.


    --
    pozdrawiam
    Hefi

    0
  • #8 26 Kwi 2006 14:50
    karolrogala
    Poziom 12  

    tylko pamiętaj żeby mieć NIE MNIEJ jak 300W mocy na strone, malej imprezie do 1000 osób powinno wystarczyć rewelacji nie bedzie ale zawsze coś, hehe kiedyś hałturząc wybrałem się na coś takiego z 200W na strone i nie starczało co chwila ktoś przybiegał żebym podgłosił, więc lepiej kup tanie mikrofony a wiekszy zapas mocy, mikrofon jak sie zepsuje to gmina na bierząco dokupi (cana troche mniejsza) ze wzm i głośnikami zrobiłbym tak jak Hefajstos radzi

    0
  • #9 26 Kwi 2006 20:42
    Kabor
    Poziom 10  

    Mam zgodę góry na zakup, czas nagli...
    1 - KOLUMNY YoneZD800 DR 800W dwudrożne Eminence
    2 - KOŃCÓWKA MOCY - Behringer EP 1500
    3 - MIKSER - Behringer - UB 1622 FX-PRO
    4 - MONITOR ODSŁUCHOWY - YONE MN-100 (jeden wystarczy?)
    5 - Mikrofony na razie sobie daruję, te zawsze można dokupić
    Będzie OK?

    0
  • #10 28 Kwi 2006 17:07
    William Bonawentura
    Poziom 31  

    Kabor napisał:

    4 - MONITOR ODSŁUCHOWY - YONE MN-100 (jeden wystarczy?)
    5 - Mikrofony na razie sobie daruję, te zawsze można dokupić
    Będzie OK?



    Ilość monitorów zależy od wielkosci sceny oraz konfiguracji wykonawców. Do nagłośnienia przemówień oczywiście wystarczy jeden. Pamiętaj, że monitory musisz sterowac oddzielnie, więc musisz posiadać jeszcze jeden wzmacniacz. Chyba że zdecydujesz sie na monitor aktywny, choć jest to mniej praktyczne. Zwróć też uwagę na to, że potrzebujesz też trochę kabli i jakąś skrzynię rack na sprzęt. I to nie są małe koszta.

    0
  • #11 28 Kwi 2006 18:09
    stageman
    Poziom 17  

    moja propozycja jest taka: zadzwon np. do polaudio i zpaytaj czy nie moga sprzedac jakiegos takiego zestawu starszego/uzywanego na fakture! Bedziesz mial fakture, pewnosc sprzetu (bo to jest tez firma naglosnieniowa - sami naglasniaja imprezy wiec uzywaja tego sprzetu) i byc moze uda sie wyrobic razem z kablami i jakimis case`ami w cenie.

    0
  • #12 28 Kwi 2006 22:01
    Kabor
    Poziom 10  

    Rozmawiałem dzisiaj z Panem z firmy Yone polecanej przez Hefajstosa. Wrażenia bardzo pozytywne. Cierpliwy:D. Rozmawiałem także z akustykiem z zaprzyjaźnionego domu kultury, jest za Yone. Ale w takim wypadku stac nas na dwie kolumny po 800W. Wystarczy? Dostałem tez propozycję zakupu 4 kolumn firmy Omnitronic po 700W każda ( w cenie 2 Yone), ale jakos nikt nie patrzy na to poważnie. Najchętniej rozpisałbym konkurs na: Projekt konfiguracji nagłośnienia imprezy plenerowej dla 1-2 tys. osób. za 6 tys. zł. Co koledzy na to?

    0
  • #13 29 Kwi 2006 00:16
    PANICZKAMIL
    Użytkownik obserwowany

    Hmmm moze Carvin Vega 153 podpięte do PMH3000 Behringera - pozostały niecały tysiączek(niecały bo pewnie biorąc poza allegro=sprzedający nie płaci prowizji od sprzedaży,uda sie jakiś rabacik urwać) na kable i mikrofony...?

    Wydaje mi sie to dobrym wyborem....

    carwinki http://www.allegro.pl/item99055863_cerwin_vega_psx_153_zaj_kolumna_new_gudman].html

    powermixer http://www.allegro.pl/item100512681_behringer_pmh_3000_powermikser_2x400w.html

    [/url]

    0